Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spelen som finns att köpa på PSN, något att ha?

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 January 2008 - 10:26

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Det finns ju en del småspel att köpa på PSN till PS3an, men är det något att ha?

Postad 05 January 2008 - 10:30

select
  • select
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Har bara calling all cars vilket jag tycker är skit skoj =)
Man är upp till fyra spelare å ska fånga en "tjuv" som rymt å köra tillbaka han till finkan.

Pain ser riktigt skoj ut med, blir nästa köp!

Postad 05 January 2008 - 11:31

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
SuperStardust HD är riktigt bra, Tekken 5 och så Warhawk så klart!

Postad 05 January 2008 - 14:09

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Stardust är riktigt grymt, calling all cars är lite småskoj och tekken 5dr är ett måste ha spel.

Postad 05 January 2008 - 14:41

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Synd bara att Tekken kostar 200:- när man redan äger det på PSP.

Postad 05 January 2008 - 19:15

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Synd bara att Tekken kostar 200:- när man redan äger det på PSP.

Men du vet väl att du har rätt att dela med dig ditt PSN-spel (förutom Warhawk) till fyra andra utpekade PS3-maskiner. Så har du polare som du litar på så ger du dem dina inloggningsuppgifter så kan de tanka ned spelet också och ni kan därmed dela på kostnaderna.

Sony har sagt att detta är helt OK dessutom.

Jag själv har 3 andra polare och vi köper alltid spel tillsammans numera i svenska och amerikanska shoppen och delar därmed på kostnaderna.

Bra va!

/Jonzy

Postad 05 January 2008 - 19:43

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Jag har köpt Wipeout 1 för att återuppleva lite gammla minnen :huh:.
Såg även att destruction derby fanns, 2 riktigt roliga spel, dock är ju spelen rätt fula nu i dagens mått sett, men kul är det B).
En fråga rörande de saker man köper på PS store. om man skulle formatera eller ta bort spelet, har man rätt att ladda ner det igen sen?

Funderar på att köpa Warhawk och Tekken 5.
Tekken 5 är väl givet om man har besök hemma och vill göra 2 player ;)

// Cineoholic

Postad 05 January 2008 - 20:54

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Du har som jag skrev i föregående inlägg rätt att ladda ned ditt spel 5 ggr, och det behöver inte vara till samma fysiska maskin.

Postad 05 January 2008 - 21:24

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Så har du polare som du litar på så ger du dem dina inloggningsuppgifter så kan de tanka ned spelet också och ni kan därmed dela på kostnaderna.

Om man inte har nån polare som man litar på då? Då får man betala hela summan själv. B)

Redigerat av Unregistered28641812, 05 January 2008 - 21:24.

Postad 05 January 2008 - 23:26

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Kula world älskade jag till PS1. Har funderat på att lägga 45kr på att köpa det.

Postad 06 January 2008 - 06:01

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Om man inte har nån polare som man litar på då? Då får man betala hela summan själv. B)

Du kan lita på mej! Ge mej dina inloggningsuppgifter så lovar jag i hederligaste blocket-anda betala för mej och inte missbruka din tilltro :)

Postad 06 January 2008 - 09:51

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
På amerikanska forum sker en ganska intensiv byteshandel med PSN-spel. Folk använder tillfälliga PSN-konton samt PayPal för att säkra transaktionerna. Vi får väl se om fenomenet letar sig hit.

Själv delar jag bara med några få nära vänner. Känns skönt att lägga ca 20 kr för ett spel istället för svidande 70 kr :)

Läs mer här: http://www.ps3forums...ead.php?t=59032

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 06 January 2008 - 09:53.

Postad 06 January 2008 - 12:03

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Huh, vaddå, skulle jag kunnat dela med mig av te.x warhawk eller StarDust till en kompis och då skulle alltså båda kunnat spela spelet men bara en transaktion genomförts?

Postad 06 January 2008 - 13:03

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Mellwing: tror du har uppfattat det helt rätt ja, eftersom man har 5 nerladdningar av spelet genom ett köp/transaktion så skulle du kunna låta en "kompis" få logga in med dina uppgifter och ladda hem spelet till sin consol.
Som även nämdes tidigare så ser inte Sony att detta är något problem heller, dvs inte olagligt.
Har man bara polare man kan lita på så kan man ju teoretiskt sett dela spelet på 5 personer för kostnaden av 1.

Om man känner sig lite osäler på sin egen integritet så kan man ju alltid göra det åt kompisen utan att denna tittar på när man loggar in :).

Trevligt detta, skall själv ta upp det med mina polare.

