Conan
98 svar till detta ämne
Postad 12 August 2008 - 21:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
This game is recommended by
Zoiler SnittbetygConan på GametrailersIngen tråd för detta spel? Krom skulle bli as-pissed  . Spelet har, trots ganska bra recensioner och kritik, inte sålt speciellt bra och blivit en förlustaffär för THQ. Men spelet är BRA och rekommenderas! Conan utspelar sig i Hyborian, vilket är en slags fantasiversion av Jorden 10.000 BC. Civilisationen baseras på sten- till järnåldern. Designen är en slags tecknad stil, men inte barnvänlig baserat på antalet blodkroppar som flyger omkring vid any given time. Tyvärr, men förståeligt, så är det helt Arnoldfritt. Ron Pearlman gör rösten till Conan (Hellboy... eller Vincent från Beauty and the Beast  ). Nej, du får tyvärr inte vara med den här gången.Själv tycker jag det känns som ett Conanspel ska kännas, förutom att han använder magi då. Han ska hata det egentligen. Men artistiskt och scenmässigt har de fått till det. Och spelet är mycket snyggare i rörelse än vad man kan tro om man bara tittar på bilder och ser ett lågupplöst Xboxspel. Grafiken är helt ok, snygg från och till, men texturerna kan se lite klumpiga och utsmetade ut. Om man kan kalla något spel för God of War Lite så måste det bli detta. Det har tagit nästan skamlöst mycket från GoW. Fast sämre då, givetvis. T ex är pusslen i Conan inget utmanande alls, man ser direkt vad som ska göras. I 90% går det till som så att man går till något och trycker på RB. Pussel löst. En gång blev jag förvånad av att man var tvungen att kasta en sten på en "våg" så att den sänktes ned. Fysikbaserat =O. T o m metoden att öppna dörrar/portar är tagen ur GoW... RB + peppra B och såna variationer. En annan del av God of War var klättrandet på väggarna och plattformandet, och givetvis har Conan kopierat även detta. Han är fantastiskt smidig och vig för att vara så burdus måste jag säga när jag tänker tillbaka på hur han lekande enkelt gjorde över meterlånga hopp mellan klippavsatser och dess like. Även om man missar och faller ned, vilket kan hända om man t ex rör styrspaken åt öst istället för nordöst, så får man börja om inte långt därifrån man dog. Checkpoints är bra utsatta, förutom i vissa enstaka fall såsom andra bossfighten där man tvingades lösa ett mindre pussel innan man kom till bossen varje gång man dog. Själva plattformandet (inte väggklättrandet då) kan vara lite klumpigt och oprecist, men tack vare checkpoints gör det inget. Kärnan i spelet ligger helt klart i combat. Fiender (och lokaler) är varierade, med flera nya fiender varje bana. Och om man som jag spelar på Hard direkt så får man verkligen svettas och ta ut hela sitt register för att slå alla dessa fiender. Alla besegras på olika sätt, och det gäller att hitta deras svaga punkt. Vilket kan vara svårt när man är omringad av 10 st med 3-4 olika "arter". Vid såna svåra tillfällen är det läge att dra till med någon av de 4 (!) olika magierna man låser upp genom spelet för att lätta på pressen och köra lite massaker. Magi, liv och exp fylls via runor som flyger till en från besegrade fiender (GoW igen). Helt ärligt, om jag skulle använda ett ord för att beskriva Conan så måste det bli Taktiskt. För jäklar vad man måste tänka igenom sina moves, på hard alltså... på easy har man lekstuga. Man tvingas tänka utanför ramarna och använda allt som spelet tillåter. Om man buttonmashar dör man på några sekunder, haha  . Fienden "vet" när man ska slå (lite billigt) och ibland kan smarta fiender attackera dig precis när du ska köra t ex en heavy attack och på så sätt få övertaget. Då kan man luras och avbryta sin attack för att lura honom att slå. och sedan ta han när han är klar med combon. Eller så kan man använda sig av items eller vapen som man plockar upp och kastar på dem. Det gick så långt för mig att jag började kasta facklor mot dem så de brinner upp istället för att slåss, då det var enklast. Åtminstone om där fanns en brasa (de har oändligt med facklor)  . Detta är INTE en enkel fight.En annan bra och cool grej man kan använda (förutom alla myriader av avsevärt häftiga combos som finns i spelet.. jag låste inte ens upp alla med den exp jag intjänade) är parry. Det fungerar som så att man blockerar precis när fienden anfaller (precis som GoW2) och sedan blir man promptad att trycka på en knapp och får, om man klarar det, se en awesome animation där Conan hugger honom i två eller liknande. Ett effektivt sätt, men det blir svårare ju tuffare fienderna är. Vissa fiender har spiksköldar och blockar alla dina slag. Andra, som t ex stora stenstatyer, bryr sig inte när du slår dem så du måste attackera och rulla undan + repeat. Hardnivån i Conan är oförlåtligt grym. I slutet av nästan varje bana finns en überhäftig boss vars fight alltid är indelad i flera stadier. Efter att man skadat dem tillräckligt krävs till slut knappkombinationer för att ta död på dem. Det är typ Kraken, en sanddrake, en elefantdemon... såna typer av bossar. De är roliga att besegra... de flesta av dem och animationen när man tar kål på dem är riktigt badass. Efter varje gång man dör så får man lite mer liv, så till slut har man fullt. Vilket är oehört värdefullt eftersom man får en checkpoint efter varje avklarad stadie och skulle få enorma problem om man fick försöka med lite liv varje gång. Och hade det inte funnits checkpoints hade jag aldrig klarat spelet för det är riktigt svårt ibland alltså. En av många episka bossar.Slutbossen som är indelad i 7 stadier beskrivs av IGN som den kanske sämsta bossen genom tiderna. At times the boss battles drag on a bit too long. This is especially true of the final boss battle. I was actually enjoying Conan until I reached the end. While in no way a great game, I was ready to recommend it for those who enjoy button-mashing. But that last boss is one of the worst I've faced in the past five years.
The battle is an exercise in frustration. Every aspect of the fight is tedious. There is no enjoyable aspect. It could last an hour, mainly because you will die often. How anyone could test this battle (which is too long even without the many deaths) and not realize it needed to be fixed is a mystery. This last fight is abysmal. It's no fun at all. And when a game builds to a moment that is just no fun, then it's a game ultimately not worth playing.
Han skojar inte kan jag säga  . Tog säkert minst 30 minuter för mig, även om det är knepigare på hard. Finns ingen metod att klara det snabbt. Men till slut lär man sig och jag tycker absolut inte att det drar ned spelet till den grad att man inte kan rekommendera det. Ni som vill uppleva en riktigt annorlunda, svår och redan klassisk boss.. spela Conan. En till grej som måste nämnas är blodsplattret och lemlästningarna. Det här är ett otroligt blodigt spel och om ni tyckte Army of Two var blodigt så lär det vara rena Björnes Magasin i jämförelse med Conan  . Det gör dock spelet till en härlig gorefest där man kan njuta gott av allt avhuggande och blodsprutande. Havok driver spelet så man kan t o m rulla runt armar och huvuden efteråt, även om de till slut försvinner  . Dessutom finns det boobs. Boooooobies. Ganska onödigt egentligen då dessa nakna kvinnor med 4 repliker (kan dem utantill) bara är till för achievment och lite exp. Fast i en cutscene får man se det lite mer explicit förstås. Så kan det se ut efter en av de snällare fighterna.Man kan plocka upp alla vapen som fienderna tappar, och köra enhandat, enhandat med sköld, tvåhandat typ bredsvärd eller med två vapen samtidigt. Och alla dessa uppsättningar ger olika parryanimationer, vilket ger en mängd olika dödsanimationer. Jag skulle ge spelet en svag 8/10. Trevlig överraskning och en rejäl utmaning. Lika bra att säga det direkt att om man inte vet att man är rätt duktig på TV-spel så ska man inte köra något annat än normal. Vet inte hur svårt normal är dock, men för sissys finns ju även easy. Achievments i spelet är många och ordentligt varierade. FIck 500 första gången, utan att tänka på det. Eller.. jag drog igenom första banan på easy får att få untouchable (40GS) där man inte fick ta skada. Köpte det för 99:-, vilket är typ 1 krona boobien. Nu har tyvärr priset gått upp, men väl värt pengarna även för 150-200:-. Ett av de bättre actionspelen till 360. Edit: Just det. Spelet tog mig 7 timmar, minus de ggr jag dog (så 8.5 för mig minst). Så det är inte jättelångt om man bara spelar en gång. Men tillräckligt långt för ett actionäventyr imo.
Redigerat av Zoiler, 14 August 2008 - 14:49.
Postad 12 August 2008 - 22:01
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Ha ha, you went all in med den här tråden! Har bara tagit mig förbi först bossen än, men är helt klart nöjd med spelet än så länge! Och som sagt, boobs är aldrig fel!!
Postad 12 August 2008 - 23:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Heh, det blev lite långt men det fanns mycket att skriva om det allt eftersom jag skrev  . Uppdatera gärna dina intryck, kul att höra vad andra tycker.
Postad 13 August 2008 - 09:01
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Postad 13 August 2008 - 09:09
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Sitter ju o spelar online spelet så detta måste man testa!
Postad 13 August 2008 - 09:24
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
boobies är väl aldrig fel 
kanske spanar in spelet lite senare, men just nu är det nog lite meh. fast det kan nog vara kul med lite buttonmasharslakt då och då ^
Postad 13 August 2008 - 09:39
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Mycket bra skrivet! Det enda jag saknar är storyn? Eller den är helt obefintlig i princip?
Själv sitter jag med Vikings för stunden men vet nu vilket mitt nästa spel blir! Thx!
Postad 13 August 2008 - 11:28
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tyvärr har jag typ 7 andra spel som måste spelas först (jag har ett projekt som går ut med att inte ha några röda spel på mygamercard.  ) men sen blir det nog lite Conan efter det.
Boobs!
Postad 13 August 2008 - 12:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Mycket bra skrivet! Det enda jag saknar är storyn? Eller den är helt obefintlig i princip?
Själv sitter jag med Vikings för stunden men vet nu vilket mitt nästa spel blir! Thx! 
