Har snabbtestat mediaportal idag och undrar hur man får fullskärm när man ser på tv. Lyckas bara få pixelmappat vilket blir väldigt litet på min full hd skärm.
Hur gör man för att få mediaportal att skala upp tv bilden?
Postad 02 januari 2008 - 15:26 Har snabbtestat mediaportal idag och undrar hur man får fullskärm när man ser på tv. Lyckas bara få pixelmappat vilket blir väldigt litet på min full hd skärm. Hur gör man för att få mediaportal att skala upp tv bilden? Postad 02 januari 2008 - 16:01
Testa att trycka på "s", du kan även ändra vilket läge som är default i MediaPortal Configuration. Postad 03 januari 2008 - 12:24
Hejsan! Får inte de olika zoom funktionerna att funka. Om jag väljer något annat än orginal så blir tv rutan bara helt svart. Det sjuka är att jag ominstallerade allt och från början funkade det. Men nu så funkar det inte. Måste vara världens mest buggiga program. Inte ens mp3 spelaren my music funkar längre än 10 sekunder utan att det crashar... just nu är det en stor tumme ner för mediaportal Postad 03 januari 2008 - 12:50
Vilken version av MP kör du? Har du installerat några extra codecs, före eller efter installationen av MediaPortal? På vilket vis kraschar det när du spelar musik? Vad har du för grafikkort? För mig har det fungerat rätt så klanderfritt förutom en del strul när jag kör med en viss codec (ffdshow) och tittar på live-digital-tv på en separat klient medelst TVE3. Postad 03 januari 2008 - 18:07 Postad 03 januari 2008 - 23:11
Detta gjorde susen tackar för tipset. Mediaportal låser sig fortfarande när jag återgår från helskärm läge till windowed läge, men vad jag förstår så är det en bugg man får leva med, bara vara snabb att klicka av tv så låser sig det inte. Postad 03 januari 2008 - 23:42 Samma sak gäller videos, bara jag browsar in på mina filmer så tar det ca 4-10 sekunder innan det låser sig, om jag är snabb och klickar på filmerna så funkar uppspelningen i sig men mediaportal är borta ur leken. Tror inte att det är nån ide att ge dig data specen, det känns som en grundläggande inställning är jättefel. Ungefär som tipset med vmr exclusive. Har du någon aning?? Postad 04 januari 2008 - 08:56
Jag tycker det LÅTER som Catalyst-buggar, men jag kan absolut ha fel. Kör du med ATI-grafikkort? Har sett poster om det hela på MediaPortals egna forum, och man måste visst använda rätt så gamla drivare, som inte har buggen i fråga, för att slippa problemet. Men jag vet ju inte ens om du kör med ATI-grafikkort ![]() edit: nu såg jag att du postat i en annan tråd... du borde nog testa äldre drivrutiner (flip-parametern i skin-filen är inte ett fel i sig, det är bara att den featuren är något nyare catalyst-drivare dör av). Redigerat av Unregisteredc6f44378, 04 januari 2008 - 08:58. Postad 04 januari 2008 - 10:08 Postad 04 januari 2008 - 10:59
Kör du hela tiden på 24hz? Det är väl bara med visst HD-DVD/bluray-material det är av intresse egentligen? Iaf, synd annars, antar att du har två alternativ: 1) Köra gammal drivare och gnälla på ATI att de ska fixa buggen 2) Tweaka om skinnet så att buggen inte exponeras Postad 05 januari 2008 - 01:26
Jag kör en monitor och en projje från datorn, aldrig samtidigt dock. Normalt kör jag projje på 24hz (film), men ibland 60hz för tv m.m. 60hz kör jag när jag använder monitor. Hur tweakar man skinnet så att buggen inte exponeras?? Borde ju finnas folk som gjort det, kör ju med standard skinnet. Redigerat av no_brakes, 05 januari 2008 - 01:27. Postad 05 januari 2008 - 10:17
här. Annars tror jag det står någostans i samma tråd hur man modifierar XML-filerna till resp. skin.
Det finns några modifierade skin att ladda ner (tror de finns kvar än...)
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |