Blått "klägg" i bilden på Sanyo Z2a
Startad av
mattemattias
, Nov 27 2007 06:25
4 svar till detta ämne
Postad 27 November 2007 - 06:25
Behöver remgöra min Z2a det är som nått blå lila "klägg" i bilden som börjar uppifrån när den är kall och går neråt ju längre den är igång, antar att det är när den blir varmare. Har ingen aning om vad det är för "klägg" så jag skulle vilja veta vart man kan lämna in den för rengörning, helst i Linköpings området
Postad 27 November 2007 - 08:36
Det låter som att dina paneler är utslitna - sorry.
Läs mer här tex
https://www.minhembi...howtopic=174416
Läs mer här tex
https://www.minhembi...howtopic=174416
Postad 27 November 2007 - 22:43
okej det låter ju tråkigt. lägger iallafall ut några bilder. Kanske nån av er kan se vad det är.
//Mattias
//Mattias
Bifogad fil(er)
Postad 27 November 2007 - 23:10
Precis samma här 
och jag har en 6år gammal sony vpl cx1 men som dock bara gått 2300 timmar. Blått som dyker som dyker upp så fort den börjar bli lite varm, det syns redan efter 1minut för mig och sen blir det bara värre.
Jag har oxå märkt att det "blå" har nån form av minnes effekt, så visar du en bild med stark kontrast stilla i 5min och sen byter till svart så kan du fortfarande se fönstret av mediaspelaren tex.
och jag har en 6år gammal sony vpl cx1 men som dock bara gått 2300 timmar. Blått som dyker som dyker upp så fort den börjar bli lite varm, det syns redan efter 1minut för mig och sen blir det bara värre.
Jag har oxå märkt att det "blå" har nån form av minnes effekt, så visar du en bild med stark kontrast stilla i 5min och sen byter till svart så kan du fortfarande se fönstret av mediaspelaren tex.
Postad 28 November 2007 - 00:27
jo så blir det för mig med typ "inbränning". Min har bara gått nått över 3000timmar och är tre år. Så får väl se om får bli en ny snart, är sugen på Mitsubishi HC4900
//Mattias
//Mattias
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?