Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inspelning av TextTV informationen

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 December 2007 - 18:07

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

  • 604 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns fler boxar som klarar av att spelar in texttv informationen också?
Intresserad av både DVB-T och DVB-S.

Alltså så att man manuellt via TV:n kan slå på texten (på t.ex. sidan 199 svt1).
Skitbra för svenska program som är textade enbart via texttv.

Intressant också ifall boxarna kan spela in dubbla ljudspår som min gamla sagem pvr6280 kunde.

#2

Postad 17 December 2007 - 18:34

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Det du ska leta efter är en box som spelar in rådataflödet och avkodar vid uppspelning. Min vid det här laget ganska gamla Dilog 550 (DVB-T) är konstruerad så, och klarar att bevara texttv, men tekniken har också den trevliga bieffekten att den bevarar 5.1-ljud i inspelningen, om programmet sändes med det.

#3

Postad 17 December 2007 - 19:47

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2791 inlägg
  • 0
Dreamboxarna klarar detta också.

#4

Postad 17 December 2007 - 19:48

haboso
  • haboso
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Sagems nya DVR boxar gör detta fortfarande!

#5

Postad 18 December 2007 - 12:20

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Topfield

#6

Postad 22 December 2007 - 11:57

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag har studerat detta problem en tid. Tyvärr är det ovanligt att fabrikanterna talar om i sina specifikationer vad deras apparater kan göra när det gäller textTv-text. Den enda apparat som jag sett som angett detta i sin spec är Dilog DT-550. I Ljud & Bild nr 1-2, 2007 anges att Digilive TZT2903R spelar in text medan Samsung DTB-P850V INTE gör det.
Jag köpte igår Dilog DT-358 och den bör ha samma funktion som DT-550. Om den inte har det (skall kolla över julen) så skall jag meddela detta. Dessutom har jag hört att Topfield har denna finess, men jag vet inte om det gäller alla deras modeller.
För dagen är det alltså Digilive, Dilog eller Topfield som klarar att spela in texTV-text.

Ett stort minus till Comhem som bara har några få modeller och där ingen kan spela in text. Jag har skrivit många gånger till Comhem om detta och antingen svarar de inte eller säger att det är inget de funderar på.

#7

Postad 22 December 2007 - 14:34

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Ett stort minus till Comhem som bara har några få modeller och där ingen kan spela in text. Jag har skrivit många gånger till Comhem om detta och antingen svarar de inte eller säger att det är inget de funderar på.


Kvalifcierat skitsnack!
Jag har en Samsung DCB-P850Z PVR-box och det funkar hur utmärkt som helst att spela in text-tv från den. Jag har flera gånger tryckt in 199 eller 299 när jag spelat in program och fått textning till det program jag har spelat in. Samma sak med deras Humax-box med hårrdisk på 60 GB. Funkade hur utmärkt som helst på den med.

#8

Postad 22 December 2007 - 15:29

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Min Sagem 64250 spelar in text-tv utan problem.

Men när jag spelar upp programmet så använder jag tv-apparatens text-tv, boxens text-tv knapp
funkar ej vid uppspelning.
I praktiken spelar det ju ingen roll. För min del har jag snyggare text via tv:n, än den som boxen ger.

Janne

#9

Postad 22 December 2007 - 15:43

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag ska tillägga att jag inte knappar in nån sida på text-tv vid INSPELNING, för alla sidor spelas ju in.
Först vid uppspelning knappar jag in önskad sida.

SVT 1 199
SVT 2 299
BarnK 293
SVT24 794

#10

Postad 23 December 2007 - 22:23

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Jag ska tillägga att jag inte knappar in nån sida på text-tv vid INSPELNING, för alla sidor spelas ju in.
Först vid uppspelning knappar jag in önskad sida.

SVT 1 199
SVT 2 299
BarnK 293
SVT24 794

Textningen ligger också på
SVT 1 791
SVT2 792
Snorungekanalen/Kunskapskanalen 793
SVT24 794

#11

Postad 31 December 2007 - 13:30

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Citera(sagoga @ Dec 22 2007, 11:57 ) *
Ett stort minus till Comhem som bara har några få modeller och där ingen kan spela in text. Jag har skrivit många gånger till Comhem om detta och antingen svarar de inte eller säger att det är inget de funderar på.


Kvalifcierat skitsnack!
Jag har en Samsung DCB-P850Z PVR-box och det funkar hur utmärkt som helst att spela in text-tv från den. Jag har flera gånger tryckt in 199 eller 299 när jag spelat in program och fått textning till det program jag har spelat in. Samma sak med deras Humax-box med hårrdisk på 60 GB. Funkade hur utmärkt som helst på den med.

Detta var intressant. I ljud&bilds test var det DTB-P850V som provades. Det står att det är den första svenskanpassade PVR-box som godkändes av Boxer i november. Kan det vara så att DCB-P850Z är annorlunda? Men varför ville då inte Comhem svara på min fråga?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.