Dustin Home vägrar ha mig som kund!
35 svar till detta ämne
#1
Postad 28 januari 2008 - 12:21
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag kom precis hem från arbetet och satte mig framför datorn. Läste igenom dagens mail och fann ett ifrån Dustin Home. Där fanns kollinumret från min senaste order så jag klickade på detta och kom till postens paketsökning. Ser då att det står att " Mottagare har vägrat ta emot försändelsen. Försändelsen returneras". Ringer därför upp Poståkeriet och får där reda på av en mycket spydig anställd att Dustin Home har kontaktat dem och sagt att varan skall tillbaka till dem. Varför får jag inte reda på utan jag hänvisas till Dustin Home för svar. Ringer Dustin Home och får där prata med en mycket otrevlig tjej, samma tjej som kontaktat Poståkeriet, och hon säger att dem har spärrat mitt konto och vägrar ha mig mer som kund eftersom att jag har köpt varor som jag sedan returnerat. Mina köp hos Dustin Home som returnerats: 1. 1 st LCD-TV. Denna skickades tillbaka efter att Fujitsu Siemens gått ut och sagt att samtliga apparater av den modellen har ett tjutande nätaggregat. Skickade tillbaka denna oöppnad vilket jag har rätt till allt enligt konsumentköplagen. 2. 1 st LCD-TV. Skadad kartong. Skickade tillbaka denna vilket jag har rätt till allt enligt konsumentköplagen. 3. 1 st LCD-TV. Beställde en Sony KDL-46D3000. Fick efter en ca vecka reda på att Dustin Home inte kunde leverera denna då Sony valt att ta den ur produktion. Fick erbjudande om en Sony KDL-46W2000 men det är en gammal modell så det accepterade jag inte. Fick då erbjudandet om en Sony KDL-46D3500. Detta accepterade jag. Precis samtidigt som Dustin Home hade skickat ordern till plock så kontaktade jag dem då denna modellen inte har någon optisk-ut som jag måste ha då jag tänkt använda den inbyggda digitalboxen och få ut 5.1-ljud från bl.a. Canal+. Man sa då att ordern inte kunde stoppas men att det inte var några problem då den returneras av sig själv. Detta skulle inte heller kosta mig något. 4. 1 st LCD-TV. Beställde denna 25/1 och förskottsbetalade. Vad som har skett står överst i inlägget. Nu är man alltså inte önskvärd längre som kund för att man " har köpt varor som man sedan har returnerat". Jag har följt konsumentköplagen och nyttjar bara min rätt som konsument. Detta accepteras tydligen inte av Dustin Home. Tjejen på Dustin Home sa att jag kommer få tillbaka mina förskottsbetalade pengar. Skall bli kul att se hur länge det tar med tanke på hur dem har agerat för några få returnerade produkter som jag betalat returkostnaden för. När jag gjorde min beställning samt betalade för den hade Dustin Home inga som helst problem med mig som kund. Idag har detta alltså ändrat sig av någon oförklarlig anledning - att det skulle bero på att jag nyttjat min rätt som konsument har jag mycket svårt att se. Man kan ju undra... Med detta vill jag varna för Dustin Home. Edit: Min konsumentvägledare säger att företag får neka kund men inte bryta redan ingångna avtal. Eftersom jag har ett ordererkännande, en orderbekräftelse samt att varan redan är skickad så är frågan om avtalsbrott glasklar. Detta innebär att jag har rätt att kräva Dustin Home på skadestånd för mellanskillnaden av merkostnaden det kostar mig att införskaffa samma vara från annan aktör om denna aktören tar ett högre pris för varan. Pengarna som jag förskottsbetalat för varan skall betalas tillbaka till mig utan fördröjning, här gäller det alltså inte upp till de 30 dagar som företagen annars har på sig då det inte är jag, kunden, som nyttjat ångerrätt utan här är det företaget som gjort fel och gjort avtalsbrott. Har precis avslutat ett samtal med samma tjej som jag tidigare pratat med - fick dra det konsumentvägledaren sagt innan jag fick någon som helst respons. Mailade mina kontouppgifter precis som hon bad mig att göra så nu får jag se hur länge det tar innan jag får tillbaka mina pengar. *** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 9.2 och personnamn avlägsnat. (Tomas_D700)
Redigerat av Tomas_D700, 01 februari 2008 - 16:52.