Man tackar Nja, storyn är väl inte dess starka sida om man säger så. Han befriar en trollkarl i början (slutledaren Graven) som då blir pissed istället för att tacka honom och förstör Conans armor, samt sprider ut dess delar över Hyborian. Efter varje boss får man en del av armorn tillbaka, det är vad spelet går ut på. Och armorn blev enchantad med magi eller nåt så det är därför han lär sig magi efter varje del han får tillbaka. Trollkarlen sprider också ut något som kallas Black Death eller vad det var, vilket gör att bybor, pirater osv blir korrumpterade och blodtörstiga. Dödar varandra tydligen, men jag såg dem bara försöka döda mig =/. Den första banan är också den sista banan för övrigt, man kommer tillbaka. Fast svårighetsgraden har höjts betydligt då första banan fungerar som tutorial. A´kanna som är deuteragonisten i spelet hjälper Conan för att ta hjälp av armorns krafter och befria Hyborian från förbannelsen som trollkarlen spred eftersom han tycker civilisationen är en plåga som världen måste befrias från. Det är även en gammal A´kanna som sitter vid en lägereld och berättar storyn (sina äventyr med Conan = spelet) genom spelets gång. fast det kan nog vara kul med lite buttonmasharslakt då och då
Om man buttonmashar dör man på några sekunder, haha
=P. Nä, men du kan väl säkert buttonmasha på easy, men jag rekommenderar absolut att man kör på normal eller hard för en mer belönande upplevelse. Sitter ju o spelar online spelet så detta måste man testa!
Rätta mig om jag har fel, men finns det inte boobies även i det spelet =O? Tyckte jag såg det när jag letade bilder. men sen blir det nog lite Conan efter det.
Då återkommer du till tråden om ett halvår  . Du är ju lite achievment hunter så du kanske ska våga dig på KING? En ännu högre svårighetsgrad än Hard som man låser upp när man klarat Hard. Vågar inte tänka på hur svårt det måste vara =P. 50 GS. Lillkille ska ju definitivt ta det. Fast egentligen är det "bara" mycket tålamod som gäller, om man lär sig ledarnas rörelser så ska man kunna fixa det oavsett svårighetsgrad. Men KING är inget jag kommer försöka mig på. Jag skulle vilja jämföra Conan på hard med Ninja Gaiden på normal. Nånstans där. Fast det är rätt så mycket checkpoints utlagda så det blir lite enklare ändå. Sen är NG mycket mer hektiskt såklart.
Redigerat av Zoiler, 13 August 2008 - 13:01.
Postad 13 August 2008 - 13:14
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
kollar på recensionen som gametrailers gjort nu, och det är juh bara för underbart med tjejerna 
"take me and crush me with your love!"
underbart!
och dom verkar väääldigt glada när man räddar dom. varför gör dom såna moves? XD
för övrigt ser det grymt blodigt ut. gts recension övertygade mig lite mer än din zoiler (sorry  ), så vi får se om jag inte plockar upp detta snart ;D
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 13 August 2008 - 13:19.
Postad 13 August 2008 - 13:16
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Du är ju lite achievment hunter så du kanske ska våga dig på KING? En ännu högre svårighetsgrad än Hard som man
Hah. Jag tror jag kör igenom det på Easy. Klarar inte ens Shrek på värsta svårighetsgraden. Som du skrev: Lika bra att säga det direkt att om man inte vet att man är rätt duktig på TV-spel så ska man inte köra något annat än normal.
Postad 13 August 2008 - 14:53
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Jodå d finns boobies även i onlinespelet
Postad 13 August 2008 - 15:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
och dom verkar väääldigt glada när man räddar dom. varför gör dom såna moves? XD
Du hade nog också blivit glad om du blivit räddad från en säker våldtäkt och död från demoner  . Men kvinnorna tog de med enbart för att det ska vara naket i spelet... för att det är en viktig ingridiens i Conans atmosfär. De porträtteras som de var då - helt underställda männen och existerade bara för att ge njutning åt männen. gts recension övertygade mig lite mer än din zoiler (sorry )
Ah, men du hade aldrig tänkt på det om jag inte länkat till den  . Men det är klart, det finns en anledning till uttrycket 1 video säger mer än 1000 ord. Hah. Jag tror jag kör igenom det på Easy.
Ääääh, normal iallafall. Fast du får ingen extra achievment för det iofs.
Postad 13 August 2008 - 15:34
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
oj, länkade du till den? det tänkte jag inte ens på xD
jag går faktiskt igenom lite recensioner på gt just nu, och eftersom jag läst denna tråden så tänkte jag att jag skulle kolla den ^^. men du har rätt, en video säger absolut mer  .
givetvis blir man glad när man blir räddad, men seriöst, sådär skulle jag inte göra om jag precis blivit räddad, även om jag var tjej ;D. nu kanske dom beter sig på olika sätt, men jag har bara sett ett enda. dvs nåt strippermove  .
Postad 13 August 2008 - 15:35
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
helt underställda männen och existerade bara för att ge njutning åt männen.
Så det ska vara  Alltid.
Postad 13 August 2008 - 15:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
givetvis blir man glad när man blir räddad, men seriöst, sådär skulle jag inte göra om jag precis blivit räddad, även om jag var tjej ;D. nu kanske dom beter sig på olika sätt, men jag har bara sett ett enda. dvs nåt strippermove .
