Officiell tråd - Pioneer DV-310/410/610
50 svar till detta ämne
Postad 30 april 2008 - 14:53
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
I början av maj och fortsätter till slutet av juli släpper Pioneer 3 nya DVD och SACD spelare. DV-610 som har HDMI utgång, uppskalning, SACD, DSD, DVD-Audio, USB port och CD till USB inspelning. Den stödjer följande media: WMV, WMA, MPEG-4 AAC, MP3, DivX, DivX Ultra and JPEG. Verkar endast finnas i svart. DV-410 Samma som DV-610 men stödjer inte SACD, DVD-Audio, USB inspelning. Den stödjer följande media: WMV, WMA, MPEG-4 AAC, MP3, DivX and JPEG. Verkar finnas i både Silver och Svart. DV-310 som saknar det mesta av vad dom två andra dvd-spelarna har, dock skall den ha en USB port men inte CD till USB inspelning. Stödjer följande media: WMA, MPEG-4 AAC, MP3, JPEG, and DivX. Finns endast i Silver. Press releasen ifrån Pioneer Japan: Press releasen OBS! på Japanska. DV-410 finns på Svenska Pioneer sida: DV-410
Redigerat av HkanW, 30 april 2008 - 15:09.
Postad 14 maj 2008 - 22:35
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tjena.
Jag köpte en DV-410 idag. Komponentutgången fungerar ej. Har kopplat in via scart för att kunna kolla inställningarna och då är komponent skuggat för att de inte är aktiva, HDMI likaså. Om jag kör via HDMI så känner den automatiskt av det och aktiverar inställningarna för HDMI. Men den verkar inte känna av att jag har något inkopplat via komponent. Har provat att köra via förstärkare och direkt till TVn. Med min gamla dvd fungerar det hur bra som helst, både via förstärkaren och direkt till TVn. Men inte med den nya. Och då är ändå förstärkaren också en pioneer... TVn är en LG.
Rätt så förbannad nu... Har kopplat och testat i flera timmar...
Hittar inget i manualen heller...
HJÄLP...
Förbannade hälsningar Martin
Postad 15 maj 2008 - 06:15
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Nu har jag ju ingen DV-410, men jag vet att det kan vara problem med att skicka komponentsignal om scartutgången samtidigt är aktiverad för RGB
Kolla så att den inte är det och ställ den i så fall att skicka komposit eller s-video så kanske du får igång
komponentutgången
elis
Postad 15 maj 2008 - 08:45
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Nu har jag ju ingen DV-410, men jag vet att det kan vara problem med att skicka komponentsignal om scartutgången samtidigt är aktiverad för RGB Kolla så att den inte är det och ställ den i så fall att skicka komposit eller s-video så kanske du får igång komponentutgången
elis
Tackar.. Ska kolla när jag kommer hem från jobbet...
Postad 15 maj 2008 - 17:46
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tackar.. Ska kolla när jag kommer hem från jobbet...
Jo nu fungerar det. Att det inte står i manualen är ju helt sjukt... Jag började tro att prylarna inte var kompatibla eller nått. Tack för hjälpen...
Postad 16 maj 2008 - 06:09
eliselis
-
eliselis
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag blev tvungen att kolla upp det när du skrev att det inte stod i manualen (tycker Pioneer brukar ha rätt bra manualer)
RGB.JPG 28,01K
0 Antal nerladdningarKolla sidan 23 under bildinställningar, det hade iofs inte skadat om Pioneer hade nämnt det under rubriken component out också eller på sidan 8 under Anslutning via komponentvideoutgångenHursomhelst, kul att det funkar nu så att det inte var ngt allvarligare som spökade elis
Postad 16 maj 2008 - 09:38
Sur gubbe
-
Sur gubbe
-
Användare
-
-
240 inlägg
Det där beteendet är vanligt hos en många DVD-spelare. Det är antingen Scart-RGB eller komponent. Nog har man svurit till en gång eller två. Sen lär man sig.
Postad 10 juli 2008 - 21:35
Unregistered5b876f4b
-
Unregistered5b876f4b
-
Användare
-
-
175 inlägg
Någon som har erfarenhet utav pioneer nya dvd spelare och som kan säga vad som har blivit bättre mot den gamla serien (300,400,600)
är mest nyfiken på DV-610AV
Postad 15 juli 2008 - 13:41
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Någon som har erfarenhet utav pioneer nya dvd spelare och som kan säga vad som har blivit bättre mot den gamla serien (300,400,600)
är mest nyfiken på DV-610AV
OM 610 är (avsevärt) snabbare i uppstart och läsning än 600 så byter jag fort som fan. Annars känns det inte som någon större skillnad...
Postad 19 augusti 2008 - 14:22
Yog-Sothoth
-
Yog-Sothoth
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ursäkta om jag ställer en fråga med uppenbart svar, men jag har letat överallt och kan inte få svar på om 410:an är regionsfri eller inte? Det står inte på Pioneers hemsida, inte här, info om region finns ö.h.t. inte på Prisjakt...
Tacksam för svar.
Postad 19 augusti 2008 - 15:19
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Pioneer levererar inga regionsfria dvd-spelare. Alla DVD-spelare som levereras till butik är låsta till region 2. Det finns butiker som säljer regionsfria spelare, detta är något de själva ordnar....
Postad 20 augusti 2008 - 07:49
Unregisteredd5b73ff4
-
Unregisteredd5b73ff4
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej på er!
Jag har en DV-410 och undrar om någon vet om det går att få fram BTB (Blacker than black, svartare än 16) på HDMI. Jag har testat runt men kan inte få fram det. Klart störande!
Jag kör 720p till en DLP projektor om det spelar någon roll.
Postad 20 augusti 2008 - 08:36
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Postad 21 augusti 2008 - 08:11
Unregisteredd5b73ff4
-
Unregisteredd5b73ff4
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det så just på den här modellen? Pinsamt att man inte kan få fram BTB... Jag fattar inte hur Pioneer tänker?!
Tacl för ditt snabba svar HkanW.
Postad 21 augusti 2008 - 08:30
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Det har varit/är så på alla Pioneers dvd-spelare! (och DVRer också?!)
Det finns moddifierade firmwares, dock inte för DV-310/410/610 ännu, som fixar till detta!
Vi får väl se om det dyker upp något för dessa spelare också!
Postad 21 augusti 2008 - 18:57
Pedersneder
-
Pedersneder
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick hem min DV610-AV idag och pluggade in den. När jag kör valfri dvd så har jag färg, när jag spelar upp någon xvid-kodad film från usb så får jag inte färg. Hur löser jag det här? Byta kabel eller ny tv? Har en vanlig bildrörstv.
Postad 21 augusti 2008 - 21:36
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Troligen är din film i färgformatet NTSC (t.ex är alla filmer från USA och Japan i NTSC-format). Pioneers DVD-spelare har en funktion som vid leverans alltid står på AUTO-läge. Om din TV inte klarar NTSC måste du välja PAL-läget för denna funktion. Så här ändrar du mellan TV-systemen PAL och NTSC! Stäng av spelaren. Använd knapparna på frontpanelen och håll >>| intryckt och tryck sedan på STANDBY/ ON-knappen för att ändra TV-system. TV-systemet ändras enligt följande schema: ¤ AUTO --> NTSC ¤ NTSC --> PAL ¤ PAL --> AUTO (hämtat ifrån PioneerFAQ
Postad 21 augusti 2008 - 21:50
Pedersneder
-
Pedersneder
-
Rookie
-
2 inlägg
Mjo, hittade det där och det gör ingen vidare skillnad, verkar som om min tv saknar NTSC-stöd. Förr i tiden när man brände något spel till ett chippat playstation så var man tvungen att köra med en RGB-kabel, finns det något likande till denna dvd-spelaren eller är jag körd?
Postad 22 augusti 2008 - 07:10
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Låter ju märkligt!
Att sätta spelaren i PAL-läge skall ju fixa detta!
Någon kabel som fixar detta vet jag inget om!
Postad 22 augusti 2008 - 07:57
biolive
-
biolive
-
Rookie
-
9 inlägg
Säkert jättedum fråga, men jag är inte finlirare inom bild och ljud...
... har precis köpt en DV-410 som jag kopplat via en "bra" Scart med RGB till min Panasonic 42 PV60 (kabeln blev kvar från min nu gamla och döda Pansanonic DVD).
Har förstått att det teoretiskt går att få bättre bild/ljud med en anslutning via komponent eller HDMI. Vilket ger bäst bild?
Eller för mig som Svensson-tittare (det är ju inte direkt "highend prylar jag har) spelar det nå´n märkbar roll, kan jag lika gärna fortsätta med min Scart? En HDMI-kabel verkar ju kosta nästan hälften av vad jag gav för DVD-spelaren...
Postad 22 augusti 2008 - 08:25
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Hej och välkommen till forumet! (gäller dig också Pedersneder)
Det här med kablar är ju en ganska svår fråga!
Vilken som är bäst , vilken man skall använda osv.
Du kan fråga 100 personer och få 101 olika svar
När det gäller HDMI så är det nog beroende på längden vilken kvalitet man skall ha!
Skall man bara ha en kabel på 1-2 meter så kan du nog köpa en för 150:- på Siba!
Sedan om det blir bättre bild än din kvalitets scartskabel kan ju bara du avgöra!
Det är nog viktigare med en scartkabel i bra kvalitet än en HDMI kabel.
Skall du ha längre längder får du nog gå upp i kvalitet och där med i pris!
Fortfarande är det ju bara du själv som kan avgöra om det blir bättre bild!
Du kan ju fråga i butiken om du kan få testa en kabel av bättre kvalitet för att avgöra bildsskillnaden.
Redigerat av HkanW, 22 augusti 2008 - 08:28.
Postad 22 augusti 2008 - 10:50
biolive
-
biolive
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej och välkommen till forumet! (gäller dig också Pedersneder)
Det här med kablar är ju en ganska svår fråga! Vilken som är bäst , vilken man skall använda osv. Du kan fråga 100 personer och få 101 olika svar 
När det gäller HDMI så är det nog beroende på längden vilken kvalitet man skall ha! Skall man bara ha en kabel på 1-2 meter så kan du nog köpa en för 150:- på Siba! Sedan om det blir bättre bild än din kvalitets scartskabel kan ju bara du avgöra! Det är nog viktigare med en scartkabel i bra kvalitet än en HDMI kabel.
Skall du ha längre längder får du nog gå upp i kvalitet och där med i pris! Fortfarande är det ju bara du själv som kan avgöra om det blir bättre bild! Du kan ju fråga i butiken om du kan få testa en kabel av bättre kvalitet för att avgöra bildsskillnaden.
Tack för svaret! Det blir väl och till affären och köpa en en kabel då... HDMI eller komponent?
Redigerat av biolive, 22 augusti 2008 - 10:51.
Postad 22 augusti 2008 - 11:27
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Om din TV har HDMI så ta det!
Postad 22 augusti 2008 - 13:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Mjo, hittade det där och det gör ingen vidare skillnad, verkar som om min tv saknar NTSC-stöd. Förr i tiden när man brände något spel till ett chippat playstation så var man tvungen att köra med en RGB-kabel, finns det något likande till denna dvd-spelaren eller är jag körd?
TVn behöver inte ha NTSC-stöd, avkodningen görs ju i spelaren. Men du måste använda RGB till TVn.
Postad 26 augusti 2008 - 08:38
biolive
-
biolive
-
Rookie
-
9 inlägg
Om din TV har HDMI så ta det!
Gjorde så, köpte och kopplade in via HDMI, valde 1080i, med kanske lite inbillning blev bilden något skarpare, dock igen dramatik... bilden är ju i och för sig i mitt tycke riktigt bra även via RGB! Tack för tipset!
Postad 01 september 2008 - 20:02
synthetic
-
synthetic
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Funderar på att köpa en 410 för att kunna spela upp lite DivX filmer och spara på min Panasonic EH60 när jag bara skall köra DVD.
Lite kryptiskt står det ang DivX via USB...men klarar den DivX på CD/DVD (flera filmer på samma DVD)?
Klarar den mp3 på DVD?
Postad 01 september 2008 - 21:26
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Pioneers förra "DivX-serie" klarade flera filmer på samma skiva, så det ska väl knappast vara några problem.
Redigerat av Thuyner, 24 september 2008 - 11:52.
Postad 30 september 2008 - 18:17
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
Dum fråga kanske...men om den tar divx, tar den också då xvid?. Då det verkar som det formatet tar över mer och mer.
mvh
Postad 30 september 2008 - 19:08
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Det är ingen självklarhet att en spelare som klarar DivX även klarar XviD, men Pioneer brukar inte ha några problem med varken eller.  Brorsan har provat XviD från ett USB-minne på sin 410, och det hade gått bra. Han verkar jättenöjd med spelaren, och jag tyckte själv den kändes lite kvickare i uppstart och menyer än 380:an jag testade en gång. Den är för övrigt svart, om det fortfarande fanns tvivel om ifall den fanns i annat än silver.
Postad 30 september 2008 - 19:18
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det är ingen självklarhet att en spelare som klarar DivX även klarar XviD, men Pioneer brukar inte ha några problem med varken eller. 
Brorsan har provat XviD från ett USB-minne på sin 410, och det hade gått bra. Han verkar jättenöjd med spelaren, och jag tyckte själv den kändes lite kvickare i uppstart och menyer än 380:an jag testade en gång.
Den är för övrigt svart, om det fortfarande fanns tvivel om ifall den fanns i annat än silver.
O:K det låter bra...hx Förresten vad är Divx ultra som 610 tar men inte 410 ?
Redigerat av jwalker, 30 september 2008 - 22:49.
Postad 01 oktober 2008 - 15:03
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Här kan du läsa lite om dom olika DivX certifieringarna: DivX.com
Postad 04 oktober 2008 - 11:16
Daedra
-
Daedra
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan.
Vad är skillnaden mellan DV-600 och DV-610:an ?
Postad 04 oktober 2008 - 12:22
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Den största skillnaden är att man kan spela in spår från en musik-CD på en USB-enhet.
Det är säkert någon annan 'liten' skillnad men ingen som jag kommer på just nu!
Postad 04 oktober 2008 - 20:19
Daedra
-
Daedra
-
Rookie
-
2 inlägg
Okej, ingen skillnad som påverkar mig då 
Men det blir nog 610:an ändå, lättare att få tag på och det skiljer inte så mycket i priset.
Är den prisvärd i övrigt då? Letar efter en som kommer att hålla ett tag, som jag kommer att använda när
resten av hemmabio systemet kommer..
Postad 05 oktober 2008 - 17:03
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Nu har jag ju inte DV-610AV utan DV-600AV. Jag tycker att Pioneers dvd spelare är klart prisvärda! Dom brukar klara av det mest i format väg också! Dom jag har haft/har ,har heller aldrig bråkat! Det finns en FAQ sida för Pioneers dvd spelare! PioneerFAQ, det är en privat sida och Pioneer har inget med den att göra!
Redigerat av HkanW, 05 oktober 2008 - 17:04.
Postad 18 oktober 2008 - 16:01
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Efter att ha sett Pioneer DV-410 in action hos mediamarkt idag så är jag inte imponerad, mina förhoppningar var VÄLDIGT höga..
Min test dvdskiva bestod av en styck divx-trailer och två stycken mp3-låtar, samtliga filer låg i rotkatalogen, men de låg även i vars en mapp kallad Movies och Music.
När spelaren startar upp tar det väldigt långtid innan jag får upp en meny som låter mig välja
1. DivX
2. Mp3
För att byta från mp3 till Divx och vice versa måsta man ta ut skivan ur spelaren och sätta in den igen, och vänta långtid innan bilden åter dyker upp med menyvalet.
Det går inte att se det fullständiga namnet på varken låtarna eller filmen, däremot kan man se låtens namn och bitrate i en mer detaljerad information, jag vill ha min lista presenterad som den är med mixade format och se hela namnet (upptill 32 tecken) och inte de första 11.
Ska testa Sonys senaste imorgon (DVP-NS708HB) hoppas att den startar snabbare och att det går att se det fullständiga namnet.
Uppspelningen fungerade bra när det väl var igång, inget att klaga på där inte.
Postad 13 november 2008 - 17:12
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
###### skit spelare som inte kan visa BTB och WTW utan att man sänker reglagen i spelaren.
Och när man sänker reglagen i spelaren så förstör man hudtonen och röd blir alldeles för stark.
+3 i ljus och -3 i kontrast lär man ställa in i spelaren för att WTW och BTB ska komma upp.
Men som sagt, då pajar man rödtonen.
NU har man kastat 1140kr i skön på en skit spelare.
OBS! Jag pratar om man kör dvdn över HDMI.
Postad 17 november 2008 - 10:37
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
###### skit spelare som inte kan visa BTB och WTW utan att man sänker reglagen i spelaren. Och när man sänker reglagen i spelaren så förstör man hudtonen och röd blir alldeles för stark.
+3 i ljus och -3 i kontrast lär man ställa in i spelaren för att WTW och BTB ska komma upp. Men som sagt, då pajar man rödtonen.
NU har man kastat 1140kr i skön på en skit spelare.
OBS! Jag pratar om man kör dvdn över HDMI.
Det är snarare din TV som har en skev gråskalehantering om det påverkar bilden på det sättet. Out of the box så kan man hävda att spelaren gör rätt då du INTE skall se varken BTB eller WTW. En del tycker dock att man skall se skillnad på Video-White (235) och WTW (235+) men inte enligt standard för då är 235 referens vitt. För finjustering kan det vara intressant och ev underlätta att se BTB och WTW men det är inte nödvändigt för kalibrering och absolut inte för en Svensson.
Postad 17 november 2008 - 20:38
MrBurn
-
MrBurn
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Det är snarare din TV som har en skev gråskalehantering om det påverkar bilden på det sättet. Out of the box så kan man hävda att spelaren gör rätt då du INTE skall se varken BTB eller WTW. En del tycker dock att man skall se skillnad på Video-White (235) och WTW (235+) men inte enligt standard för då är 235 referens vitt. För finjustering kan det vara intressant och ev underlätta att se BTB och WTW men det är inte nödvändigt för kalibrering och absolut inte för en Svensson.
Hur förklarar du att spelaren var inställd på att inte visa 2% black level stapeln? Utom Spelaren var ställd för mörkt så man itne såg 2% staplen. Jag vet det du skrev ovan, jag blev bara tvungen att ändra +2 på ljus pågrund av att jag vill se 2% black level. Utan det så blir det skit av filmerna ellerhur?
Postad 17 november 2008 - 22:20
Hugh Munguz
-
Hugh Munguz
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Har införskaffat mig 610:an och jag undrar om någon kan hjälpa mig om det är fel på spelaren eller ej.
Hemma i dagsläget har jag en PS3 och min förra dvdspelare (Philips DVP 5980), båda kopplade med HDMI , med hjälp av en kalibreringsskiva kunde jag få till gråskalan (tror jag den kallas?) riktigt och bilden blir mycket trevlig och med bra svärta.
Direkt ut ur boxen så är bilden riktigt mörk, först tyckte jag det var lite märkligt då mina två andra spelare inte var så mörka men jag tänkte att det fixar jag säkert till med kalibreringsskiva. Har nu suttit och pulat och jag är inte nöjd med bilden.
För det första behöver jag dra upp "brightness" till cirka 57-60 av 100, PS3:an och 5980 ligger runt 48-50, och då är ändå bilden fortfarande för mörk även fast gråskalan visar att den är någorlunda inställd  . Så i slutändan blir det att jag får höja backlighten och kontrasten till leda bara för att t.ex. få till så att en utomhus scen ser ut som den ska och inget filmat under 40 watts glödlampor.
Har också märkt att 610:an inte kan separera de sista två staplarna på gråskalan, jag testade att höja brigtness till 100(max) men man såg ändå ingen skillnad på staplarna. På mina två andra maskiner räcker det att höja till 48-50 för att alla staplarna går att utskilja.
Testade att köra genom scarten och då hade den inga som helst problem att visa samtliga staplar i gråskalan, vilket den inte klarar med HDMI
Bör väl också nämnas att jag kör med HDMI med inställningen"RBG" och inte "Full RBG" för då blir bilden ändå mörkare.
Kontentan av mitt problem är att för att alla detaljer i en film skall gå att urskilja behöver jag höja brightnessen för mycket viket i slutändan genererar en grådassigare bild.
Kan det vara fel på HDMI-kontakten på spelaren eller är det att den inte klarar BTB som en del talar om?
Vore tacksam för hjälp om vad ni tror.
Tack på förhand
/ Munguz
Redigerat av Hugh Munguz, 17 november 2008 - 22:20.
Postad 18 november 2008 - 00:54
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Om du går in i spelarens inställningar och går till Bildinställningar!
(Home Menu --> Video Adjust)
Sedan så ändrar du du Brightness till +2(+3) så bör du se dom staplarna som du inte ser nu!
Dra sedan gärna ned Kontrasten till -1(-2).
Du får labborera lite själv med instaällningarna!
Om du vill få Blacker Then Black (BTB) så får du använda den modifierade firmwaren som finns!
Postad 18 november 2008 - 17:54
Hugh Munguz
-
Hugh Munguz
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om du går in i spelarens inställningar och går till Bildinställningar! (Home Menu --> Video Adjust) Sedan så ändrar du du Brightness till +2(+3) så bör du se dom staplarna som du inte ser nu! Dra sedan gärna ned Kontrasten till -1(-2). Du får labborera lite själv med instaällningarna!
Om du vill få Blacker Then Black (BTB) så får du använda den modifierade firmwaren som finns!
Tack för svaret HkanW och för att du flyttade min post till rätt tråd Jepp! det hjälpte att ändra inställningarna, nu syns hela gråskalan. Tack för hjälpen. Men jag har fortfarande problemet att när jag kör med HDMI får jag höja brightness:en mer än mina andra maskiner, för att få till en bra bild. Kör jag över scart så behöver jag inte alls höja den lika mycket, därav min lekmansmässiga slutsats att det kanske är fel på HDMI-kontakten? Är inte BTB samma som Fullrange RGB ?
Postad 19 november 2008 - 13:25
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Hur förklarar du att spelaren var inställd på att inte visa 2% black level stapeln? Utom Spelaren var ställd för mörkt så man itne såg 2% staplen.
Jag vet det du skrev ovan, jag blev bara tvungen att ändra +2 på ljus pågrund av att jag vill se 2% black level. Utan det så blir det skit av filmerna ellerhur?
Om du sänker Gamma till -1 så framträder +2% stapeln
Postad 19 november 2008 - 16:18
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Om du sänker Gamma till -1 så framträder +2% stapeln
Jag antar att ni alla kör med "HDMI Color: Component"?? Annars är risken för klippning/förvanskning/felmappning av blacker-than-black och/eller whiter-than-white stor... Min gissning är då att 310/410/610 har en annan default gamma än de tidigare modellerna, typ 400/600, och man då måste ändra Gamma till -1 för att få samma nivå när man kör via HDMI.
Postad 27 november 2008 - 09:20
synthetic
-
synthetic
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Tycker det är dåligt att DV-410 inte spelar upp mpeg-filmer, jag har inte lyckats från varken DVD eller USB.
Den visar inte dem i listan över filer iaf... eller gör jag nått fel? Provat både DVD+ och DVD- iaf det påverkar, men icke.
Nu får jag köra ut mina mpeg-filmer i Nerovision till en "spelbar" skiva... eller finns det något bättre sätt?
Postad 27 november 2008 - 16:37
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Pioneer tog bort stödet för mpg filändelsen, så spelaren vet inte hur man hanterar filen.
Redigerat av HkanW, 27 november 2008 - 21:34.
Postad 30 november 2008 - 09:00
Hugh Munguz
-
Hugh Munguz
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Vore tacksam om någon kunde svara på min fråga ang. 610:an:
Är bilden väldigt mörk (över HDMI) jämfört med andra maskiner ni har eller haft kopplade till eran tv:n?
Behöver ni andra med 610:an också dra upp ljusstyrkan ganska mycket för att få till en någorlunda bra bild?
Jag har köpt spelaren över nätet och butiken finns inte i min stad, så jag har ingen möjlighet att åka ner till säljaren för att testa spelaren liksom.
Är inte superhaj på det här så vore tacksam för svar.
/hugh munguz
Postad 30 november 2008 - 10:20
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Nu har inte jag en DV-610AV utan en DV-600AV med firmwaren för DV-610AV installerad.
När jag installerade den så tyckte jag att bilden blev lite rödare (=mörkare!?!), det var via HDMI!
Jag sänkte då
Nu har jag den kopplad via komponetkablar och har faktiskt inte kollat på film med den sedan jag köpte en Pioneer BDP-LX71.
Postad 04 december 2008 - 14:04
dorner
-
dorner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag har problem att få bild.
Jag har en Pioneer dv610 som jag ställer till att uppskala till 1080p kopplad till en onkyo 606 sedan till en HC5500 proj. Allt går med HDMI.Problemet är att jag får ljud och ingen bild. Kör jag direkt genom sladden(12m) till projektorn så blir det bild. Och om jag ställer dvdn till 1080i så funkar det. Recivern är ställd för att skicka bilden rakt igenom.
Vad kan det vara?
/Joakim
Postad 05 december 2008 - 15:26
Hugh Munguz
-
Hugh Munguz
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Nu har inte jag en DV-610AV utan en DV-600AV med firmwaren för DV-610AV installerad. När jag installerade den så tyckte jag att bilden blev lite rödare (=mörkare!?!), det var via HDMI! Jag sänkte då Nu har jag den kopplad via komponetkablar och har faktiskt inte kollat på film med den sedan jag köpte en Pioneer BDP-LX71.
Min bild är inte rödaktig utan allmänt mörk. Ingen annan som upplever bilden som väldigt mörk på 610:an? Jaja, får kontakta Pioneer och säljaren och se vad dom säger.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|