#2
Postad 28 januari 2008 - 12:37
Unregistered50ff1e23
-
Unregistered50ff1e23
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hej.
Jag har också haft med henne att göra och upplevt henne som både otrevlig och ohjälpsam. Jag håller nu på och försöker returnera en Sharp TV hom har en lysande röd pixel mitt i bilden. På DustinHome gör de så gott de kan för att göra det omöjligt att returnera TVn. Kan trösta dig med att de andra på kundtjänst inte är trevligare de. Frugan är hemma i dag och ringde för att få klarhet i hur TVn skulle skickas och då hon upplevde hon som svarade som väldigt otrevlig så bad hon att få prata med hennes chef. Tjejen sa att hon fick maila henne. Min fru bad då att bli kopplad till henne då lade tjejen på luren i örat på frugan. Jag kommer att samanställa hur vi har blivit behandlade av DustinHome och maila det till deras VD.
Jag räknar med mycket krångel innan jag har fått tillbaka mina pengar och kommer inte att handla något mer från dem.
#3
Postad 28 januari 2008 - 12:45
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej.
Jag har också haft med henne att göra och upplevt henne som både otrevlig och ohjälpsam. Jag håller nu på och försöker returnera en Sharp TV hom har en lysande röd pixel mitt i bilden. På DustinHome gör de så gott de kan för att göra det omöjligt att returnera TVn. Kan trösta dig med att de andra på kundtjänst inte är trevligare de. Frugan är hemma i dag och ringde för att få klarhet i hur TVn skulle skickas och då hon upplevde hon som svarade som väldigt otrevlig så bad hon att få prata med hennes chef. Tjejen sa att hon fick maila henne. Min fru bad då att bli kopplad till henne då lade tjejen på luren i örat på frugan. Jag kommer att samanställa hur vi har blivit behandlade av DustinHome och maila det till deras VD.
Jag räknar med mycket krångel innan jag har fått tillbaka mina pengar och kommer inte att handla något mer från dem.
Jag känner med er som också blivit behandlade på ett oförsvarbart dåligt sätt. Väldigt tråkigt. Jag håller i skrivande stund på att diskutera mitt ärende med min konsumentvägledare. Föreslår att ni gör detsamma om ni inte kommer fram till en lösning. Edit: Jag hoppas det löser sig för båda parters skull.
Redigerat av j0el, 28 januari 2008 - 14:37.
#4
Postad 28 januari 2008 - 18:19
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Det finns som sagt ingen kontraheringsplikt för vanliga konsumtionsvaror. Det innebär att säljarna får välja sina kunder och också välja bort sådana kunder som de betraktar som en extra risk.
Du har returnerat en hel del så jag kan faktiskt inte kritisera Dustin för att de har tröttnat på att göra "affärer" med dig. Detta trots att jag i vanliga fall har ett konsumentpatos.
De ville väl helt enkelt slippa att få tillbaka TV:n och kallade tillbaka den i preventivt syfte.
I teorin har du väl möjlighet att kräva fullgörande enligt 12 § KKL, vilket inte kommer att ske, eller häva köpet p.g.a. dröjsmål och kräva skadestånd enligt 13 och 14 §§ KKL. Det är dock småpotatis det handlar om och jag tycker inte att det är värt att bråka om.
#5
Postad 29 januari 2008 - 07:42
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Det finns som sagt ingen kontraheringsplikt för vanliga konsumtionsvaror. Det innebär att säljarna får välja sina kunder och också välja bort sådana kunder som de betraktar som en extra risk.
Du har returnerat en hel del så jag kan faktiskt inte kritisera Dustin för att de har tröttnat på att göra "affärer" med dig. Detta trots att jag i vanliga fall har ett konsumentpatos.
De ville väl helt enkelt slippa att få tillbaka TV:n och kallade tillbaka den i preventivt syfte.
I teorin har du väl möjlighet att kräva fullgörande enligt 12 § KKL, vilket inte kommer att ske, eller häva köpet p.g.a. dröjsmål och kräva skadestånd enligt 13 och 14 §§ KKL. Det är dock småpotatis det handlar om och jag tycker inte att det är värt att bråka om.
