Efter att bara några minuter av filmen har rullat är det något som känns påtagligt fel;
Filmen går för fort!!
... och nu menar jag inte att den tog slut för fort, utan att själva filmen, dvs. bild och ljud går för fort!
Rösterna låter fel, pauser känns onaturligt korta, rörelser ser onaturliga ut och allt känns stressat.
Så jag jämförde med en nerladdad version av DVDn (ej svenska) som kom ut på nätet för ett par veckor sedan, där allt fungerar perfekt!
Testet visade att på 60 sekunders speltid av den fungerande utgåvan hade den svenska hunnit springa ~5-10 sekunder före! Därmed är filmen helt osebar.
Jag har provat att köra den svenska DVDn i både Power DVD på två olika datorer samt i en Sony DVD-Recorder med samma resultat: Den rusar på i vad som känns som 1.3x hastighet.
Någon annan som hunnit testa den svenska utgåvan av "Pirates of the Caribbean 3 - Vid världens ände"?
Skulle också vara intressant att få reda på om någon annan har varit med om något liknande på andra filmer. För det här var då första gången för mig. Kan tillägga att Pirates 1 och 2 fungerar utan problem, så jag misstänker att Buena Vista Home Entertainment AB ha fått lite strul med encodningen av 3an möjligen..
Alla svar uppskattas!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Pirates Of The Caribbean
1291 filmer
68 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?