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 06 January 2008 - 13:04.

Postad 06 January 2008 - 13:18

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Huh, vaddå, skulle jag kunnat dela med mig av te.x warhawk eller StarDust till en kompis och då skulle alltså båda kunnat spela spelet men bara en transaktion genomförts?

Warhawk är exkluderat från detta. Men alla andra PS Store spel ska det fungera med.

Postad 06 January 2008 - 15:27

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Men om man tankar hem ett online spel från PSN och sen delar med en kompis, kan båda spel online samtidigt? Eller "registreras" spelet till det unika kontot och bara en person kan spela spelet online samtidigt som t.ex. CD-keys vid PC spel online?

Postad 06 January 2008 - 15:45

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Är det verkligen INGEN som köpt Gripshift? Tyckte det var ett ganska smålustigt bilspel, men blir lika besviken varje gång jag försöker komma ut på nätet med det, då det ALDRIG finns några online-game igång... :)

Postad 06 January 2008 - 16:11

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Men om man tankar hem ett online spel från PSN och sen delar med en kompis, kan båda spel online samtidigt? Eller "registreras" spelet till det unika kontot och bara en person kan spela spelet online samtidigt som t.ex. CD-keys vid PC spel online?

Så kan det kanske vara, men jag har inte testat. Dock har jag sett att jag loggats ur PSN automatiskt då någon av mina kompisar loggat in på mitt konto (under tiden de tankat ned något).

Men tanken är ju att kompisarna kör på sina EGNA konton normalt sett. De använder ju bara DITT konto tillfälligt för att ladda ned spelet - sedan spelar de offline och online med sitt EGET konto, och då blir det ingen konflikt.

Saken är biff!

Postad 06 January 2008 - 16:15

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Är det verkligen INGEN som köpt Gripshift? Tyckte det var ett ganska smålustigt bilspel, men blir lika besviken varje gång jag försöker komma ut på nätet med det, då det ALDRIG finns några online-game igång... :)

Köpt Gripshift! Så vi är åtminstone två B)

Men endast min 6-åring kör detta och aldrig online. Spelet är ju rätt gammalt nu och jag testade också online för ett tag sedan men ingen där... Synd.

Postad 06 January 2008 - 16:26

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Mellwing: tror du har uppfattat det helt rätt ja, eftersom man har 5 nerladdningar av spelet genom ett köp/transaktion så skulle du kunna låta en "kompis" få logga in med dina uppgifter och ladda hem spelet till sin consol.
Som även nämdes tidigare så ser inte Sony att detta är något problem heller, dvs inte olagligt.
Har man bara polare man kan lita på så kan man ju teoretiskt sett dela spelet på 5 personer för kostnaden av 1.

Om man känner sig lite osäler på sin egen integritet så kan man ju alltid göra det åt kompisen utan att denna tittar på när man loggar in :).

Trevligt detta, skall själv ta upp det med mina polare.

// Cineoholic

Ett tips till:

Vill du dela med dig av kontot till din PS3-kompis men inte lämna ut lösenordet (så att hon/han handlar på ditt kontokort, av misstag...)? Gör då så här:

1. Besök kompisen och lägg upp en ny användare som har din påloggning (emailadressen samt lösenord) och slå på "kom ihåg lösenordet" på dennes PS3:a.
2. Ändra inställningarna under Kontohantering så att lösenord krävs varje gång utcheckning sker i Playstation Store (är default "No" tror jag).
3. Nu kan kompisen tanka ned alla dina spel (via "Download list" i Playstation Store) men ej köpa nya med ditt kontokort eftersom kompisen inte kan lösenordet.

Du själv kan fortsätta handla spel på ditt "utdelade konto" eftersom endast du kan ange lösenordet vid utcheckning. Din kompis får därmed tillgång till nedladdning av alla nya spel du fortsätter att köpa framöver. Kompisen behöver bara då starta den användare du lagt till och tanka ned de nya spelen.

Observera att din kompis måste ha kvar den användare du lade upp på dennes maskin. Tar man bort användaren kan man inte längre spela de nedtankade spelen!

/Jonzy

PS. De "avancerade" användarna (som byter mycket spel), lägger upp ett nytt konto (med typ ett nytt skapat hotmail-konto) varje gång de köper ett nytt spel . Efter köpet tas kontokortet helt bort från kontot. Därmed är de helt skyddade och kan nu dela med sig av kontot till 4 andra personer, som då inte ens behöver vara "kompisar" och sedan samla in pengarna eller spelet som bytesvara mot andra PSN-spel. Intressant business onekligen... Läs mer här: http://www.ps3forums...ead.php?t=59032

Redigerat av jonzy, 06 January 2008 - 17:13.

