Postad 07 March 2008 - 14:09
Postad 06 August 2008 - 13:21
vad du än gör bli aldrig medlem där om dom ej slarvar bort filmerna så hittar dom på räkningar åt dig i slutändanHej
Någon som använder sig av LOVEFILM.SE?
Funkar det bra?
MVH Kribban
så dyr +dålig sajt
kundtjänsten kan du ej vänta dig hjälp från
Postad 06 August 2008 - 14:18
Postad 06 August 2008 - 16:38
Har provat det och det har funkat skapligt. Har aldrig haft problem med felaktiga fakturor och liknande. Där emot så måste du ska dig en "lista" med de filmer som du vill hyra. För min del blev det en del nyheter och sedan lite klassiker.
De filmer man fick hem var typ 1 nyhet och 3 klassiker, eller 4 klassiker bara.
Känns som att de har väldigt få kopior av de eftertracktade filmerna vilket gör att det är svårt att vara säker på att få hem filmen du verkligen vill se.
/Johan
Postad 15 January 2009 - 17:18
Postad 15 January 2009 - 17:23
Ingen aning....jag undrar vad dom debiterar för filmer som råkat komma bort i postgången?
Postad 15 January 2009 - 18:22
Postad 15 January 2009 - 18:24
Postad 16 January 2009 - 11:28
Jag har varit medlem där ett par år nu och är mycket nöjd. De är dock extremt sega på att skicka blu-ray-filmer. De köper typ in ett exemplar...
Jag hoppas de bättrar sig. Jag är med på prov under en månad och har för avsikt att endast hyra blu-ray om jag fortsätter.
Det är ju på blu-ray de har sin största potential att växa. DVD kan jag hyra i den lokala videobutiken, som tyvärr har allt för få blu-ray, medans lovefilm har ett betydligt bättre utbud.
Postad 16 January 2009 - 11:32
Postad 16 January 2009 - 15:49
Kan hålla med om att man får Prio 1 filmerna lite väl sällan, men det gäller att hålla sin filmlista uppdaterad för att få ett jämnt flöde.
Kan inget annat än rekomendera dem om man är filmintresserad.
Postad 16 January 2009 - 16:11
Postad 16 January 2009 - 19:04
Jag har skrivit in och klagat på bristen på Blu-ray filmer (d.v.s. antalet kopior per titel) och de har lovat att köpa in fler under våren.
Postad 16 January 2009 - 19:10
Postad 16 January 2009 - 19:50
Har varit med ett par månader o är nöjd. Det enda som jag har synpunkter på är att de filmer jag har prioriterat som högst hitintills inte har kommit än. M h t vilka filmer det är kan jag ha viss förståelse - alla har sannolikt prioriterat dessa som högts (Batman, Dark Night o Wall-E). Konceptet är för mig oslagbart. Filmer kommer som en glad överrraskning hem i brevlådan o jag kan ha dem hemma ganska länge innan jag behöver skicka tillbaks dem. Rekommenderas!
OBS! Jag hyr bara BD-filmer. Utbudet är OK (d v s inte bättre än någon annanstans) så - KÖR PÅ!!
Postad 17 January 2009 - 16:07
Aldrig upplevt något strul med vare sig tjänsten eller fakturor.
Förutom dom personliga fördelarna med tjänsten, som att man får ha filmer hur länge somhelst etc. undrar jag om dom inte har revolutionerat uthyrningsbranchen. Lokal filmuthyrareren "hemmakväll" har nu ändrat dealen, man får hyra till samma pris en längre tid.
Redigerat av irrelevant, 17 January 2009 - 16:09.
Postad 17 January 2009 - 16:17
Ibland har jag fått en repig skiva som inte gått att spela men det har jag bara rapporterat på deras hemsida.
Nu är det mest blu ray filmer på listan.
Postad 18 January 2009 - 19:13
Det jag tycker är tråkigt att man aldrig kan "räkna" med dom, ser man fram att se en film till helgen och så kommer den inte som lovet blir det sånt antiklimax.
Så jag håller mig till vanlig VIdeoaffär tills vidare.
OBS detta gäller inte bara lovefilm utan många av dom andra oxå.
Postad 19 January 2009 - 10:56
Jag har haft tur länge nu och får alltid minst två filmer med prio 1. Men det kan bero på att jag har haft de förbokade i flera månader innan.
Postad 19 January 2009 - 11:30
Postad 21 January 2009 - 15:56
Postad 21 January 2009 - 16:33
Enda man kan råka ut för att man inte får sin absoluta prio 1 film först. Men det kan jag leva med när allt annat går så snabbt och smidigt
Aldrig haft strul med repiga skivor eller försvunna skivor
Postad 21 January 2009 - 19:28
Postad 22 January 2009 - 09:15
Gratisveckorna fungerar alltid bra, det är sedan när man är fast som medlem som det segar ner och man får filmerna man helst inte vill ha. Jag rekommenderar inte Lovefilm.
