Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips HTS9800W högtalare med annan förstärkare

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips HTS9800W (Högtalarpaket för hembio) 1 8.642856 (13) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 15 April 2008 - 08:16

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag har ett några funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har ett Philips HTS9800W.
https://www.prisjakt...ukt.php?p=93094

Och en del problem med det. Det största och kanske jobbigaste är att fjärrkontrollen till hemmabion går på samma signal som till tv:n. Så när jag höjer eller sänker volymen eller byter source på hemmabion så byts kanal på tv:n. Riktigt irriterande.

Vad jag funderar på är om dessa högtalare skulle gå att koppla till en annan receiver. Som det är kopplat idag så är bakhögtalarna kopplade till en sorts trådlös receiver samt att de tre frontarna är kopplade till subwoofern. Problemet som jag tror är Subwoofern, som är kopplad med en sorts VGA-kabel vidare till en liten kopplingsdosa där alla ingångar för systemet finns. Vet inte ifall det går att få tag på en kabel till den som funkar att koppla in i en vanlig receiver. Eller man kanske måste ha en ny sub?

Vad tror ni, hur skulle resultatet bli att koppla in dessa till en hyffsad surroundförstärkare, tex en Yamaha RX-V459: https://www.prisjakt...g=92136&o=&s=30

Redigerat av Unregistered194b97e7, 15 April 2008 - 13:48.

Postad 15 April 2008 - 14:37

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Hela förstärkaren sitter i basen så det går inte att separera. Osäker om det går att koppla dom till en annan reciever huvudtaget. V¨rat Philipshemmabiopaket har inte vanliga -/+ högnivå utan nått annat som gör att högtalarna endast kan kopplas till denna receiverm, tyvär. Annars kan du koppla alla högtalare till en annan reciver men blir tvungen att köpa ny bas på kuppen :/

Postad 15 April 2008 - 14:48

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ja det var det jag misstänkte, att subban inte skulle fungera att använda.

Kablarna till högtalarna är ju bara vanliga högtalarkablar med en kontakt i ändarna som jag förstått det. Men vad tror ni om jag skulle koppla högtalarna till en annan receiver, plus en ny subwoofer. Skulle jag få samma kvalitet på ljudet som jag har nu eller blir det någon skillnad? Jag vill inte riskera att jag får sämre ljud för att jag inte använder standard-förstärkaren. då jag är riktigt nöjd med ljudet nu.

Störningsmomenten nu är ju är dels den trådlösa överföringen som ger ett surr ljud i bakhögtalarna samt det ovan nämnda sjukt störande problemet med fjärrkontrollen. Dessa problem skulle ju lösa sig med att koppla allt med kabel till en ny receiver (med annan fjärrkontroll). Men bara jag inte tappar ljudkvalitet med det, för då är det nog inte värt alla de extra pengar jag måste lägga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.