Skriv ner vad du har för följande info. (Du hittar informationen i servicemenyn)
Köpt av: Fyndbörsen / XXE / 2008-06-04
Storlek: "40
Programversion: T-NHBTEDEUC-1001
Firmware: T-EMMA2DEUB-1006
Tack!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 July 2008 - 06:55
Eftersom det är mkt snack om nya firmwares för A656:an så startar jag en tråd för att se om det verkligen stämmer att det finns ny firmware till denna tv.
Skriv ner vad du har för följande info. (Du hittar informationen i servicemenyn) Köpt av: Fyndbörsen / XXE / 2008-06-04 Storlek: "40 Programversion: T-NHBTEDEUC-1001 Firmware: T-EMMA2DEUB-1006 Tack! Postad 10 July 2008 - 12:31
För några min sedan släppte Samsung denna firmware för A656 // T-PRLPEUMD-1011.2
Det är lite förvirrande att det står att det bara är för 46" på hemsidan... Måste kontakta supporten och fråga... Sekunderna efter mitt inlägg ändrade samsung detta och nu står det även LE40A656A1C!!!!!! Äntligen :-) Postad 11 July 2008 - 13:15
Fyndbörsen 2008-07-07
46 - XXE T-PRLPEUS-1002.0 T-PRLPEUMD-1006.3 T-NHBTEDEU-1001.4 Postad 11 July 2008 - 14:16
Vad betyder XXE? På dom 46 tummare som finns på fyndbörsen står det ju XEE.
Postad 21 July 2008 - 23:54
Snälla hjälp mig!!!!!!!!!!!! Misslyckades med att updatera firmwaren. Den hängde sig mitt i allt. NU kan jag inte starta tv:n. Den är helt död. Är det någon som vet hur jag gör för att få igång tv:n?
Tack för hjälpen Postad 22 July 2008 - 11:45
Säkert redan besvarad men sök o inte hitta något. Hur kommer man åt service menyn?
Postad 22 July 2008 - 13:11
Hur lyckades du med att få den att hänga sig ? Jag hoppas att du inte fibblade med USB stickan under uppgraderingen för då är det kört tyvärr. Din TV lär ju inte starta utan en mjukvara i sig. I värsta fallet är det nog bara att ringa supporten och anmäla att TV:n bara dog och sen spela dum. Jag garanterar att Samsunk har sätt att kolla att en uppgradering misslyckats och då gäller inte din garanti. Ingen rolig situation du hamnat i. Jag hade själv ågren innan jag körde min uppgradering för att inte hamna i ett läge som du sitter i nu. Hoppas det löser sig för dig. Postad 22 July 2008 - 14:47
Man är stolt över att man köpt TVn via Samsung norden. Påsåvis har du hämtservice samt 100% pixelgaranti. Detta har du ej om köper från ett företag som importerar från utlandet. Då saknar de även XEE. Postad 11 August 2008 - 14:56
Tjenare, har sökt, men inte hittat något svar på frågan ang hur man kommer in i servicemenu på en 52a656.
Sedan så när jag försöker uppdatera min firmware, så har jag lagt in det på en usbsticka, håller inne source och powerknappen, tvn startar, rutan att SW searching kommer upp, men sedan försvinner den rutan och tvn börjar visa "kanaler" istället... Väldigt konstigt... Postad 02 September 2008 - 22:59
Nu tycker jag vi får liv i denna tråd.
har nyss köpt en samsung 40A656 och blev lite besviken på att menyerna inte fanns på svenska. kan man fixa detta med en nyare filmware? Samsungs filarkiv asså vilken firmware ska jag installera? och om jag tar den där det står version 2 på kan jag även installera den med swedish och få svenska. har ingen erfaranhet alls av att uppdatera firmware och efter att jag lästa lite längre upp om killen som sabbade det rejält så blir jag ju bara osäker. Postad 03 September 2008 - 20:41
För att få svenska menyer på en importerad samsung 656 så måste man gå in i servicemenyn. Tryck på fjärrkontrollen-info+meny+mute+power efter varandra i STANDBY-LÄGE. Alltså tv:n skall vara avslagen med fjärren. Då tar det nåra sekunder innan servicemenyn visar sig. Leta sedan efter nåt som heter "options" eller "option table". Flytta markeringen med hjälp av piltangenterna samt välj genom att trycka på högerpil på fjärren.Där skall det finnas nåt som heter nordic..och den skall stå på "on" istället för "off". Efter detta skall du stänga av tv;n med fjärren..Klart. Obs..! ädra inget annat i servicemenyn..då kan tv;n sluta funka om du har otur. När du sedan startar upp tv:n igen kan du välja svenska i språkvalet.
Postad 07 September 2008 - 10:25
Någon som vet vad den nya firmwaren som kom den 25/8 (1015) gör?
Out of focus buggen kanske? Postad 08 September 2008 - 08:50
Hej.
Pratade med Samsung support för några dagar sedan och dom vet inte vad den nya mjukvaran gör. Deras gissning var att den inte gör någonting alls utan den ligger där bara för att testa uppgraderingsförfarandet. Tydligen har en del fått problem efter uppgradering. Jag har provat och kan inte se att TV:n blir uppgraderad med nyare SW. Postad 08 September 2008 - 11:38
Rätt fantastiskt att inte samsung support kan redogöra för vad en uppdatering gör...vet inte dom..vem vet det då?
Postad 08 September 2008 - 12:05
Har en support-Nisse från Samsung på väg hem på onsdag för en firmware-uppdatering.
Tyckte det kändes knöligt att behöva en tekniker för en uppdatering. Sitter just nu i telefonkö hos supporten för att kolla om jag inte kan få uppdatera själv nu när jag kan hämta hem ny firmware från deras supportsite. Vi får väl se om det är samma firmware vi snackar om... jag har ju de två ComHem-felen: "kodad signal"-felet ska tydligen lösas med ny programvara medan EPG/Guide-felet inte kommer att lösa (någonsin) eftersom det är ComHems fel. "din plats är nu nummer 1 i kön".... Nix... jag kommer att få en annan firmware för mitt ena ComHem-problem och den ska skjutas in av en Samsung-tekniker. Skoj att veta att jag fr o m onsdag inte kommer kunna uppdatera min TV med nya firmware (som löser ev. nya problem) utan att tappa ComHem-stödet. Och nej... kundtjänst har ingen aning om vad nya firmware:t innehåller... plus att hon mycket tydligt förklarade att man tappar garantin om det skiter sig under uppdateringen. Kanske läge för en jätte stor och röd varning på siten? Postad 08 September 2008 - 16:43
ToomyTurbo, vilken samsung har du och vad får du betala för kalaset med en tekniker?
Postad 23 September 2008 - 18:42
Allt handlar om att prata med rätt person på supporten som alltid, den nya firmware:n heter 1002 och den löser "kodad signal" problemet och out of focus problemet, denna uppdatering är för TVs med modellkoder som slutar på XXE inga andra modeller. EPGn har inget preview fönster och kollar man på Samsung digitalboxar så har dom tagit bort fönstret helt så detta är en funktion som kommar att fungera i senare TV modeller enligt supporten så det är inget fel.
Redigerat av 48Hours_again, 23 September 2008 - 18:43. Postad 27 December 2013 - 23:43
Tack Wigert62. You saved my day. På intet sätt kunde man kontrollera om 656-eländet var uppdaterat. Först i Servicemenyen framkom denna information. 1023 står där nu efter "EMMA2DEUB". Så illa som detta fungerade har jag stirrat stint på en annan firmware. Den i DTV-delen. Varje gång TV har accepterat och uppdaterat, har den inte rört sig från "0106". Nån idiot i England trodde man skulle nämna om filen... Som tur är sväljer TV'n bara exakt rätt namn till rätt ställe. Det enda sätt man kan förstöra den är att slå av TV'n under programmering, ta bort USB-donglen under programmering, programmera i åskväder och ha maximal otur eller att katten käkar upp nätsladden eller nån annan orsak till strömavbrott. OCH jag tror att de numera kan kolla om det är rätt programvara i RAM-minnen innan de flashar, alternativt har två flashminnnen och en bra boot-rutin. Det skulle jag kommit på redan på 80-talet... Och asiaterna har ägnat veckor att informera noviser och experter med pdf-guider och allt annat elände, utom att tala om var man kan konfirmera programmeringen(!) Hittade även en "LNA-meny Off" som jag skal slå på även om jag har kabel-TV och inte har särskilt dålig signal. Tack igen. Du hade något unikt att dela! Redigerat av larsahlstrom, 27 December 2013 - 23:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |