Tappar signal kodade kanaler (boxer + ca-modul strul?)
260 svar till detta ämne
Postad 08 February 2008 - 18:21
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej,
Som rubriken säger har det börjat hända att tv:n tappar signalen ett antal gånger varje kväll, dock händer detta enbart när vi kollar på kodade kanaler med den inbyggda DVD-T modulen och BOXER kort.
När detta händer får man göra ett kanalbyte och sedan gå tillbaka igen så är bild/ljud tillbaka.
Någon som har tips på ev. lösning(har testat att göra ny kanalsökning) förutom att lämna in tv:n (4 veckor gammal).
//Sub
Postad 09 February 2008 - 16:43
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Postad 09 February 2008 - 17:07
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Yes!!!!!
Då är vi två i alla fall!
Precis samma sak med min philips 9632 med PCMCIA viaccess DVB kort.
Grymt jobbigt det räcker att man trycker till på t.ex. 3 när 3 börjär strula.
"kodad kanal " börjar blinka och man kastar sig pån fjärren.....
Var till Elgiganten och köpte en nya CA modul men exakt samma fel med den!!!!
Så vad har hänt med Boxer.
Skönt att det inte är bara jag, det innebär ju att min tv är hel!?
Finns det fler?????
BB
Redigerat av Bumpa Berra, 09 February 2008 - 17:07.
Postad 09 February 2008 - 19:37
Fowler
-
Fowler
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är hos föräldrrn som kör boxer i sin plasma-tv via en CA-modul. Tittade på 5an förut och plötsligt försvinner ljudet sen bilden och sen står det att kanalen är krypterad. Då är det bara att byta kanal så kommer de tillbaka, och så håller de på.
Väldigt störande.
Postad 09 February 2008 - 20:58
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nu blev jag lugn..............tror Boxer har gjort något tok helt enkelt.
Postad 09 February 2008 - 21:42
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Här är en till som verkar ha samma problem,har en Sony 3000D köpt för ca 1,5 mån sen o igår frös bilden o det blev svatr i rutan o när man bytte kanal fungerade det ca 3 min sen blev det likadant igen och det är så än men bara på betalkanalerna ej på de fria(1an,2an 4 osv.)På ca-modulen står detPCMCIA har ni andra samma? Vad ska man göra?
Postad 10 February 2008 - 09:11
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Här är en till som verkar ha samma problem,har en Sony 3000D köpt för ca 1,5 mån sen o igår frös bilden o det blev svatr i rutan o när man bytte kanal fungerade det ca 3 min sen blev det likadant igen och det är så än men bara på betalkanalerna ej på de fria(1an,2an 4 osv.)På ca-modulen står detPCMCIA har ni andra samma? Vad ska man göra?
Min CA her den text jag beskrev ovan. Se bild:
Postad 10 February 2008 - 11:10
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej,
Har testat boxerkortet i en extern box och då finns inte problemet, så jag tror vi kan skriva av boxer från listan av anklagade.
Felet är antingen i CA modulen eller TV:n och här återstår väl inget annat än att lämna in tv:n och räkna med ett par veckors service tid.
Har testat systemåterställning samt att ta ut och sätta i både kort och CA modul men tyvärr hjälper inget av detta.
//Sub
Postad 10 February 2008 - 11:40
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej igen,jag är ju inte expert men visst är det konstigt att vi är flera som får samma fel nu,det borde ju inte vara TVns fel när vissa kanaler fungerar.Kan inte boxer ha något problem med ca-moduler? För det borde ju inte bli exakt samma fel på flera TVar o dessutom olika fabrikat!
Postad 10 February 2008 - 12:03
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Du har en point Salora, vi har problemen i både LG, Sony och Philips där den gemensamma nämnaren är CA-modul och boxerkort.
Provar att skriva ett mail till Boxer och ser vad de har att säga.
//Sub
Postad 10 February 2008 - 12:03
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej igen,jag är ju inte expert men visst är det konstigt att vi är flera som får samma fel nu,det borde ju inte vara TVns fel när vissa kanaler fungerar.Kan inte boxer ha något problem med ca-moduler? För det borde ju inte bli exakt samma fel på flera TVar o dessutom olika fabrikat!
Håller med! Min TV och min CA.modul är boxer godkända. Och inte tusan är det tv fel. Har provat två moduler och samma fel, tyvärr två moduler av samma fabrikat. Verkar som om systemet hat ändrats något i fredags, ringer Boxer i morgon om strulet kvarstår.
Redigerat av Bumpa Berra, 10 February 2008 - 12:11.
Postad 10 February 2008 - 15:30
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hur går det för er,ibland fungerar det riktigt länge men sen nästa gång tar det bara nån minut innan det fryser.Blir era ca-moduler varma,kände på min o tog ut kortet o gjorde ny kanalsökning men det blev ingen skillnad men då kändes modulen varm men det kanske den ska vara. Har vi alla samma modul,ingen annan som har Boxer här men där det fungerar?
Postad 10 February 2008 - 16:54
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Här är en till med samma fel. Har en Philips 47PFL9732, och CA-modulen kommer direkt från Boxer så den är definitivt godkänd.
Felet inträffar bara med kodade kanaler (inte de fria).
Med extern Dilog-box har jag aldrig haft samma fel.
Postad 10 February 2008 - 18:10
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hur går det för er,ibland fungerar det riktigt länge men sen nästa gång tar det bara nån minut innan det fryser.Blir era ca-moduler varma,kände på min o tog ut kortet o gjorde ny kanalsökning men det blev ingen skillnad men då kändes modulen varm men det kanske den ska vara. Har vi alla samma modul,ingen annan som har Boxer här men där det fungerar?
CA brukar blit varma. Jag är ganska säker på att det är system krångel dvs INTE strul med alla våra CA-moduler.
Postad 10 February 2008 - 20:06
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon som kontaktat Boxers support?
Postad 10 February 2008 - 21:30
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har inte upplevt problemen nu under em/kväll hur är det för er andra?
Har mailat Boxers support men ingen respons ännu.
//Sub
Postad 10 February 2008 - 22:29
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Här är det fortfarande problem,men vissa gånger kan det fungera länge på en kanal men nästa gång blir det frys fort fast än det kan vara samma kanal som det gick bra länge förut! Jäkligt mysko tycker jag,vad gör vi,ska alla ringa boxer imorrn så dom får veta
Postad 10 February 2008 - 22:45
Muggesand
-
Muggesand
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har samma problem, har en Toshiba z3030 med en likadan ca-modul som visades på bilden ett gäng inlägg upp.
Jag kan inte titta på tv längre, för bilden hänger sig hela tiden.. i går under titanic som sändes på trean, så hängde sig bilden säkert 50 gånger! o som sagt, enbart på dom kodade kanalerna.
Postad 10 February 2008 - 22:51
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Kan det vara så att dessa moduler inte är kompatibla med boxer längre?
Kanske har boxer uppgraderat krypteringen som gör att de här modulerna inte kan avkoda?
Postad 10 February 2008 - 23:56
Pentagon
-
Pentagon
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det finns lite olika budskap, vad gäller Viaccess CI-moduler. För det första, så finns det ett antal olika P/N, varav vissa passar bra till vissa mottagare, medan andra gör det inte. Kommer ihåg, att jag fick använda en speciell till Combo-boxen. Här finns liten flora av P/N och firmware varianter: ( Euro ) Viaccess (Red) ( P/N : 901273 ) V 477 Rev. 1.0 Ver. 1.0 ( P/N : 901273 ) V 478 Rev. 1.1 Ver. 1.0 ( P/N : 902513 ) V 481 Rev. 1.0 Ver. 1.0 ( P/N : 902532 ) V 481 Rev. 1.0 SCA: 001 ( P/N : 903182 ) Viasat Sweden on Nokia 9321S ( P/N : 903457 ) V 483 ( P/N : ) V 484 Dustin Home säljer en variant med följande varning: Ej lämplig till Samsung R73, R74 och R77 p.g.a. kylningskonstruktion i TV:nSwedishdigital.se säljer två typer, som båda påstås vara godkända för Boxer. Prisskillnad 100:- Vad är skillnaden?? Boxer har ytterligare P/N på SCM RedCam modulen som ska vara godkänd enligt dom: SCM Microsystem Platform: EuroCAM Application: V 1.08 eller högre Viaccess Version: V 483 Hardware: P/N 904240 Rev 1.0, 904463 Rev 1.0 DVB number: 2297 Nettosat.se säljer 904240 modulen med följande info: Viaccess CA-modul för de mottagare som saknar Viaccess men har plats för modul. Viaccess används bl.a av Boxer Fungerar nu även på Samsungs plasmor med inbyggd digitalbox.Godkänd av Boxer. Original SCM/SmartDTV 24 månaders garanti Så, det vore intressant att veta vilket P/N och firmware ni har på era moduler?
Postad 11 February 2008 - 00:21
Unregistered04095c57
-
Unregistered04095c57
-
Rookie
-
4 inlägg
Har samma problem med en Philips 42PFL7862 och Panasonic DMR-EX77. Kör CI-modul v484 i båda och det har varit helt superstabilt tom i fredags då detta fenomen uppstod.
Vad har Boxer gjort?
Postad 11 February 2008 - 09:30
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Intressant tråd! Tänkte nämligen köpa CA-modul till min LCD inom snar framtid. Så vad skall man köpa, vad funkar utan störningar?
Postad 11 February 2008 - 09:42
Unregistered7eaa9096
-
Unregistered7eaa9096
-
Forumräv
-
-
569 inlägg
Har en modul (P/N 904240 R1.1) i min DVD SONY RDR-HXD970 och för ett par dar sedan får jag också samma problem. Nyfiken på vad boxer kommer säga.
/Olle
Postad 11 February 2008 - 11:09
Titman
-
Titman
-
Rookie
-
4 inlägg
Har samma problem, kom i typ fredags.
Har precis köpt splonkans ny teve (Sony 32 KDLU3000) med inbyggd mottagare + CI-modul med Boxerkort, och var nästan på väg att returnera den till återförsäljaren. Boxer säger dock idag på telefon att de har haft problem med vissa signaler, och att en typ "nollställning" från deras sida är nödvändig...Jag är själv inte hemma vid teven just nu, så jag vet inte om deras recept hjälper...men gör såhär:
Ring Boxers tekniska support, ange kund/personnr, sen kommer dom be dig dra ur kortet/modulen, koppla bort strömmen, i med allt igen och gör sedan en ny kanalsökning.
Detta ska tydligen hjälpa enligt damen jag pratade med för en stund sen. Återstår att se om det hjälper, ska själv testa i em när jag är hemma vid teven....Lycka till. Onödigt att reklamera teven när problemet ligger på systemnivå.
Boxer är f ö ganska stenålder överhuvudtaget måste tilläggas, programutbudet suger onekligen. Har Canal Digital på ingång, nu med 3:an också, blir ju oslagbart = )
Postad 11 February 2008 - 11:19
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Låter bra,då får vi hoppas det börjar fungera,ska ringa Boxer när jobbet fått nog av mig...
Postad 11 February 2008 - 12:02
Fowler
-
Fowler
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är hos föräldrrn som kör boxer i sin plasma-tv via en CA-modul. Tittade på 5an förut och plötsligt försvinner ljudet sen bilden och sen står det att kanalen är krypterad. Då är det bara att byta kanal så kommer de tillbaka, och så håller de på. Väldigt störande.
Glömde nämna förrut att tvn är en Panasonic PZ700 Ca-modulen har P/N: 904240 R1.1 Ska bli intressant och se vad boxer har att säga om saken.
Postad 11 February 2008 - 12:16
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Tjena!
Pratade med Boxer-supporten, de sa att detta var ett temporärt problem. Dvs, det har inget med hårdvara att göra eller att någon modul numera ej är supporterad.
Alla kan sova lugnt och vänta på att teknikerna är klara med problemet.
//M
Postad 11 February 2008 - 12:19
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Pratade nu med Boxer, fick inte tag på Robert men väl en trevlig norrländska.
Enligt henne jobbas det för fullt, vi är många som har problem.
Hon skickar ut ett nytt kort (programkort) vet inte om det är ett sätt att vinna tid eller om "felet" avhjälps?
Någon som funnit en annan lösning?
Redigerat av Bumpa Berra, 11 February 2008 - 12:20.
Postad 11 February 2008 - 12:41
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Det här hör kanske inte hit,men varför syns inte nya inlägg i denna tråd i trådrubriken?
Postad 11 February 2008 - 12:41
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej,
Svar från Boxer support:
Vi håller på att felsöka detta problem för att komma fram med en
lösning så snabbt som möjligt, tills dess kan jag tyvärr bara be dig
att avvakta.
mvh Boxer
Postad 11 February 2008 - 14:11
Pentagon
-
Pentagon
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det här hör kanske inte hit,men varför syns inte nya inlägg i denna tråd i trådrubriken?
Letade också frenetiskt efter den. Visar sig att den har hamnat under undergruppen "Digitalboxar"
Postad 11 February 2008 - 14:32
Unregistered0f33ff87
-
Unregistered0f33ff87
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ringde också idag och klagade hos boxer.
Hon sa att de hade problem med version 2.0 korten ihop med ca modul men de hjälper knappast mig eftersom jag har version 3.0 på mitt kort.
Något annat fel än korten visste hon inte om förutom att hon skulle skicka ut ny signal men sånt skit hjälper ju aldrig.
Riktigt trisst att de inte kan få ordning på det.
Har en Samsung M87
MVH
Postad 11 February 2008 - 16:00
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Vi har en samsung Q96 42" och (kör med den ca-modulen som nån postade en bild på här i tråden) plasma och har haft ett elände med den inbyggda modulen. Iofs. så har vi fått tv'ns mjukvara uppdaterad samt mjukvaran för ca-modulen och det har blivit mycket bättre 
Dock så kan det hända när sändningen skiftar från rikstv till lokaltv att ljudet försvinner.
Då är det som sagt bara att byta kanal och sen tillbaks igen så finns ljudet där
Är väl ingen stor grej men irriterande är det.
Så boxer jobbar på en lösning säger ni?
Vi får väl se om det hjälper . . .
Postad 11 February 2008 - 18:17
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej igen,jag har också ringt Boxer o fick samma svar som "classeboy" att det var något fel på programkorten version 2.0 o att jag skulle få ett nytt version 3,men då kanske inte det hjälper då, om man får tro "classeboy". Vad har ni andra fått för svar?
Postad 11 February 2008 - 19:35
subplus
-
subplus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Lyckan blev kortvarig, efter en stabil gårdag är nu problemen tillbaka.
Just nu är jag ändå nöjd att jag inte hann åka in med tv:n som jag trodde var problemet, lådan samt garanti och kvitto var framtaget men sen började svaren ramla in på tråden. Undrar hur många som redan hunnit lämna in sina appareter?
Ingen ny info från boxer, har krävt reducerad avgift för februari beroende på detta problem så får vi se hur de reagerar. Föreslår att samtliga drabbade gör det samma och om boxer vägrar - Sverker!
//Sub
Postad 11 February 2008 - 20:22
Stubborn
-
Stubborn
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte en Dilog CA-modul idag inte den röda utan den andra se dilogs hemsida, den funkar kanon.
Sen får man lämna tbax den, öppet köp i 30 dgr ju :-) 499 hos Siba
99020 Boxer CAM Viaccess DILOG
Dual Cam. Godkänd av Boxer.
Redigerat av Stubborn, 11 February 2008 - 20:26.
Postad 11 February 2008 - 21:07
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ja inte är man glad åt eländet......klart vi sätter åt Boxer lite.
De är ju duktiga på att ta betalt.
Tröttnade på stora tvn och tittade på den gamla med Nokia box det gick bättre.
Postad 11 February 2008 - 22:09
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Samma strul här, har 94% styrka och 100% kvalitet så det beror det då inte på. Får väl ta och ringa Boxer imorgon och be dem skicka ut ett nytt kort. Skall kolla vilken version jag har, har dock haft det läääänge vid det här laget. Skall även kolla med en annan modul imorrn trro jag.
Postad 12 February 2008 - 10:29
Unregistered187d2b78
-
Unregistered187d2b78
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Pratade precis med Boxers kundtjänst och felsökning pågår fortfarande...
Enligt den jag pratade med ska det inte ha att göra med någon kort version.
Vänta och se var det svar jag fick...
Postad 12 February 2008 - 12:35
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Även jag fick svaret att det pågick felsökning, och det var bara att vänta och se. Skulle absolut inte ha något att göra med kortversionen och de hade blivit tillsagda att inte skicka ut några nya kort pga detta fel. Tycker dock att det verkar ha något att göra med lösa CA-moduler då flera rapporterar att det funkar bra i gamla Nokia-lådor och så. Likaså hos mig, i Nokian funkar det prima. Men i Sony RDR HXD870:n så funkar det inte, och ja, den är uppdaterad så det är inte det gamla vanliga felet på den.
Postad 12 February 2008 - 20:15
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hur går det för er,har nån fått igång det utan att det fryser mest hela tiden,för mig är det då inte bra än!!!
Postad 12 February 2008 - 20:17
zeusl
-
zeusl
-
Rookie
-
7 inlägg
Ville bara meddela att jag är med på listan, läste ovan att problemet var känt för boxer och att det bara är att vänta tills dem löst det.
MEN en en liten reflektion: Det som jag finner lite intressant är att det är precis i samma "tids period" som förra året, köpte min tv i början av jan 2007 och i mitten av jan till mitten av feb så var det samma sak, (bilden fryser) fast då förklarades det med att ca-modulen blev för varm i Samsungs tv-modeller...
Jag är väl inne på min 4:e Ca-modul nu, sista bytte jag för ett par dagar sedan då jag trodde att den blivit för varm igen. Men så verkar då inte vara fallet. (Den nya beter sig precis likadant.)
Ett tips, som iaf funkar hyffsat för mig är att starta tv:n, låta den stå på en betalkanal i ca 5-10 min, då låser det sig, sen kan man byta till den kanal man vill se på utan att den låser sig under resten av tiden tv:n är påslagen. Kanske bara är en tillfällighet men funkat dem gånger jag gjort så.
Postad 12 February 2008 - 20:49
Stubborn
-
Stubborn
-
Rookie
-
7 inlägg
Byt CA-modul se mitt tidigare inlägg det funkar då jag har 4 tv och tre med den röda viaccess = funkar ej sen köpte jag en Dilog för att testa = funkar
Postad 12 February 2008 - 21:01
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Man ska väl inte behöva köpa ny ca-modul för att Boxer har gjort något fel själva,isåfall ska vi väl få nya moduler som fungerar av Boxer! Vi har ju faktiskt moduler som är godkända av Boxer...!
Postad 12 February 2008 - 21:57
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ännu en dag med fingret på dosan för snabba zapp, skänker en tanke till Robert.
Mailsvar från kundtjänst: "Vi jobbar osv." tror fan det, jag jobbar också!
Postad 13 February 2008 - 10:23
More404
-
More404
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Lyckan blev kortvarig, efter en stabil gårdag är nu problemen tillbaka.
Just nu är jag ändå nöjd att jag inte hann åka in med tv:n som jag trodde var problemet, lådan samt garanti och kvitto var framtaget men sen började svaren ramla in på tråden. Undrar hur många som redan hunnit lämna in sina appareter?
Ingen ny info från boxer, har krävt reducerad avgift för februari beroende på detta problem så får vi se hur de reagerar. Föreslår att samtliga drabbade gör det samma och om boxer vägrar - Sverker!
//Sub
Jag är 99% säker på att det inte är något fel på din inbyggda box i tv'n då du inte har några problem med de fria kanalerna(vilket jag antar). Det är oftast CA-Modulerna som krånglar lite. Min erfarenhet säger mig att det kan hjälpa att ta ur modulen och stoppa in det igen(Hjälper iafl på panasonics plasmaserie). Det är iofs ingen bra lösning att slita ur och stoppa i hela tiden men det har hjälpt mig lite iafl. Vad jag hört så är det flera som har problem med detta, men av min egna helt subjektiva analys att dömma så är det väldigt långt ifrån alla? /Mårthen
Postad 13 February 2008 - 12:33
jlagerq1
-
jlagerq1
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
Jag har samma problem som er övriga. Köpte en LG37LT för en vecka sedan och det har bara varit problem med att bilden blir svart efter ett tag (oftast kvällar). Har bytt både ca-modul och tv men inget har hjälpt.
Har idag följt Stubborns tips genom att byta till en Dilog 99020 istället för den(rödvita PCMCIA)som nästan alla handlare har.
Skall bli spännande ikväll och se om detta bytet fixar problemet. Man får hoppas.
Postad 13 February 2008 - 13:36
Stubborn
-
Stubborn
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 13 February 2008 - 14:24
salora
-
salora
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Funkar det bara med den så är det väl bara o vänta på att vi får såna av Boxer då,för felet är deras!!!
Postad 13 February 2008 - 15:38
X-IL
-
X-IL
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
De borde ju ha koll om de gjorde några uppdateringar i hård- eller mjukvara i slutet på förra arbetsveckan. Om det nu inte är en trasig modul nånstans.
Hursomhelst är jag övertygad om att det förr eller senare börjar funka igen.
Hur är den geografiska spridningen på oss som har problem? Jag kör på Lillhäradsmasten utanför Västerås.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|