Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat boxen (HDTV box med hårddisk)

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 november 2007 - 16:32

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jep sanrt är dags för HDTV från Viasat. Här kommer litte info om boxen. Mera info? Det bara börja skriva :lol:
http://electroworld....p;wa=wsignin1.0

Postad 07 november 2007 - 16:38

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ser mycket intressant ut :lol: fast jag gillar ju inte viasat

Postad 07 november 2007 - 16:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jaja och jag har inget annat val :lol:

Postad 08 november 2007 - 10:05

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Och här kommer lite mera info om denna box:

http://www.prylporta..._MKF229.dbp.asp

Postad 08 november 2007 - 10:46

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Och här kommer lite mera info om denna box:

Verkar vara en trevlig och snygg box! Men Viasats HD paket känns tunt, bara tre kanaler!? Varför är inte SVT HD med? Varför har de TV3 HD i Norge, men inte i Sverige? Inget ishockey-VM i HD? Märkligt, det enda som f n är intressant att se i HD är Champions League, men det blir VÄLDIGT dyra matcher...bättre köpa en flygbiljett och se dom live i ultra-super-high-HD! :)

Postad 08 november 2007 - 11:19

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Rateko bekräftar båda boxarna kommer till sverige.

OT : enligt Rateko är det 3 kanaler + eventuellt en ytterligar kanal (gäller för sverige) i år... fler ska komma under våren 2008.. ev CNNiHD, MTVHD man har också lovat en egen dokumentär kanal.

Prylportalens uppgift om norsk tv3 samt TV2 är en överaskning. man satsar tydligen på att ge rikstv en kamp om pengarna, men varför får inte dom NGCHD? :)
Hockey VM i HD självklart går väll på viasat sport HD bara...

Redigerat av Scrapanatchi, 08 november 2007 - 11:21.

Postad 08 november 2007 - 11:58

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

....Men Viasats HD paket känns tunt, bara tre kanaler!? Varför är inte SVT HD med? ...

Ta det lugnt, det är bara början. Man får väl anta att utbudet växer med tiden.

M

Ja, men det gör även kokurrenternas utbud...jag ser inte hur detta ska kunna locka kunder? Lägg till TV3 HD, SVT HD och TV4 HD från starten!

OT : enligt Rateko är det 3 kanaler + eventuellt en ytterligar kanal (gäller för sverige) i år... fler ska komma under våren 2008.. ev CNNiHD, MTVHD man har också lovat en egen dokumentär kanal.

Prylportalens uppgift om norsk tv3 samt TV2 är en överaskning. man satsar tydligen på att ge rikstv en kamp om pengarna, men varför får inte dom NGCHD? :)

Viasats egna dokumentärkanaler ser jag mer som utfyllnad.

Postad 08 november 2007 - 12:09

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Snart kommer sirius4 och då har man mera plats för flera hdtv (120st?)
http://www.ses-siriu...lites/sirius-4/

Postad 08 november 2007 - 20:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
[quote name='Tomas L' date='Nov 8 2007, 12:58 ' post='1633116']
[quote name='movieman' post='1633043' date='Nov 8 2007, 11:00 '][quote name='Tomas L' post='1633020' date='Nov 8 2007, 12:46 '
Ja, men det gör även kokurrenternas utbud...jag ser inte hur detta ska kunna locka kunder? Lägg till TV3 HD, SVT HD och TV4 HD från starten!

TV4 HD kommer inte eftersom Canal Digital har ett exklusivt avtal där :)

Redigerat av lindo, 08 november 2007 - 20:22.

Postad 08 november 2007 - 20:59

Unregisteredb9132af6
  • Unregisteredb9132af6
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Det er ikke norsk TV2 det er snakk om. Det prylportalen sier er fra norska viasat er fra danska viasat. ref bilde i linken under

Norsk tv 2 er ikke en kanal hos viasat enda. kommer kanskje i 2008, men de har ingen planer på hdtv enda.

Redigerat av Unregisteredb9132af6, 08 november 2007 - 21:00.

Postad 09 november 2007 - 12:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis läser Viasat bugglistan för CD's nya box, och säkerställer att Pace-boxen klarar de basala behoven, dvs att kunna spela in, att få normal bild och ljud, att boxen är välventilerad och tyst mm.

Får de fram en vettig box direkt så är jag beredd att hoppa på Viasats satsning, trots mina tidigare fighter med detta omständiga bolag.

Postad 09 november 2007 - 13:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis läser Viasat bugglistan för CD's nya box, och säkerställer att Pace-boxen klarar de basala behoven, dvs att kunna spela in, att få normal bild och ljud, att boxen är välventilerad och tyst mm.

Får de fram en vettig box direkt så är jag beredd att hoppa på Viasats satsning, trots mina tidigare fighter med detta omständiga bolag.

Jo, det är ju nästa som man börjar bli en CD tvivlare från Prylportalen: "Två usb-kontakter finns, båda ska vara aktiva. Dessutom har boxen ethernet-möjlighet", bara detta låter ju intressant, men man behöver nog se en box i drift samt att det finns något att titta på också. Att sitta och titta på en soluppgång i HD, kan man efter några timmar tröttna på :)

Postad 09 november 2007 - 13:35

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
'TV 1000' in HDTV has started on 12437V DVB-S2/8PSK/MPEG-4/HD/Videoguard, SR 27500, FEC 2/3.

Postad 09 november 2007 - 16:04

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Jo, det är ju nästa som man börjar bli en CD tvivlare från Prylportalen: "Två usb-kontakter finns, båda ska vara aktiva. Dessutom har boxen ethernet-möjlighet", bara detta låter ju intressant, men man behöver nog se en box i drift samt att det finns något att titta på också. Att sitta och titta på en soluppgång i HD, kan man efter några timmar tröttna på :)

HD-boxen är samma box som sky hd-box. Den här boxen har varit ute i ca 2 år och folk är mycket nöjda med den. Och man kan säga att den är redan buggfri.

Postad 13 november 2007 - 10:33

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Undrar om de kommer att sända NASCAR i sportkanalen? Sänds ju varje gång i HD i USA nu.

Jag har en Viasat+ box idag och är den nya lika bra fast med HD så blir det en höjdare.

(Fast ingen superpanik, sista tävlingen för säsongen går nu till helgen och för nästa race (50th Daytona) i februari så är jag på plats i daytona Beach :)

Postad 13 november 2007 - 12:00

csspel
  • csspel
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad USB och nätverkskontakten kan användas till på boxen?

Postad 13 november 2007 - 13:15

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad USB och nätverkskontakten kan användas till på boxen?

Det verkar så :P

Postad 13 november 2007 - 13:34

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Gissar på usb (fat32) bilder i .jpeg och musik i .mp3 och kanske även video i .mp4, kan också finnas möjlighet till firmware uppdatering och backup..

Nätverksporten är väll så småningom till för riktig VOD, möjlighet att koppla fler boxar in i nätverk eller till en central server (sky har det på g) så man kommer åt allt inspelat matrial i hela huset. också möjlighet till interaktiva tävlingar och grejjer... finns det nått mer en sån kan tänkas användas till ?

Postad 13 november 2007 - 14:46

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Jo, det är ju nästa som man börjar bli en CD tvivlare från Prylportalen: "Två usb-kontakter finns, båda ska vara aktiva. Dessutom har boxen ethernet-möjlighet", bara detta låter ju intressant, men man behöver nog se en box i drift samt att det finns något att titta på också. Att sitta och titta på en soluppgång i HD, kan man efter några timmar tröttna på :D

HD-boxen är samma box som sky hd-box. Den här boxen har varit ute i ca 2 år och folk är mycket nöjda med den. Och man kan säga att den är redan buggfri.

Nu ja! Den pajade HDMI-ingångar på TV-apparater i början. :P

Jag är tveksam till att boxen kommer att kunna spela upp video i mp4, inte om Viasat vill kunna köpa filmer av de stora bolagen även i fortsättningen. Samma gäller nog att kunna föra över filmer via HDMi till dator/DVD-recorder: kommer inte att fungera. (D v s samma som CD:s box)

CD:s box klarar de "basala behoven" alldeles utmärkt, inspelningar funkar klockrent, bilden är mycket bra och DD-ljud via digitalutgång funkar också, däremot ej ljud via HDMI än så länge. (Skickar ändå inte DD5.1 till TV:n) Men i slutändan är det ändå innehållet som är det viktigaste. Vad kostar det, vilka kanaler erbjuds och vilket innehåll? Än så länge ser det tunnt ut....

Postad 16 november 2007 - 15:11

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Nedräkning nu på Sirius hemsida... bara nåt dygn kvar, http://www.ses-sirius.com/english/
Ja tänk om uppskjutningen misslyckas, oj vad fettkört det bli då för Viasat... nä nu skall jag inte vara så negativ :angry:

M

Tror inte det blir några problem då det finns kapacitet på Sirius 2 så det räcker för HDTV för norden.
Och satelliten har något år kvar att leva
men det blir det problem med Östeuropa satsningen
Det är ju SES-ASTRA som äger Sirius satelliten så kan de säkert flytta hit kapacitet från någon annan position
om det kniper ;)

Postad 18 november 2007 - 00:16

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Uppskjutningen gick bra :)
KL 09.00 ska den ligga i rätt omloppsbana runt jorden
Då får man hoppas att antenner och sol paneler går att fälla ut

Postad 18 november 2007 - 14:59

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Nu är Sirus 4 på plats och kommer igång med sina sändnigar i början av nästa år.

http://www.ses-siriu...lites/sirius-4/

Postad 27 november 2007 - 16:03

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Nu har det kommit ett erbjudande från Viasat om HDTV-boxar. För HDTV-boxen tar man 0:- om man tar ett tvillingabonnemang i 24 månader, eller 995:- om man tar enbart ett abonnemang på 24 månader. För HDTV PVR-boxen tar man 2.995:- respektive 4.995 vid ovanstående val. Till detta kommer 99:- i månaden för HD-kanalerna.

Viasat måste tro att vi kunder är korkade och köper vad som helst, för det finns ingen information alls om boxens prestanda eller möjligheter i broshyren. Så tills jag över huvud taget vet om den t.ex. kan ta fria kanaler och stöder DISEqC kommer jag inte ens att fundera på detta erbjudande.

Postad 27 november 2007 - 17:04

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
TV1000 HD, Viasat Sport HD och National G. HD. Priset verkar vettigt. Jag gissar att SVT HD, TV4 HD och TV3 HD snart följer.

Postad 27 november 2007 - 18:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
TV 4 HD kommer inte före augusti 2008

Postad 27 november 2007 - 19:48

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Oroa inte dig :) Tv4 har inget att titta på :(

Postad 28 november 2007 - 03:39

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Vilka jäkla ockerpriser, värre än Canal Digital. Jag tänker verkligen inte betala såna hutlösa summor bara för att få TV1000HD o Viasat Sport HD. Har nu CD HD så NGC HD, TV4HD o SVT HD har jag redan.

Redigerat av bananplanta, 28 november 2007 - 03:42.

Postad 28 november 2007 - 13:36

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Undrar om det blir någon Motorsport på Viasat HD? Blir det inte det avvaktar jag också eftersom jag har fler HD-kanaler via CD redan idag.

Postad 28 november 2007 - 14:51

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Undrar om det blir någon Motorsport på Viasat HD? Blir det inte det avvaktar jag också eftersom jag har fler HD-kanaler via CD redan idag.

Kommer det Formel1 eller DTM i HD är det bara att slå till. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.