Senario 1: Jag startar upp DMA2200 och väljer SVT1 el. SVT2. Jag får bild och allt är frid och fröjd. Jag kan byta kanal från SVT1 till SVT2 och tvärt om utan problem. Men jag kan inte byta kanal från SVT1 el. 2 till någon annan, då hänger sig Live-TV och den lilla rutan "Nätverksproblem" dyker upp i högra hörnet. Jag måste bryta strömmen till Extendern och starta om den för att det ska fungera igen.
Senario 2: Jag startar upp DMA2200 och väljer någon annan kanal än SVT1 el. 2, tex TV3. Jag kan byta kanal från TV3 till vilken kanal som helst utom SVT1 el. 2. Byter jag till SVT1 el. 2 så hänger sig Live-TV och den lilla rutan "Nätverksproblem" dyker upp i högra hörnet. Jag måste bryta strömmen till Extendern och starta om den för att det ska fungera igen.
Bryter jag inte strömmen till Extendern när den hänger sig på detta viset, utan endast startar om den med Power-knappen på fjärrkontrollen så går inte "Extender" funktionen igång igen. Den stannar då i läget "Startar...", och kommer inte längre än så.
Någon som känner igen det, eller har någon idé om vad som kan orsaka detta? Det är alltså endastpå SVT1 & 2, som det inträffar, inte Kunskapskanalen, eller SVT24. Jag har Boxer med två Floppy-DTV kort.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Nya MCE Extenders (Pika) på väg
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?