Kan rapportera att jag hade exakt samma problem med min LE40S86, alltså en helt annan modell.
Problemen uppstod vid analog tv från comhem, digital-tv från comhem och även vid DVD från standard scart. När jag kör min laptop via VGA har jag klockren bild.
MEN, efter ganska exakt 1 veckan med frenetiskt sökande på nätet, bildkalibrering osv. så försvinner ränderna helt plötsligt. Kan det vara så att det är någon inkörningsperiod? För nu syns inte tillstymmelse till några ränder och jag är väldigt nöjd med bilden för att vara en så pass billig 40 LCD.
OK! I mitt fall ser jag ränderna mindre tydligt vid comhems analoga signal, men det kan bero på att bilden är blurrigare där och att de framträder mindre då. Via component försvinner de på DVD'n, men tyvärr har jag inte componentutgång på min box. Det får rulla bäst det vill på det analoga skräpet, det skall ändå fasas ut helt så småningom. Får väl skaffa en bättre box vid läge med HDMI-utgång.
Jag har precis samma sak på min 46m87. Syns mer eller mindre beroende på sändning och färg osv. Oftast märker man det inte alls. Har sett det på digital-TV via scart men ocskå från PS3:an via s-video. Men Datorn och PS3:an via HDMI ser perfekt ut.
på min börjar dom vandra ca:1 dm från skärmens ovankant. Uppåt resp. nedåt från den positionen.
Har också märkt att dom försvinner om man sätter på stillbilden på tv:n, men däremot är dom kvar om man sätter på stillbilden på digitalboxen. Stör mig inte speciellt mycke på detta men vore ju kul att få ett svar vad det är för något.
EXAKT så ser mina ränder ut. De startar 1 dm från ovankanten och vandra uppåt respektive nedåt. Jag stör mig som fan på det, men de går ju som sagt att vaska bort om jag skippar scartkabeln. Tycker dock att det är kass av Samsung att inte klara signalerna från scart ordentligt.
Bilden från datorn ser mycket bra ut här också, via VGA kabel. Enda gången jag får njuta riktigt eftersom jag inte har någon Blu-Ray/HD-DVD-spelare ännu. Men ack vad Hayden Panettiere (Heroes) är fin i HD

Tack för respons!