Alla gör precis den rörelsen =/. Och upprepar sina 4 olika mantran. Take me and crush me with your balls har jag hört några ggr Men det finns en het cutscene som spöar Mass Effects tim långa porrvideo så du har inte sett allt än! och eftersom jag läst denna tråden så tänkte jag att jag skulle kolla den
Lovar att du inte tänkt på att kolla den annars  . Den stora skaran förbiser detta spelet, vilket är skam och vanära. Precis som Just Cause och EDF med andra ord. Jag håller på underdogsen
Postad 13 August 2008 - 15:53
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Hur förhåller det sig i jämförelse med Devil May Cry och God of War?
Postad 13 August 2008 - 15:57
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Men det är klart, det finns en anledning till uttrycket 1 video säger mer än 1000 ord.
Är du säker på att det är korrekt ordspråk?
Postad 13 August 2008 - 17:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Är du säker på att det är korrekt ordspråk? 
Jag är 100% säker på att det är "fel"  . Men jag vet inget klassiskt ordspråk för filmer. Så kanske 1 video säger mer än 1000 bilder säger mer än 1000 ord = 1 video säger mer än 1 miljon ord  ? Hur förhåller det sig i jämförelse med Devil May Cry och God of War?
Jag vet inte om du läst texten men jag tar upp ganska mycket om God of War där. Det är i stort sett samma spel minus mytologin och (självklart) sämre och kortare. Det finns t o m.. jag tror på demot som finns på Xbox Live... några män man ska rädda på en piratbåt som ser ut som Kratos bakifrån =P. Jag utbrast säkert minst 10.. det där har de tagit från God of War. Men jag tycker nog man har mer combos eller olika sätt att döda på i Conan, och det är brutalare. Så om du vet hur God of War förhåller sig till Devil May Cry så vet du hur Conan förhåller sig till DMC.
Postad 13 August 2008 - 18:00
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag är 100% säker på att det är "fel" . Men jag vet inget klassiskt ordspråk för filmer. Så kanske 1 video säger mer än 1000 bilder säger mer än 1000 ord = 1 video säger mer än 1 miljon ord ?
Du får ta reda på hur många FPS filmen spelas i, ta det gånger antal sekunder som filmen är lång, gånger 1000, eftersom uttrycket säger "En bild säger mer än tusen ord". Enkelt.
Postad 14 August 2008 - 10:57
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Efter en sån massiv och allt igenom stilren presentaion av spelet har jag inget val förutom att köpa spelet. Tror spelet kommer att passa mig utmärkt. Conan är och förblir en idol.
Jag har just plöjt igenom Bourne och även där var det ganska mycket hack´n slash. Tyvärr var det hack utan vapen så Conan bör ge mig vad jag saknade.
159 kr hos webhallen. Taget.
Postad 14 August 2008 - 14:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
159 kr hos webhallen. Taget.
Härligt, sånt som gör det värt. Återkom med intryck sen och tack för berömmet Och det finns en del vapen i spelet ja. Man startar alltid med sitt default svärd, men så fort fiender tillkommer så har man ett förråd av vapen att välja på. De ligger kvar på marken dessutom så man behöver inte stressa med vilken man ska välja. Det finns även vapenhyllor fulla med yxor, svärd etc som man kan plocka. Jag föredrog stora vapen eller sköld + svärd i början. Senare blev det nödvändigt för mig att köra med dubbla vapen eftersom man då kunde utföra en speciell kombo som kastade finden på rygg, vilket påskyndade deras död (man kan avrätta liggande fiender oavsett hur mycket liv de har kvar).
Postad 17 August 2008 - 10:00
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
OMFG!! Lirar Conan på Hard just nu. Började för ett bra tag sen och vart ganska bra på det, men så gjorde man ju det stora misstaget och åkte på semester utan tvspel  Så nu när kommer tillbaka och skall lira har man tappat flytet och när man är som mest nere när man åker på däng av spiksköldsnubbar och dylikt så träffar man på en härlig kis vid namn Bone Cleaver II .... hur da fuk skall man göra? Tips Zoiler ?
Och visst är väl tanken att man skall köra genom det på King sen
-lk
Postad 17 August 2008 - 13:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Woooo. Äntligen någon som spelar spelet som vill diskutera  Ahem *Harkel*. Bone Cleaver II, även kallad Bonus Clevus Tvåus, är sammanträffande nog den boss vi kan se på fööörsta bilden i min recension. Ett missfoster som jag räknar till topp 3 tuffa bossar i spelet. Nu, hur ska man göra? Det är faktiskt ganska elementärt (och jobbigt med en del tur involverat). Först, ta ut den oroande kissekatten genom att hysta antingen det keramiska hantverk vi kallar amfora som du ser till din vääänstra sida eller den till din hööögra från start. Ibland kan båda två krävas. Därefter springer du in till mitten av arenan och väntar tills din kompis kommer. Då börjar du rulla runt i en cirkel runt honom (eftersom han tydligen blir mycket mer retad av att du rullar än att du springer) som om du har ADHD. Syftet med detta är att han ska öppna sig genom att attackera, och när han så gör springer du fram till honom och får in två-tre slag. Sedan aktar du dig och gör om. Men beware! Du måste rulla i sidled bort från hans groundslam annars får du riktigt ont. Med sidled menar jag vinkelrät mot den, eller iallafall inte rakt mot eller ifrån. Lösningen till den här bossen, som så mycket annat i spelet, är tålamod. Och spiksköldskillarna tas lättast genom att vänta på att de ska "rusha" och sedan ta dem med en tvåhitscombo som får dem på rygg. Återkom gärna  Edit: Oh, glömde nästan. När du besegrat honom kommer du bli promptad att trycka på B ( i mitt fall iaf). Om du inte gör det så får du spela en hel omgång till av bossfighten =D. Dvs inte samma omgång som den du nyss klarat, utan något annat stadie som jag inte vet vad det är för jag slapp det tack och lov. Ganska harsh att man ska behöva spela en hel scen till bara för att man missar en knapptryckning men...
Redigerat av Zoiler, 17 August 2008 - 13:45.
Postad 17 August 2008 - 13:58
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Jag spelar ju på Hard så då får man automatiskt möta honom i 2 omgångar  Dina tips ovan är förvillande lik de som finns i en guide jag läst  Så här klarade jag honom:
1:a omgång: Rulla runt som en tätting och lira yxor mot honom. Se till att du alltid har två yxor i hand innan du kastar och hysta verkligen bägge yxor snabbt efter varandra då den ena tar hans block (oftast, ibland träffar den direkt) och den andra gör skada. Tog snor långt med tid men funkade ganska ofta. Anledning till min fege taktik var att jag inte vågade gå i närkamp med honom.
2:a omgången: 1-hands fattning på svärdet och in i mitten av rummet. Sprang mot honom, gjorde en Cimmerian Charge (XXY) och gjorde ett rull bort från honom. Rinse and repeat. Gick göra snabbt och DET tipset hittar man INTE i någon annan guide !  Det var oerhört sällan han gjorde sin slam i golvet med kulan och oftast gjorde han en snabb swipe med kula och sen högg jag in i honom igen.
Efter denna omgång fick jag trycka B (jag älskar att trycka på B knappen. Det är min favorit av alla knappar) och fick se prov på Conans bristande intellekt (någon med så stora muskler måste ju vara dum) när han dräper typ den enda sympatiske killen i spelet.
Nåja, mycket bra spel och borde tilltala alla knappkombo hack'n'slash affecinados som inte vill ha 71001012847 miljoner olika kombos utan där det räcker med ett 20-tal att komma ihåg.
Icke att förglömma att det e massa nexgen tuttar i.
Who's Your Daddy! )achievement för att klarat Bone Cleaver den 2:e)
-lk
Postad 17 August 2008 - 15:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag spelar ju på Hard så då får man automatiskt möta honom i 2 omgångar 
Inte. Jag spelade också på hard (missade du det? Skrev det säkert 5 ggr), behövde bara möta honom 1 omgång för jag tryckte på knappen. Dina tips ovan är förvillande lik de som finns i en guide jag läst 
Läser du guider  ? Jag hade redan innan jag läste guiden en hyfsat fungerande metod (attackera och fly), men han anföll mig aldrig så jag fick läsa om det fanns något enklare sätt. Då står det att man måste rulla. Det är ju en mindre bugg i spelet egentligen och hyfsat ologiskt. Jag tänkte prova yxan, men den gjorde så lite dmg så jag orkade inte med det. Amfora däremot gör riktigt bra med dmg (står inte heller i någon guide skulle jag tro då det är svårt att utföra  ), men då måste man ha tur och kasta samtidigt som han kastar sitt vapen. Ska bli kul att höra vad du tycker om slutbossen, hehe
Postad 17 August 2008 - 19:37
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Icke att förglömma att det e massa nexgen tuttar i.
Individual Boob Physics? Inte. Jag spelade också på hard (missade du det? Skrev det säkert 5 ggr), behövde bara möta honom 1 omgång för jag tryckte på knappen.
Hahaha. Busted! Du spelade säkert på spädbarnsnivån precis som jag kommer att göra.
Postad 17 August 2008 - 20:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hahaha. Busted! Du spelade säkert på spädbarnsnivån precis som jag kommer att göra.
Ja, man kan tro det när han säger det så definitivt (fast han har ju fel  ). Jag funderar faktiskt lite på om Lillkille tror att jag ljuger eller om han verkligen missade att jag skrev det (så många ggr som jag skrev det känns det konstigt) Dock vet vi alla att jag gillar utmaningar...eller vad säger du Earth Defence Force på INFERNO??? Älskar att ta upp det btw  Har beställt Ninja Gaiden också, så snart blir det ett utmanande spel till. Yay. Kör nog det på normal först dock =P. For some reason when i got to this fight on King difficulty i did not have to do the 2nd part of the fight...after the first half i got the prompt to hit B and then Conan killed him...no ball and chain stage yay! http://www.xbox360ac...ead.php?t=43240Ooooops. PWNED! Edit: Läste precis en utvecklarblog och de förklarade det som så att om man gick i närstrid och slogs med "heder" och "skill", så kunde man få valet att slippa andra striden. Om man däremot slogs som en "fjolla" och typ inte var nära honom tillräckligt länge (de hade tydligen en zon som räknade hur nära man var honom i spelet och hur länge man var där) skulle man bli tvingad att spela andra. Låter märkligt, men rättvist på något sätt
Redigerat av Zoiler, 17 August 2008 - 20:26.
Postad 18 August 2008 - 15:31
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Individual Boob Physics?
Inget fancy. Dock fullt synlig vårtgård vilket gör att flickvännen ifrågasätter min intentioner på att spela spelet (att jag lemlästar försvarslösa (nåja) imbeciler har hon dock inget emot). -lk
Postad 18 August 2008 - 15:36
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Ja, man kan tro det när han säger det så definitivt (fast han har ju fel ). Jag funderar faktiskt lite på om Lillkille tror att jag ljuger eller om han verkligen missade att jag skrev det (så många ggr som jag skrev det känns det konstigt) 
Det finns ju ett oerhört enkelt sätt att bevisa din skicklighet! Bara å publicera din GS på Xbox Live så försvinner alla tvivel! Naturligtvis tror jag inte du ljuger, tvivlar bara på att du talar sanning  Edit: Läste precis en utvecklarblog och de förklarade det som så att om man gick i närstrid och slogs med "heder" och "skill", så kunde man få valet att slippa andra striden. Om man däremot slogs som en "fjolla" och typ inte var nära honom tillräckligt länge (de hade tydligen en zon som räknade hur nära man var honom i spelet och hur länge man var där) skulle man bli tvingad att spela andra. Låter märkligt, men rättvist på något sätt 
Ja, har läst något liknande om EDF där utvecklarna lagt tidtagare i spelet som mäter antalet sekunder folk spelar på Inferno nivå och när en viss nivå uppnås rings någon psykiatrisk klinik upp. Fått besök från snälla farbröder i vita rockar på sistone? -lk
Postad 18 August 2008 - 15:41
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Försöker mig på Graven nu. Precis snurrat runt plattan och gett mig på honom igen. Om du fortfarande fikar med de snälla farbröderna får du gärna skicka över dem hit när du är klar.
Nåra tips för Graven som inte står i FAQ:en som redan finns?
-lk
Postad 18 August 2008 - 16:03
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det finns ju ett oerhört enkelt sätt att bevisa din skicklighet! Bara å publicera din GS på Xbox Live så försvinner alla tvivel!
Ärligt talat undrar jag lite vad det är som gör att vissa får spela 1 och andra två rundor. Jag är ju inte ensam om att spela 1 ens på King-nivån. Tror han i FAQn jag läste bara behövde köra en ockå. Tryckte du på B efter fighten och fick en mellansekvens eller vad hände? Nåra tips för Graven som inte står i FAQ:en som redan finns?
Det räckte för mig med de fina tips som stod  . Lösningen är att inte snurra hela varvet helt enkelt. Det var mitt misstag hela tiden innan jag fackade. Löjligt med en sån lång animation. Trodde dessutom att kugghjulet gick tillbaka när man släppte så det var därför jag trodde jag behövde göra hela. Däremot kan jag ge dig ett fint tips jag kom på alldeles, alldeles själv och det är att på iallafall andra delen av fighten mot honom (alltså andra slagsmålet eller tredje delen av hela fighten) så ska du gå så nära honom du kan och bara blocka. Då slår han dig med sina blockeringsbara slag. Sen slår du honom. Ibland gör han den där som kommer underifrån, men det ser man ju så bara att hoppa. Borde fungera även på första stadiet, men inte på tredje där det gäller att hoppa över hans underifrånattack och slå - rince repeat.
Postad 18 August 2008 - 16:23
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Ärligt talat undrar jag lite vad det är som gör att vissa får spela 1 och andra två rundor. Jag är ju inte ensam om att spela 1 ens på King-nivån. Tror han i FAQn jag läste bara behövde köra en ockå. Tryckte du på B efter fighten och fick en mellansekvens eller vad hände?
Det som hände var att när hans hälsa gick ner på noll spå börjar det spruta gröna runor ur honom och sen tog han fram sin morgonstjärna och gick på ett igen. Ingen knapp sekvens eller nåt. Skumt. Men det kan mycket väl vara så att det var för att jag fega (av ingen annan anledning än att det var över en vecka sen jag spelade det och kände mig lite osäker  ) Det räckte för mig med de fina tips som stod . Lösningen är att inte snurra hela varvet helt enkelt. Det var mitt misstag hela tiden innan jag fackade. Löjligt med en sån lång animation. Trodde dessutom att kugghjulet gick tillbaka när man släppte så det var därför jag trodde jag behövde göra hela.
Har inga problem med det momentet. Klarar det oftast på första-andra försöket. Gjort det två gånger nu. Däremot kan jag ge dig ett fint tips jag kom på alldeles, alldeles själv och det är att på iallafall andra delen av fighten mot honom (alltså andra slagsmålet eller tredje delen av hela fighten) så ska du gå så nära honom du kan och bara blocka. Då slår han dig med sina blockeringsbara slag. Sen slår du honom. Ibland gör han den där som kommer underifrån, men det ser man ju så bara att hoppa. Borde fungera även på första stadiet, men inte på tredje där det gäller att hoppa över hans underifrånattack och slå - rince repeat.
