Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI till SCART konverterare?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 maj 2008 - 16:36

Vicce666
  • Vicce666
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Finns det någon konverterare från hdmi till scart? skulle vara sjukt praktiskt då projektorn jag funderar på bara har hdmi. Man vet ju aldrig när man vill koppla in de gamla konsolerna! :)

En till fråga sen bara. Vet nån ifall Sony VPL AW10/15 eller HD65 har så man kan max/min lins ration? Jag är nybörjare på projektorer så ha respekt! :)

Tack!

Postad 18 maj 2008 - 17:51

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Finns det någon konverterare från hdmi till scart? skulle vara sjukt praktiskt då projektorn jag funderar på bara har hdmi. Man vet ju aldrig när man vill koppla in de gamla konsolerna! :)

Till Optoma HD65 följer det med en adapter (se nedan) så att du kan köra SCART RGB via VGA ingången.

En till fråga sen bara. Vet nån ifall Sony VPL AW10/15 eller HD65 har så man kan max/min lins ration? Jag är nybörjare på projektorer så ha respekt! B)

Lite osäker på hur du frågar, men Optoma HD65 har en s.k. kastratio på 1.55 - 1.7, och tillika zoomratio på 1.1x.
Med andra ord, för att få din bildbredd på t ex 4 m, så ta 4/1.55-1.7, och för att få t ex avstånd som krävs för 2 m bildbredd, så ta 2*1.55 - 1.7.
Fast här är ju online kalkylatorn enklare att använda. :) Den ger dig även de s.k. offsetvärdena.

Bifogad fil(er)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 maj 2008 - 17:51.

Postad 19 maj 2008 - 10:45

igel_son
  • igel_son
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0