Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hauppauge HD PVR

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Hauppauge HD PVR (Videoredigering) 8 8.454544 (10) Inga priser

Postad 05 September 2011 - 20:27

observer62
  • observer62
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Rejoy.se har HD Fury 2 eller HD Fury 3 som innebär att man kan utnyttja ett hål HDCP. Fördelen med HD Fury 3 är att man kan spela in 5.1-ljud.

Själv har jag köpt HD Fury 3 och inväntar nu behovet att köpa Hauppauge HD PVR - när hårddisken på boxen på landet (Boxer) eller på Samsung (ComHem) är fylld.

Notera behovet av processorkraft i datorn.

Postad 24 September 2011 - 21:34

iamalex
  • iamalex
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Avnäder HD PVR och spelar in för fullt! Fungerar hur bra som helst! :)

Men jag tänkte höra om någon vet något bra program för att klippa bort reklamen, programet ska helst va på automatik, dvs hämta videos från en mapp klippa bort reklamen och lägga avsnitten utan reklam i en annan mapp :)

Postad 27 September 2011 - 12:41

observer62
  • observer62
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har scannat diverse diskussionsforum försökt med en uppsjö av olika applikationer. Även Hauppauges applikationer för att köra över MS Mediacentrum - varvid intet fungerade eller fungerade långsamt. Efter en kvälls laborerande fick jag datorn på rätt köl.

Möjligheten att spela in i en lägre kvalitet (ljud o bild) för att sedan redigera - har jag inte nyttjat.

Sedan tidigare har jag Hauppauges WinTV- PVR USB 2 och kör analog inspelning med en annan datorn. Till dessa inspelningar använder jag EasyMpeg mx - som fungerar alldeles utmärkt!

Min förhoppning är någon kommer på en bra lösning - någonstans och någon gång.

Postad 03 October 2011 - 08:54

observer62
  • observer62
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Smart Cutter (ev. med en codec Haali Media Splitter) fungerar tydligen hyfsat. Inspelningen görs med 5.1 ljud, ts-format samt med aktiverad förhandsgranskning samt maskinvaruacceleration. Filmen som redigerades var av lågupplöst format.

Applikationen går ut på att klippa ut önskade delar samt när det är klart - öppna upp dessa i rätt ordning och "add list" för att slutligen "Record list".

T v kör jag vidare på demon efter en första redigering.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.