//Niklas
Audio Pro Avanti A.90 DC eller något annat?
Audio Pro Avanti A.90 DC
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Audio Pro nya AVANTI serie på Arken (70 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 13 October 2007 - 19:35
//Niklas
Postad 13 October 2007 - 21:23
Själv gillar jag inte Audio Pro specielt mycket.
Men åk och lyssna, vad vet jag du kanske gillar dom.
Om du ska köpa i den prisklassen så kolla på Cantons Gle serie, fantastisk.
Och Dali Concept ska tydligen vara bra.
Lycka till
Redigerat av Arsenalhifi, 13 October 2007 - 21:26.
Postad 15 October 2007 - 20:45
Postad 29 October 2007 - 19:52
Av någon anledning så står de flesta Audio Pro talare, och hela Avanti serien utsatta i styckpris.
Postad 30 October 2007 - 16:45
Det är styckpris på dom.
Av någon anledning så står de flesta Audio Pro talare, och hela Avanti serien utsatta i styckpris.
Hmmmm, har glömmt att jag skapade denna tråd.
Men man går väl inte och köper EN fronthögtalare? Lite surt då frugan fastnade för dessa (designen + att de var vita)
Då min budjet är begrensad och en fru som är med och bestämmer.
Har varit inne på Audio Pro Black Diamond V.2 , dock vill jag kunna ha möjligheten att lämna in dem på lack om jag skulle tröttna på svart.
Då detta inte går för att Black Diamond är folierade och även Avanti serien verkar vara det.
Lyssnade på Polk Audios CSi center i helgen och tyckte den gav ifrån sig ett otroligt bra upplevese känsla, dock tillsammans med ett par gammla Dali frontar.
Kan Polk Audio vara något? Polk Audio RTi 10 finns dessa uppställda någonstanns i Göteborg så man kan åka och lyssna på dem?
Rätt snygga om jag får lov att säga.
//Niklas
Postad 30 October 2007 - 22:31
Men de att Avanti kostar 6000 styck är konstigt för jag lyssnade på dom här på Media markt och där kostade dom 10.000 par.
Postad 31 October 2007 - 21:30
Polk Audio gör bra högtalare så åk och lyssna.
Men de att Avanti kostar 6000 styck är konstigt för jag lyssnade på dom här på Media markt och där kostade dom 10.000 par.
Enligt Prisjakt verkar det som Netonet är de ända som säljer dessa? De har ju inget uppställt i butiken utan man får köpa testa lämna tillbaka om man inte skulle vara nöjd.
Skulle vilja lyssna på ett par RTi 10 med en CSi 5 center....... innan jag börjar fundera på ett inköp.
//Niklas
Postad 09 February 2009 - 20:04
Sjukt prisvärt och jag kan säga att än så länge är jag snuskigt nöjd, och då är de inte ens inspelade.
I paket ingick ett par A.90 frontar, en A.20 center, ett par A.10 satteliter samt en SW-500 baslåda.
Allt i Graphite-utförande.
MVH, Isak.
Redigerat av Unregistered4c0ff1a3, 09 February 2009 - 20:06.
Postad 09 February 2009 - 20:07
Nu vet inte jag om du redan köpt nya högtalare Niklas, men jag köpte ett helt Avanti-paket igår (dock i vanligt utförande och inte DC) för 10990:- på MediaMarkt.
Sjukt prisvärt och jag kan säga att än så länge är jag snuskigt nöjd, och då är de inte ens inspelade.
I paket ingick ett par A.90 frontar, en A.20 center, ett par A.10 satteliter samt en SW-500 baslåda.
MVH, Isak.
Grymt pris!
Var gällde detta någonstans?
Redigerat av tomasgbg, 09 February 2009 - 20:09.
Postad 09 February 2009 - 20:12
Grymt bra pris bara subben kostar/de 7000kr styck(gav dock mindre för bägge mina tillsammans=))Nu vet inte jag om du redan köpt nya högtalare Niklas, men jag köpte ett helt Avanti-paket igår (dock i vanligt utförande och inte DC) för 10990:- på MediaMarkt.
MVH, Isak.
Postad 10 February 2009 - 11:26
Riktigt bra pris!Nu vet inte jag om du redan köpt nya högtalare Niklas, men jag köpte ett helt Avanti-paket igår (dock i vanligt utförande och inte DC) för 10990:- på MediaMarkt.
MVH, Isak.
Vilket MM?
Postad 10 February 2009 - 20:59
Grymt pris!
Var gällde detta någonstans?
Jag köpte dem på MediaMarkt i Bäckebol, GBG.Riktigt bra pris!
Vilket MM?
Han (försäljaren) sa att de köpt upp det sista lagret av Avanti, men ifall det bara gällde Bäckebol eller hela MediaMarkt vet jag inte. Fast sen verkade det inte som om han hade särskilt mycket koll, så man ska nog ta det han sa med en nypa salt.
Verkade som om det var två paket kvar efter det att jag köpte mitt, plus ett paket som stod uppe för lyssning. Jag köpte mina strax innan stängningsdags i söndags, så det är inte helt omöjligt att de fortfarande finns kvar.
MVH, Isak.
Postad 22 March 2009 - 22:17
jag var där den 9 feb och köpte ett paket med. Jämfört med de jag hade innan e jag helnöjd. Gillar den grafit gråa färgen. Tycker det är fylligt ljud med. beställde även en Onkyo 606 med den har jag ännu inte fåttNu vet inte jag om du redan köpt nya högtalare Niklas, men jag köpte ett helt Avanti-paket igår (dock i vanligt utförande och inte DC) för 10990:- på MediaMarkt.
MVH, Isak.
Redigerat av Unregistered62469361, 22 March 2009 - 22:17.
Postad 19 April 2009 - 13:38
Detta paket i grafitgrå lät helt ok. Skönt tryck i 12" basen. Men högtalare är en djungel. Har även provlyssnat JBL ES80, lät också bra, kansk inte lika bra.
Planerar att sammköpa Onkyo 806 eller liknande. Ialla fall om jag ska hålla budget på runt 10.000 för förstärkaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Audio Pro nya AVANTI serie på Arken
21 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?