Postad 15 January 2008 - 16:18

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Om jag laddar hem ett spel som bara finns på amerikanske PSN måste jag då spela det inloggad med mitt "fake" konto? Eller kan jag spela det med mitt vanliga också??

Postad 15 January 2008 - 17:38

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Om jag laddar hem ett spel som bara finns på amerikanske PSN måste jag då spela det inloggad med mitt "fake" konto? Eller kan jag spela det med mitt vanliga också??

Du kan spela med ditt vanliga också

Postad 15 January 2008 - 22:16

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Kula world älskade jag till PS1. Har funderat på att lägga 45kr på att köpa det.

Såja nu är det köpt. Lite kantigt kanske, men spelkänslan finns kvar :)

Postad 16 January 2008 - 04:22

Gerro
  • Gerro
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Man kan ladda ner de spelen man köpt fler än 5 gånger (har gjort det på på flera spel) men man kan bara ladda ner de inköpta spelen på 5 st olika PS3.

Spel via Playstation Store som jag rekommenderar:

Warhawk
Tekken 5 Online
Super Stardust
Super Rub'a'Dub
High Velocity Bowling

Bowlingspelet är ett grymt roligt partyspel där man gör en bowlingrörelse med hjälp av rörelsesensorn i handkontrollen. Klart bättre än Wii bowling och perfekt på förfesten. Se bara till att ta det vackert så ni inte slänger iväg handkontrollen eller slår ut grogg- och ölglas på bordet. Tror inte spelet finns att ladda ner från EU Playstation Store ännu men det finns på US Storen.

Postad 16 January 2008 - 09:22

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Kan också rekommendera High Velocity Bowling - Riktigt roligt! Men sen är man ju gammal bowlare också :)

Postad 16 January 2008 - 21:19

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Personligen är jag ganska besviken på de spel som finns. Xbox Live Arcade har ju ett betydligt intressantare akriv, inte minst nu när man kan köpa vanliga Xbox-spel där också.

Sen har det ju varit riktigt snålt i EU/USA vad det gäller nerladdningsbara PS1-spel. I Japan verkar de dock ha en jäkla massa på gång på den fronten.

Själv har jag lirat en hel del Blast Factor men det känns mest som ett extremt mycket sämre Geometry Wars.

Framförallt saknar väl PSN en riktig killer app som t.ex. Worms eller Castlevania på XBLA.

Postad 16 January 2008 - 21:32

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Köpte Super Stardust HD idag, enormt kul! Pröva det! :)

Postad 16 January 2008 - 22:34

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Det jag gillar med PSN store är de mer experimentella off beat-spelen som flOw och Loco Roco Cochoreccho (stavning säker åt helskotta). Jag har fastnat mer för dem än det mesta på Live Arcade, det bästa jag spelat på Live Arcade är Settlers of Catan. Dock tycker jag att de bägge får pisk av Virtual Console, men MS ska ha en eloge för att de uppdaterar spelen med funktioner och grafik.

Tycker att man fått en fantastiskt utbud hur som som ägare av alla tre.

Surt att Nintendo vägrade Goldeneye på Live.

Till ämnet. Tycker Pain och överst nämnda spel var väl värt pengarna.

Postad 23 February 2008 - 14:51

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Drog hem Calling all cars igår när polarna var över på några bärs.
Fy bybblans va kul det var, vi blev fast.
Enda som saknades var 2 handkontroller till för 4 player mode :(.

Rekommenderas starkt som sällskapsspel!

// Cineoholic

Postad 24 February 2008 - 11:51

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Hur kommer man åt US ps store?

Postad 24 February 2008 - 15:45

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Drog hem Calling all cars igår när polarna var över på några bärs.
Fy bybblans va kul det var, vi blev fast.
Enda som saknades var 2 handkontroller till för 4 player mode :).

Rekommenderas starkt som sällskapsspel!

// Cineoholic

Hittar ej Calling all cars på PSN, finns det bara på us eller?

Postad 24 February 2008 - 16:20

abakar
  • abakar
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hur kommer man åt US ps store?

du får tyvärr skapa ett nytt PSN konto

Postad 24 February 2008 - 20:51

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Calling all cars skall finnas på den europeiska, jag tror iaf jag är inne på den eurpeiska PSN, står inte på svenska.
Vet iofs inte hur man skulle se skillnaden, men det står iaf SEK i min plånka på PSN..

Calling All Cars finns under Games/Full Games/Racing

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 24 February 2008 - 20:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.