Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ghosting på tvspel på plasma

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2007 - 19:41

Kzin
  • Kzin
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Funderar på å köpa en pv70 eller q96 men blev lite skeptisk efter att jag såg detta. Ska främst spela spel.

http://www.youtube.c...h?v=lVw_VvFcV1U

Postad 16 November 2007 - 23:16

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Som jag förståt det så är detta något som har med plasma som teknik att göra, alltså inte bara den apparaten. Däremot är det aldrig så tydligt som i filmen och de flesta ser aldrig detta överhuvudtaget.

Postad 16 November 2007 - 23:26

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
har en pioneer 4280xd och spelat lite grann xbox1 på den och inte sett några problem alls, men då har jag ju bara spelat igenom GTA SA och provat lite burnout revenge(vilket jag inte ser nån mening med egentligen...)
Och inte snubblat över tidigare att det skule vara problem på detta viset med plasma, vart har du fått det ifrån davidrone, skulle gärna vilja sätta mig in i det mer om du har nån länk.

Postad 16 November 2007 - 23:27

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Detta brukar kallas "regnbågseffekt" (rainbow effect) och kan uppstå i scener där kontrasten är hög och det är snabba rörelser. Ett problem som hänger ihop med plasmatekniken (fosforn kan inte släckas tillräckligt snabbt tror jag) men vad jag har förstått så kan det variera mella olika märken och modeller. På Pioneer G8 är det minimalt har jag hört. Olika personer är olika känsliga för det också. Samt att det givetvis inte uppstår hela tiden.

Såg en annan tråd om detta där du kan läsa lite mer (finns säkert ännu fler trådar): https://www.minhembi...p;#entry1428497

Du kan ju fråga i tv-spels-forumet hur många som ser dessa effekter och hur mycket de verkligen lider av det? Jag är övertygad om att Panasonic plasma är en mycket bra allround-tv, även för tv-spel, och skulle man välja en annan teknik utan risk för rainbow-effekter så fick man vips 3-4 andra nackdelar i stället...

Postad 16 November 2007 - 23:32

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Du kan ju fråga i tv-spels-forumet hur många som ser dessa effekter och hur mycket de verkligen lider av det? Jag är övertygad om att Panasonic plasma är en mycket bra allround-tv, även för tv-spel, och skulle man välja en annan teknik utan risk för rainbow-effekter så fick man vips 3-4 andra nackdelar i stället...

Precis, finns nog inte en enda tv som e helt felfri ! Alltid e de nått tyvär,
Har själv en panna px700 och en ps3 och själv aldrig lagt märke till detta fenomen !

Postad 17 November 2007 - 02:01

Kzin
  • Kzin
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Oki, tackar för svaren allihop. De skriver ju på youtube att det inte ser lika illa ut i verkligheten. Jag har testat lite spel på min kompis pv70, har kört en del geow, spelade igenom halva halo3 utan att märka något. Så förmodligen lär jag väl inte lida av det.

Kan det inte ha att göra med lite hur ljusstarkt man kör oxo? Om man kör på typ dynamiskt lägge så äre ju så ljusstarkt att det nästan svider i ögonen..effekten lär väl bli starkare då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.