Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med basplacering

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 januari 2008 - 15:01

Dalla
  • Dalla
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Tjena!

Skaffade ett Philips HTS3357 häromdagen. Är nöjd, har inga direkta problem med det brus som många upplever.
Har dock lite bekymmer med den medföljande basen, sladden till förstärkaren är ruskigt kort!
Jag har TVn på en vägg med dörrar på varsin sida om TVn, så jag kan inte ställa basen i hörnet på samma vägg som TVn sitter, och sladden räcker inte till hörnen på motsatta väggen.

Det enda alternativet just nu är att ställa basen bredvid TVn. Men det står i instruktionsboken att basen ska stå minst en meter ifrån TVn... Kan TVn ta skada av vibrationerna eller varför är det så? Har en 42" LCD hängande på väggen.

Postad 06 januari 2008 - 17:29

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej Dalla

Anledningen till att instr. säger 1 meter från tv:n måste vara att dom syftar på en vanlig tjock-tv, där bildröret är känsligt för magnetfält. Och det är ju rätt stora magneter på subbasar.

Men..jag hade förlängt subben kablar så att den passar i den andra hörnan...

EDIT: Glömde fråga dig om ditt Philipssystem: Så som supportsidan säger, så ska det finnas 3st versioner ute av HTS3357= HTS3357/55, HTS3357/93 & HTS3357/98.

Skulle vara roligt att forska lite om de olika versioner och om dom brusar eller inte brusar. Det är kanske så att någon av dessa är gjorda med andra komponenter som gör att det brusar. Kan man utesluta vissa versioner, så blir det helt plötsligt lätt att köpa detta.. :)

Eftersom du haft lyckan att få ett tyst system, så kan man börja kolla i den ändan. Kan du se nånstans på etiketten om vilken version du har?

Redigerat av Jannne, 06 januari 2008 - 17:40.

Postad 07 januari 2008 - 20:22

Dalla
  • Dalla
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hej Dalla

Anledningen till att instr. säger 1 meter från tv:n måste vara att dom syftar på en vanlig tjock-tv, där bildröret är känsligt för magnetfält. Och det är ju rätt stora magneter på subbasar.

Men..jag hade förlängt subben kablar så att den passar i den andra hörnan...

EDIT: Glömde fråga dig om ditt Philipssystem: Så som supportsidan säger, så ska det finnas 3st versioner ute av HTS3357= HTS3357/55, HTS3357/93 & HTS3357/98.

Skulle vara roligt att forska lite om de olika versioner och om dom brusar eller inte brusar. Det är kanske så att någon av dessa är gjorda med andra komponenter som gör att det brusar. Kan man utesluta vissa versioner, så blir det helt plötsligt lätt att köpa detta.. :)

Eftersom du haft lyckan att få ett tyst system, så kan man börja kolla i den ändan. Kan du se nånstans på etiketten om vilken version du har?

Mitt system är väl inte brusfritt, men bruset försvinner efter 30 sekunder, så det är en skitsak enligt mig.
Det finns en etikett på kartongen som systemet kom i, med modellnamn, serienummer osv osv.
Det enda som står där, upprepade gånger, är HTS3357/12. Finns inga referenser till de tre nummer du angav ovan tyvärr...

Postad 08 januari 2008 - 10:46

Jannne
  • Jannne
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Ok. Tack ändå. :-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.