Köpte i förrgår en Samsung LE 32 R 86 med till stor del mycket bra bild men jag blir irriterade av att se pixlar (om det nu är det ) vanligtvis och hudvudsakligen i ansiktet hos personer vid närbilder och bra skärpa. Hakan blir lite kantig underifrån i stället för rundad - ser ut som det blev lite avhugget eller kantigt. Dessutom blir inte heller bilderna från fotbollsmatcherna bra – åtminstone inte i närheten av det man får från hockeymatcherna. Det verkar bli lite suddigt i gräset som flyter ut – det är i alla fall långt ifrån störningsfritt. Det blev bättre med min tidigare äldre LG tjock-TV 20”. Satt då och sitter nu 2,5 –3 meter ifrån TV:n!
Tar emot ViaSat med egen parabol 100% signal och signalkvalitet 94%. SVT testbild ser superbra ut! Har även
ny scartkabel. På vissa kanaler, med förmodligen bara lite sämre bildkvalite, ser jag inte ”pixlarna” om det nu är pixlar som är orsaken? Har inte gjort några andra inställningar än att prövat utan ”DNie” och ”Movie Plus”. Det blev inget bättre, snarare sämre totalbild! Störningen verkar inte heller finnas på alla kanaler utan de med den bästa skärpan? Snälla kom med några råd, jag har ju öppet köp!