Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med SVT1 & 2 Linksys DMA2200

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 August 2008 - 10:34

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag använder en Linksys DMA2200 Media Center Extender i sovrummet för Live-TV mm, men jag har lite problem med SVT1 och SVT2. Problemet ser ut så här:

Senario 1: Jag startar upp DMA2200 och väljer SVT1 el. SVT2. Jag får bild och allt är frid och fröjd. Jag kan byta kanal från SVT1 till SVT2 och tvärt om utan problem. Men jag kan inte byta kanal från SVT1 el. 2 till någon annan, då hänger sig Live-TV och den lilla rutan "Nätverksproblem" dyker upp i högra hörnet. Jag måste bryta strömmen till Extendern och starta om den för att det ska fungera igen.

Senario 2: Jag startar upp DMA2200 och väljer någon annan kanal än SVT1 el. 2, tex TV3. Jag kan byta kanal från TV3 till vilken kanal som helst utom SVT1 el. 2. Byter jag till SVT1 el. 2 så hänger sig Live-TV och den lilla rutan "Nätverksproblem" dyker upp i högra hörnet. Jag måste bryta strömmen till Extendern och starta om den för att det ska fungera igen.

Bryter jag inte strömmen till Extendern när den hänger sig på detta viset, utan endast startar om den med Power-knappen på fjärrkontrollen så går inte "Extender" funktionen igång igen. Den stannar då i läget "Startar...", och kommer inte längre än så.

Någon som känner igen det, eller har någon idé om vad som kan orsaka detta? Det är alltså endastpå SVT1 & 2, som det inträffar, inte Kunskapskanalen, eller SVT24. Jag har Boxer med två Floppy-DTV kort.

Postad 08 August 2008 - 11:41

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har hittat en lösning på problemet och tänkte dela med mig av infon:

Jag raderade Extendern från Media center samt tog bort Extender inställningarna på DMA2200. Efter det så lade jag till den igen, så fungerade det.

Postad 09 August 2008 - 21:23

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem som dig med min Linksys DMA2200 att den hänger sig när jag byter kanal till SVT1 eller SVT2 och jag skrev om detta här på forumet redan i april men du kanske missade den tråden?? Tyvärr så kan jag också meddela att din lösning att radera extender inställningarna endast är en temporär lösning och problemet brukar återkomma ganska så snabbt och ibland kan det tom räcka med att stänga av och starta den igen så är problemen tillbaka med hängningarna och "network issue" felmeddelandet vilket är grymt irriterande måste jag säga. Jag menar saken blir ju inte heller bättre av att den är sjukt seg att starta och det tar typ en minut att boota om den igen :)
Köpte en ny Xbox 360 Elite häromveckan och den har inga av dessa problem utan fungerar utmärkt som media center extender och har aldrig hängt sig så jag är faktiskt ganska så missnöjd med Linksysen då den trots allt kostade över 3000:- och då borde borde man ju kunna förvänta sig en riktigt kvalitetsprodukt men där lever den tyvärr inte upp till förväntningarna i mina ögon :D

Här är länken till tråden där jag skriver om mina problem med Linksysen..

https://www.minhembi...howtopic=194785

Postad 10 August 2008 - 17:55

Unregistered32762
  • Unregistered32762
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem som dig med min Linksys DMA2200 att den hänger sig när jag byter kanal till SVT1 eller SVT2 och jag skrev om detta här på forumet redan i april men du kanske missade den tråden?? Tyvärr så kan jag också meddela att din lösning att radera extender inställningarna endast är en temporär lösning och problemet brukar återkomma ganska så snabbt och ibland kan det tom räcka med att stänga av och starta den igen så är problemen tillbaka med hängningarna och "network issue" felmeddelandet vilket är grymt irriterande måste jag säga. Jag menar saken blir ju inte heller bättre av att den är sjukt seg att starta och det tar typ en minut att boota om den igen B)
Köpte en ny Xbox 360 Elite häromveckan och den har inga av dessa problem utan fungerar utmärkt som media center extender och har aldrig hängt sig så jag är faktiskt ganska så missnöjd med Linksysen då den trots allt kostade över 3000:- och då borde borde man ju kunna förvänta sig en riktigt kvalitetsprodukt men där lever den tyvärr inte upp till förväntningarna i mina ögon :(

Här är länken till tråden där jag skriver om mina problem med Linksysen..

https://www.minhembi...howtopic=194785

Hmm, jo jag såg tråden men läste den nog lite för snabbt...

Problemet har hållt sig borta från min DMA2200 än så länge, så jag håller tummarna. Jag har också använt min Xbox 360 som extender innan, och den var klockren (förutom ljudnivån då förstås).

Postad 11 August 2008 - 21:23

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hmm, jo jag såg tråden men läste den nog lite för snabbt...

Problemet har hållt sig borta från min DMA2200 än så länge, så jag håller tummarna. Jag har också använt min Xbox 360 som extender innan, och den var klockren (förutom ljudnivån då förstås).

Ok, då får väl jag hålla tummmarna för din skull att problemet inte ska återkomma och jag kan säga att ljudnivån var ju största anledningen till att köpte Linksysen så det är otroligt tråkigt när den ska hålla på och strula och hänga sig hela tiden ;)

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 11 August 2008 - 22:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.