Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver kompisen en digitalbox ändå?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 februari 2008 - 18:40

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Hej!

Sålde min Panasonic TH-42PX74EA till en kompis, han hade tidigare en CRT och ingen box alls utan bara en antennsladd rakt in i TV:n och han fick in typ kanal 1,2,3,4,5 & 6:an.

Dum som jag är (trodde jag hade dubbelkontrollerat allt) så glömmer jag fjärrkontrollen, därav kan vi inte söka kanaler men automagiskt kommer Kanal 1,2 och 4 fram men inte någon annan kanal.

Då är ju frågan, om det fungerade utan box på hans gamla TV borde det fungera på denna också eller hur?

Börjar bli lite orolig då när den automagiskt hittar kanal 1 och 2 och 4 (de kanaler som jag hittade hemma utan box, jag har boxer) men inga av hans gamla kanaler, de kan ju inte bara försvunnit?

Han har ingen CA-modul eller smartcard eller gammal box eller dylikt utan hade endast en antennsladd rakt in i TV:n, kan ni se några skäl till att han måste införskaffa något annat nu när han har en ny Plasma?

Tacksam för svar - TheSwede86

Postad 27 februari 2008 - 19:31

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Jag förutsätter att ni bor i lägenhet. Ni måste givetvis göra en kanalsökning för att få
in samtliga kanaler. Det skiljer ofta vilka kanalnummer som används för att distribuera
programmen i hyreshus. Nu råkade det vara så att 1,2 och 4 hade samma kanalnr på
båda ställena.

Postad 27 februari 2008 - 19:37

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag förutsätter att ni bor i lägenhet. Ni måste givetvis göra en kanalsökning för att få
in samtliga kanaler. Det skiljer ofta vilka kanalnummer som används för att distribuera
programmen i hyreshus. Nu råkade det vara så att 1,2 och 4 hade samma kanalnr på
båda ställena.

Det stämmer bra det, polaren bor i lägenhet i Karlstad jag bor däremot i villa i Stockholm och jag använde TV:ns inbyggda DVB-T box med CA-modul (Boxer betalkanaler).

Antagligen så det var då:
Att mina gamla kanalernummer som låg kvar i TV:n matchade hans kanalernummer det var därför 1,2,4 fungerande men antagligen matchar de andra kanalerna (3,5,6) inte med mina gamla kanalnummer det var därför vissa fungerade och vissa inte?

Givetvis ska vi göra en ny kanalsökning, jag har skickat kontrollen till honom men det är alltså inget att oroa sig för att hans "förlorade" kanaler inte kommer "fram igen" vid en kanalsökning eller att han måste införskaffa nya saker då det fungerade innan med sladden rakt in i väggen?

Redigerat av TheSwede86, 27 februari 2008 - 19:48.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.