Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fractal Design Shape Fjärrkontroll

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fractal Design Shape (Fjärrkontroller) 0 5,79 (13) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 augusti 2008 - 15:53

Unregistereddc0b8ba6
  • Unregistereddc0b8ba6
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej, jag har länge letat efter en bra htpc kontroll som inte är gjord enbart för Windows Media Center (som 99% av alla är) då jag använder MediaPortal, hittade denna fina kontroll som dessutom på förpackningen stoltserar med att den kan användas i MediaPortal.

Beställde iallafall en, och idag hade min Shape kontroll anlänt så begav mig till Webhallen och hämtade ut den, väl hemma så kopplar jag in den och alla rutor om att "device is ready to use" ploppar upp som vanligt... Klickar i media portals setup att jag ska använda den här kontrollen och allt verkar vara ready to go. Men fy vad den inte fungerar!

Styrkorset fungerar inte, att använda siffrorna som tangentbord går inte, att ens använda dom som siffror går inte, musen är sjukligt ryckig och det här i Media Portal... Så jag testar i Windows Media Center, och tro det eller ej men där är den ännu sämre, undantag musen som fungerar att peka runt med, men inte att klicka med så fungerar inga andra knappar...

Jag har sökt runt på nätet men inte hittat nån annan som verkar använda den här kontrollen, men den är ju uppenbarligen av samma modell som denna Centarea Master Remote II: http://shop.strato.d...8/Products/5021

Så har jag fått världens måndags ex eller är den verkligen så här dålig? För den går ju verkligen inte att använda så jag kommer lämna tillbaka den, men vill veta om jag ska be att få en ny eller pengarna tillbaka?

//Hjort

Redigerat av Unregistereddc0b8ba6, 09 juni 2011 - 15:37.

Postad 09 januari 2009 - 13:06

fregget
  • fregget
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

jag köpte denna fjärrkontroll igår under benämningen Fractal Design Shape och den fungerar perfekt i MediaPortal efter att jag klicka i att jag använder denna kontroll i inställningarna. Det jag inte tycker fungerar bra är windows, dvs möjlighet att ställa in vilken tangentkombination varje knapp ska generera i windows. Det följer inte med någon programvara men jag har suftat runt lite och hittat att HIP kan vara svaret på mitt problem. Har inte hunnit testa det ännu men det är ett program som ska kunna omprogramera kontrollens knappar som jag vill ha dem för att få full effekt i windows. Dock håller jag inte med om muspekaren och styrning av denna fungerar perfekt tycker jag, har du gjort kalibreringen som det står om i instruktionen som följer med paketet, det kanske kan hjälpa?

Postad 06 augusti 2009 - 20:49

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
gammal tråd som jag väcker till liv.

Jag har också denna fjärr till mediaportal, som stödjer den.

Det konstiga nu.
Sitter jag i soffan, avstånd 2-3 meter kan jag använda styrkorset(runda i mitten)
men inga andra knappar fungerar, dvs jag kan inte gå tillbaka, stoppa etc
Så jag slet mitt hår och försökte allt möjligt för jag trodde det var nån inställning som inte var rätt.
Av en ren slump ställer jag mig ca 30 cm från ir-mottagaren och trycker lite.
Varenda knapp fungerar som det ska!

Hur kan det vara så att fjärrkontrollen har viss funktion på normalt avstånd men vissa funktioner inte fungerar?
Mycket märkligt.
Kan en ir-förstärkare, förlängare funka?
Tacksam om någon har någon idé varför det är så här.1

Postad 06 augusti 2009 - 20:53

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Det konstiga nu.
Sitter jag i soffan, avstånd 2-3 meter kan jag använda styrkorset(runda i mitten)
men inga andra knappar fungerar, dvs jag kan inte gå tillbaka, stoppa etc
Så jag slet mitt hår och försökte allt möjligt för jag trodde det var nån inställning som inte var rätt.
Av en ren slump ställer jag mig ca 30 cm från ir-mottagaren och trycker lite.
Varenda knapp fungerar som det ska!

Hur kan det vara så att fjärrkontrollen har viss funktion på normalt avstånd men vissa funktioner inte fungerar?
Mycket märkligt.
Kan en ir-förstärkare, förlängare funka?
Tacksam om någon har någon idé varför det är så här.1

Postad 08 augusti 2009 - 11:15

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Fått den att fungera nu, genom att vinkla fjärrkontrollen lite så funkar nu alla kommandon
grymt!
Packard Bell imax mini
Mediaportal och denna fjärr
Schysst HTPC! :)

Postad 21 september 2009 - 21:34

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Hallå.

Hur stor är mottagaren?
Tänke ev köra in den i mitt Fusion utan mottagare.

Postad 10 augusti 2011 - 23:49

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Funkar denna bra i Windows media center med windows 7??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.