Nu klarade jag precis honom på den andra omgången. Första gången jag fick ner hans hälsa på noll så missade jag knappsekvensen vilket fick mig att slita håret (det var säkert på mitt 6-7:e försök eller nåt  Andra gången jag fick ner honom på 0 så klarade jag det. Jag har helt klart problem med hans underifrån attack (vilket har nu blivit någon sorts hand som kommer upp. Kan inte få in mönstret och skilja på den (vilket jag antar att man bör hoppa ifrån. Rulla lyckas bara ibland) och unblockable attacken han gör. Timingen på att kontra med rull är lite olika på dem och gör oftast att jag nästan alltid blir träffad av underifrån attacken :/ Min strategi i 3:e omgången var att puckla på honom med Y attacker i princip hela tiden. Blocka mot hans enkla blockable attack, rulla bort från hans unblockable och rulla bort från underifrån. Funkade på 10:e gången eller nåt  -lk
Postad 18 August 2008 - 17:01
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Oj, måste varit bra träning jag fick i 3 omgången mot Graven för jag tog honom på 2:a försöket i 5:e omgången. Verkligen trist boss. Upprepning upprepning och ingen känsla av att man varit "duktig" som klarat av honom. Nåja, får se hur det blir på King nivå nu då.
-lk
Postad 18 August 2008 - 20:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det som hände var att när hans hälsa gick ner på noll spå börjar det spruta gröna runor ur honom och sen tog han fram sin morgonstjärna och gick på ett igen. Ingen knapp sekvens eller nåt. Skumt. Men det kan mycket väl vara så att det var för att jag fega (av ingen annan anledning än att det var över en vecka sen jag spelade det och kände mig lite osäker )
Mhh.. Men du sa att du fick trycka på B efter andra sekvensen så jag tror nästan det är en bugg. Oj, måste varit bra träning jag fick i 3 omgången mot Graven för jag tog honom på 2:a försöket i 5:e omgången. Verkligen trist boss. Upprepning upprepning och ingen känsla av att man varit "duktig" som klarat av honom. Nåja, får se hur det blir på King nivå nu då.
Han var inte vidare rolig nä. Missade också knapptryckningen, två-tre ggr men då hade jag liv nog att överleva. Men det är ändå gött att ha gjort honom. På King dör du tydligen på två slag från Bone Cleaver 2.
Postad 28 August 2008 - 13:45
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Nu har jag kommit tillräckligt långt in i spelet för att våga mig på ett utlåtande. Jag är helt klart positivt överraskad till spelet som helhet. Jag var lite rädd att slagkombinationerna skulle vara helt omöjliga att lära sig och sen också komma ihåg. Jag är nämligen ganska kass på att memorera multikombinationer som x y y x b y hold. Och nog finns det en del överdrivna såna kombinationer men de är inte nödvändiga för att klara sig i spelet.
Jag följer trådexperternas exempel och lirar på Hard. Och tur är väl det, en enklare nivå hade varit väl lätt. Hard bjuder på svårt, men inte löjligt jobbigt, motstånd.
Spelets största behållning är givetvis striderna. Det är helt enkelt skitkul att ge sig in i strid med 6-7, ibland ganska kluriga och även (kors i taket) smarta motståndare. Striderna flyter på riktigt bra och känns lagom stressiga. Att den högra styrspaken är dedikerad till rullning av mighty Conan är riktigt praktiskt. Det är genom rullning man får ett sånt där skönt och brutalt flow i sin lemlästningsodyssé.
Om multipla motståndare är spelets behållning så är spelets bossfighter spelets svaghet. Vissa bossar är helt okej att möta, som Bone Cleaver och… nja ingen mer. Bone Cleaver gör ju faktiskt något. Dom andra bossarna är mest bara stora och tråkiga och tar ibland fruktansvärt lång tid att besegra. Jag ska kanske nämna att jag har Bone Cleaver II och Graven kvar.
Apropå bossarna ska jag berätta hur man inte ska gå tillväga om man vill ha achivement för att ha skrapat ihop 1.000.000 poäng under hela spelet. Man ska inte vara packad när man spelar. Jag hade nämligen det ganska dåliga omdömet att börja spela banan med The Sand Dragon efter det att jag kommit hem från krogen. Jag hade visserligen skitkul när jag spelade, men spelande gick riktigt knackigt. Jag sett och nötte mot The Sand Dragon i säkert två timmar innan jag klarade av att få till de promtade knappsekvenserna i slutet av varje rond. Hög promillehalt i kombination med att jag körde på projektorn i beckmörker gjorde att jag helt enkelt var urkass. Jag hade 102 deaths på den banan. Och till min stora, något rusiga, förvåning fick jag då reda på att antalet deaths påverkade slutpoängen på avslutad bana. 102 deaths innebar en slutpoäng av respektabla 0 pinnar.
Igår gav jag mig den på att reparera min fyllefadäs och började grinda oilmen på bläckfisksbanan, jag satt i säkert en timme och mediterade genom grappling b y, b x. När jag till slut började känna mig pissnödig och bestämde mig för att bara döda 10 oilmen till slutade bläckfisken helt utan förvarning att förvandla besättningsmännen till oilmen. Jaha??? Nån slags bugg uppenbarligen och dryga timmen av grindande helt förgäves.
Jaja, riktigt kul och spelglatt är Conan hur som helst.
Postad 28 August 2008 - 19:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
"Grindat oilmen"  ... Så du är en achievmentstuggare du. Men gott att du gillar det, det verkar som sagt vara rätt underratat.
Apropå Bonecleaver II buggen så spelade brorsan det på normal och jag fick hjälpa honom -_-. Efter att jag fixat bossen så fick jag till en andra fight. Knäppt. Du har ju de bästa ledarna kvar Rasken.
Förvånar mig inte att du stötte på en bugg heller. Förutom BC II buggen så ska det finnas en på näst sista banan som förhindrar en från att komma vidare (men man kan ladda om och fixa det). Lite opolerat.
Redigerat av Zoiler, 28 August 2008 - 19:57.
Postad 29 August 2008 - 08:17
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jo, jag hade nån naiv idé om att få Fatal Touch achievment, dvs 500 grapple kills. Så då är det bara att grinda på. Men jag insåg snart att jag skulle få sitta en hel kväll för att låsa upp den, så det blev skit av den idén. Sen när spelet kan bugga ur och man måste ladda om, då försvann (över)modet helt och hållet.
Jag gick en testmatch mot Bonecleaver II igår och det var en upplevelse. Men som sagt, fighter mor Cleaver är ju bra mycket mer varierade än mot t.ex det där gigantiska elefantskellettet som bara var en orgie i att hålla sig undan.
Postad 29 August 2008 - 13:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Elefantdemonen var troligtvis den enklaste ledaren och snabbast att ta kål på. Attack, attack, han sveper, rulla undan - repeat.
Postad 29 August 2008 - 14:06
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag hade lite probs när man var inträng i hörnan och skulle hoppa via bossens ryg upp på sidoplatån. Dog åtminstonde 10 gånger innan jag fixade det, fast det är ganska bra med min standard. Annars tycker jag bläckfisken var en piece of kaka, knappt så han var en boss ens, snabba dubbelattacker och sen var det klart. Fast det förutsatte att man sket i att grinda oilmen så klart.
Postad 29 August 2008 - 17:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hoppa upp på ryggen tyckte jag var lätt faktiskt. Men man var tvungen att hoppa på ett visst sätt annars blev det fel. Conans hoppkontroll är ju inte den bästa.
Just det, kraken var urenkel också. Fast tog några minuter innan jag kom på ett bra sätt att ta honom när han sprutade.. vad det nu var han sprutade mot slutet.
Postad 01 September 2008 - 10:21
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Så där, nu har jag äntligen klarat av spelet. Nivå Hard, dryga nio timmars effektiv speltid, säkert 16 timmar om man räknar in omladdningar p.g.a. dödsfall och annat.
Bonecleaver II som är den näst sista bossen gick som en dans, jag behövde bara köra den första delen och i slutet av striden trycka på B. Lite märkligt upplägg med tanke på att alla andra bossfighter var uppdelade i mängder (nåja) av enerverande ronder.
Fighten mot slutbossen Graven var totalt värdelös. Inte det att själva striden var svår, utan det att man var tvungen att trycka in de där förbannade knappkombinationerna i slutet av varje rond. Jag är totalt värdelös på att få till knapptryckningarna. I den sista ronden gick det så långt att jag kunde klara av att spöa Graven utan att han fick in en enda träff, hitkombon uppe på typ 40, men sen sket det sig ändå när jag skulle trycka den förbannade knappekvensen. VARFÖR envisas de med att ändra sekvensen varje gång? VARFÖR ens ha ett sånt påhitt när man ju klart har spöat skiten ut bossen? Jag blir förbannad.
Jag dog, håll i er, 98 gånger på sista banan. Katastrof och givetvis noll pinnar på banan som helhet.
Hursomhelst, riktigt bra spel som får 7.5/10 av mig. Det hade varit 8/10 om dom hade skippat knappidiotin.
490/1000 gamerscore fick jag . Tror jag ska köra några banor på Easy och ta några pinnar till.
Postad 01 September 2008 - 13:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
98 ggr på en bana  . Graven är verkligen en klassisk boss. Och du fick också bara köra första ronden på BCII trots hard. Bevisar bortom allt tvivel att jag inte ljög
Jag fick totalt 600 GS tror jag. Kör man spelet två ggr (på svåraste också) så borde man få nästan alla. Handlar bara om att lägga tid, vilket jag inte är en big fan av.
Postad 01 September 2008 - 14:12
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Undrar om allt man gjort hittils nollställs om man börjar om från början. T.ex. att grappling kills och parry kills börjar om från noll igen. Om det är nollställt känns det ju så där kul att börja grinda, snacka om sisyfosjobb. I oktober kommer förresten Golden Axe: Beast Rider. Verkar vara hyffsat likt Conan, fast karaktären man spelar som ser ut som Red Sonja:
Postad 01 September 2008 - 14:25
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Hon verkar helt klart kunna en del intressanta kombos.
-lk
Postad 01 September 2008 - 16:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Undrar om allt man gjort hittils nollställs om man börjar om från början. T.ex. att grappling kills och parry kills börjar om från noll igen. Om det är nollställt känns det ju så där kul att börja grinda, snacka om sisyfosjobb.
Mja, funderade också på det. Tror inte det nollställs dock. Vore inte sunt. Golden Axe ser helt värdelöst ut så det tror jag inte kommer lyckas
Postad 02 September 2008 - 17:57
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Ung och dum som jag är så köpte jag detta på rusta när jag gick förbi det för 199kr efter ha råkat läsa i denna tråd ibland 
Inte hunnit spela ännu...
Postad 02 September 2008 - 20:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Äh, du vet att du kan lita på mig
Postad 01 December 2008 - 17:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Postad 01 December 2008 - 18:28
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
688 inlägg
B(o)(o)bs!
Väl värt en bumpning av tråden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|