Tack på förhand
Magnus
ps Jag upptäckte först i efterhand att jag postat i fel forumdel....ledsen för det, finns det någon snäll admin som kan flytta mitt till ev videospelaredel av forumet?
Redigerat av riper, 20 december 2007 - 22:21.
13 relaterade trådar
Postad 20 december 2007 - 22:18 Tack på förhand Magnus ps Jag upptäckte först i efterhand att jag postat i fel forumdel....ledsen för det, finns det någon snäll admin som kan flytta mitt till ev videospelaredel av forumet? Redigerat av riper, 20 december 2007 - 22:21. Postad 07 januari 2008 - 14:50 Dock finns det många alternativ som är MYCKET snabbare än dessa, för närvarande använder jag iriverter. På min 3ghz Core2duo gör den ca 170-190 FPS (så en film på 60 minuter tar ungefär 10 minuter) och då får du en filmfil som är 320x240 med stereoljud i xvid .avi format med max 30fps. allt inom specifikationen för clix'en, filstorleken blir oftast halverad men det beror på din bitrate och filmens komplexitet.. Dock använder jag U10/Clix profilen men Creative Zen vision:m profilen funkar bra (men du måste dock ändra bitrate till ungefär 300-400 mbps och ljudet till 96 lr 128mbps och video res till 320x240). Här finns en guide som du kan använda: http://www.iriverame.../iriverter.aspx programmet i fråga hittar du på http://iriverter.sou...net/index.shtml Fördelen med detta program är. 1 du kan lägga till massor med filer (det mesta funkar) och köa upp dom, i snitt 3 klick för att konvertera en hel kattalog med filer till clix media. Nackdelen är väl dock att den saknar 2-pass (som ger bättre kvalite kontra filstorlek än 1 pass). Tips: checka i boxen "scan and pan" eller vad det heter, så du får en fil som maximerar storleken på din clix (annars får du kanske svarta kanter, jag har inget emot att den klipper bort ett par pixlar på höger o vänster sida). Problem? Pm'a mig så kanske ja kan ge dig hjälp. Redigerat av jmkhenka, 07 januari 2008 - 14:52. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |