Samsung PS-42A456
212 svar till detta ämne
Postad 15 september 2008 - 12:14
Unregistered1527
-
Unregistered1527
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jaha då har man fått hem denna tv direkt från samsung nordic och jag e supernöjd med denna plasma.
Ni som haft denna ett tag ska man "köra" in den på lägre inställningar första 100-200 timmarna?
Redigerat av Unregistered1527, 15 september 2008 - 15:19.
Postad 15 september 2008 - 12:40
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Hej!
Det stämmer. Den går inte att stänga av utan bara sätt i demo läge.
Mvh Stiffy
Fy, då köper jag inte en sån här. Vill ju kunna stänga av en extra funktion i TVN
Postad 15 september 2008 - 14:34
Unregistered57457843
-
Unregistered57457843
-
Beroende
-
-
1 046 inlägg
Jaha då har man fått hem denna tv direkt från samsung och jag e supernöjd med denna plasma.
Ni som haft denna ett tag ska man "köra" in den på lägre inställningar första 100-200 timmarna?
Jag har kört på Movie-läge hela tiden för det är så bra bild, men jag har fingrat lite på reglagen med tanke på "inkörning", sänkt brightness och nåt mer men inte mycket egentligen. Däremot är jag lite noga med att inte köra med samma svarta linjer uppe och ner för långa stunder i streck, jag varierar lite mellan 16:9, Wide etc. Har också en "gråimporterad". Nån som vet hur man får menyerna på svenska? Såg ni Heroes på tv4 förra veckan? Sanslöst bra bild !!! (inte HD asså utan SD) Kan HD vara bättre...? Jag ska se Heroes denna vecka oxå, men bara för att det är så otroligt bra bild...;-) Jag vet knappt vad som händer i handlingen, har fullt upp med att njuta av bilden.
Redigerat av Unregistered57457843, 15 september 2008 - 14:35.
Postad 15 september 2008 - 15:18
Unregistered1527
-
Unregistered1527
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har kört på Movie-läge hela tiden för det är så bra bild, men jag har fingrat lite på reglagen med tanke på "inkörning", sänkt brightness och nåt mer men inte mycket egentligen. Däremot är jag lite noga med att inte köra med samma svarta linjer uppe och ner för långa stunder i streck, jag varierar lite mellan 16:9, Wide etc.
Har också en "gråimporterad". Nån som vet hur man får menyerna på svenska?
Såg ni Heroes på tv4 förra veckan? Sanslöst bra bild !!! (inte HD asså utan SD) Kan HD vara bättre...? Jag ska se Heroes denna vecka oxå, men bara för att det är så otroligt bra bild...;-) Jag vet knappt vad som händer i handlingen, har fullt upp med att njuta av bilden. 
Okej tackar för hjälpen...
Postad 15 september 2008 - 16:53
Pumbalou
-
Pumbalou
-
Rookie
-
3 inlägg
Välkommen 
* tackar, tackar...
Jag har själv en 50A556 och ställer man denna på "På" så lyser den alltid, dock så har jag själv valt att ha den avstängd, då jag tycker den stör alldeles för mycket...
* jag har varit i kontakt med samsung 2 ggr idag, och även testat att göra en sk fabriksåterställning, men inte fan hjälper det. Inget av lägerna funkar, varken "Standby, In Watching TV samt Always" De supporten/teknikerna på Samsung har inget bra svar... Utan det får bli reklamation, surt då den är uppackad i torsdagskväll, blä...
Svårt att säga, bästa är väll om du kan testa, kanske om du kan låna en CA-modul av någon? Den inbyggda boxen borde ju kunna leverera bättre bild då den borde slippa omvandlingssteget från digital till analog.
* Jag har funderat lite till, tror det blir nästa steg faktiskt, alltså ett canal digital abonnemang med hd-box och liten parabol på taket.
Jag drog ner de flesta bildinställningarna de första veckorna, men om du inte vill göra det så borde du kunna ställa in bilden efter hur du tycker att den ser bra ut (vilket inte brukar vara som den redan är inställd).
* jag kan hålla med om att en del inställningar var högst ställda, jag drog också ner dem lite.
Hoppas dessa svar hjälper dig lite  * nja lite iaf, men jag uppskattar hjälpen ändå.
Postad 15 september 2008 - 16:56
Pumbalou
-
Pumbalou
-
Rookie
-
3 inlägg
Hejsan, köpte precis Samsungen PS 42" 457 från Dustin till ett riktigt bra studentpris, till och med frakt ingick samt hemtransport med posten.
Jag har dock ett problem, vet inte ifall detta beror på TV eller vad det är:
Ifall jag kör DVD-filmer från min Playstation 2 och kopplar in den röda och den vita ljudkabeln (Left/Right) från PS2 och rakt in i min förstärkare så blir ljudet lite FÖRE bilden, vilket kan uppfattas lite jobbigt att titta på emellanåt (då "lagget" inte är det samma hela tiden). Fast än jag drar även ljudkablarna in i TVn och sedan från TV kör via Audio Out (röd och vit utport) så blir ljudet före bilden.
Tror dock inte problemet existerar ifall jag ser på TVn och kör ljudet via TVns egna högtalare.
Tänkte testa med en annan källa i helgen, (Xbox) och får se ifall det är samma problem då.
hej! fick du massa klistermärken på din tv? precis så som de ser ut i affärerna? du vet där det står, 100 Hz, 24 P, DNEi osv osv.
Postad 15 september 2008 - 18:32
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag har kört på Movie-läge hela tiden för det är så bra bild, men jag har fingrat lite på reglagen med tanke på "inkörning", sänkt brightness och nåt mer men inte mycket egentligen. Däremot är jag lite noga med att inte köra med samma svarta linjer uppe och ner för långa stunder i streck, jag varierar lite mellan 16:9, Wide etc.
Har också en "gråimporterad". Nån som vet hur man får menyerna på svenska?
Såg ni Heroes på tv4 förra veckan? Sanslöst bra bild !!! (inte HD asså utan SD) Kan HD vara bättre...? Jag ska se Heroes denna vecka oxå, men bara för att det är så otroligt bra bild...;-) Jag vet knappt vad som händer i handlingen, har fullt upp med att njuta av bilden. 
"sänkt brightness"...? Hoppas du menar kontrast. Det är den som skapar ghosting.
Postad 17 september 2008 - 12:25
Unregistered57457843
-
Unregistered57457843
-
Beroende
-
-
1 046 inlägg
Hejsan, köpte precis Samsungen PS 42" 457 från Dustin till ett riktigt bra studentpris, till och med frakt ingick samt hemtransport med posten.
Jag har dock ett problem, vet inte ifall detta beror på TV eller vad det är:
Ifall jag kör DVD-filmer från min Playstation 2 och kopplar in den röda och den vita ljudkabeln (Left/Right) från PS2 och rakt in i min förstärkare så blir ljudet lite FÖRE bilden, vilket kan uppfattas lite jobbigt att titta på emellanåt (då "lagget" inte är det samma hela tiden). Fast än jag drar även ljudkablarna in i TVn och sedan från TV kör via Audio Out (röd och vit utport) så blir ljudet före bilden.
Tror dock inte problemet existerar ifall jag ser på TVn och kör ljudet via TVns egna högtalare.
Tänkte testa med en annan källa i helgen, (Xbox) och får se ifall det är samma problem då.
Jag har lite samma problem, att ljudet är aningen före bilden, vilket inte känns helt ok. Jag har bilden via komponent när jag inte använder inbyggda DVB-T-mottagaren. Jag håller på att labba lite hit och dit och provar. Har för mig att jag läst i receiverns manual att man kan justera problemet, ska kolla det oxå. Återkommer.
Postad 20 september 2008 - 16:00
meph8
-
meph8
-
Rookie
-
4 inlägg
Dettta meed ljudet märkte jag oxo.
Det blir väldigt tydligt när man kör både tv högtalare och stereo högtalare. En eko effekt på ca 20 ms.
Jag trodde att tog man ut ljudet från Tvs analog out så var ljudet synkat med bild, men det är det inte riktigt.
Jag gissar att man får fördröja ljudet i sin reciever. Lite skumt är det.
Postad 22 september 2008 - 12:06
Unregistered57457843
-
Unregistered57457843
-
Beroende
-
-
1 046 inlägg
Jag har märkt att jag tittar nästan bara på tv från dvd-inspelarens hårddisk, dvs jag spelar in programmen först, eller ser "hack-i-häl" medan det spelas in. Och då är synkningen ljud-bild inget proplem. Ser jag direkt på ett program stämmer det inte riiiktigt till 100 % men det är så lite så jag stör mig inte på det. Har inte hittat ngn delay-funktion på min receiver så den har nog inte det, det blir ngt att tänka på nästa gång jag köper receiver.
Ser man tv med tv-ljudet ur tv:ns högtalare är synkningen perfekt. Men det gör manju inte ;-)
Postad 22 september 2008 - 20:48
b-ill
-
b-ill
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Er det kun design som er forskjellen på 456 og 457?
Og hva er design forskjellen, greier ikke å se noe forskjell på dem.
Postad 23 september 2008 - 09:06
Unregistered57457843
-
Unregistered57457843
-
Beroende
-
-
1 046 inlägg
Er det kun design som er forskjellen på 456 og 457?
Og hva er design forskjellen, greier ikke å se noe forskjell på dem.
Ja det är bara design. Den ena har en liten grå list i nederkant.
Postad 23 september 2008 - 12:36
Stiffy100
-
Stiffy100
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Muteme, Vänta som jag inför inköp till vintern eller nästa år?
Då behöver du inte oroa dig över kvalite , då är de ren standard 
Mupp!
Postad 28 september 2008 - 12:21
MungoBBQ
-
MungoBBQ
-
Användare
-
-
107 inlägg
Jag har just fått hem min PS42A456 och har upptäckt en märklig sak. Jag har min DVD-spelare inkopplad med SCART till den första ingången på teven (RGB-ingången) och om DVD-spelaren (Pioneer) är inställd på att köra RGB över SCART så blir det märkliga "ghosting"-effekter på allt NTSC-material, dvs alla skivor jag köpt i USA. Inga problem med PAL, och om jag ställer in min DVD-spelare på att köra komposit över SCART försvinner ghostingen!
Nån annan som märkt nåt liknande?
Jag ska börja med att köpa en komponentkabel och koppla in min DVD-spelare den vägen istället så får vi se om det blir nån skillnad.
Postad 29 september 2008 - 11:26
s_prince
-
s_prince
-
Rookie
-
2 inlägg
hej!
fick du massa klistermärken på din tv? precis så som de ser ut i affärerna? du vet där det står, 100 Hz, 24 P, DNEi osv osv.
Jag fick min hem för en månad sen. Det fanns inga klistermärken... Undrar om det är butik-säljare som klistrar de eller min tv är inte "Ultra" ny ????
Postad 30 september 2008 - 13:11
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag har just fått hem min PS42A456 och har upptäckt en märklig sak. Jag har min DVD-spelare inkopplad med SCART till den första ingången på teven (RGB-ingången) och om DVD-spelaren (Pioneer) är inställd på att köra RGB över SCART så blir det märkliga "ghosting"-effekter på allt NTSC-material, dvs alla skivor jag köpt i USA. Inga problem med PAL, och om jag ställer in min DVD-spelare på att köra komposit över SCART försvinner ghostingen!
Nån annan som märkt nåt liknande?
Jag ska börja med att köpa en komponentkabel och koppla in min DVD-spelare den vägen istället så får vi se om det blir nån skillnad.
Ja jag såg samma fenomen på min Q97 via scart, Kör HDMI nu å då e det inga problem
Postad 01 oktober 2008 - 09:19
MungoBBQ
-
MungoBBQ
-
Användare
-
-
107 inlägg
Ja jag såg samma fenomen på min Q97 via scart, Kör HDMI nu å då e det inga problem
Spännande. Jag har nu testat via komponent, och det funkar också bra. Ska vi då anta att det finns en defekt i SCART-delen på alla Samsung-apparater?
Postad 05 oktober 2008 - 19:42
_ms_
-
_ms_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hur upplever ni som har TVn reflexerna i frontglaset?
I vardagsrummet har jag många stora fönster på väggen mitt emot TV och misstänker att det kan bli problem.
Tyvärr är det väl bara LCDer som har "matta" frontglas?
Postad 11 oktober 2008 - 23:14
luringen
-
luringen
-
Rookie
-
4 inlägg
Postar min inställningar som jag är grymt nöjd med. Svärtan blir helt fantastisk. Kör med comhems Hd-box via HDMI.
Läge: Film
Cellängd: 7
Kontrast: 60
Ljusstyrka: 50
Skärpa: 25
Färg: 48
Ton: G50-R50
Gamma: +3
Vitbalans:
R-offset: 14
G-offset: 15
B-offset: 15
R-gain: 20
G-gain: 15
B-gain: 15
Färgområde: Ursprunglig
Färgton: Varm1
Storlek: 16:9
HDMI-svart: Normal
Allt annat på Av
Redigerat av luringen, 11 oktober 2008 - 23:19.
