Kommentarer till ONKYO TX-SR605/JAMO S 606 HCS 3 av Sleeping Sun
Startad av
Sleeping Sun
, Dec 30 2007 21:22
17 svar till detta ämne
Postad 30 December 2007 - 21:40
Jovisst är det en sån :-) Ca. 1500 kg tung ackumulerande pjäs från finska Nunnauuni. Skön värme!
Länk: http://www.nunnauuni.com/svenska/
Länk: http://www.nunnauuni.com/svenska/
Postad 31 December 2007 - 01:09
Du menar det lilla Jamo-paketet på ca. 64 kg?? Från butiken gick det lätt att få i bilen med hjälp av finfin personal och här hemma hjälpte min granne mig att bära :-)
Om du syftade på dom sista bilderna så får du gissa... ;-)
Om du syftade på dom sista bilderna så får du gissa... ;-)
Redigerat av Sleeping Sun, 31 December 2007 - 01:17.
Postad 04 January 2008 - 13:03
Tack för kommentaren, måste tacka dig för ett väl dokumenterat album du har också. Hade de inte varit för dig, dina bilder och självklart dina högtalare så hade jag nog aldrig fått nys om dessa.. Man kan ju inte bli annat än sugen när man ser dem och när jag läste om va de vägde, hehe ja då var köpet i stort sett klart =).. För övrigt så ser de riktigt fint och hemtrevlig ut hemma hos dig, och man kan ju bara undra över vart du norpade den där granen =)... Förresten kommer du att skaffa någon sub? Funderade själv på att skaffa 300 wattaren men bovärden var nyligen här och sätte stopp för det, tydligen basade de tillräckligt till grannarna under fastän jag inte använde min audio pro sub.. Ett klart tecken på att de levererar. Står i valet och kvalet om man ska skaffa någon eller ej, förhoppningsvis flyttar man ju till hus någon gång och då j*vlar i min själ ska de ge utslag på seismometern =)
Postad 04 January 2008 - 18:14
Gillar skarpt dina Jamo högtalare snygg kombination av träet och det högblanka
Postad 05 January 2008 - 20:36
Wow, imponerande utseende på de där Jamo-högtalarna för priset. Verkligen snygga
Postad 08 February 2008 - 19:33
Gillar högtalarna skarpt!! Ny TV och nya soffor så blir det riktigt fint!!!
Postad 08 February 2008 - 19:34
Vackert, både Högtalare ,stärkare och Nunnan ,hade med en 1500kg Nunna i förra huset.Underbar värme.
Postad 08 February 2008 - 20:29
Stiligt! Hur spelar jamona tillsammans med onkyon? Är själv nämligen grymt sugen på att skaffa s606 serien och är ägare av en onkyo TX-SR505. Skulle vara intressant att få nån sorts åsikt om hur det låter. Var till Expert här i veckan som säljer Jamo i finland men dom hade inte av s606 serien i butiken så ja kunde inte få en provlyssning. =/
Postad 10 March 2008 - 15:17
Kommentarer till <a href="https://www.minhembio.com/Sleeping Sun/133026/">ONKYO TX-SR605/JAMO S 606 HCS 3</a> av Sleeping Sun
Jag har själv exakt likadant paket som dig med reciver och allt och är väldigt nöjd med ljudet och framförallt bio-ljudet....
Har ingen subb ännu köpte en Jamo 200 sub men den var lite klen tyckte jag så jag beställde en xtz 99 w12 den ska det väl vara tryck i hoppas jag...
Men måste säga att det är nästan så att man får lite "ribba" när man lyssnar på musik
Postad 28 August 2008 - 11:19
Väggfästena köpte jag på en av Expert-kedjans butiker i Finland. Dom heter Space System Sound 100 och tillverkas av Italienska Meliconi. www.meliconi.it
Postad 11 September 2008 - 19:17
hej
hur har du kopplat dina fronthögtalare med de 4 kopplingarna som finns på baksidan? är ny inom detta och undrar vad bi-ampa är och det där med att ta bort plastpropparna på recievern för att ha banankontakter...
tacksam för svar
MVH MoZkit0
hur har du kopplat dina fronthögtalare med de 4 kopplingarna som finns på baksidan? är ny inom detta och undrar vad bi-ampa är och det där med att ta bort plastpropparna på recievern för att ha banankontakter...
tacksam för svar
MVH MoZkit0
Postad 19 April 2010 - 14:41
Tja! Har precis beställt S606 HCS3 själv och kommer mata dem med en Onkyo TX-SR608. Jag är nyfiken på om du har bi-ampat dina ännu? Och isf hur stor/vilken skillnad blev resultatet?
Ska nog bi-ampa direkt när jag får allting men hittar inget i S606 manualen om vilket av terminal-paren som är Woofer respektive Tweeter. Osäker också på om det gör någon skillnad om man kopplar fel? Hur har du kopplat (om du har bi-ampat d.v.s.
)?
Ska nog bi-ampa direkt när jag får allting men hittar inget i S606 manualen om vilket av terminal-paren som är Woofer respektive Tweeter. Osäker också på om det gör någon skillnad om man kopplar fel? Hur har du kopplat (om du har bi-ampat d.v.s.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
72 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?