Varför sätter du upp filmer på din lista som du typ inte vill se? För mig spelar det oftast ingen större roll i vilken ordning filmerna kommer då jag ändå vill se alla filmer som är på listan
Postad 22 January 2009 - 18:37
Gratisveckorna fungerar alltid bra, det är sedan när man är fast som medlem som det segar ner och man får filmerna man helst inte vill ha. Jag rekommenderar inte Lovefilm.
Vad är det som segar? Varför sätter du upp filmer som du inte vill ha på din lista?
Och man är alltså aldrig FAST som medlem, man kan pausa eller avsluta sitt abbonemang när som helst utan problem.
Varför sätter du upp filmer på din lista som du typ inte vill se?
Mycket bra fråga.
Postad 11 February 2009 - 16:58
Rekommenderas!
Postad 11 February 2009 - 17:29
Jag var kund hos dom för några år sen och kan bara säga att allt funkade skitbra, snabba leveranser av filmer och väldigt smidigt att bara hämta upp & lämna filmerna i brevlådan.
Rekommenderas!
Håller med föregående talare!!
Postad 14 July 2009 - 15:53
Passa er för Lovefil! dom är kvicka med att skicka till Kronofogden om du glömt en faktura samt kan inte svara på dina frågor i kundtjänst. Hyr på macken i stället!vad du än gör bli aldrig medlem där om dom ej slarvar bort filmerna så hittar dom på räkningar åt dig i slutändan
så dyr +dålig sajt
kundtjänsten kan du ej vänta dig hjälp från
Passa dig för att gå med! skitdåligt!verkar ju som en klart intressant tjänst detta!
Håller med föregående talare!!
Är du det minsta sen med en faktura får du ingen påminnelse utan dom skickar till Inkasso och fogden direkt!
Postad 15 July 2009 - 17:31
Passa er för Lovefil! dom är kvicka med att skicka till Kronofogden om du glömt en faktura samt kan inte svara på dina frågor i kundtjänst. Hyr på macken i stället!
Passa dig för att gå med! skitdåligt!
Är du det minsta sen med en faktura får du ingen påminnelse utan dom skickar till Inkasso och fogden direkt!
Har lite svårt att tro dom skulle göra så här, om man tex. kollar på deras hemsida så står det följande:
"Om du blivit spärrad för vidare filmutskick så kan det bero på en eller flera obetalda fakturor. Så fort vi mottagit din betalning tas spärren bort och film skickas till dig igen.
Om du har några frågor kring betalningen ber vi dig kontakta vår fakturapartner Intrum Justitia på 08-546 103 50"
Alltså spärras bara kontot tills pengarna kommit in till dom men det står ju ingenting om att dom skickar till inkasso vid första obetald faktura. Var det verkligen Intrum Justitia du kontaktade om din förfrågan?
Redigerat av Mentos, 15 July 2009 - 17:35.
Postad 15 July 2009 - 17:38
Men representanter för lovefilm kanske kan svara?
Postad 16 July 2009 - 08:43
Om man slarvar bort eller har sönder en film får man ersätta den eftersom vi då måste ta in nytt ex. Det står i våra kundvillkor. Det är ju samma om du slarvar bort eller har sönder en film du hyr i en videobutik, då får du ersätta den med.
Om däremot posten slarvar bort filmerna blir du som kund inte ersättningsskyldig, men du måste kontakta oss om det för att vi skall kunna hjälpa dig om du ex. sagt upp dig.
Filmen ligger annars kvar på kontot och resulterar i månadsfakturor alt. en faktura för ej returnerad film.
När det gäller fakturor har vi samma villkor som alla andra företag.
Vi sänder påminnelse innan fakturan går vidare och sänder även 2 st. mail om att det finns obetalda skulder innan ärendet går till inkasso.
Det går alltså inte snabbare för fakturan att hamna hos inkasso från oss än från något annat företag.
Att man inte skulle få en påminnelse stämmer alltså inte.
Du har i stort sett en hel månad på dig att betala innan ärendet hamnar hos inkasso.
Du har då hunnit få 3 st. påminnelser från oss innan.
Postad 16 July 2009 - 09:47
Passa er för Lovefil! dom är kvicka med att skicka till Kronofogden om du glömt en faktura samt kan inte svara på dina frågor i kundtjänst. Hyr på macken i stället!
Passa dig för att gå med! skitdåligt!
finns något som heter god inkassosed som alla företag i princip följer, även Lovefilm gör det. Det du beskriver ska inte hända, då har något gått riktigt galet. Kontakta Lovefilm i trevlig ton och hör med dom hur det kunde gå så snett så kan dom kanske hjälpa dig. Jag tror dock att slarvet ligger hos dig på något vis.
Postad 22 July 2009 - 08:44
Gäller att hitta 20-35 titlar man verkligen vill se så kommer de hem så småningom. Men kommer göra en paus nu när jag börjar jobba igen. Har helt enkelt inte tid att se så mycket filmer. Men ser du mycket film är tjänsten som sagt bra. En gång försvann en film med posten, behövde inte betala något extra utan Lovefilm stod för kostnaden. Så min slutsats är: Tjänsten är inte perfekt. Med lite förbättringar kan den dock bli bättre. Snabbare leveranser av nya titlar, samt att man själv kan ha mycket mer kontroll på vad som skickas hem.
