Sony Walkman NWZ-A820: Kraftfulla mediespelare med Bluetooth stereo
Postad 22 February 2008 - 07:14
en sak jag inte förstår... bluetoothgrejen, kan man överföra filer via bluetooth, eller var det bara så att man kan spela upp nånting via en bluetoothenhet?
Postad 22 February 2008 - 11:18
Dessa telefonerna verkar vettiga om dom verkligen kommer att hålla batteritiden utan en för enkla menyer mm. Hoppas att musik kvalitén kan sätta ipod på en prövning (är själv ägare av ipods). Detta är framtiden som det har pratats om länge., undra hur bra det kommer att gå med vista. Tänk hur bra virus kommer att trivas i en miljö för datorer+mobiltelefoner!! hmm.
Jag skickade över ett mail till sony för att se om dom har något svar på Bluetooth överföring. Undra om dom har något bra svar igentligen, brukar annars ta ett tag med testande innan man vet säkert..
Vi får helt enkelt se hur bra kvalitén på musik och video igentligen kommer att bli. Lägger till svaret från sony när det inkommer.
Postad 22 February 2008 - 11:22
Är ganska säker på att bluetoothen de talar om är för Bluetooth-hörlurar
Postad 23 February 2008 - 02:21
Postad 23 February 2008 - 11:50
Hejsan!!
Dessa telefonerna verkar vettiga om dom verkligen kommer att hålla batteritiden utan en för enkla menyer mm. Hoppas att musik kvalitén kan sätta ipod på en prövning (är själv ägare av ipods). Detta är framtiden som det har pratats om länge., undra hur bra det kommer att gå med vista. Tänk hur bra virus kommer att trivas i en miljö för datorer+mobiltelefoner!! hmm.
Jag skickade över ett mail till sony för att se om dom har något svar på Bluetooth överföring. Undra om dom har något bra svar igentligen, brukar annars ta ett tag med testande innan man vet säkert..
Vi får helt enkelt se hur bra kvalitén på musik och video igentligen kommer att bli. Lägger till svaret från sony när det inkommer.
det här är alltså inte telefoner, utan renodlade mp3-spelare
Postad 24 February 2008 - 23:57
OM jag minns rätt, så kom det på 80-talet, men då var det Kassett med Dolby B och massa beteckningar på den bästa bandkvalitén.
Sony har ju kvalité som säljmärke.
Men de har också tabbat sig, SPECIELLT med deras ROOT-KIT trams OCH egna medieformat, ATRAC.
Sikket trams, va, ville du ha MP3 möjlighet på deras NW-E75 SOM jag var på väg och köpa, så var jag tvungen att konventera först ATRAC om till MP3.
Det fick vara.
Jag har sen dess avaktat med Sony.
Tydligen har de "ryckt" upp sig.
"Jag tror på det när jag ser det". Sen får folk säga VAD de vill.
Jaja, förändringar ska ju göras. Hoppas på ett bättre sätt.
Hälsar//Ahlgren
Postad 25 February 2008 - 00:57
Hittade dock mkt fint teknisk artikel:
As applications now require interaction with video and more channels to cope with stereo audio, the industry's need for a coding algorithm that offers extremely low latency and maintains optimal quality of sound is ever more acute. Utilizing an existing Bluetooth chip solution makes development easier and enables the manufacturer to leverage the high level of brand recognition and familiarity that Bluetooth enjoys amongst consumers.
Audio has been the poor cousin for too long and it seems sure that 2008 will see a greater focus on audio quality and providing consumers with the listening experience they expect.
It is clear that the demand exists in today's consumer market for high quality Bluetooth stereo audio. Now, with key developments such as apt-X being made available on leading Bluetooth chip manufacturer, CSR's BlueCore-5 device, it is clear that the enabling technology is also available.
Several major manufacturers are already working on providing high quality audio on their Bluetooth Stereo Headphones and we should see some exciting new product launches throughout this year. 2008 will be the year when professional quality audio is made available on consumer Bluetooth devices allowing the stereo headphone market to finally reach its potential.
så A2DP verkar vara "på gång".
http://www.audiodesi...bleArticle=true
Bluetooth A2DP has a maximum available bandwidth of 768kbps so, to deliver digital stereo, audio needs to be compressed.
det verkar iofs vara bra grejer på g för BT (Lossless 'audiophile' BT):
http://www.bluetomor...ection/419/573/
Postad 25 February 2008 - 11:16
Jag tror inte det men har ställt frågan vidare för ett svar. (har tyvärr ingen spelare än så att jag kan testa). Återkommer när svar kommer.
I den information jag har står följande:
Det inbyggda Bluetooth stereo- stödet innebär att NWZ-A820-spelarna kan strömma såväl ljudfiler som information om artist och ljudspår till en Bluetooth-utrustad stereoanläggning, som t ex Sony CMT-HX70BTR och CMT-HX50BTR.
Det går också att lyssna trådlöst på musiken i Bluetooth-hörlurar, som Sony DR-BT50, eller en bilstereo med Bluetooth stereo, som Sony MEX-BT5100. Bekvämt placerad på spelarens sida finns en knapp som ansluter den till andra Bluetooth-utrustningar med endast en knapptryckning.
Postad 26 February 2008 - 10:22
Onekligen smidigt, men ljudkvaliteten är kass, tyvärr.Finns tex bilstereo som har bluetooth så kan man spela upp musiken från enheten (i detta fallet NWZ-A820) till bilstereon trådlöst, smidigt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
53 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?