Returnerat en hel del? 1 st LCD efter att Fujistu Siemens gått ut och sagt att samtliga apparater av den modellen har ett tjutande nätaggregat. Varan var oanvänd och ej uppackad. Jag betalade returfrakten. Dustin Home förlorade inget på detta. 1 st LCD vars kartong var fraktskadad. Man skall inte acceptera varor med fraktskadad kartong. Varan vände vid dörren. Jag betalade returfrakten. Dustin Home förlorade inget på detta. 1 st LCD som inte hade optisk-ut trots att Dustin Homes angav detta på sin produktsida. Fick fram korrekta uppgifter från Sony vilket var tur det och efter samtal med Dustin Home så var det inga problem att häva köpet, trots att ordern redan gått iväg till plock, och kostnaden för returfrakten skulle dem ta, också detta utan problem, då dem angett felaktiga specifikationer på produktsidan. 3 st returnerade varor av totalt 8 st genomförda köp - är detta att belasta Dustin Home eller att returnera en hel del? Edit: Att köpa samma LCD hos annan aktör kommer kosta mig flera tusen kronor extra. Har full rätt att kräva Dustin Home på dessa pengar om jag vill, allt enligt KO.
Redigerat av j0el, 29 januari 2008 - 08:56.
#6
Postad 29 januari 2008 - 09:09
valsen
-
valsen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Riktigt tråkigt att höra att du har blivit så illa bemött. Jag har endast handlat på Dustin Home vid ett tillfälle och det var cirkus 2 veckor sedan då dom hade väldigt bra erbjudanden på Fujitsu-Simens datorer och det köpet gick felfritt. Jag köper en väldans massa grejer ifrån Komplettoch har returnerat varor 3 ggr. Det har aldrig varit några problem med Komplett och jag har dessutom alltid blivit riktigt bra bemött. Ta din business till några som uppskattar den och bemötter dig bra. 2 tummar upp för Komplett!
Redigerat av valsen, 29 januari 2008 - 09:18.
#7
Postad 29 januari 2008 - 09:20
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
Jag håller i vårt företagskonto på Dustin AB. Deras mjukvaruspecialister vill träffa mig i höst för att prata licenser. Gissa resten.
UNDERBART, KEEP ME POSTED
#8
Postad 29 januari 2008 - 14:03
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Det här är nog bland det dumaste jag har hört en leverantör gjort . Att dom vill neka någon att bli kund det kanske dom har rätt till . Men när man har gjort upp affären & tagit betalt för varan då har man inte kvar den rätten . Gå in på http://www.fairshopping.se/ & skapa en tråd där kanse större chans att dom svarar
#9
Postad 29 januari 2008 - 14:21
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Lycka till. Konsumenträttigheter är något som man ska använda vid behov inte för att man tycker att det är häftigt.
Fick gnugga mig lite i ögonen när jag läste detta. Om det som sår i tråden nu är fakta så utnyttjar väl denne konsument endast de rättigheter som sveriges rikes lag ger honom? Låt gå för att många konsumenter inte har en aning om alla de rättigheter som finns, men Dustin har ingen rätt att börja krångla med de kunder som faktiskt utnyttjar de rättigheter de har. Om Dustin har problem med detta så är de ju välkomna att ta upp det med justitieombudet. Har alltid upplevt Dustin som väldigt seriöst företag, har dock inte handlat av Dustin Home utan endast med "vanliga" Dustin, dvs som företagskund. Och somm sagt, kosnumenträttigheter kan användas precis när som helst konsumenten så önskar... tro inget annat. Det är inte så som att du har nåt klippkort på max 10 rättigheter om året. Berätta gärna hur det gick, det vore otroligt om Dustin fortsätter vägra göra affärer med dej!! MVH Henrik
#10
Postad 29 januari 2008 - 14:43
Unregisteredfd0a25da
-
Unregisteredfd0a25da
-
Användare
-
-
217 inlägg
På dem bara. Det har börjat bli affärsmässigt gynsamt för många företag i dagens kvartalsekonomi att behandla klagande kunder illa. De flesta känner inte till sina rättigheter eller orkar inte driva dem genom alla instanser hos både myndigheter och företag. Bara de mest högljudda av de missnöjda driver igenom sin rätt, vilket företagen känner till. Att hindra alla andra lågmält missnöjda är kortsiktigt ekonomiskt lönsamt, varpå företag, såsom Dustin tydligen, förankrar sin genomgående kundovänliga attityd genom att placera... mindre bra individer på sin service & support-avdelning. Mina egna erfarenheter av företag som dessa är att det blir bara värre desto högre upp i organisationen man kommer (räkna inte med nå't bra om du kontaktar VD:n m.a.o.).
#11
Postad 29 januari 2008 - 15:45
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tack för uppmuntran, bra att inte alla har en agenda.  Återkommer med information när och om denna tråkiga histora löser sig.
#12
Postad 29 januari 2008 - 19:30
Unregistered50ff1e23
-
Unregistered50ff1e23
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag räknar med att få en positiv respons från Dustins VD. Men jag avvaktar och ser hur DustinHome sköter sig med återköpet av TVn först. Tänker inte dra igång någon stor grej bara för sakens skull. Följer de reglerna och återköper TVn så är jag nöjd. Då räcker det med att inte handla av dem mer.
#13
Postad 29 januari 2008 - 22:13
Megapolaren
-
Megapolaren
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag tänker köpa samma vara fast från annan aktör och eftersom den aktören har ett dyrare pris så får Dustin Home stå för mellanskillnaden. Detta är något jag har stöd för allt enligt KO då Dustin Home bröt avtalet.
Ett litet tips som konsumentombudsmannen kanske förbisett: Att du har en laglig rätt att bli kompenserad av Dustin innebär inte med automatik att dom betalar ut mellanskillnaden till dig. Rent teoretiskt kan det krävas att du stämmer Dustin vid domstol för att få ut dina pengar. Det kan med andra ord bli krångligt. Se till att få tillbaka dom pengar du betalat och skit sen i Dustin.
#14
Postad 30 januari 2008 - 15:50
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
mycket tråkig läsning öht i detta case. jOel, skulle du kunna maila mig ditt ordernummer så får jag titta på vad som hänt på vår sida. Du når mig på [email protected]. Tyvärr får jag inte alltid meddelanden om PM så det verkar funka sådär...
Man ska bli professionellt bemött oavsett i vilket ärende man kontaktar oss och när det gäller returer brukar vi vanligen skicka ut förbetalda adresslappar till våra kunder så de kan returnera varan utan kostnad.
Jag vill poängtera att det finns ingenting affärsmässigt gynnsamt i att behandla klagande kunder illa. Jag skulle nog vilja säga att det är precis tvärt om. Vi placerar inte människor på våra avdelningar utan de rekryteras in som vilka anställningar som helst...
Jag har skickat vidare infon till vår kundservicechef så får han kolla igenom detta också.
Mvh
Mikael Carinci
Dustin AB
#15
Postad 31 januari 2008 - 14:37
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej,
mycket tråkig läsning öht i detta case. jOel, skulle du kunna maila mig ditt ordernummer så får jag titta på vad som hänt på vår sida. Du når mig på [email protected]. Tyvärr får jag inte alltid meddelanden om PM så det verkar funka sådär...
Man ska bli professionellt bemött oavsett i vilket ärende man kontaktar oss och när det gäller returer brukar vi vanligen skicka ut förbetalda adresslappar till våra kunder så de kan returnera varan utan kostnad.
Jag vill poängtera att det finns ingenting affärsmässigt gynnsamt i att behandla klagande kunder illa. Jag skulle nog vilja säga att det är precis tvärt om. Vi placerar inte människor på våra avdelningar utan de rekryteras in som vilka anställningar som helst...
Jag har skickat vidare infon till vår kundservicechef så får han kolla igenom detta också.
Mvh Mikael Carinci Dustin AB
Det måste ha varit den ansvarige på Dustin Home som har beslutat att "Dustin inte längre vill ha mig som kund då jag returnerar hela 3 st varor". Har nämligen mycket svårt att se att någon på kundtjänst tog detta beslutet. Jag har idag fått tillbaka mina pengar. Tog bara 3 samtal och lika många mail till den alltid så otrevliga tjejen som utöver sitt agerande tuggar tuggummi medans hon pratar. Finner det därför inte nödvändigt att maila över mina uppgifter eftersom jag inte vill vara kund hos er även om ni skulle "acceptera" mig igen trots att jag returnerat " hela 3 st leveranser". Jag har inte gjort något fel men blir behandlad på detta sätt. Kommer därför göra allt jag kan för att ge tillbaka med samma mynt. Kommer köpa samma vara hos annan aktör. Mellanskillnaden kommer jag kräva Dustin Home på. Vet att det antagligen är lönlöst då Dustin Home, av deras sätt att agera hittills, kommer(?) sätta sig på tvären och ej gå med på att betala. Då får jag dra ärendet till ARN men men eftersom utslag där inte är tvingande så blir det troligtvis samma svar. Dock finns det då ett utslag från ARN som allmänheten kan läsa och ser då, om det nu blir så, att Dustin Home väljer att inte följa nämndens utslag. Att inte följa detta utslag anses mycket oseriöst. Edit: Fick ett PM från en moderator som skrev att " tråden urartat i vad många medlemmar upplevt som kränkande för en individuell person". Är det personal från Dustin Home som har skickat PM till moderatorn tro? Vem tycker annars att tråden har " urartat" i något som är " kränkande för en individuell person"? Att skriva att någon är otrevlig när personen är det ser inte jag som kränkande. *** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 9.2 och personnamn avlägsnat. (Tomas_D700)
Redigerat av Tomas_D700, 01 februari 2008 - 16:55.
#16
Postad 31 januari 2008 - 15:40
Unregistered50ff1e23
-
Unregistered50ff1e23
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag har mina pengar tillbaka på kontot. Inget strul eller krångel alls.
#17
Postad 31 januari 2008 - 18:16
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag har idag fått tillbaka mina pengar.
Man får vara glad för det lilla ibland ... Vi är fler som har problem https://www.minhembi...howtopic=186121Vet inte vad som hänt med Dustin, dom har ju alltid varit kanon förut i många år. Och som du säger ... kundtjänsten är INTE rolig att handskas med, maken till otrevliga personer alltså
Redigerat av Martin, 31 januari 2008 - 18:18.
#18
Postad 31 januari 2008 - 18:28
Unregistered4fa1df97
-
Unregistered4fa1df97
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Intresant att följa detta. Dustin har blivit för stora tror jag. Det sprider sig i organisationen och genomsyrar till slut allt. Hoppas de bevisar motsatsen!
#19
Postad 31 januari 2008 - 18:51
j0el
-
j0el
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag har idag fått tillbaka mina pengar. Man får vara glad för det lilla ibland ...
Vi är fler som har problem https://www.minhembi...howtopic=186121
Vet inte vad som hänt med Dustin, dom har ju alltid varit kanon förut i många år.
Och som du säger ... kundtjänsten är INTE rolig att handskas med, maken till otrevliga personer alltså 
Ja verkligen. Trodde aldrig jag skulle få tillbaka pengarna eftersom man gång på gång frågade efter mitt kontonummer trots att jag angett detta vi ett flertalet gånger. Har inte pratat med så många andra på "kundtjänst" men av dem 2, eller 3, jag har pratat med har samtliga varit otrevliga. Inte nog med att vara otrevlig, en viss person tuggar tuggummi när hon tar samtal. Jag valde Dustin Home efter att ha läst alla bra omdömen här på Prisjakt. Är väl som med allt annat? Bubblan brister förr eller senare. Skall kolla in tråden du länkar till.
#20
Postad 31 januari 2008 - 20:15
pola1972
-
pola1972
-
Rookie
-
2 inlägg
*deleted*
Redigerat av pola1972, 31 oktober 2015 - 08:48.
#21
Postad 01 februari 2008 - 10:26
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
vi följer alltid ARN:s rekommendationer i de fall vi blir anmälda. Vi har inte alltid rätt vilket vi är medvetna om, det finns lagtext, praxis och tolkningar och de som har bäst koll på det är ARN, därför händer det ibland att vi hänvisar till dem.
Vi har inte outsourcat vår kundtjänst men vi har rätt svårt att hitta mer personal, rekryteringsunderlaget i Sverige är inte så stort just nu tyvärr. Det gör att vi ligger efter en del och det innebär i sin tur att personalen blir ganska stressad.
