![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 26 juli 2008 - 07:38
Kommer nog ligga lite för högt i pris för min plånbok, men jag får hoppas att ZF355 droppar lite i pris då istället så kan jag inhandla den istället.
Postad 26 juli 2008 - 10:20
Thomas
Postad 26 juli 2008 - 15:08
Det blir ZF575 istället, med processorn som förhppningsvis förbättrar SD.
Det är ju det man mest tittar på, HD verkar ju de flesta apparater klara av att visa.
Postad 26 juli 2008 - 17:18
Trevligt.
Kommer nog ligga lite för högt i pris för min plånbok, men jag får hoppas att ZF355 droppar lite i pris då istället så kan jag inhandla den istället.
Oftast så brukar dom nya modellerna sjunka i pris mot föregående med ganska mycket 5-7 tusen beroende på att andra tillverkare kommit med nya och konkurens, tillverkningskostnad m.m
Man brukar kunna få en ny modell för reapriset på den gamla, så blev det bland annat när Sony kom ut med den nya 4000 serien. Den gamla motsvarande rea dom ut för nästan samma pris som den nya kostar.
Postad 26 juli 2008 - 17:34
Men vem köpte dom gamla?Oftast så brukar dom nya modellerna sjunka i pris mot föregående med ganska mycket 5-7 tusen beroende på att andra tillverkare kommit med nya och konkurens, tillverkningskostnad m.m
Man brukar kunna få en ny modell för reapriset på den gamla, så blev det bland annat när Sony kom ut med den nya 4000 serien. Den gamla motsvarande rea dom ut för nästan samma pris som den nya kostar.
Postad 26 juli 2008 - 18:35
Men vem köpte dom gamla?
Dom som inte hänger på forum och är uppdaterade. Men ibland är inte nytt alltid bättre!
Postad 26 juli 2008 - 22:01
Men som vanligt skall man ta dessa demos med en nypa salt. Dom brukar ta den sämsta möjliga signalen först och sen göra den bättre så att det skall se imponerande ut men vi som är lite insatta förstår att så dålig signal har man inte från början.
jag kan inte hitta länken till där Toshiba hävdar efter förlusten mot Blu-ray skall göra uppskalning av SD till HD just via Cell Processorn.
Man kan alltid hoppas på att uppskalning av SD blir minst lika bra som HQV.
Redigerat av Tumme, 27 juli 2008 - 12:51.
Postad 27 juli 2008 - 09:45
MM i Jönköping kör 46zf355 för 14990 just nu.Trevligt.
Postad 27 juli 2008 - 10:36
Postad 27 juli 2008 - 14:55
Hade hoppats att nästa generation Toshibor skulle ha LED-lcd teknik, men det kanske kommer i en annan serie? Jag tycker f ö att skalningen i de "gamla" modellerna är tillräckligt bra, skillnaden kan bli högst marginell.
Du har kanske rätt(det brukar du ha!) Tomas L, men varför tror du Toshiba väljer att att marknadsföra just SD-skalningen?
Postad 28 juli 2008 - 18:20
Postad 29 juli 2008 - 12:01
Du har kanske rätt(det brukar du ha!) Tomas L, men varför tror du Toshiba väljer att att marknadsföra just SD-skalningen?
Toshiba förlorade ju blue-ray kriget och kanske vill visa att SD fortfarande har stor potential. Toshiba lär ju vilja sälja sina DVD spelare så långe det går.
Toshiba ZF575 heter uppföljaren till Toshiba ZF355.
Informationen säger att den skalar SD bra.
http://www.i4u.com/article18958.html
Frågan är om inte den där super SD processorn bara lägger på "sharpning" filter vilket förstör bilden. Oftast avaktiverar man ju alla dessa extra finesser eftersom faktiskt bilden brukar bli sämre.
Postad 02 augusti 2008 - 12:21
Någon som vet om MM i Kungens Kurva har den för samma pris?MM i Jönköping kör 46zf355 för 14990 just nu.
EDIT: Åkte dit - de hade bara xf-serien.
Redigerat av Berkan, 04 augusti 2008 - 06:39.
Postad 04 augusti 2008 - 07:26
Nja. jag vet inte om jag brukar ha rätt, men det som Toshiba ÄR bra på och som en del andra LCD-tillverkare har förbisett är SD-skalning, därav fokus på just denna funktion i marknadsföringen. Kanske även för att det inte finns något ännu värre att skryta om, som dimming LED...
Vad kostar en 40zf355 på MM? (har dom den?)
Redigerat av Tomas L, 04 augusti 2008 - 07:31.
Postad 16 januari 2009 - 13:24
575'an är försenad bl a beroende på att man lägger om produktionen från polen till england (låter bra). De första kan komma att produceras i slutet på februari. Räkna med minst en månad till förrän de finns i sverige. Detta enligt en tv-kille på toshiba sverige.
Postad 23 januari 2009 - 16:14
Har lite ny info om ZF575. Jag väntar på en sådan i utbyte mot min ZF355 med defekt panel.
575'an är försenad bl a beroende på att man lägger om produktionen från polen till england (låter bra). De första kan komma att produceras i slutet på februari. Räkna med minst en månad till förrän de finns i sverige. Detta enligt en tv-kille på toshiba sverige.
Tittar man på det engelska forumet, ser det ut som att produktionen av ZF575 är nerlagd innan den ens börjat.
Postad 26 januari 2009 - 15:50
Läste också nåt i något engelskt forum men det stod något om att lanseringen bara är bestämd i typ sverige, tyskland och vad det nu var och att det inte var säkert att den kommer till england ens.
Postad 26 januari 2009 - 17:54
Kommer svenska Toshiba börja producera 42 tums plasma skärmar och sälja dem i sverige?
vet att dem kommer släppa en 50 eller 55 tums väldigt tunn plasma , vars jag har läst på prylportalen.
men är en mindre storlek aktuell i sverige?
Mvh

Oj, tror jag skrev fel. det kanske var hitachi som hade detta på gång.
Redigerat av Unregistered1514, 26 januari 2009 - 18:08.
Postad 26 januari 2009 - 18:32
Okej, men den här infon har jag iaf fått ifrån Mathias West som är typ servicechef eller liknande för toshiba i norden. Han har dessutom redan lagt in beställningen av min tv i systemet så den skickas så fort de får in den. Känns som att han borde veta om den är skrotad.
Läste också nåt i något engelskt forum men det stod något om att lanseringen bara är bestämd i typ sverige, tyskland och vad det nu var och att det inte var säkert att den kommer till england ens.
Om jag inte förstod fel, så var det den smala ramen som de hade problem med på 46" och att de skulle gå tillbaka till en bredare ram på de nya modellerna.
Postad 28 januari 2009 - 10:40
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar