Trevlig förstärkare för runt 5kkr?
Startad av
Unregisterede34cf43d
, May 06 2008 09:24
7 svar till detta ämne
XTZ Class A-100 D
(Förstärkare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR605
(Förstärkare)
|
1
|
(86)
|
Inga priser |
34 relaterade trådar
Postad 06 May 2008 - 09:24
Jag skulle vilja ha lite tips på bra märken och modeller ifall man är ute efter en begagnad förstärkare som jag även vill kunna använda till hembio. Jag vill ha något relativt kraftigt och som framför allt spelar rent. Jag har exempelvis hört att YAMAHA kan vara en bra grej? Jag letar efter något runt 5kkr, men som kanske har kostat 3kkr-5kkr mer då det var nytt och jag vill nog ha något som är mellan 3-5 år gammalt. Finns det några bra tips till mig på märken och modeller? Finns recensioner / produktinfo och liknande så uppskattas det.
Postad 06 May 2008 - 11:37
Om du vill ha mycket kraft så kan du titta på H/K 970 som är mycket bra på alla sätt + att ljudet är defenetivt ingen svag pungt heller.
Postad 06 May 2008 - 23:18
Jag säger ju bara en sak; Sherwood Newcastle. Valfri modell inom din prisklass.
Postad 07 May 2008 - 10:34
Sherwood Newcastle serien har fått fin kritik. Fynda rear ut RD-8701 till ett mycket bra pris, 2595 inkl frakt. Annars om man går på stereoförstärkare finns ju RX-772 som jag själv är sugen på men inte riktigt har råd i nuläget. Mvh
Postad 08 May 2008 - 17:55
Det är nästan lite roligt det här med Sherwood. Känns nästan som ett lite "hemligt" märke som ingen känner till, men efter lyssning värvat ännu en anhängare. Har faktiskt inte hört någon nämna något negativt om Sherwood rent ljudmässigt. Enda nackdelarna man hör är antalet anslutningar etc.
Beror i och för sig mest på att det inte finns så många återförsäljare i Sverige.
Beror i och för sig mest på att det inte finns så många återförsäljare i Sverige.
Postad 08 May 2008 - 19:22
8701án har väl ingen hdmi-växling, om jag inte missminner mig?? vilket känns som nåt man väljer om man ska köpa hemmabioreciver idag...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
49 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?