Postad 13 oktober 2008 - 19:05
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Någon som kan bekräfta att följande fungerar (gärna genom egen erfarenhet). Utrustning; Samsung PS-42A457 P1CXXE DILOG CA-modul Conax ComHem Digital-TV-abonnemang Samsung DVD-HR775 (DVD-inspelare) Frågor; 1. Kan man få ut digital-TV-sändningen från ComHem via Scart-kontakten för att spela in den på DVD-inspelaren? 2. Måste TV:n vara påslagen för att få ut signalen eller kan den inbyggda boxen vara aktiverad ändå?
Postad 13 oktober 2008 - 21:15
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
någon som har erfarenhet av ps3 och 456/457? tänker främst på 50 tum då.
Postad 15 oktober 2008 - 21:03
samme
-
samme
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Som jag förstod det kom det en ny Firmware (via Com Hem) till ps42a456 den 8:e Augusti. Jag hittade den först nu och aktiverade den manuellt. Någon som vet vilka förbättringarna är?
Postad 18 oktober 2008 - 08:06
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
vad innebär bränning och är det ett stort problem, ex när man har htpcn igång på skärmen
Postad 19 oktober 2008 - 22:04
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
någon som har denna tv och spelat mycket ps3 som kan kommentera? :
Postad 20 oktober 2008 - 18:40
Unregisteredb4bf0fc6
-
Unregisteredb4bf0fc6
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan. Detta är min första post på forumet. Jag köpte denna TV tack vare den grymma informationen jag snappade upp på detta forum.
Jag fick idag hem en Viaccess CA-modul med Boxer-abonnemang som jag beställt från Netonnet. Jag har dock problem med att få igång det. Hur jag än vänder på kort och modul så står det bara "Channel Not Found!" och "No signal". Vilket är rätt håll? Jag tror att det ska vara modulens sida med rödvit mot väggen och att själva boxerkortet med chipet mot väggen. Stämmer det?
Tänkte kolla om man kan få lite hjälp här innan man härjar runt hos diverse support.
Tack på förhand!
/J
Postad 23 oktober 2008 - 17:12
olsson_home
-
olsson_home
-
Rookie
-
4 inlägg
någon som har denna tv och spelat mycket ps3 som kan kommentera? :
Har haft denna tv i snart 3 veckor (ps50a456). Alldeles fantastisk bild vid vanligt tv tittande både låg och högupplöst, men med ps3 blir det temporära inbränningar efter bara 10 minuters spelande, speciellt vid bilspel som har fasta hastighetsmätare. Det tråkiga med detta är att de tar flera timmar för inbränningarna att försvinna, lite tråkigt om man vill tiitta på film efter ungarna har spelat tv spel. Funderar faktiskt på att lämna tillbaka den. /Olsson
Postad 23 oktober 2008 - 21:21
perrab
-
perrab
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Köpte en A456 för ca 3 veckor sedan och är väldigt nöjd med bild och kvalité!
Det är dock en liten grej som irriterar mig lite granna.. Det kommer ett brus/surrande ljud från baksidan på den.. Det är inte jättehögt men det är iaf så att man lätt hör det på 3-4 meters avstånd när man har lågt ljud på!
Det tycks surra olika mycket beroende på hur ljus bilden är... När man byter kanal och det blir helt svart för en sekund minskar surret rejält!
Är det någon mer som hör ett sånt här brus från sin TV eller kan det vara något fel på den?
Tacksam för svar!
//Per
Postad 23 oktober 2008 - 22:22
olsson_home
-
olsson_home
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har nu kommit tillrätta med problemet med fladdrande röd färg i bilden på PS50A456. Det blev bra när jag bytte ut tele2:s digitalbox mot en ny. Det var alltså boxens fel, inte tevens.
Däremot tycker jag att bilden inte hänger med vid snabba rörelser. När fotsbollsspelarna jagar bollen har de 2-3 skuggor efter sig en kort stund. Samma sak vid vanliga program om en person rör sig snabbt så blir figuren dubblerad en kort stund. Snabba "runt rörelser" med teve-kameran skappar oskärpa och lite hackiga rörelserså man blir nästan yr av bilden. Är det digitalboxen som spökar igen eller är teven känslig för oskärpa?
jag funderar skarpt på att sälja den här teven. Skapar mest besvikelse. Eller har jag för höga förväntningar på en plasma TV i denna prisklass. Kan en HD box med HDMI utgång ge en bättre bild så man slipper skuggorna eller är det något man får stå ut med?
