Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Supra eller Monster Cable?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Deltaco AWG28 HDMI - HDMI 1m (Ljud- och videokablar) 1 8.333332 (2) 128:-

Postad 27 February 2008 - 17:47

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Hej alla!
Vilken av Supra 1m HDMI-HDMI och Monster HDMI400 hade ni valt om både kostade 400:-? Vilken är bäst helt enkelt? Såg att hembiobutiken tog 1.495:- för Monster varianten! Kostar bara 315:- i USA. Nåt måste vara fel..

Tack på förhand! :)
Niklas

EDIT: Jag mailade hembiobutiken och frågade om det var samma kabel och visst va det det. :rolleyes: 1m Monster HDMI 400 kostar alltså i Sverige 1495 :- medans samma kabel i USA kostar 315:-. Svårt val.. :P

EDIT2: Hade kollat fel, det var HDMI500 som kostade 315:- i USA, alltså inte HDMI400 som kostade 1495:- i Sverige. :D

Redigerat av Explorer45, 27 February 2008 - 18:34.

Postad 07 March 2008 - 22:08

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Monsters HDMI är top of the line riktigt grymma. Man kan köpa dem riktigt billigt på Ebay.

Postad 07 March 2008 - 22:17

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Monster är inget dålig kabel, detta är klart. däremot jag själv har aldrig hört att någon som har kört med supra hdmi och klagat på kvalitet. enligt mig är supra mycket bra kabel som ger mer kval/krona än vad monster gör. har du råd, kör på monster men du kan spara en slant till skivor eller bensin :D. Hur än du väljer så liger du säkert till!
Lycka till!

Postad 03 April 2008 - 20:01

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Bumpar denna lite.

Varför skulle en monster vara bättre än en Supra? Vad är det som gör att påståendet "Om du har råd, köp en Monster" är vettigt?

Jag har svårt att föreställa mig att det är någon som helst skillnad i bild då det är digital signal, utan då handlar det mest om en överlägsen fysisk kabelkvalitet? För upp till 10m bör det väl knappast vara någor problem för en Supra, eller ens en billiagre än Supra att klara av?

Postad 03 April 2008 - 20:14

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
tja fysisk kvallitet som ger en bättre bild transfer förmåga...dvs att signal får lättare att passera mellan dom 2 olika delarna, men eftersom detta är en digitalsignal så tror jag att dessa skillnader(om ens finns) är så små att du dekterar inte det.
Supra är en otroligt bra kabel och det är väl monster oxå, men som du säger så är väl oxå bygget av kabeln lite bättre , men detta är ju en bi-sak om båda gör samma sak med lika resultat, ibland kan det vara skönt att betala för en snygg kabel :)

jag har VIABLUE i allt och det är absolut inga billiga saker det heller...den HDMI kabeln skulle säkert kosta en bra bit över 1000:- om den fanns, vilket den inte gör ännu men dom kommer med en...men den blir inte billig..
men jag vill ha välgjorda saker så ...jag betalar för det.

//CG-47

Redigerat av Unregistered1113, 03 April 2008 - 20:26.

Postad 04 April 2008 - 15:20

FirstKlas
  • FirstKlas
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja kanske är sant att det är nån skillnad i hur de är byggda! Men har bara svårt att se att på så korta avstånd som kring 5m att en billigare kabel inte fungerar. Som sagt, man får int ebättre bild av en Monster än en no-name väl, ifall kabeln fungerar?

Du känner inte ibland att de som säljer Monsterkablar rider lite på HD vågen och tar ut hutlösa marginaler på grund av hypen kring kablarna? Jag tycker iof att dte är helt rätt att du köper dem ifall du anser att de är såpass snygga att det är värt de extra slantarna. Mina kablar kommer däremot vara djupt gömda så för mig spelar utseendet mindre roll.

Vill bara klargöra att jag inte försöka låta snävig eller säga att din åsikt är fel förresten, bara det att jag är ute o shoppar efter hdmi kablar :) Först var det TV djungeln man skulle ta sig igenom, och nu när man kommit ut därifrån och en 50PZ70 är på väg så finner man att det är lite av en tät skog vad det gäller kablar, och till och med väggfästen. Ouf..

Postad 08 June 2008 - 09:39

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Vad får man får det priset? en lika snabb kabel som för 12§,resten betalar för utseendet?eller nej är det inte märket man får betala 1 000kr till för?

http://youtube.com/w...2ZSDzlMw&mnt=18

Den där kanske gör att du får upp ögona för Hdmi kablarna.

MvH/Zlicon

Postad 08 June 2008 - 09:49

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Vad får man får det priset? en lika snabb kabel som för 12§,resten betalar för utseendet?eller nej är det inte märket man får betala 1 000kr till för?

http://youtube.com/w...2ZSDzlMw&mnt=18

Den där kanske gör att du får upp ögona för Hdmi kablarna.

MvH/Zlicon

Du har så rätt det är ganska humor att det som alla nya debatter tar upp är att hemmabio-fans som vill bygga hemma köper det dyrare kablarna eftersom man har övertygat sig själv att bilden blir bättre. Men när debatten visar hur den dyra kabeln görs så innehåller en 300$ precis det samma delar som 12$ kabeln och ingen skillnad kan ses med blotta ögat och att tillverkningen är ca lika dyr. Sedan kollade man på hur mycket det olika affärerna tjänade på detta och jag satte i halsen när jag såg siffrorna. Den som kom på detta har ju värkligen gjort något lyckat!!!!!Detta tycker jag är extremt kul eftersom jag själv nästan gått på det men av budgetskäl så har det alltid blivit det billigare kablarna som deltaco mm och dom har fungerat helt felfritt.

Det finns hur många sådana filmer som hellst på Youtube och här är en till: http://youtube.com/watch?v=sPQYUmw_8fg
Mvh

Redigerat av Unregistered1272, 08 June 2008 - 09:51.

Postad 08 June 2008 - 14:59

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Du har så rätt det är ganska humor att det som alla nya debatter tar upp är att hemmabio-fans som vill bygga hemma köper det dyrare kablarna eftersom man har övertygat sig själv att bilden blir bättre. Men när debatten visar hur den dyra kabeln görs så innehåller en 300$ precis det samma delar som 12$ kabeln och ingen skillnad kan ses med blotta ögat och att tillverkningen är ca lika dyr. Sedan kollade man på hur mycket det olika affärerna tjänade på detta och jag satte i halsen när jag såg siffrorna. Den som kom på detta har ju värkligen gjort något lyckat!!!!!Detta tycker jag är extremt kul eftersom jag själv nästan gått på det men av budgetskäl så har det alltid blivit det billigare kablarna som deltaco mm och dom har fungerat helt felfritt.

Det finns hur många sådana filmer som hellst på Youtube och här är en till: http://youtube.com/watch?v=sPQYUmw_8fg
Mvh

Största felet,men sen finns det ju många kablar som är dåliga fast dom kostar "så där lagom" mycket.så det är svårt att veta vad man ska köpa.

Som jag sa i en annan tråd: mycket pengar betalar man för märket.tex som jag,som gick och köpte mej en Lacoste piké för 798kr när jag kan få samma kvalite på en pike för kanske 300kr.då betalar man hutlösa priser för "ingenting" bara en logga som visar att man har "råd" och får status.samma sak med en kabel,finns ju märkena som tar någon annans tv appart och stätter på deras "logga" och säljer tven för 1 000kr mer.

Postad 08 June 2008 - 15:04

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Största felet,men sen finns det ju många kablar som är dåliga fast dom kostar "så där lagom" mycket.så det är svårt att veta vad man ska köpa.

Som jag sa i en annan tråd: mycket pengar betalar man för märket.tex som jag,som gick och köpte mej en Lacoste piké för 798kr när jag kan få samma kvalite på en pike för kanske 300kr.då betalar man hutlösa priser för "ingenting" bara en logga som visar att man har "råd" och får status.samma sak med en kabel,finns ju märkena som tar någon annans tv appart och stätter på deras "logga" och säljer tven för 1 000kr mer.

Detta är ju dock inget nytt och det känns som lite långt ifrån vad som frågas efter i tråden..

Postad 09 July 2008 - 15:57

Advance Acoustic
  • Advance Acoustic
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej alla.

Men har ni kolla på högtalarkabel..? Där känns det faktiskt som att ledningen i materialet m.m. borde göra skillnad på ljudet... Eller har jag fel?

Postad 11 July 2008 - 21:12

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Hej alla.

Men har ni kolla på högtalarkabel..? Där känns det faktiskt som att ledningen i materialet m.m. borde göra skillnad på ljudet... Eller har jag fel?

Finns massor med trådar om det,bara att kasta dig över sök.

Postad 19 August 2011 - 22:21

lanken
  • lanken
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0

Monsters HDMI är top of the line riktigt grymma. Man kan köpa dem riktigt billigt på Ebay.

Är det verkligen original monster kablar som säljes på Ebay. Jag är inne på köpa en monster M2000HD, dessa kostar 8000kr nya för 10 m. PÅ ebay säljs de för 99 usd. Kan det stämma?

Postad 24 October 2011 - 10:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
8000 för HDMI kabel? Är folk så lättlurade?

Postad 24 October 2011 - 11:05

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Med tanke på att folk köper guldpläterade optiska kablar... Så ja :wacko:

Postad 24 October 2011 - 19:47

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

8000 för HDMI kabel? Är folk så lättlurade?

Om man är för lat för att tänka och hellre lyssnar på charlataner; ja, tyvärr.

Alternativt om man vill ha kablarna för att det känns skrytigt och glassigt med dyra, tjocka kablar. Då är man ju åtminstone inte "lurad" på vanligt manér, man kan ju faktiskt ha gjort ett medvetet val. Och så länge kunden är nöjd...

Med tanke på att folk köper guldpläterade optiska kablar... Så ja :wacko:

Ja... jag upphör nog aldrig att förvånas över den kombinationen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.