Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Planerar Microsoft en Blu-ray Xbox 360?

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2008 - 14:24

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 20 February 2008 - 15:49

andjo082
  • andjo082
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Fattade inte riktigt ifall det bara var en extren blu-ray eller om det skulle komma en ny version av 360 med inbyggd blu-ray. Det sistnämnda vore king!

Postad 20 February 2008 - 15:55

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
En extern Blu-Ray spelare med möjligheten att själv välja region. Vore najs om det vart säg första 5 bytena grattis. Sen 5p per regionsbyte B). Fast totalt regionsfri vore ju dock bäst ;)

Postad 20 February 2008 - 15:57

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Citerar: "man redan konfigurerat en fristående Blu-ray-spelare som kan kopplas till Xbox 360" så är det definitivt en extern som det talas om... för det är vad fristående betyder om du frågar mig.

regionsfriheten kan du nog glömma då det är en del av Blu-Ray specifikationerna. Får bli via nåt hack i så fall.

Postad 20 February 2008 - 16:32

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Bara jag som inte riktigt fattar varför Microsoft skulle vilja göra det?

Det kändes ju som om deras HD DVD add-on mest var till för att ######s med Sony.

Det kommer ju inte att göras några spel som kräver blu ray för xbox. Borde alltså inte vara någon högprioriterad produkt.

Klart dom skulle kunna sälja några hundratusen eller på lite sikt till och med en miljon ex men det är ju en piss i Mississippi för Microsoft.

Postad 20 February 2008 - 16:35

andjo082
  • andjo082
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Det kändes ju som om deras HD DVD add-on mest var till för att ######s med Sony.

Det kommer ju inte att göras några spel som kräver blu ray för xbox. Borde alltså inte vara någon högprioriterad produkt.

Klart dom skulle kunna sälja några hundratusen eller på lite sikt till och med en miljon ex men det är ju en piss i Mississippi för Microsoft.

Kan ju vara en konkurrensfördel att xboxen inte saknar blu-ray när alla de som sitter med en ps2 skall köpa ny konsoll för att spela Guitar Hero 8. B)

Postad 20 February 2008 - 16:36

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
För att kanske ge Blu-Ray till alla som idag har xbox360.
Jag skulle i alla fall köpa en.

Postad 20 February 2008 - 17:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Undrar hur boxen reagerar när man ansluter den externa blu-ray-läsaren och HD DVD-läsaren samtidigt.

Blir det en tredje open/close knappp då ? B)

Postad 20 February 2008 - 17:56

Unregistered7f845a46
  • Unregistered7f845a46
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Här finns det lite andra rykten: http://www.engadget....-games-sell-co/

Postad 20 February 2008 - 21:15

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Jag tror inte MS kommer att släppa någon Blu-ray addon av 2 anledningar.

1. Det lär garanterat bli dyrare med en Xbox + Addon än en PS3 vilket inte ser bra ut.
2. Dom flesta Xbox har väl inte ens HDMI och kan inte hantera HD ljudformat? Det skulle se väldigt illa ut om Xboxen presterade mycket sämre än PS3 på Blu-ray sidan.

Postad 20 February 2008 - 22:02

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Blue ray ägs / har patent av SONY

SONY och Microsoft är väl typ värsta fiender.

Så jag tror Microsoft måste få betala mycket pengar till SONY för att få tillverka en Blue ray.

ännu ett själ till att köpa ps3 B)

Postad 21 February 2008 - 09:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Jag vill inte ha ännu en extern pryl :)
Ska det vara Blu-ray så bör det vara inbyggt från scratch. Kan nog locka många nya köpare i såna fall. Men en extern pryl tror jag inte lockar så många kunder, iaf inte nya kunder då PS3 har det inbyggt. Själv vlil jag bara ha en tystare DVD läsare ;)

Postad 21 February 2008 - 10:23

StarChild
  • StarChild
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Tror inte något företag tillverkar produkter och lägger ner ton med pengar på en produkt bara för att ######s med andra företag. Kan det händelsevis vara så att de med vill tjäna pengar på Blu-ray? ;) När de släppte HD DVD strap-on som extern så var anledningen att de ville att det skulle vara valfrihet mellan de båda formaten.

1. Det lär garanterat bli dyrare med en Xbox + Addon än en PS3 vilket inte ser bra ut.
2. Dom flesta Xbox har väl inte ens HDMI och kan inte hantera HD ljudformat? Det skulle se väldigt illa ut om Xboxen presterade mycket sämre än PS3 på Blu-ray sidan.

1. Varför skulle BD strap-on vara dyrare än HD DVD strap-on?
2. De flesta XBOX360 hade inte det du tar upp till HD DVD heller. Där sålde de bra ändå.

Blue ray ägs / har patent av SONY

SONY och Microsoft är väl typ värsta fiender.

Så jag tror Microsoft måste få betala mycket pengar till SONY för att få tillverka en Blue ray.

ännu ett själ till att köpa ps3 :)

Nja. Blu-ray Disc ägs av 17 andra företag med. Men Sony e de som roffat åt sig flest patent och skyfflat in mest med pengar i formatet. Sony o andra företag måste betala för VC-1, så M$ e en vinnare även på BD.

Redigerat av StarChild, 21 February 2008 - 10:25.

Postad 21 February 2008 - 13:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Bara jag som inte förstår varför Minhembio postar ett rykte som nyhet?

Känns inte så seriöst...

Postad 21 February 2008 - 18:26

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ska man skratta eller gråta, hehe.

Postad 21 February 2008 - 21:57

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
Är det någon som på fullt allvar tror att nedläggningen av HD-DVD inte var planerad ett bra tag i förväg, och att Microsoft inte var informerad om planerna?

Postad 21 February 2008 - 23:26

Motorbreath
  • Motorbreath
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Känns inte så seriöst...

Så länge som dom klart och tydligt markerar att det är ett rykte ser jag inget fel i det.

Postad 22 February 2008 - 03:36

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Därför att det var ett nytt rykte.

Postad 22 February 2008 - 12:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Därför att det var ett nytt rykte.

Visst. Men det kändes fel bland alla hårda fakta iform av PMs (nästan uteslutande) som postas.

Under själva "kriget" har det varit många rykten som inte postats här men som varit av minst samma kaliber som denna, och kanske till och med från trovärdigare källa.

Postad 22 February 2008 - 13:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Wow, tillåtet att starta nya trådar p.g.a nya rykten.

I vilket fall är detta en genväg till BD för oss Xbox 360 ägare och jag välkomnar ett sådan spelare ifall det skulle bli veklighet Anno 2009...eller när det nu kan ske...om det sker..ingen vet...än.

Postad 22 February 2008 - 13:44

vanka
  • vanka
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

1. Varför skulle BD strap-on vara dyrare än HD DVD strap-on?
2. De flesta XBOX360 hade inte det du tar upp till HD DVD heller. Där sålde de bra ändå.

1. På grund av diverse avgifter för patent och grejer till BDA och som jag har förstått det är lasern dyrare också?
2. Det gjorde dom säkert men deras värsta konkurrent tillverkade inte samma sak med bättre resultat. Jag tror inte dom vill tillverka något som är sämre än vad som redan finns på konkurrentens apparatur.

Postad 22 February 2008 - 21:03

astfors
  • astfors
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag som är en stolt 360 ägare med tillhörande HD-DVD add-on hoppas verkligen på att detta rykte är sant, för om sanningen ska fram så köper jag inte PS3:an för att spela på utan för att se Blu-Ray MEN har möjligheten om jag vill spela.

Och eftersom jag redan har ett Wii och 360 så har jag allt jag behöver OM add-on:et kommer vill säga.
Alla stora titlar kommer ju ändå till båda konsolerna.

Dock så kan man undra vad den ev. skulle komma att kosta?

Postad 23 February 2008 - 23:57

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Det kommer ju inte bli gratis direkt för MS att tilliverka en Blu-ray spelare till Xbox360 med tanke på att Sony har licensen på sin sida. Tror dock mycket väl på att det kan komma en 360 med inbyggd Blu-ray så småningom nu när formatkriget är över, MS vill ju inte vara på efterkälken i den digitala utvecklingen. Men det kommer kosta pengar.

Postad 24 February 2008 - 01:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kommer inte hända. MS är inte intresserad av formatet . Dessutom krockar det med deras DD tjänster.

Postad 24 February 2008 - 13:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Varför skulle dom inte vara intresserade av formatet nu när HD-DVD är så gott som nerlagt ?
Tror knappast dom gör misstaget igen och försöker skapa ett eget format som ska konkurrera med BR.

Postad 26 February 2008 - 19:50

landin86
  • landin86
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag tror att de skulle väll inte vara helt otänkbart att de släpps en extern blurayspelare till början med för att ha något att konkurera med, för att sen få internt i xboxarna som släpps senare...
om detta nu stämmer... jag hade iaf köpt en om den blir billigare änn en ps3 ;)

men vi får väll se, ska bli intressant och se om det stämmer...

Postad 03 March 2008 - 14:19

Zizou97
  • Zizou97
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
OM nu det är så att Microsoft ska ge sig in på bluray de med så hoppas jag att det är med en inbyggd spelare. Externt är inget vidare, det visade väl ändå deras fristående HD-DVD såm stod sig rätt slätt i konkurrensen. Till skillnad mot Ps3 som ju erbjuder en finfin bluray-spelare till en reltivt billig peng.

Postad 07 March 2008 - 14:45

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Financial Times (London) rapporterade i en artikel publicerad igår kväll att Sony för samtal med Microsoft om att erbjuda en Blu-ray-enhet för Xbox 360. Man hänvisar till Sony Electronics (US) vd Stan Glasgow som berättade att samtalen inletts på grund av Blu-ray-teknikens seger över HD DVD förra månaden.

Microsoft avböjde att bekräfta några diskussioner och svarade kort att de inte har gjort några tillkännagivanden.

Källa

Postad 02 May 2008 - 12:23

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Så var det dags igen då :unsure:

DigiTimes meddelar i dag (via tidningen Economic Daily News) att Pegatron Technology, ett dotterföretag till Asustek Computer, har fått en beställning från Microsoft att montera Xbox 360-konsoler utrustade med Blu ray-enheter. Leveranser ska enligt tidningen börja under det tredje kvartalet 2008.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.