Kommentarer till DIY - surround högtalare av IKD
Startad av
IKD
, Jan 15 2008 12:37
94 svar till detta ämne
Postad 15 January 2008 - 12:37
Kul projekt.
Alltid kul att se nyskapande.
Hoppas det går bra och lägg ut mycket bilder.
Alltid kul att se nyskapande.
Hoppas det går bra och lägg ut mycket bilder.
Postad 23 January 2008 - 10:31
riktigt kul med någon som gör sånt här själv!! Är själv en sån där som gillar att göra saker själv men brukar brista pga självdisciplinen, haha LYCKA TILL och glöm inte att tiden du lägger ner får du tillbaka på Finishen!!! Gärna mer bilder då arbetet går frammåt!!
Postad 24 January 2008 - 21:12
TACK för alla kommerntarer, får se hur lång tid det tar innan det kommer fler bilder har en hel del arbete framför mig nu och så ska man ha tid till det också.. lovar att det kommer fler bilder när det händer något!
Postad 25 January 2008 - 17:57
Klart coola. Borde kunna bli riktigt bra. Har själv byggt lite hifi till köket med just FE107E och kan rekommendera dom för musikaliteten (i mitt tycke har dom en något "varm" färgning av ljudet - något som ja gillar). Jag byggde 6 liters basreflex (infällda över köksskåpen) och dom faller av vid nånstans 80-90Hz (ej uppmätt - egen uppskattning).
Postad 07 February 2008 - 21:13
Hur går det?! Vill se mer bilder på bygget och förhoppningsvis en färdig högtalare. Ha det gott så länge!
Postad 16 February 2008 - 12:18
Ska fixa till albumet snart så det blir lite roligare att titta på, har för lite tid bara, ska försöka få med mer bilder på högtalarna också. Tack för supporten!
Postad 21 March 2008 - 16:15
Håller på med ett liknande projekt! Ett tips är att ha "Hagmans Sprutspackel" innan man lägger på primer! Jag gjorde det och det täcker smårepor mycket bättre än primern. Ska lägga upp bilder från mitt bygge snart! Följer ditt bygge med spänning!
Postad 30 March 2008 - 19:12
Mycket kul ide, trist att du var tvungen att spackla om.
Väntar spänt på ett slutresultat
Väntar spänt på ett slutresultat
Postad 30 March 2008 - 22:25
Vet inte hur många gånger jag tänkt bygga runda högtalare själv. Riktigt skön inspiration får man ju nu. Grymmt bra jobbat, ska bil kul att följa. Jobba på nu.
Postad 31 March 2008 - 22:11
Skönt att du inte gav upp. Väntar som sagt med spänning på fortsättningen!
Postad 16 May 2008 - 08:28
Riktigt härligt bygga. Detta är något utöver det vanliga som troligen inte så många gjort
Postad 16 May 2008 - 08:42
grymt proffsigt! jag önskar att jag hade tid och plats för att göra egna högtalare igen:( gjorde det när jag var mindre:)
Postad 16 May 2008 - 09:36
Hur bra som helst!!! Följer utvecklingen nu =) låt oss inte vänta för länge
Postad 16 May 2008 - 10:50
imponerande resultat för att vara första gången du jobbar med glasfiber. själv har jag aldrig provat. dom ser riktigt tuffa ut. hoppas du är nöjd med ljudet också. riktigt bra jobbat.
Postad 16 May 2008 - 13:05
kul, hoppas du blir nöjd med ljudet efter det jobb du lagt ner.
Skulle inte flyt spackel vara lättare?
Skulle inte flyt spackel vara lättare?
Postad 17 May 2008 - 17:27
Riktigt kul att se någon som verkligen lägger ned tid på att det skall bli bra. Klart seriös putsning.
Synd att Fostex elementen inte har en rund kant runt elementet, hade blivt lite mer harmonisk och det känns som att detta projekt hade förtjänat det då kabinetten (kabinettmakaren...) strävar efter perfektion.
Synd att Fostex elementen inte har en rund kant runt elementet, hade blivt lite mer harmonisk och det känns som att detta projekt hade förtjänat det då kabinetten (kabinettmakaren...) strävar efter perfektion.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
67 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?