Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Customer support har stenkoll på DVD...

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips DVP5980 (DVD-spelare) 2 8,18 (27) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 24 januari 2008 - 17:09

Sdw
  • Sdw
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har funderat på att köpa en ny DVD-spelare med HDMI, men hade gärna sett inbyggd audio-delay för att kunna kompensera för LCD-delayen så man får synk mellan ljud och bild. Såg att Philips DVP5980 hade något sådant, men det gick inte att utläsa från manualen riktigt hur det funkade, dvs. om det bara var när man använde den interna avkodaren, eller omden kunde delaya en rå AC3/DTS output till HDMI eller SPDIF. Så jag skickade ett mail till 'Philips Customer Care' för att få klarhet i detta.
Min fråga:

Jag är intresserade av att köpa en DVP5980.
Vill först veta om läppsynk-delay funktionen fungerar på alla utgångar (HDMI, SPDIF) och för allt material (AC3, DTS) eller om den bara gäller analoga audioutgångar?
Manualen och annan online-information nämner inget om detta.

Philips hade givetvis stenkoll på detta och svarade:
Hej Andreas
Tack för ditt mail
Har du bytt ut rakhuvudet?
Isåfall tar det upp till ca 10rakningar innan lampan slutar lysa.
Vi hoppas att Du har fått svar på Din fråga.

Vi kan väl anta att det här aldrig nådde mänskliga ögon utan processades av vad som måste vara världens sämsta automatiska svarssytem. :)

Så jag undrar om någon här kanske har svar på frågan?

Postad 24 januari 2008 - 17:43

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
:) Tack för dagens garv!

Vadå, litar du inte på Philips svar?

kunde delaya en rå AC3/DTS output till HDMI eller SPDIF

Nix

Postad 24 januari 2008 - 21:24

Sdw
  • Sdw
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

kunde delaya en rå AC3/DTS output till HDMI eller SPDIF

Nix

Såg i galleriet att du har (eller har haft?) just den här modellen, så jag antar att du har lite mer koll än vad Philips verkar ha! :)
Undrar varför de bryr sig om att bygga in funktionaliteten egentligen om den bara funkar på tvåkanalers analog ut, det är väl ingen som kör med det nuförtiden.

Du råkar inte veta nån DVD-spelare (med HDMI) som har den här funktionen korrekt implementerad, dvs. kan delaya alla ljudströmmar oavsett format och vilken output man kör på?

Postad 25 januari 2008 - 10:19

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Jo, jag har den spelaren, och för att inte ge ett felaktigt svar så testade jag innan jag svarade, och det funkar alltså inte.

Tyvärr har jag ingen aning om andra spelare, som sagt är det inte snällt att bara chansa... men säkert finns det andra här (kom igen nu hörrni! :) ) som kan hjälpa till.

Postad 25 januari 2008 - 12:46

Sdw
  • Sdw
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tackar, uppskattar verkligen att du tog dig tiden att testa. Philips support ska man i så fall verkligen inte lite på, för efter det förra svaret så skrev jag tillbaka och undrade vad de höll på med, och den här gången så kom det faktiskt ett någorlunda vettigt svar:

Hej och tack för ditt mail.

Vi ber om ursäkt för svaret som inte passade in till din fråga, vi har uppenbarligen haft problem med våran server.

På DVP5980 så fungerar läppsynk-delay funktionen på alla utgångar och för allt material.

Men som sagt, deras uppfattning om vad som fungerar och verkligheten verkar vara två skilda saker i så fall... :)

Postad 25 januari 2008 - 18:25

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

På DVP5980 så fungerar läppsynk-delay funktionen på alla utgångar och för allt material.

Gissar de bara, eller? :)

Som sagt så funkar det inte på mitt exemplar, och jag har den senaste fasta programvaran installerad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.