Jag matar fläktarna från PSU. Det finns ju plats för 3 st hdd i chassiet, med min lösning så får jag plats med två. Skulle jag behöva en tredje disk i så skulle jag få sätta fläktarna på utsidan istället. Däremot skulle jag nog låta bli att slänga i för mycket grejer i ett sånt här chassi, det blir helt enkelt för trångt och varmt.. Släng i tre diskar och ett grafikkort och skit i extra kylning så ska du se vad som händer.. härdsmälta gissar jag på.
När du skaffar komponenter så försök få tag i så svala grejer som möjligt så ska det nog ge sig. Iom att du inte ska köra med ett separat graffakort så slipper du nog en hel del värmeutveckling där med och då kan du nog lätt ha två diskar iaf, kanske tom. tre om du ser till att få ut den varma luften.
Lådan är rätt så perforerad på alla möjliga ställen vilket i och för sig är bra, men det finns ju nackdelar med det också. Man vill ju att luften ska strömma så mycket som möjligt på rätt ställen; dvs. mot cpukylaren samt disk/arna så det gäller att placera disken där den får bäst kylning och kanske också tvinga luften att strömma riktigt. Jag löste det genom att tejpa för vissa öppningar som inte fyllde någon större funktion och att prova mig fram med disken. Det skilde 4-5 grader att ha den placerad på sidan mot att ha den hängande under den optiska enheten för mig. Nu ligger den på stabila 35 grader och det är jag mycket nöjd med. =)