Postad 01 April 2008 - 11:23
Nice, gillar ditt AV-skåp!
Samt auroran, funderat förut på att beställa lite prylar och bygga en själv men fick aldrig tummen ur. Du har ingen lust att bygga en åt mig eller hänvisa mig till en guide ? hehe
Samt auroran, funderat förut på att beställa lite prylar och bygga en själv men fick aldrig tummen ur. Du har ingen lust att bygga en åt mig eller hänvisa mig till en guide ? hehe
Postad 01 April 2008 - 12:46
verkligen trevliga högtalare. och stilrent inrett. läckert A/V skåp. soffbordet är i mitt tycke lite för litet. och du kanske tänker ta och måla om så småningom när ni kommit i ordning i nya boet? men högtalarna är ju inte illa.
Postad 01 April 2008 - 13:22
Infällt AV-skåp är nog det vettigaste jag gjort någonsin
Otroligt skönt att slippa sladdar och på baksidan är det ju bara för enkelt att koppla (men ser för djävligt ut än så länge). Rekommenderas varmt till den som har möjlighet och bara för lätt att snickra ihop dessutom.
rayDreamer:
Soffbordet ska "uppgraderas", vi har ju precis flyttat ihop från små 1:or i stan
Ommålning blir nog inte aktuellt eftersom färgen bara suttit där i två veckor, nymålad mao... dock bör jag nog poängtera att väggarna INTE är rosa som på bilderna utan cafelatte i ljusare och mörkare nyanser för långsidorna och kortsidorna respektive. Som sagt, måste ta om bilderna - färgerna är tokiga, dom är suddiga och låguplösta och korniga som bara fan. Skäms nästan...
solxe:
Tack
Eftersom jag bygger Aurora på beställning lämnar jag inte gärna ifrån mig ritningar och byggbeskrivning, men är du elektronikkunnig så är det inget större problem att designa om det själv. Många har däremot byggt lite enklare och lagt ut ritningar om du inte är ute efter riktigt så hög effekt! BoBlight och MoMoLight är isf. rekommenderade sökningar på google. Jag får beställningar så sällan att det aldrig blir aktuellt med någon batchproduktion och därför är priset också ganska högt, och kretskorten manuellt tillverkade. Skulle du ändå vara intresserad så dra iväg ett PM.
rayDreamer:
Soffbordet ska "uppgraderas", vi har ju precis flyttat ihop från små 1:or i stan
solxe:
Tack
Postad 01 April 2008 - 13:32
solxe:
Förresten, skulle du bestämma dig för att bygga själv, så bjuder jag gärna på auroras programvara
Den kan mångfaldigt mer än programmen till både boblight och momolight och är dessutom vista-kompatibel och pluginbaserad ifall att du vill pula ihop något eget till till den och det finns stöd för strömsparläge medan övriga program krashar. Finns idag en halvskriven plugin till winamp för musikvisualisering och en fullt fungerande avisynth-plugin till ffdshow (wmp/media center) samt "ambient" moduler för allmänbelysning. Programmet växlar automatiskt beroende på vad du gör för tillfället på datorn och det stödjer både boblights och momolights dataprotokoll.
Förresten, skulle du bestämma dig för att bygga själv, så bjuder jag gärna på auroras programvara
Postad 01 April 2008 - 14:31
Holy shit vad snyggt! Du har verkligen en hembio att vara rejält stolt över!
Kan man ge 100% i stil poäng? en zuper stor 10a blir det iaf. GRYMT SNYGGT!!!!
Kan man ge 100% i stil poäng? en zuper stor 10a blir det iaf. GRYMT SNYGGT!!!!
Postad 01 April 2008 - 17:46
Rent å snyggt, gillar frontsetupen skarpt, stilrent helt enkelt, inte för mkt utan lagom allt....!
Postad 01 April 2008 - 18:50
kocken149:
Antar att du menar MA Gold? Jo för fasiken, nog är jag väll nöjd alltid. Tyvärr "låter" inte rummet jag har burkarna i help perfekt, och jag driver ju inte dom med någon värstingförstärkare precis, men man kan inte få allt
Själv då, vad tycker du om dom? Kör du med GSFX bak? Dom e grymt sköna
Kör dock den något äldre GRFX själv. Diggade inte helt utseendet sedan guldserien fick en egen stil i samband med signature.... andra tycker förståss den är störtskön och den låter klart snäppet vassare
Antar att du menar MA Gold? Jo för fasiken, nog är jag väll nöjd alltid. Tyvärr "låter" inte rummet jag har burkarna i help perfekt, och jag driver ju inte dom med någon värstingförstärkare precis, men man kan inte få allt
Postad 02 April 2008 - 11:58
Jag är toknöjd, kommer inte byta på ett bra tag. Jag kör med (pga platsbrist) med MA radius 45 som bakhögtalare, riktigt bra ljud trots storleken. Men man skulle ju såklart gärna ha GSFX i bak.
Postad 02 April 2008 - 15:20
Heh, tack för det! Vi får se hur det blir, har ingen ekonomi att tala om just nu då jag investerat på ett par nya högtalare.
Men skulle det bli aktuellt så lär jag ta ditt erbjudande
Men skulle det bli aktuellt så lär jag ta ditt erbjudande
Postad 02 April 2008 - 22:22
ja ser ju trevligt ut det där, kunde jag så skulle jag skaffa högtalarna med men det lutar åt lillebror, fast den större av dom, när plånboken tillåter vill säga, skulle va nice med flera bilder o mera produkt info =)
Postad 03 April 2008 - 14:50
Otroligt smart förvaring. Ska nog själv göra i ordning ett inbyggt skåp till Hifi förvaring. Blir nog inte lika snyggt som ditt, men samma princip iaf.
Postad 03 April 2008 - 20:07
Snyggt och rent, det gillar jag!! Skulle också vilja ha plats att bygga in i väggen... men men... En tia till dig!!
Postad 29 April 2008 - 10:55
Veldig fint oppsett! Hvordan fungerer det med kun projectør, tenker da i dagslys etc.? Skulle gjerne hatt en kopi av bakgrunnsbildet du kjører der... Mulig å få det/vise til link der det kan lastes ned?
Postad 29 April 2008 - 11:10
marjoh:
Tack för kommentaren! Får erkänna att det inte fungerar särskilt bra alls idag när det är ljust ute - men vi använder mycket sällan anläggningen dagtid. Dock har vi på planeringsstadiet en enorm motordriven mörkläggningsgardin som förhoppningsvis kommer bli verklighet under sommaren. Bakgrundsbilden har jag ritat själv men skickar den gärna om du slänger över din e-postaddress på PM.
Tack för kommentaren! Får erkänna att det inte fungerar särskilt bra alls idag när det är ljust ute - men vi använder mycket sällan anläggningen dagtid. Dock har vi på planeringsstadiet en enorm motordriven mörkläggningsgardin som förhoppningsvis kommer bli verklighet under sommaren. Bakgrundsbilden har jag ritat själv men skickar den gärna om du slänger över din e-postaddress på PM.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
44 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?