Postad 04 September 2009 - 14:57
Jag blev medlem där ett halvår efter dom startade och typ ett år efter det. Blev missnöjd nästan direkt men tålmodig som man är... Filmerna skickades tillbaka med nästan vändande post, men dröjde ändå alltid superlänge innan nya kom, trots att man beräknat att dom borde komma någon dag innan helgen.
Håller med om att det gick hyfsat under provperioden, sedan gick allt himla såååå segt. En vända väntade vi så länge på filmerna att vi förlustanmälde dom. En dag efter så kom precis dom filmerna som vi hade beställt. Klart misstänkt att dom hade "glömt" dom och att dom skickade dom direkt när vi la på luren. Då dröjde det inte länge innan vi sa upp prenumerationen kan jag säga. Vi räknade ut hur mycket vi betalade per film och kom fram till att vi hade tjänat på att hyra i en videobutik, dessutom så hade vi fått precis dom filmer vi ville se.
Ännu idag blir jag så himla förbenad bara jag ser deras logga, gjorde det senast idag här på nätet. Tänkte då att jag måste bara varna så många jag kan. Hittade det här forumet och fick då bekräftat att många fler än jag har dåliga erfarenheter...
Så mina sista ord blir:
Hyr inte av dom här!! Betala i värsta hellre någon krona mer och få personlig och vänlig service på någon av Sveriges många videobutiker så att dom inte behöver lägga ner. Har du tur så blir du hyfsat nöjd, eller så har du inte så stora krav (läs, inga krav). Pengar är värda för mycket dessa dagar, så man ska väl se till att man får valuta för dom. Detta är min personliga åsikt och erfarenhet.
Lycka till med allt!
Postad 05 September 2009 - 09:21
Postad 05 September 2009 - 15:20
Har varit kund hos Lovefilm i ett år nu och allt har funkat felfritt. Ibland har jag till och med fått med tre filmer i kuvertet trots att jag bara betalar för 'två hemma i taget'. Skickar jag in filmer på måndag så har jag nya filmer på onsdag. Kan inte annat än rekommendera Lovefilm om man vill hyra film på nätet.
Funkar fortfarande helt felfritt för min del. Lovefilm får mina varmaste rekommendationer.
Postad 21 October 2009 - 08:47
Sen verkar deras hemsida ligga nere sen igår....
Postad 24 November 2009 - 19:28
Hursomhelst som har jag precis fått 4 filmer gratis via buzzador, så jag ska prova om det är värt det. Hur ser det ut med konkurrenter? (Förutom lokala videobutiken då), boxman gjorde väl något liknande innan som försvann för andra gången?
Postad 24 November 2009 - 21:40
Postad 24 November 2009 - 21:54
Det där stämmer ju inte. Kanske det blev något galet i ditt fall men rent allmänt så får man ju påminnelser. Har varit medlem sen 2003 då dom hette Boxman. Den sista tiden har jag haft autogiro men inget företag skickar inkasso direkt.
Redigerat av Unregistered62469361, 24 November 2009 - 21:56.
Postad 25 November 2009 - 12:36
Postad 02 December 2009 - 10:36
Jag har varit medlem på CDON innan och då hände det aldrig. Efter att jag bytte till Lovefilm i augusti har det hänt två gånger. Första gången var det inga problem - Lovefilm skickade tre nya filmer direkt. Men nu vete tusan vad de gör, hoppas jag slipper betala - tre Blu-Rays lär bli dyrt.
Jag tror att det är de små röda kuverten som är boven i dramat - de ser ut som vilka reklamutskick som helst. CDON körde med mer rejäla grejer av papp.
Postad 16 December 2009 - 19:44
I princip så blir det 2 filmer per vecka ( ca 10 st / månad )
Det blir ett hyrpris på 19.90 kr /film
8 filmer 24.90 kr
6 filmer 33 kr
Alla alternativ är billigare än att hyra i den lokala butiken som tar
50 kr filmen eller 80 kr för två
Jag får dom i brevlådan och slänger dom i den gula nästa dag som jag har strax utanför.
Bara att hoppas att jag inte råkar ut för de problem som finns beskrivna i tråden.
Redigerat av cedergren, 16 December 2009 - 19:44.
Postad 16 December 2009 - 21:16
Är det någon annan som också råkat ut för att posten slarvar bort filmerna?
Hände aldrig mig under den tiden jag var medlem hos Lovefilm, ca 1 år och jag hyrde ca 2-3 filmer i veckan.
Hur gör du när posten slarvat, rapporterar du det via deras hemsida och sen skickar dom nya eller hur funkar det?
Postad 16 December 2009 - 21:49
Postad 16 December 2009 - 23:30
För tredje gången gillt, får jag nya filmer skickade till mig samma dag de mottager de jag skickat tillbaka.
Kan de hålla detta, är det det mest ekonomiska alternativet för en "filmtittare" som mig
Redigerat av cedergren, 17 December 2009 - 07:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?