http://kotaku.com/ga...view-328244.php
Verkar ju helt galet.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Sparkad för en dålig recension
Startad av
Unregistered1594247d
, Nov 30 2007 09:18
41 svar till detta ämne
Postad 30 November 2007 - 09:18
Verkar som att Jeff på Gamespot har fått gå efter att han gav Kane and Lynch en 6:a i betyg. Någon som har mer information om detta?
http://kotaku.com/ga...view-328244.php Verkar ju helt galet. Postad 30 November 2007 - 10:01
Det verkar ju konstigt då Kane and Lynch inte är något bra spel heller.Måste vara något annat han gjort, kanske han tagit chefens dunkin donuts utan att fråga.
http://www.n4g.com/g...sCom-89134.aspx (bekräftat att han blev sparkad) Nu går Tim också: http://www.n4g.com/i...sCom-89136.aspx Redigerat av rayko, 30 November 2007 - 10:41. Postad 30 November 2007 - 11:09
Tydligen verkar det vara videorecensionen som Eidos hängde upp sig på... Och eftersom de har köpt rejält med annonser på gamespot så vinner de över journalistisk integritet.
Videon är borttagen från gamespot numera, men den borde väl att gå att få tag på någon annanstans? Postad 30 November 2007 - 11:16
Det här måste ändå räknas som en stor nyhet och det är inte vanligt att man sparkar någon för ett dåligt betyg, det är uppenbart att Gamespot är mutade av Eidos som utvecklar Kane & Lynch. Hela deras sida var bombad med K&L reklam och nu är den borttagen. Snacka om att Gamespot kommer förlora på detta. Det är antagligen inte bara Eidos som kommer sluta skicka promo spel till Gamespot, hela deras förtroende är raserat och protesterna är massiva.
http://www.gamespot...._...117&page=46 Postad 30 November 2007 - 11:31
HAHAHA
Hán klagar ju inte lite på spelet Helt Rätt Jeff! Ut med sanningen http://www.youtube.c...h?v=5FuJ81sDR2o Postad 30 November 2007 - 11:53
Det är ta mig f-n inte sant. Gerstmann ÄR GameSpot. Utan honom kan dem lika gärna lägga ner sidan.
Postad 30 November 2007 - 11:57
Jaha det var ju synd.
Alltid gillat Gamespot, en av de sidor som inte slänger 9:or till 99% av alla stora titlar. Har alltid haft ett mer kritiskt öga på de tekniska sakerna osv. Vem ska man nu läsa då? IGN? Kul att läsa om det, ena sidan pratar om lycka o menar att Gamespot ändå bara hatade Sony och var köpta av MS. Andra säger att de hatar MS då de gav Mass Effect lägre än 9. Postad 30 November 2007 - 12:14
Tycker också det är rejält synd att han får gå.
Har alltid gillat Hotspot podcasten som Gerstmann håller i numera. En stor förlust för mitt privata bussåkande. Postad 30 November 2007 - 12:15
Att Gamespot = MS ser man väl på deras onyanserade och alltför höga betyg för HALO-serien...
Får ju alltid över 9...innan det ens gått till pressarna Edit: Glömde...www.metacritics.com där får man det samlat och inte så onyanserat... Redigerat av Peken, 30 November 2007 - 12:19. Postad 30 November 2007 - 14:07
Se där en Sony kille kunde inte hålla sig. Exakt det jag väntade på isf äger MS rätt många sidor, Halo 3 fick över 9 på de flesta ställen. Men visst bre på konspirationsteorierna. Halo 3 fick betygen för MP delen, utan den hade det varit rätt dött. 93% i snitt på 83 tester säger det mesta, Gamespot var inte helt fel ute. Redigerat av PalmiNio, 30 November 2007 - 14:11. Postad 30 November 2007 - 14:28
På lång sikt kan det ju gå så illa för Gamespot också, deras reklamintäkter lär minska nu. Postad 30 November 2007 - 14:31 1up brukar vara mer kritiska än ign måste jag säga. Så det får väl bli dom, dock har jag aldrig gillat Gamespots upplägg på deras hemsida, känns 90tal. Postad 30 November 2007 - 14:33
Det hela handlar väl om den stora reklamkampanj Eidos hade på Gamespot och att dom sen inte fick det omdömme de ansåg att de hade "motiverat".
Då fick recensenten ta smällen och gamespot bad väl om ursäkt samtidigt som Eidos drog in reklamkampanjen. Så har jag i alla fall förstått det. Postad 30 November 2007 - 14:42 Dom kan ju göra bra spel istället då, vilka ###### idioter. Postad 30 November 2007 - 15:22
Vad i ****. Sista gången jag använder den spelsiten. De kan för fan inte sparka folk för de har en egen åsikt.
Jeff var dock den enda med lite stake i på Gamespot också. Först Greg nu Jeff. Nu skippar jag Gamespot helt. Postad 30 November 2007 - 15:28
yupp, nu är det bara teamxbox.com som gäller
Postad 30 November 2007 - 15:34
Oj vad pinsamt dåligt. GAF t o m censurerade Gamespot och några sidor till. Sparka någon för att han ger en 6:a
Nu kanske folk sympatiköper spelet Basselito Postad 01 December 2007 - 12:49 Ja man vet aldrig men det känns som det kan backfire också med tanke på Robber's uppmaning till att bojkotta spelet. Postad 01 December 2007 - 16:28
Gamespot suger ändå, överreklamerar ett skitspel i en evighet innan en recension släpps sen får det en 6:a och dom inte tål det.. ROFL
enda bra vettiga siten är gametrailers.com den är fan bäst, gamespot kan dra nåt gammalt över sig. Postad 02 December 2007 - 18:40
Gamespot hade ett par bra recensenter men nu är bägge borta så det blir att kolla på andra ställen nu.
Postad 02 December 2007 - 21:32
Som sagt var, podcasten var det bästa med hela den siten.
Ska lyssna på en edition till, nämligen den första utan Jeff, sen försvinner den från min prenumeration. Postad 05 December 2007 - 11:07
Marknadsavdelningen för Kate & Lynch fortsätter att imponera...
Nu visar det sig att deras utdrag från recensioner som ger dem toppbetyg är från previews (som är gjorda för att hypa intresse) och inte alls innehöll någon gradering... Här och här. Riktigt illa. OK för att reviewers är lite fega med tanke på annonsörer och vi därmed har fått 7.0-9.0 skalan som 'mediokert spel' men att de sen inte tycker det är nog med att muta recensenter utan hittar på egna betyg och recensioner?!? Postad 05 December 2007 - 12:13
Jahopp. Då blev Eidos av med mig som kund. Kommer aldrig köpa deras produkter igen.
Postad 05 December 2007 - 12:42
Har aldrig gillat Eidos, och nu förvann Gamespot från mina bokmärken.
Postad 05 December 2007 - 12:42
Hur tänkte Eidos egentligen när man marknadsförde detta spel ?
Eidos Fundering 1: Vi proppar på Gamespot med en massa reklam, då kommer det garanterat att sälja !! Fundering 2: Vi mutar lite recensenter så spelet får bra betyg, då måste det sälja! Ätgärder: Gamespot tackar ja till Eidos erbjudanden. Gamespot fyller sidan med Kane & Lynch reklam under flera veckors tid och får massa pengar för det. Resultat Gamespot bäste recensent sågar spelet och får kicken. Spelvärlden reagerar med att bojkotta Kane & Lynch och Eidos. Gamespot tappar kunder. Eidos blir spelvärldens mest hatade företag, till och med mer hatade än EA. Snacka om värdelös marknadsföring av ett mediokert spel. Jag förstår inte hur Eidos kunde tro att folk skulle bli positiva till det då man tänker efter. Postad 05 December 2007 - 13:46 Bojkottar du även filmbolagen som kör med falska recencenter i sina bioannonser? Bara nyfiken. Postad 05 December 2007 - 13:50 Bojkottar du även filmbolagen som kör med falska recencenter i sina bioannonser? Bara nyfiken. Länge sedan jag slutade gå på bio. Jag köper inte film heller. Postad 05 December 2007 - 16:00 Bojkottar du även filmbolagen som kör med falska recencenter i sina bioannonser? Bara nyfiken. Suck... Ja ja. We get it now Postad 06 December 2007 - 20:50
Så, dvs inget mer Hitman för de som tänkt boykotta.
Tror varken eidos eller gs är ensamma om denna typ av samarbete. Postad 07 December 2007 - 08:06 Dessa personer kanske aldrig har varit speciellt glada över Hitman i vilket fall som helst. Postad 07 December 2007 - 12:25
Känns ju som om skillnaden med detta och andra bolag i branchen är att i detta fallet blev man påkommen! Tror knappast det är något exklusivt för Eidos.
Postad 07 December 2007 - 12:37
Det är kanske förekommande hos andra bolag också. Men det vet man inte. Jag handlar inte musik av Sony heller längre. De gjorde bort sig totalt med rootkit de skickade med sina skivor så de litar jag inte på längre.
Jag har inga problem med att sluta handla grejjer från företag som gör bort sig så totalt. Postad 07 December 2007 - 12:40
janne josefsson skulle hitta mycket värre grejer än lite härsket kött om han tog en titt på tv-spels branschen!
så länge tidningar och websidor är beroende av reklamintäkter och goodwill ifrån spelbranschen så kommer vi konsumenter få lida. Postad 07 December 2007 - 15:39 Ingen tvekan om att han skulle hitta gammal kod i nya spel! Postad 07 December 2007 - 16:05 Aha, så det Ica gör är nån sorts software-reuse fast med kött. Smart! All heder till dem.Ingen tvekan om att han skulle hitta gammal kod i nya spel! -lk Postad 22 March 2008 - 16:44
Jag vill ju inte alls vara så, men ni tror inte på riktigt att de bara sparkade han p.ga av att han "sågade" ett spel?
Där ligger ju helt klart något annat bakom också. Oj sorry, såg att det var en gammal tråd nu :$. My bad, men det var någon som länkade den i en annan tråd, så kunde inte hålla mig. Redigerat av Unregisteredf664f8f0, 22 March 2008 - 16:47. Postad 23 March 2008 - 00:22
Om någon är intresserad så hittar ni honom här numera: http://www.giantbomb.com
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |