Går det och är det i så fall ens meningsfullt att koppla HDMI till Scart?
Hur kopplar jag enklast VGA till Scart (är inte så sugen på att göra egna sladdar)?
Postad 04 februari 2008 - 23:19 Går det och är det i så fall ens meningsfullt att koppla HDMI till Scart? Hur kopplar jag enklast VGA till Scart (är inte så sugen på att göra egna sladdar)? Postad 04 februari 2008 - 23:52 hdmi-scart går ut digitalt och ska ut analogt = går inte vga-scart borde fungera eftersom det är analog signal i båda ändarna, men de enda kablarna som jag hittat står det att de INTE fungerar dator-tv utan endast till projektor då återstår två alternativ, om nu ingen vga-scart kabel dyker upp... -koppla genom adaptrar först vga-komponent sen komponent-scart, eller så går du via s-video eller komposit (med komponent som bäst sen s-video och komposit sämst) -löda och koppla en egen vga-scart kabel som det tydligen finns trådar om, men det låter ju onekligen lite jobbigare om man inte är van vid kabelknåp är du säker på att du bara har scart ingångar? om du har s-video eller komposit eller något annat blir det genast lättare att få bild... /Richard Redigerat av Unregisterede3e9db38, 04 februari 2008 - 23:59. Postad 05 februari 2008 - 00:42 Vad har jag då för alternativ? Postad 05 februari 2008 - 01:18 nu kom jag på mig själv att det inte gjorde saken mycket bättre med komposit, men däremot såg jag att du kan ta en sån här eller en liknande och sen köra via s-video därifrån eller så tar du en dyrare och kan köra via komponent nu får du avgöra själv vad su väljer, men komponent med rgb är att föredra, därefter s-video, och till sist komposit i bildkvalitet EDIT: kom på att tv:n måste kunna ta in rgb genom scarten för att det ska fungera med komponenten... /Richard Redigerat av Unregisterede3e9db38, 05 februari 2008 - 14:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |