Pixmania är dom sämst?
151 svar till detta ämne
Postad 12 May 2008 - 22:14
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hejsan!
slänger direkt in min kommentar om pixmania och undrar hur många till som haft problem med returer och annulerade ordrar?
Sämsta servicen jag någonsin varit med om, jag beställde en xbox kontroll och en fläkt till xbox 360 i januari, efter 3 veckor har inget hänt och står fortfarande att det är i lager, jag annulerar ordern och får svar dagen efter "tyvär vi har just precis skickad din order och kan inte annulera den, du får retunera varan" okej tänkte jag och gick till posten när den kom och sa nej jag vill inte ha den och dom retunera den till avsändare. 3månader senare får jag påminelse och inkaso krav från kreditor att jag inte betalt min 14 dagars faktura på grejerna från pixmania. Jag kollar upp pixmanias hemsida, min order står där fortfarande som skickad. Och skickar ett mejl till kundtjäns eftersom jag inte hittade något service nr. får svaret, "vi har ej fått tillbaka paketet, vi medelar dig via mejl när vi fått det" detta 3månader efter! Jag ringer kreditor och kan inte göra något där förens pixmania säger att det är ok att kasta fakturan. inte fått svar från pixmanias kundtjäns på mina mejl som jag skickat. Det är postens och pixmanias paket, inte mitt och ändå så fortsätter dom att ha det på mitt ansvar. Kommer att tyvär att gå så långt som polisanmälan och anmälan till konsumentverket. Är det pixmanias moto? att jag som kund ska få betalningsanmärkningar på något jag inte har hämtat ut och som är postens ägo tills jag skrivit under och hämtat ut paketet (jobbar själv på postenåkeriet, samma principer där som på postkontoren) nu kommer jag även att hamna hos kronofogden och i registret, tack pixmania! känner ni er manade att fixa detta det här århundradet får ni mejla mig på [email protected].
Ha även idag fått reda på att min flickvän beställde en kamera och minneskort från pixmania i mitt namn. stod att det va i lagrer kortet och nu står det 8-10dagar och hon har betalat me visa, tog även expresspaket. så det är ju bortkastat me expresspaket om det tar 10dagar att få in + 1 dag packa + 2dagar leverans. Gratis express service sku ju va det minsta man kan tänka sig som kompensation för det.
Så nu ska vi se om vi får tag i kundservice och få tillbaka pengarna direkt och annulera ordern, för vi reser iväg om 4dagar till thailan i 3månader. Hon har mejlat dom och dom garantera att kameran sku hinna fram innan onsdag denna vecka.. hmm men nej nu va minneskortet slut helt plöstligt. FY FAN vilken taktik dom kör med! Dom ska nog få det hett om öronen imorgon nu när jag fått tag på kundtjäns nummret.
Hur stor chans är det att man får prata me nån högre upp i ledningen?
Jag har pratat med min kusin som är advokat och han kommer att hjälpa mig nu att ta "legal action" som man säger, kommer att bli anmälningar till konsumentverket och även en polisanmälan.
Tråkigt att det måste bli det, men när pixmania inte är villiga att skrota min fakturera mig greja på 678kr så ska dom banne mig ersätta mig det + alla räntor och va det nu är. Om nu paketet sku funnits kvar skulle jag kunna köpt mig en kontroll till, men den har lämnat ica för länge sedan. ansvaret är hos posten, dom som ska ersätta pixmania isf. men pixmania ska släppa mig fri, dom kan gärna kolla med posten. dom lär inte hitta nån kvitering från mig eftersom jag inte hämtat ut paketet. blir bara så trött o arg på det här!
pixmania är bojkottat for ever, har fått en hel drös att göra det och kommer att skriva detta på alla forum jag hänger på för att varna folk från pixmania!
Postad 12 May 2008 - 22:21
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Tråkig läsning måste jag säga men inte så himla förvånande med tanke på vad Pixmania fått för allmänt betyg på forumet. Själv skulle jag aldrig handla där efter allt jag läst om dom här. Dock har jag det för länge sen men innan jag läste alla negativa omdömmen här.
Tror du gör bäst i att vara så objektiv som möjligt och samla så mycket fakta som du kan för att driva ärendet framåt.
Kan bara önska dig lycka till och hoppas du får bättre service än det jag läst så många andra fått.
Själv skulle jag aldrig nånsin beställa nåt mer därifrån!
/masse
Redigerat av Tomas_D700, 14 May 2008 - 12:13.
Postad 13 May 2008 - 20:06
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Tråkigt att det skall behöva gå så långt.  Hoppas du får igenom en stämning och får en fet ersättning då de har betett så!
Postad 13 May 2008 - 20:16
Unregistered312252d2
-
Unregistered312252d2
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej! Har köpt av pixmania flera gånger med gott betyg,,, köpt 2 bilstereo plus även bilhögtalare,,, ska köpa även camera där framöver,,,, har flera kompisar som köpt där med gott resultat
Postad 13 May 2008 - 23:20
Unregistered1d36b31d
-
Unregistered1d36b31d
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Vänta tills ni får problem med någon vara.
Postad 14 May 2008 - 22:11
Unregistered312252d2
-
Unregistered312252d2
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
jättetråkigt om dom inte ställer upp seriöst om det blir fel på produkterna,, gött att det finns billiga svenska sidor med liknande mängd av produkter som dykt upp
Redigerat av Unregistered312252d2, 14 May 2008 - 22:12.
Postad 15 May 2008 - 10:36
Jannesky
-
Jannesky
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hej! Har köpt av pixmania flera gånger med gott betyg,,, köpt 2 bilstereo plus även bilhögtalare,,, ska köpa även camera där framöver,,,, har flera kompisar som köpt där med gott resultat
Skulle ALDRIG i mitt liv köpe en pryl därifrån igen! Allt strular och dom ljuger om allt, lagersaldo, levtider mm. Jag väntar på en återbetalning sedan 8:e januari, och en kompis har ännu inte fått sina varor på snart två år trots han har betalt och han får inga pengar tillbaka. Manualer finns nästa bara på franska, holländska och svahili... En ärlig tjej på Pixmanias kundtjänst sa i förtroende att hon aldrig skulle handla där själv, säger en hel del....
Redigerat av Jannesky, 15 May 2008 - 10:38.
Postad 15 May 2008 - 10:45
Snoooz
-
Snoooz
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Jag skulle aldrig i hela mitt liv beställa av någon som har en sådan otrevlig och krånglig hemsida heller. Första intrycket är inte bra hos dom
Postad 15 May 2008 - 11:18
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Pixmnania sitter också för den delen i frankrike, så att gå till ARN eller nåt funkar ju inte då dom inte lyder under svenska lagar.. också mycket roligt när man blir drabbad. ALla borde bojkotta detta skitföretag. bara titta på prisjakt hur många missnöjda.
Postad 15 May 2008 - 12:15
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4558 inlägg
Jag kommer aldirg handla därifrån efter all skit man har läst som har drabbat kunder..
Postad 15 May 2008 - 14:28
Unregistered1092
-
Unregistered1092
-
Veteran
-
-
1623 inlägg
Crusher Verkligen tråkigt att höra.
Men jag tycker verkligen att du ska snacka med dina kontakter så kanske vi får ett slut på det här tjaffset som detta företag har hållit på med.
swebarb nu blir jag väldigt förvånad hur kan ett bolag undgå & skita i våra svenska lagar bara för att dom håller till i frankrike?
Skulle företaget handla med franska kunder så gör dom ju inte upp affären med någon svensk medborgare & då gäller förstås franska lagar.
Så att handla med Pixmania är alltså import?
Handlar dom med svenska kunder & skickar grejer till svenskar så borde väl våra lagar gälla?
Som jag har läst så verkar det här företaget ha misskött sig ganska så rejält så jag hoppas att dom får sig en näsbränna snart.
Har vi kanske någon jurist eller nån som är mer insatt i det här med lagar & rättigheter för konsumenter så tycker jag att den person kan förklara lite här i tråden.
Redigerat av Unregistered1092, 15 May 2008 - 14:30.
Postad 15 May 2008 - 18:11
Unregistered044c804f
-
Unregistered044c804f
-
Rookie
-
3 inlägg
En riktig skitaffär det där, jag hotade att anmäla dom till KO tre gånger för att få pengarna återbetalda när jag hade retunerat en vara. Ska aldrig köpa något mer därifrån.
Postad 17 May 2008 - 03:35
Thomparompa
-
Thomparompa
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Mycket spännande läsning, då jag just lagt in en större order där.
Pengarna har de redan dragit men någon vara har de ej skickat, gått 3 dagar nu! SPÄNNANDE....
Jag skall hålla er uppdaterade om min beställning för att se om det går som för trådskaparen eller om jag får någon vara överhuvud.taget
Postad 17 May 2008 - 17:15
tomtefiluren
-
tomtefiluren
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
En sak som jag tycker är en gnutta intressant här det är att pixmania har en massa katastrofala omdömen redan för över ett år sen, och ändå så har ni nyligen beställt därifrån och sen ska det klagas. Ska det nödvändigtvis beställas från ett företag som så många vara missnöjda med så får ni väl ta med i beräkningarna att det kan sluta illa.
Själv så kollar jag alltid omdömen innan jag beställer nåt och dom som har allt för många missnöjda kunder går bort direkt.
Postad 19 May 2008 - 10:01
Thomparompa
-
Thomparompa
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Tja igen.
Bara på ét igen. Pixmania drog mina pengar eftersom produkten fanns i lagret, fanns även i lagret 5 dagar efter att dom dragit mina pengar. 7 dagar efter de dragit mina pengar meddelar dom mig att produkten inte finns i lagret och dom vet inte när den kommer in: Vi skickar den så fort vi får in den!
Vet inte riktigt vad jag skall kalla detta handhavande men men, SURT e det i alla fall. Nu tar de dem 10 arbetsdagar betala tillbaka mina pengar påstår dom. Det åt återstår att se om pengarna kommer som dom skall.
Återkommer i ärendet.
Postad 19 May 2008 - 12:06
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Pixmnania sitter också för den delen i frankrike, så att gå till ARN eller nåt funkar ju inte då dom inte lyder under svenska lagar.. också mycket roligt när man blir drabbad. ALla borde bojkotta detta skitföretag. bara titta på prisjakt hur många missnöjda.
Spelar väl ingen roll om var företaget finns. Med svensk filial med svensk ordermottagning/kundhantering, svenska marknadsföring mm så är det svenska lagar som gäller. Det verkar de dock skita i ... Konstigt att folk inte lär sig. Visst är de lite billigare, mne jag ät övertygad om att fler kan matcha priset om de helt slipper ta på sig garantier och kan få skita i alla lagar.
Postad 19 May 2008 - 13:32
Thomparompa
-
Thomparompa
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Vet inte riktigt vad jag skall kalla detta handhavande men men, SURT e det i alla fall. Nu tar de dem 10 arbetsdagar betala tillbaka mina pengar påstår dom. Det åt återstår att se om pengarna kommer som dom skall.
Återkommer i ärendet.
Enl. flertalet banker jag pratat med så skall det inte ta så lång tid som 10 arbetsdagar att betala tillbaka pengarna. Har jag inte fått dem tillbaka på mitt konto inom 5 dagar så skall jag klaga och begära separat handläggande av ärendet. Hmm.... Spännande, jag väntar med spänning över vad som kommer att hända.
Postad 20 May 2008 - 20:20
Tryo
-
Tryo
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ha-ha...säger jag bara..väntar fortfarande på återbetalning för en kass mixer som jag köpte den 1/9-07...jajjemen, september förra året. Varit i kontakt med Pixmanias s.k. kundtjänst fyra gånger och samma svar. Jodå, vi fixar en återbetalning...ha-ha...bovar och banditer, det är vad dom är...så, ju fler som bojkottar skojarna desto bättre. Inga problem så länge grejorna fungerar, men strular det..köp en trisslott istället, större chans att vinna på den än att få en återbetalning!!!
Postad 21 May 2008 - 10:08
Thomparompa
-
Thomparompa
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Sådär ja. Då var mitt ärende med Pixmania löst. Skönt må ja då säga då jag hört skräckexempel här i forumet.
Det hela har gått ovanligt fort må jag då säga med tanke på att jag annullera köpet för några dagar sedan och hade pengarna på kontot idag.
Men mitt helhetsintryck av Pixmania är inte bra då de JIDDRAR om lagerstatus och liknande.
Får nu ta mina pengar till Usa och New York istället.
Lycka till ni andra med era beställningar/återbetalningar ifrån Pixmania.
Postad 21 May 2008 - 10:37
zamolxes
-
zamolxes
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
Hej Alla!
Jag vill verkligen inte strå salt på såren, men för Guds skull, kollar ni aldrig vilka omdöme butiken ni vill handla ifrån har fåt? Har man nappat betet med låga priser, då blir det svårt att spotta den tillbaka. Dessa tjuvar borde inte alls vara med listade i butiks spalter på prisjakt. Reglerna borde ändras, tycker jag. Vi skulle ena os och eventuell komma med förslag till hur vi skulle känna os trygga för att näthandla, när det gäller visa butiker. Vilka marginaler borde det gälla för att dessa tjuvar inte skall vara med. Visst är det inte lätt och självklart största ansvaret ligger på os för att ta reda på fakta om butiken är seriös eller ej.
Postad 21 May 2008 - 16:00
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Spelar väl ingen roll om var företaget finns. Med svensk filial med svensk ordermottagning/kundhantering, svenska marknadsföring mm så är det svenska lagar som gäller. Det verkar de dock skita i ... Konstigt att folk inte lär sig. Visst är de lite billigare, mne jag ät övertygad om att fler kan matcha priset om de helt slipper ta på sig garantier och kan få skita i alla lagar.
Ja absolut jag tycker det också, jag sa bara som det är att i ochmed dom gör som dom gör och skiter i svenska lagar, men det tänker man inte på när man beställer där.. allt är ju svenskt osv..
Postad 22 May 2008 - 20:48
Unregistered1092
-
Unregistered1092
-
Veteran
-
-
1623 inlägg
Jag brukar också kolla diverse omdömen innan jag köper på ett visst ställe men man ska inte alltid lita på det som skrivs där till 100% då många butiker kan ha någon som kastar skit på konkurenten.
Men jag tycker det är väldigt dåligt av våra så kallade myndigheter att dom inte tagit tag i det här & satt såna här företag på platts.
Skulle en vanlig Andersson gjort såhär mot ett företag så skulle den personen hamnat hos kronofogden direkt utan tvekan & jag tycker det hela är lite underligt att inte det här företaget har hamnat där eller på nån fransk motsvarighet redan.
Men det ska bli kul att se hur det går för dom drabbade!
Postad 24 May 2008 - 13:09
chinaelectronicimport
-
chinaelectronicimport
-
Rookie
-
9 inlägg
pixmania är as bra tycker jag har handlat från dem 12 gånger och aldrig råkat ut för nåra bekymmer
desutom kan ni inte förvänta er världens bästa service jämt av ett företag som är så stort och utbrett som pixmania
Postad 24 May 2008 - 18:37
Unregistered1092
-
Unregistered1092
-
Veteran
-
-
1623 inlägg
Nog tycker jag att dom borde rätta sig efter svenska lagar om dom har filialer i sverige även om företaget ligger i Frankrike.
Klart att man ska förvänta sig att ett företag ska sköta sig.
Men visst man får det man betalar för , Men för det så får ju inte ett företag behandla folk hur dom vill.
Postad 24 May 2008 - 20:25
aappaa
-
aappaa
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har också dålig erfarenhet av Pixmania. Beställde kamera med en massa tillbehör. Pengarna drogs direkt och efter en vecka dimper en helt annan kamera med helt andra tillbehör ned... Returnerar (med allt strul som det innbär) och får besked att jag inte kan få igen pengar förän de fått returen och kollat den. Denna sista lilla detalj tar dem 3månader att genomföra, samt att de också missar att återbetala dryga 700:-. Fick ringa igen och bråka. Först påstod de att de återbetalt allt, men efter att jag stod på mig så erkände de att de gjort en miss. 14 dagar senare kommer pengarna in på kontot... Skriver en recension på kelkoo om detta, men hör och häpna... den dyker aldrig upp! Censurerar Kelkoo negativa recensioner?? Jag kan bara säga VARNING FÖR PIXMANIA och Kelkoo!!
Postad 26 May 2008 - 09:35
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
pixmania är as bra tycker jag har handlat från dem 12 gånger och aldrig råkat ut för nåra bekymmer
Hur många gånger har du behövt reklamera? desutom kan ni inte förvänta er världens bästa service jämt av ett företag som är så stort och utbrett som pixmania
Varför inte? Dessutom verkar det som de flesta inte förväntar sig världens bästa service. De har bara en förhoppning att de ska komma upp till en jäkligt låg, men i alla fall acceptabel service. Det verkar dock allt för svårt för detta oseriösa företag.
Postad 26 May 2008 - 15:27
Naqref
-
Naqref
-
Rookie
-
8 inlägg
Beställde en DVico Tvix 4000 i september i förra året. Den kom i lagom tid men det var några fel på den. Den koaxiala digitalutgången samt vänster analoga utgång fungerade inte. Så jag skickade tillbaka apparaten. I Januari kom den tillbaka. Då saknades fjärrkontrollen och den vänstra analoga utgången fungerade fortfarande inte. Coaxen hade de däremot lyckats fixa. Så jag skickade tillbaka den igen och den dök upp igår. Vad hade hänt? Jo Fjärren var fortfarande spårlöst försvunnen och vänster analogutgång fungerade fortfarande inte! Jag skickade tillbaka den och bad att de bytte ut den eller skickade mig pengarna tillbaka. Efter några veckor så kommer den i retur. Fjärren har hittat tillbaka men det var nog det enda glädjeämnet. Gissa vad? Felet kvarstod fortfarande *grrrrrr*. Så svaret på din fråga om de är sämst är ett rungande JA!
Postad 26 May 2008 - 16:23
Naqref
-
Naqref
-
Rookie
-
8 inlägg
De av er som har fått pengar dragna utan att det har skickats saker borde ta upp det med kortföretagen. Får Visa, Mastercard etc reda på hur det misskötts så kanske de blir mindre benägna att låta pixmania använda sig av dom. Och utan pengar blir det svårt för pixmania att överleva. Vilket förvisso är en förlust mänskligheten kan leva utan.
Postad 18 June 2008 - 21:53
tomtefiluren
-
tomtefiluren
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Pixmania säljer tydligen tv apparater som endast är anpassade för mpeg4 och alltså inte fungerar här i Sverige. Så, att köpa en sådan skulle inte vara så lyckat, kan ju bli användbar om ett par år. http://www.idg.se/2.1085/1.168131
Postad 27 June 2008 - 14:20
d_27760
-
d_27760
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har aldrig varit med om något liknande. Beställde en telefon från vad jag trodde var en svensk sida och när jag får den (efter lite väl lång tid då deras sidas uppgifter ang lager inte stämmer med verkligheten. Det är nämligne så, enligt deras kundtjänst, att det alltid är en uppskattning om hur snabbt varan ska ta slut som avgör om det står att den finns på lager eller ej.) så finns inte svenska med som telefonspråk. Ja men strunt samma jag kan använda den på engelska tänker jag men då visar det sig att (trots att det i displayen står "telenor sv") mitt simkort inte kan kännas igen av telefonen. I o m detta blev jag trött. Tänkte att nu skiter jag i det här. Jag har ångerrätt enligt konsumentlagen. Jag skickar tillbaka telefonen. Sagt och gjort. Jag följer instruktionerna på deras hemsida och skickar telefonen till en adress i Arlandastad. När den levererats dit och pixmania fortfarande inte registrerat att den kommit tillbaka tar jag kontakt. De säger att den ska skickas vidare till deras lager i frankrike. Detta skall ta c:a 10 dagar. Efter 13 dagar kontaktar jag dem igen. Nu skall det ta ytterligare 10 dagar att få ner telefonen. Plus att den skall gås igenom av deras personal och detta har de 30 dagar på sig för att göra. Allt detta trots att jag köpte till deras lugnt köp. Erfarenheter från SIBA sa mig att det är alltid lättare att handskas med företagen om man köper deras försäkring. Även om man redan har det skyddet i sin hemförsäkring. Men inte med Pixmania. Kontentan är att jag kommer aldrig igen att köpa något från detta usla företag. Nämnde jag föresten att när jag talade med deras kundtjänst och peronen i telefonen fick slut på svar så började han tjata om att han inte hörde mig. Trots att jag ringde från hemtelefonen. Ja herre Gud vilken cirkus. Jag har i alla fall inte sett till vare sig telefonen eller pengarna än. Men å andra sidan har det inte gott en månad vilket det ju tydligen ska ta. Vi vet ju vad engelskmännen säger om fransmännen ;o)
Postad 25 July 2008 - 18:54
danielherlitz
-
danielherlitz
-
Rookie
-
1 inlägg
Den 8 juli beställde jag en telefon för ca 4000 kr från Pixmania och betalade med SEB/Visa. Någon timme senare kom ett mejl från dem som förklarade att jag måste faxa in en kopia på mitt ID-kort till deras huvudkontor i Frankrike, en sk "säkerhetskontroll" som de alltid utför säger de: http://www.pixmania....len-nbsp-y.htmlJag har handlat på kort över nätet otaliga gånger från såväl Europa som USA (ja t.o.m. Ryssland faktiskt) och andrig stött på detta beteende så jag ringde till dem och avbokade beställningen. Inga problem sa de; pengarna (som redan dragits från kortet) skulle betalas tillbaka inom tre-fyra dagar. Så här är vi nu tre veckor senare och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Jag har ringt flera gånger till deras kundtjänst. Det enda de kan svara är att de ska "skicka mejl till huvudkontoret". De kan inte ge något besked om vad som hänt eller hur lång tid det ska ta. Det finns ingen ansvarig att prata med i Sverige och de kan inte ge något telefonnummer till huvudkontoret i Frankrike. Idag ringde jag återigen till dem och sa att jag skulle polisanmäla hela historien och deras svar blev "jag ska mejla huvudkontoret". Jag beställde för övrigt telefonen från en svensk nätbutik och fick hem den på två dagar, utan knasiga fax till Frankrike.
Postad 25 July 2008 - 21:09
Tompaz
-
Tompaz
-
Användare
-
-
161 inlägg
Den 8 juli beställde jag en telefon för ca 4000 kr från Pixmania och betalade med SEB/Visa. Någon timme senare kom ett mejl från
dem som förklarade att jag måste faxa in en kopia på mitt ID-kort till deras huvudkontor i Frankrike, en sk "säkerhetskontroll"
som de alltid utför säger de:
http://www.pixmania....len-nbsp-y.html
Jag har handlat på kort över nätet otaliga gånger från såväl Europa som USA (ja t.o.m. Ryssland faktiskt) och andrig stött på
detta beteende så jag ringde till dem och avbokade beställningen. Inga problem sa de; pengarna (som redan dragits från kortet)
skulle betalas tillbaka inom tre-fyra dagar.
Så här är vi nu tre veckor senare och jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Jag har ringt flera gånger till deras
kundtjänst. Det enda de kan svara är att de ska "skicka mejl till huvudkontoret". De kan inte ge något besked om vad som hänt
eller hur lång tid det ska ta. Det finns ingen ansvarig att prata med i Sverige och de kan inte ge något telefonnummer till
huvudkontoret i Frankrike.
Idag ringde jag återigen till dem och sa att jag skulle polisanmäla hela historien och deras svar blev "jag ska mejla
huvudkontoret".
Jag beställde för övrigt telefonen från en svensk nätbutik och fick hem den på två dagar, utan knasiga fax till Frankrike.
Det är ju bara att kontakta kreditbolaget och berätta hela historien, säg att du har avbeställt varan de har dragit pengarna för åtskilliga veckor sen. Du ska inte betala det där och låt kreditbolaget ta striden, man tycker ju att vid det här laget så borde ju så där stora bolag som visa/mastercard banna oseriösa företag som pixmania? de måste ju få in åtskilliga klagomål ang. sånt här från pixmaniakunder. Kan tänka mig att pixmania tjänar storkovan bara på räntan på pengarna som de håller inne med från alla kunder.
Postad 26 July 2008 - 12:55
tuffamalin61
-
tuffamalin61
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
jag har handlat från pixmania, köpte en samsung armani. och det var inga problem alls !
jag fick varan efter en dag, för jag hade beställt express och det var inga som helst problem med leveranser och så.
Postad 26 July 2008 - 12:59
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1554 inlägg
maila deras huvudkontor bara? va e problemet =) skit butik men gnäll inte . ifall du gjort som dem sa hade de tagit 3-4 dagar =)
Samma hände me mig och Dustin . Efter en vecka maila ja chefen . då löste de sig.
Postad 26 July 2008 - 16:33
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Förstår inte gnället om att inte Pixi följer Svenska lagar....
Det surras om ARN o konsumentsköpslagen mm men vad jag kunnat läsa har inte Pixmania gjort något olagligt vare sig mot den kanske tuffare Franska lagstiftningen eller kanske den slappar Svenska men i stort är dom lika i EU. (Vissa här på forumet tycks tro att alla länder förutom Sverige är fullkomligt laglösa).
Men iaf, vad jag ser är ett företag med usel kundservice, taskiga interna rutiner och som beter sig högs omoraliskt men alla case så verkar Pixmania hålla med om reklamationerna, mao inga fall för ARN.
Kanske jag missat något men baserat på alla omdömen som finns om Pixmania skulle jag iaf undvika att handla där även om jag tjänar några kronor.
Postad 26 July 2008 - 18:35
Crusher
-
Crusher
-
Användare
-
-
145 inlägg
Hej alla igen!
Hör o häpna, min order ha blivit annulerad. Även hos kreditor, fick dock en 20kr avgift från kreditor. Men det är dom värda eftersom dom hjälpte mig att pusha på hos pixmania.
tog då bara 4-5månader.. tråkigt. aldrig mera pix för mig.
Postad 27 July 2008 - 03:18
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Aldrig haft något bekymmer med dom faktiskt =) Och snabbt har det gått att få hem sakerna dessutom när jag beställt där.
Postad 30 July 2008 - 10:02
Noodle
-
Noodle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ni som inte haft problem med dem har ju bara inte haft det eftersom ni inte behövt reklamera eller kontakta kundtjänsten. Ni kanske ser ett mönster?
Postad 01 August 2008 - 18:59
donna62
-
donna62
-
Rookie
-
1 inlägg
Pixmania är riktigt dåliga på att leverera i tid. Fast jag betalade extra för att få snabb leverans så tog det en vecka att få paketet. Jag väntar på att dom ska skicka en retursedel för dom skulle stå för frakten tillbaka (det var nämligen så att grannen skulle ta emot pkt och säga att det skulle gå i retur för leveransen blev så sen och då säger han som levererar pkt, en Ipod, att nä, det här är ingen Ipod, det här är ngt annat så det är bäst du skriver på, och då gjorde grannen det så klart) . Retursedeln har inte kommit än och nu när jag läser era inlägg så börjar jag ana onåd.
Postad 04 August 2008 - 09:33
Mattiastbs
-
Mattiastbs
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag beställde en kamera från PixMania för 2 veckor sen.
Allt gick fint förutom att det tog dom 5 dagar att skicka tillbehören trots att det stog att dom hade dom i lager.
Att det kan ta lite tid kan man nästan förvänta sig då det är ett såpass stort företag som säljer till länder i typ hela Europa. Blir ju en hel del ordrar att hålla koll på.
Det verkar som att det är deras returservice och sådant som inte fungerar som det ska.
För allt annat verkar fungera någorlunda.
Jag kommer förmodligen att fortsätta handla ifrån dom.
Vettiga priser och stort sortiment i många olika prisklasser.
Sen att sidan är krånglig är enligt mig inte så konstigt.
Om man har så otroligt många artiklar så är det nog svårt att lägga upp en riktigt smidig webshop.
//Mattias
Postad 05 September 2008 - 16:04
Anders Smid
-
Anders Smid
-
Rookie
-
1 inlägg
Pixmania är den värsta katastrofen jag varit med om när det gäller reklamationsärenden. Jag skickade in min defekta kamera på uppmaning av dem. Enligt tillverkarens bedömning hade sensorn gått sönder.
Sen hände ingenting. Efter en månad kom ett kostnadsförslag på några tusen, trots att deras kundtjänst sagt att garantin skulle gälla. Diverse vidare inlägg på deras kundwebb gav inget resultat, inget svar på varför de ändrat sig om garantin, bara samma kostnadsförslag gång på gång. Om jag inte accepterar kostnadsförslaget förstör de kameran.
Det finns ingen person att kontakta, ingen chef att prata med, ingenting utom deras mailbox för "uppföljning av garantiärende". Och deras mail går inte att besvara. Till slut sa de att för att deras treåriga garanti ska gälla måste man upptäcka felet inom sex månader efter köpet???
Då lämnade jag ärendet till ARN. Där ligger det nu.
Jag kommer ALDRIG ALDRIG NÅGONSIN att köpa någon produkt överhuvudtaget från detta skojarföretag och jag uppmanar alla som värdesätter fungerande produktgarantier att hålla sig så långt borta från dem som möjligt.
Postad 17 October 2008 - 19:17
marulk2
-
marulk2
-
Rookie
-
1 inlägg
Har själv råkat ut för Pixmania. Har i många år handlat från diverse nätbutiker utan problem, tills jag råkade ut för dom. Handla INTE från Pixmania. Önskar att jag hade kollat upp vilket skojarföretag dom var, innan jag lade en beställning hos dom. //P
Postad 26 October 2008 - 10:40
Makkadam
-
Makkadam
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Tack för varningen, ska sprida det vidare när det behövs
Postad 20 December 2008 - 18:03
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
De är inte bara ett allmänt skitföretag tydligen utan även upphovsrättstjuvar... Läs beskrivningen till TVn. Visste inte att El-Giganten garanterar Pixmanias apparater. http://www.pixmania....v-le40a866.html
Postad 20 December 2008 - 22:35
Unregisteredc653debf
-
Unregisteredc653debf
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
De är inte bara ett allmänt skitföretag tydligen utan även upphovsrättstjuvar... Läs beskrivningen till TVn. Visste inte att El-Giganten garanterar Pixmanias apparater.
http://www.pixmania....v-le40a866.html
Nu är det ju så att både El-giganten och Pixmania tillhör samma koncern, DSG International (Dixons Store Group).
Postad 03 January 2009 - 17:29
pp99
-
pp99
-
Rookie
-
1 inlägg
Måste också VARNA för Pixmania. Har bråkat med dem i över ett halvår om en hårddisk som gick sönder. Det tar tid, kundtjänst ger olika besked, de håller inte vad de lovar, varor som inte finns mm mm. Aldrig mer handla av Pixmania vilket jag råder alla till.
Postad 17 January 2009 - 12:46
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1820 inlägg
Måste dela med mig utav mina senaste erfarenheter. Har handlat hos Pixmania några gånger förut, men aldrig behövt reklamera eller klaga. Det är ju egentligen först Då man ser om ett företag är bra eller inte.
För det första. Varför ingen ordentlig mailadress man kan kontakta? Bara deras formulär osv. Redan där så..
Nåväl. Jag köpte ett nytt grafikkort (4870 1GB) nu strax innan jul. Tog några veckor innan jag fick varan. Då jag valt betala med faktura fick jag betala in beloppet på fakturan samma dag jag fick varan. (tog ju så lång tid att få varan).
När jag öppnade upptäckte jag att paketet var redan öppnat. Kortet var begagnat. Kraftigt begagnat. Stora feta repor på hela skyddsplasten (där fläkten sitter på grafikkortet). All annan plast såsom runt kablar osv var oxå brutet. Det var inget snack, grafikkortet är begagnat. Det som är tråkigt är att detta kort är till mitt nya bygge i en Antec Skeleton, där alla komponenter ligger fritt och syns. Så får man ett sånt här repat grafikkort... Det funkar visserligen. Men betalar jag fullpris vill jag ha en ny vara. Inte en som man verkar ha dragit över ett bord fullt med grus...
Kontaktade kundtjänst som skrev att jag kan ju alltid reklamera, men att detta får jag själv betala i så fall...
Nej. Kommer aldrig handla så mycket som en kabelbit därifrån hädanefter. Rekommenderar ingen annan att göra det heller. Alla företag vill sälja, och så länge du får grejer som är nya och som fungerar kommer allt funka fint. (förutom den lååånga leveranstiden). Det är när/om det strular pixmania bekänner färg och visar upp sin fula sida.
Nej. För att svara på trådens "fråga". Pixmania är kanske inte sämst. Men de ligger där i botten, tillsammans med dustin och några andra som är komplett värdelösa att ha att göra med när det strular. I annat fall är de toppenbutiker, de också...
Postad 17 January 2009 - 14:04
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
.Nej. För att svara på trådens "fråga". Pixmania är kanske inte sämst. Men de ligger där i botten, tillsammans med dustin och några andra som är komplett värdelösa att ha att göra med när det strular. I annat fall är de toppenbutiker, de också...
Jämför inte Pixmania med Dustin är du snäll. Det kan man bara inte göra..
Redigerat av belzebubb, 17 January 2009 - 14:05.
Postad 19 January 2009 - 14:45
Unregistered4a4a47f3
-
Unregistered4a4a47f3
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag kan bara säga att jag beställde en netbook av Pixmania förra veckan den 15:e och fick den levererad nu. Fungerar strålande!
De två andra gångerna jag beställt saker så har de kommit inom fyra dagar. Så jag måste vara en av väldigt få, som just nu i alla fall, bara har positivt att säga om Pixmania! Men men, får väl se om något strular någon gång. Men varför då sicka det till Pixmania och inte de verkstäder som leverantören rekommenderar?
Postad 19 January 2009 - 19:30
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Beställde en kamera av dem för några år sedan. De lovade en leveranstid på några få dagar, kameran fanns i lager och med bara nån vecka kvar till semestern och en mindre resa kände jag mig säker på att investera. Kameran kom i grevens tid (samma dag som resan, ett par dagar efter utlovat) men utan adapter till laddaren (gråimport?). Jag påtalade det hela ett par gånger och adaptern har fortfarande inte dykt upp (år senare!) trots att de lovat och svurit att de skickat den två gånger.
Jag beställer inte från dem igen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|