Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uppsägning av Viasat

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 May 2008 - 19:32

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Ringde idag och sa upp mitt viasat abonomang till förmån för Canal Digital.
I alla fall så fick jag tjata mig igenom kundtjänsten och den vanliga frågan "varför".
Jag sa att jag ville ha ett kvitto på uppsägningen och att det ska innehålla information gällande

- Datum för uppsägning.
- Tid för sista inbetalning.
- Tid för att skicka in kortet.

Nu sa han att de inte skckade ut såna här bekräftelse till kunderna utan att de var registrerat i datorn fick mig att reagera med frågan
- så du menar att jag ska ta ditt ord på att detta verkligen är uppsagt? Knappast!
Han lovade dock att så var fallet och samtalet avslutades (regade givetvis hans namn samt tiden som samtalet gjordes).

Frågan är nu, går det verkligen till så här? En bekräftelse på uppsägning måste man väl få? I och med att detta är sista uppsägning datumet denna månaden så måste jag vara med dem en månad om det inte stämmerl då de har 3 månaders uppsägning + den delen av månaden som är kvar.

Redigerat av MGW, 30 May 2008 - 20:20.

Postad 30 May 2008 - 21:03

Nisse2008
  • Nisse2008
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tyvärr så fungerar Viasat så här och jag är i exakt samma situation som dig.

Innan jag ringde kundtjänst så tittade jag på räkningen så att abonnemanget inte var automatiskt förlängt 12 månader, m.a.o jag var fri från abonnemangs "kedjorna".

När jag tillslut ringde Viasat säger de helt absurt "ditt abonnemang har förnyats i februari 12 månader till och kan inte säga upp det". Jätte surt svarar jag "lägg av! ;) , det stämmer inte, jag ska AVSLUTA mitt abonnemang". Eftersom jag genomskådat deras bluff blev det tillslut lite knapptryckningar i datan sen backade de och därefter fick jag förklara "Varför" jag sa upp abonnemanget etc etc...

Två veckor efter jag skickat tillbaka kortet med rek så ringde jag återigen kundtjänst för att få det bekräftat att de mottagit kortet och samtidigt få ett slutdatum på abonnemanget.

Inga papper, en massa tjat, en genomskådad bluff och en förhoppning att det är avslutat.

Jag har varit trogen kund i 7 år och detta är behandlingen, aldrig mer Viasat det säger jag bara.

Postad 30 May 2008 - 21:48

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Så du fick heller inget papper?
Ska ringa upp dem på måndag och kräva att de skickar ett mail eller brev där jag kan få uppsägningen svart på vitt med alla datumen, börjar dem dribbla så får man stämpla ner foten och bli förbannad.
Mitt 24 mån abonomang gick ut i mars och någon förlängning ska det inte vara (kommer inte åt fakturan på deras hemsida) och är det det utan påminelse kan de drömma om att de få igenom det.

Bli viktigt at föra bok på vilka man har ring och vilken information man motagit.

Redigerat av MGW, 30 May 2008 - 21:49.

Postad 30 May 2008 - 22:20

Nisse2008
  • Nisse2008
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nej, inga papper med bekräftelser på att det är avslutat.

När du skickar tillbaka kortet (med rek, spara kollid) bifoga ett formellt skrivet brev på papper, där det klart och tydligt framgår att du ska avsluta abonnemanget. Skriv även ner vem du pratade med i kundtjäntst om ärendet, datum och tid, kundnummer, Pnr etc etc. Men viktigast är att brevet är personligt underskrivet med bläckpenna.

Ring sen en eller två veckor senare och få det bekräftat från kundtjänst att de mottagit kortet samt få reda på sista abonnemangsdagen.

Gör du allt detta så kan du nog sova lugnt.

Postad 30 May 2008 - 23:01

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
I och med att jag har 3 månader uppsägningstid så ska kortet in i augusti sa han på kundtjänsten vilket stämmer då man inte kan se på kanalerna utan kortet och jag måste ju faktisk betala för de 3 kommande månaderna pga just uppsägnings tiden.
Det jag vill ha skriftligt är att de motagit min uppsägning så det inte kan blåsa en och säga att de inte motagit den 3 månader senare vilket då kan bli svårt för mig att bevisa.

Ang kortet så vet jag att det är viktigt att man behåller kolli-id samt kvitto på att man skickat iväg kortet annars kommer det och kräver en på pengar för förlorat kort.

Postad 31 May 2008 - 08:31

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Det sjuka är också att om man inte skickar in kortet så blir man debiterad 1.000:- för en värdelös plastbit. För övrigt så glöm inte att avsluta autogirot om du har något kopplat så att de inte att fortsätta plocka pengar av dig.

Postad 31 May 2008 - 11:16

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Det sjuka är också att om man inte skickar in kortet så blir man debiterad 1.000:- för en värdelös plastbit. För övrigt så glöm inte att avsluta autogirot om du har något kopplat så att de inte att fortsätta plocka pengar av dig.

Jepp autogirot kommer jag att avsluta efter att jag betalat den sista avgiften i slutet av juli.
Man betalar ju i förskott så juni månad har jag redan betalat denna månaden innan jag sa upp abonomanget, i slutet av juni betalar jag för juli och i slutet på juli för augusti sen så avslutar jag autogirot.
Tack för tipsen föresten behövs verkligen så att man lär sig av andras (tyvärr) missöden med dessa företag ;)
Vet inte hur canal digital hantera sån här ärenden men det kan nog inte vara mycket värre.

Postad 31 May 2008 - 19:04

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Sade upp mitt abb. i 3 månader i förväg, 1 månad innan jag skulle skicka tillbaks kortet så rinde jag och frågade vilken adress jag skulle skicka det till. Då säger dom att dom inte har någon info om uppsägning. Så killen jag pratade med i Januari avslutade aldrig mitt abb.

Förklarde att jag hade ringt mm. så hon skulle fixa det här.

Någon dag innan jag skulle skicka tillbaks kortet så ringde jag och ville förlänga en månad till. (skulle skickas 7Mars, ville förlänga till 7 April) samma visa då, ingen anteckning på att jag har sagt upp abb.

7 April skickade jag kortet, och det verkar ha fungerat nu. 3 gången gillt

Postad 31 May 2008 - 19:29

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Men tänk att de fortfarande håller på så här. Jag har varit med om precis samma sak för ca 5 år sedan. Med abbonemang och allt. Värt att nämnas också är att jag skulle skicka in kortet och hon på posten sa att" du ska nog ta och "rekommendera" kortet, för att de säger alltid att det har kommit bort. För att fördröjas saken och få betalt för att kortet har kommit bort. Sagt och gjort jag "rekade" det, och det hände ingenting. Jag ringde efter ett par månader när jag fick en påminnelse till och då säger hon på Viasat att de har inte fått något kort och att jag skulle ha rekommenderat det för att det skulle komma fram för att många vill ha kortet på posten. De menade att det stjäls så många kort. Då sade jag att jag hade ju rekat det och det hade jag kvitto på. Då blev hon tyst och sade att det var konstigt , men de har inte fått något kort, men att hon skulle kolla upp det. Efter ett par veckor till så fick jag äntligen upplöat abbonemang efter ett års påtryckningar. Så nu när de ringer och frågar om jag inte ska börja med Viasat igen så säger jag precis som det är och frågar om det har blivit bättre nu. Då säger de oftast att det kan de inte garantera. Då säger jag att då har ni mitt svar redan Fy f-n att de aldrig lär sig alltså.

Redigerat av Bergen, 31 May 2008 - 19:40.

Postad 01 June 2008 - 09:41

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Man kommer ju inte heller in på mitt konto på viasat nu vilket gör att man inte kan se sin faktura.
Hoppas detta fixa sig på måndag då jag ska ringa in igen och bekräfta att mitt abonnemang är avslutat från och med fre 30/5.

Postad 01 June 2008 - 22:14

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Man kommer ju inte heller in på mitt konto på viasat nu vilket gör att man inte kan se sin faktura.
Hoppas detta fixa sig på måndag då jag ska ringa in igen och bekräfta att mitt abonnemang är avslutat från och med fre 30/5.

Vad än man trycker på i mina sidor så kommer det upp fel meddelande

Postad 02 June 2008 - 17:43

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Tyvärr är inte Canal Digital mycket bättre, när det gäller uppsägningar och ändringar av abonnemang till ett billigare paket.
Det bästa är att spela in samtalet och säga det till honom eller henne på kundtjänst att du spelar in samtalet, då trycker de på rätt knapp på en gång. :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.