Mvh
Mikael Carinci
Dustin AB
#22
Postad 01 februari 2008 - 17:43
Hedis
-
Hedis
-
Användare
-
-
204 inlägg
Skulle heller inte acceptera kunder som ideligen aldrig blir nöjda, det blir i längden för dyrt, vilket påverkar priset på varan i slut änden, och det HAR JAG INGEN LUST ATT BETALA EXTRA FÖR
Så dustin har rätt i detta "fall" anser jag
#23
Postad 01 februari 2008 - 18:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tycker inte att trådskaparen verkar ha lämnat tillbaka grejor för att det är roligt.
Har man laglig rätt så har man...Sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Såklart måste ju affärer baka in kostnader för returer i priset på varan.
#24
Postad 01 februari 2008 - 19:15
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Tycker inte att trådskaparen verkar ha lämnat tillbaka grejor för att det är roligt. Har man laglig rätt så har man...Sen kan man ju tycka vad man vill om det. Såklart måste ju affärer baka in kostnader för returer i priset på varan.
Precis, jag tycker trådskaparen har gjort allt rätt. Jag skulle inte heller ta emot saker som var felaktiga och/eller trasiga och sen sitta nöjd. Jag som privatperson kan i alla fall inte köpa något för 10.000:- sen bara lägga det på hög i garderoben när det inte fungerar som det ska. 10-20.000:- är väl ungefär vad jag kan spendera på elektronikprylar under ett helt år. Vore det 10-20.000.000:- kanske jag inte skulle orka tjafsa
#25
Postad 05 februari 2008 - 09:29
Ulysses
-
Ulysses
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Då vet man var man inte skall köpa sina produkter.
#26
Postad 24 februari 2008 - 22:35
komoriman
-
komoriman
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Sjukaste jag har hört! Grattis, där föll mitt plasmaköp hos Dustin!!!
#27
Postad 24 februari 2008 - 23:02
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Tycker varken Dustin eller Inwarehouse är trevliga.......
#28
Postad 25 februari 2008 - 11:01
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1 886 inlägg
Tycker varken Dustin eller Inwarehouse är trevliga.......
Har aldrig haft problem med Inwarehouse och jag har handlat en hel del där och de har alltid löst det på ett snabbt och effektivt sätt om det varit problem.
#29
Postad 04 mars 2008 - 10:56
Hagis2k
-
Hagis2k
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tråkigt att höra att det är ett antal som har haft problem med Dustin.
Jag har vart kund hos dem länge och har faktiskt inget att klaga på kan vara att jag inte har behövt göra några rma´s heller.
Redigerat av Hagis2k, 04 mars 2008 - 10:57.
#30
Postad 04 mars 2008 - 11:07
micke_011
-
micke_011
-
Amatör
-
-
98 inlägg
har också haft enbart goda erfarenheter av dustin, såväl i jobbet som privat, så det här förvånar..och jag håller med om returer, får man inte fullgoda leveranser så måste man självklart se om sitt eget hus och returnera efter tycke och smak, och det ska väl inte diskvalificera någon från framtida leveranser? att tillämpa sina rättigheter som kund är väl en skyldighet man har mot sig själv? nä, skärpning dustin, annars finns det nog fler som tappar tilltron till er!
#31
Postad 08 mars 2008 - 11:08
Unregistered39bce2de
-
Unregistered39bce2de
-
Rookie
-
1 inlägg
En sak som slår mig är att du returnerar en tv pga att kartongen är trasig.
Hur trasig på en skala 1-10?
De flesta företag brukar packa sina grejer ganska ordentligt.
Var TVn ok?
När dom fick returen returnerar dom väl samma tvmodel eller?
Det klantigaste är ändå tredje punkten
Kollar du inte upp TVn överhuvudtaget?
Hur kan du skylla det på Dustin?
Har enbart positiva erfarenheter från dustin.
Att dom inte vill ha dig som kund stärker mitt förtroende för dom ytterligare!
#32
Postad 10 mars 2008 - 21:06
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 317 inlägg
Skulle heller inte acceptera kunder som ideligen aldrig blir nöjda, det blir i längden för dyrt, vilket påverkar priset på varan i slut änden, och det HAR JAG INGEN LUST ATT BETALA EXTRA FÖR
Så dustin har rätt i detta "fall" anser jag
Är benägen att hålla med. Vill man testa olika modeller, så finns det lokala butiker. Priserna är lite högre, men nybörjaren slipper köpa "grisen i säcken". Den första returen är en sak, en död pixel mitt i bilden. Men skadad kartong? Var TVn skadad? Det är väl ändå den du köpte, inte en pappkartong. Sitter det sura människor på supporten så borde Dustin göra något åt det. Risken är stor att de är otrevliga även när kunden inte har gjort något fel eller "irriterande" alls, och det är knappast bra reklam för Dustin. Har själv aldrig haft problem, varken med leverans eller returer hos Dustinhome, men det är iofs några månader sedan jag handlade där senast.
#33
Postad 10 mars 2008 - 21:46
Edhunter
-
Edhunter
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Fasen, köpte precis en ny hdd hos Dustin Home. Får hoppas den håller då :S
Måste säga att jag vid tidigare köp har ett gott öga till Dustin Home. Har köpt en hel del och behövt att göra 1 RMA anmälan, vilket gick väldigt smidigt och snabbt. Inget som slår Komplett men men, det är å andra sidan rätt svårslagna.
#34
Postad 11 mars 2008 - 14:23
mats_b
-
mats_b
-
Användare
-
-
174 inlägg
Har aldrig privathandlat via Dustin"home" Men köper in desto mer via jobbet hos Dustin.
De verkar av allt att döma sköta företagskunder bättre, dock har jag aldrig varit tvingad att reklamera något.
Det kanske är dags vi ser oss om efter ny leverantör?
#35
Postad 11 mars 2008 - 14:32
F.A
-
F.A
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Har aldrig privathandlat via Dustin"home" Men köper in desto mer via jobbet hos Dustin. De verkar av allt att döma sköta företagskunder bättre, dock har jag aldrig varit tvingad att reklamera något.
Det kanske är dags vi ser oss om efter ny leverantör?
Varför ska ni byta leverantör om ni är nöjda (om jag förstått saken rätt)?
#36
Postad 26 mars 2008 - 14:01
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Skulle heller inte acceptera kunder som ideligen aldrig blir nöjda, det blir i längden för dyrt, vilket påverkar priset på varan i slut änden, och det HAR JAG INGEN LUST ATT BETALA EXTRA FÖR
Så dustin har rätt i detta "fall" anser jag
Är benägen att hålla med.
Vill man testa olika modeller, så finns det lokala butiker. Priserna är lite högre, men nybörjaren slipper köpa "grisen i säcken".
Den första returen är en sak, en död pixel mitt i bilden. Men skadad kartong? Var TVn skadad? Det är väl ändå den du köpte, inte en pappkartong.
Sitter det sura människor på supporten så borde Dustin göra något åt det. Risken är stor att de är otrevliga även när kunden inte har gjort något fel eller "irriterande" alls, och det är knappast bra reklam för Dustin.
Har själv aldrig haft problem, varken med leverans eller returer hos Dustinhome, men det är iofs några månader sedan jag handlade där senast.
Med tanke på att det brukar stå på följesedlar: "Om varan eller förpackningen är skadad vid leverans, returnera omedelbart varan" så är det väl också det som man förväntas göra? Det står också på dustins hemsida att "dustin ansvarar för varan fram tills dess att den är levererad till kund". Detta innebär alltså att när kunden packat upp varan ur den skadade kartongen och upptäcker att glaset har krossats på skärmen, så har dustin inte längre ansvaret. Om man då skulle säga till deras otrevliga kundtjänst att den var så vid leverans så skulle de antagligen säga just "jaha, men då skulle du ha skickat tillbaka varan direkt när du såg att kartongen var skadad." Tycker att kunden handlat helt rätt. När budet kommer med en skadad kartong så ska man inte ens signera mottagandet utan bara skicka tillbaka den i dörren, borde vara det korrekta. Och det är levereransfirman som kommer få ta smällen ändå, inte dustin, så jag förstår inte varför de har så stort problem med detta. Blir mer osäker på att handla på dustin nu. Tänkte göra det för att jag kan få studentrabbatt på nästan 2000kr men snart börjar det kännas som att det är värt att betala fullpris istället om man inte kan få hjälp om något blir fel...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|