Jag hade samma problem ända tills jag kastade min externa digitalbox och började använda den inbyggda. Enorm skillnad, det var som natt o dag. Helt plötsligt blev tv'n bra. Däremot bränner den lätt in från ps3. /Olsson
Postad 23 oktober 2008 - 22:41
olsson_home
-
olsson_home
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Köpte en A456 för ca 3 veckor sedan och är väldigt nöjd med bild och kvalité! Det är dock en liten grej som irriterar mig lite granna.. Det kommer ett brus/surrande ljud från baksidan på den.. Det är inte jättehögt men det är iaf så att man lätt hör det på 3-4 meters avstånd när man har lågt ljud på! Det tycks surra olika mycket beroende på hur ljus bilden är... När man byter kanal och det blir helt svart för en sekund minskar surret rejält!
Är det någon mer som hör ett sånt här brus från sin TV eller kan det vara något fel på den?
Tacksam för svar!
//Per
Jag har exakt samma fenomen, däremot inte så mycket att det stör mig, då är det värre med temporära inbränningar från t ex ps3. /Olsson
Postad 29 oktober 2008 - 10:43
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ska köpa ny TV på lördag och det lutar åt denna modellen. Prismässigt får man mest för pengarna tycker jag (PX80 går bort eftersom den inte har digitalt ljud ut) men frågan är om jag kan få en mycket bättre TV om jag lägger till en 2-3000 kr? Vilken skulle det vara i så fall?
Postad 29 oktober 2008 - 10:52
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
En SÅN HÄR kanske skulle funka... verkar ha fått bra feedback iaf...!!
Postad 29 oktober 2008 - 10:55
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
42pz80 isf .
Lite bättre svärta tror jag och rörelsehantering men denna verkar sjukt prisvärd.
Lutar sig åt denna för mig faktiskt
Undrar bara om den inte laggar på blu-ray samt vad den riktiga kontrasten är ! HDMI version 1.2 eller 1.3 , statisk 30000:1 eller dynamiskt 30000:1 ? står olika på alla sidor
Postad 02 november 2008 - 20:43
alfin
-
alfin
-
Användare
-
-
101 inlägg
6371 kronor med moms och frakt från DustinHome (studentpris) för PS-42A457 är bara att köpa med en gång antar jag?
Har haft svårt att bestämma mig mellan 42PX80 (7500), LE40A557 (8000) och ps50a457 (10 000) men känns som detta är det absolut mest prisvärda tv man kan köpa idag?
Postad 02 november 2008 - 20:47
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
är inte 456 bättre än 457 trots beteckningen ?
456 är väl mer kontrast och PIP i ?
ja den verkar grym bara du inte kör blu-ray =D då laggar de har jag hört.
Postad 02 november 2008 - 21:48
alfin
-
alfin
-
Användare
-
-
101 inlägg
Laggar vid blu-ray? Låter ju inte speciellt lovande...
Postad 02 november 2008 - 21:51
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
tyvärr inte , fast vem vet om det bara är nån detalj eller om de e mega lagg. men en recension som ja läste förut , minns inte vart , så stod det att samsungen visar judder på blu-ray som man kommer att kunna se .
synd är det, väntar på deras typ generation 8 om den släpps i 42 tum efter vintern eller innan vintern
wee kanske dem fixat de då
Postad 03 november 2008 - 07:05
Stiffy100
-
Stiffy100
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej! Ingen som helst lagg eller problem med panoreringar med Panasonic Bluray 24Hz. Inte på min tv i alla fall. Det enda som skiljer 456 och 457 åt är alu listen på nederdelen av tv:n. /stiffy
Redigerat av Stiffy100, 03 november 2008 - 07:06.
Postad 03 november 2008 - 14:26
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
ÅÅÅH vad nice stiffy sorry om ja omedvetet grundlurat allihop ! men jag har läst från tester att 24/P hackar men tydligen inte?
damn va nice !
Då är ju samsung 456 det GIVNA VALET !
WooHoo
Juste ps , den har bara hdmi version 1.2 men tror du det räcker eller? den nya standarden är ju 1.3 men tror ni man ser skillnad i bild eller presterar teven bättre me 1.3 eller räcker 1.2 gott me blu-ray?  mvh
Postad 03 november 2008 - 14:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Juste ps , den har bara hdmi version 1.2 men tror du det räcker eller? den nya standarden är ju 1.3 men tror ni man ser skillnad i bild eller presterar teven bättre me 1.3 eller räcker 1.2 gott me blu-ray? mvh
Oja, det är som natt och dag! Fast bara om man berättar det för tv:n. Den blir nämligen helt knäckt om den får veta att den har en 1.2:a i baken och bilden blir då helt färglös och sladdrig... Går att motverka om man talar om för tv:n att redan 1.0 är kapabel till allt som BD-standarden bildmässigt specat.
Postad 03 november 2008 - 14:34
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
ska jag ta de seriöst ? =D
är det en skillnad för ögonen samt utnyttjas inte blu-ray fullt ut om jag inte har 1.3 ?
svara gärna hyfsat seriöst , skämta kan vi göra senare =D
Postad 03 november 2008 - 14:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Räcker med att du tar sista meningen seriöst.
Det och att det krävs oändligt mkt mer än att en versionssiffra är fräsch för att man ska utnyttja BD fullt ut varför versionssiffran blir än mindre intressant. Mao, HDMI-version har inte ett jota med bildkvalité att göra.
Redigerat av pacman, 03 november 2008 - 14:39.
Postad 03 november 2008 - 14:40
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
har det väl ! Färgerna på hdmi standarden 1.3 är ett stort lyft har jag läst i en hifi tidning.
Därmed påverkas ju bilden allmänt? men vet vad du menar ang blu-ray . att utnyttja fullt ut = full hd osv.
Postad 03 november 2008 - 14:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Råder dig i så fall till att inte ta den hifi-tidningen seriöst.
Skriv ett mail till dem och talar om att redan 1.0 är kapabel till allt som BD-standarden bildmässigt specat.
Redigerat av pacman, 03 november 2008 - 14:54.
Postad 03 november 2008 - 14:59
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
oki =D
hdmi version 1.2 , gammal teknik , juddrar på blu-ray
Bild
1080p24 Stöd Nej Att filtrera på "Ja" innebär att de TV apparater som listas enbart har stöd för att ta emot en 24p signal. Det är inte säkert att de kan visa signalen på ett korrekt sätt. Läs nedan:
Film s ...
Läs mer
stödjer inte 24/P .
Mja den e säkert jättebra men jag väntar nog på nån bättre modell .
Postad 03 november 2008 - 15:04
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
hdmi version 1.2 , gammal teknik , juddrar på blu-ray
Hdmi version 1.0 stödjer 1080p24. Hurvida det juddrar eller inte har inte med versionen att göra utan med tv:n.
Postad 03 november 2008 - 15:22
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
orka 1.0 medans alla andra har 1.3 , men på pricerunner står det att den inte är kompitabel med 1080P/24 , bara 457an som va de , inte 456an .
äh väntar på nyare teknik
Postad 03 november 2008 - 15:26
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
ps , står på dustinhome
Anslutningar bild 3 x HDMI (v 1.2)
Postad 04 november 2008 - 07:40
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Poängen var, om du otroligt nog inte förstått det än, att 1080p24-stöd inte har ett jota med hdmi-version att göra.
Postad 04 november 2008 - 08:08
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
orka 1.0 medans alla andra har 1.3 , men på pricerunner står det att den inte är kompitabel med 1080P/24 , bara 457an som va de , inte 456an .
äh väntar på nyare teknik 
Intressant, med tanke på att det exakt samma skärm med samma mjukvara. Den enda som skiljer 456 mot 457 är designen på listen nedtill. Vad hade du tänkt använda HDMI 1.3 till? Är det för att försöka föra över DTS MA till TV:n eller för att få tillgång till färger som inte ens finns på BD? Om en plasma har HDMI 1.2 eller 1.3 måste vara en av de oviktigaste funktionerna jämfört med annat.
Postad 08 november 2008 - 07:52
dr_larssa
-
dr_larssa
-
Rookie
-
9 inlägg
Har precis införskaffat en ps50-457a och jag är grymt nöjd med bilden på den.
Den är tyst, snygg rent designmässigt och för mitt användningsområde är den helt suverän.
Skulle vara intressant att veta om någon kalibrerat den eller har några bra inställningar att dela med sig av.
Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|