Serienumret på din X9-projektor ska in där.
Ska inte det stå på "produkt serial number" ?
* Officiell tråd - InFocus X9 *
Startad av
FFrrEEddRRiiKK
, sep 02 2008 15:20
382 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 11 december 2008 - 11:55
Ska inte det stå på "produkt serial number" ? Postad 11 december 2008 - 11:58
Ok då satsar jag på duken med 0.9 i gain tack... Postad 11 december 2008 - 22:29 Stämmer... my bad! Ni som redan har X9:an och kör den mot en Playstation 3, har ni några problem med overscanning vid t ex filmvisning? Dvs syns hela bilden, eller kapas den i höger och vänsterkant? Jag har nämligen detta problem med min nuvarande LCD-TV. Postad 12 december 2008 - 00:41 ![]() Postad 12 december 2008 - 07:36 Det visar mer av bilden än min Philips-LCD. Jag kan inte svära på om det är helt utan overscan eller ej. Postad 12 december 2008 - 07:40 Vad ska det stå i "voucher serial number"? samma som i "product serail number?" Postad 12 december 2008 - 11:23 Tack för det svaret, det låter bra. Ska undersöka om den får med hela bilden eller kapar något (overscan). Projektorn har kommmit fram till poststället så i helgen blir det testning och filmhelg. ![]() Redigerat av Rotor, 12 december 2008 - 11:23. Postad 12 december 2008 - 12:42 Härligt! Postad 12 december 2008 - 13:38 Student som jag är så är min budget ganska snäv och dukvalet får nog lida mest av detta. Jag har kikat lite på en Bjurab Oxygon skulle det funka bra till en X9:a? http://www.dustinhom...5010191497.aspx Nån som har en sådan eller har kikat på en som kan berätta lite om den kan vara värd att satsa på? Postad 12 december 2008 - 19:23 Nu ska jag och min sambo laga lite mat, knäcka en bärs och dra på en film och se vad den går för. Just nu kör jag den tillfälligt mot en helt vitmålad vägg ovanför min 37" LCD-tv. Skickar med 2 bilder. Redo för drabbning... ![]() Mission Impossible 3 i 720p. Nederkant på bild skymtar LCD:n och PS3. ![]() Postad 12 december 2008 - 23:27
vouchern, i det fälltet man skall fylla i Bank account number, bank code, iban and swift code. hur fyllde ni i där? Rätta mig om jag har fel men om man fyller i allt det där så räcker inte de två raderna till.
Någon som har klurat ut hur man fyller i
Det fore bra om fredrik, som verkar ha bra koll på detta, kunde hjälpa till i denna fråga. det är säkert fler än jag som är intresserade utav detta =) Postad 13 december 2008 - 02:16 Lite googlande ger att account number= banknummer, IBAN=internationellt banknummer(flesta banker har på sin sida hur man räknar ut det Länk till Swedbank OBS! Exempel!! har du inte swedbank kan du INTE använda denna.) Räcker säkert att uppge det senare då det innehåller det föregående (glasklart va?! ![]() Bank Code/IBC/SWIFT är samma sak, för swedbank gäller SWEDSESS men pps som ovan har du annan bank, nyttja din vän (google). Två rader in alles. ![]() Redigerat av kalle173, 13 december 2008 - 02:24. Postad 13 december 2008 - 11:43 ![]() Postad 13 december 2008 - 12:37 Vi kikade på allt möjligt material och jämförde Optoma:n med Mitsubishin och jag håller faktiskt med butikspersonalen när dom säger att Mitsubishi:n slår Optoman på samtliga punkter! (Kändes som Optoman hade ett svagt vaselinfilter inbyggt, liknande de som används i dåliga ameriaknska såpor...) Om nu X9 och Optoman är ganska lika i prestanda (efter kalibrering) så är X9:an inte längre aktuell... Så till min fråga, är det någon som jämfört Mitsubishin (HC1100) med X9:an? Postad 14 december 2008 - 13:05 Någon som har ideer, har lite problem X9 kopplad till dator via dvi->hdmi. Har bara en dator kopplad till den,inget annat. Har problem med hdmi sync tror jag. Får ingen bild alls om jag inte går in i ati kontrolpanel och rör en inställning,vilken som helt, sen får jag bild. startar jag om datorn med X9 ON, så blir det svart. Går jag sen in och ändrar ngt i ati kontrollpanelen igen så kommer bilden. Skumt som tusan. Har kanon bild annars men får banne mig inte rätt på detta.Funkade klockrent med vga men vill köra digitalt istället för då finns både 50 o 60 hz tillgängligt. Några ideer..... Finns det firmware uppdateringar till X9:an? //Lasse Postad 14 december 2008 - 20:18 Vilken är bättre HD65 eller X9. Var gärna neutral Fredrik eftersom du inte representerar optama? Sedan är en fråga till, på hifi-klubben kostar den 8500kr och om man kör cash back på det blir det ca 7500kr, stämmer det? Medans dustin får man den för under 7000kr stämmer det? Jag förstår inte, kan någon förklara? SEdan har x9 2500 i kontrast medans hd65 har 4000 och det står att den inte stödjer 1080p medans optama hd65 gör det(tror det är skalning) Det kommer vara exakt 3meter mellan lampa och duk. Vad är bäst för mig? Ska kolla på film enbart genom datorn med HDMI/S/PDIF och det jag kollar på är enbart HDready och full HD material. Verkligen hjälp! OBS(rummet är kolsvart) Redigerat av Unregistered1373, 14 december 2008 - 20:28. Postad 14 december 2008 - 21:41 Jag har jobbat med Optoma HD65 innan. InFocus X9 är bättre. ![]() Siffror på papper är inte all, ta dem med en nypa salt. Kolla själv istället. X9 har vad jag sett inga problem med 1080p, åtminstone inte från min PS3:a. Wow. Har du mätt från lampa till duk!? ![]() Det är bra! ![]() Fredrik representerar InFocus i Norden – ett tag till.. ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 15 december 2008 - 06:31. Postad 15 december 2008 - 02:48 Postad 15 december 2008 - 09:20 Nu har jag den tillfälligt precis bakom soffan i huvudhöjd och visst surrar den en del. Mer än en PS3:as fläkt, hmmm kanske i stil med gamla Xboxens orginalfläkt (har inget annat att jämföra med). Men med en film igång eller spel är det inget jag lägger märke till. Blir nog bättre när men får upp den i taket. Postad 15 december 2008 - 09:32 Om du är väldigt känslig för fläktljud kan du säkert bli besvärad. Postad 15 december 2008 - 13:08
Instämmer, har aldrig stört mig på ljudet någon gång när jag spelat eller kollat på film men vid tysta partier kan den höras. Men som sagt aldrig något som jag har hängt upp mig på... Men jag måste kolla en annan sak som sitter som ett hjärnspöke: Hur stor är skillnaden mellan HC1100 och X9an? Det ska sägas att jag är otroligt nöjd med X9an och har inte enda gång ens funderat på att byta utan det är lsengrims inlägg som fick mig fundersam... Även om det ju egentligen inte spelar någon roll då jag är nöjd men man hänger ju ändå upp sig på det. Och en mer konkret fråga då, är HX1100 värd en prisskillnad på 2000-3000kr? Köpte min X9 för 5500kr vilket inte direkt känns som något man behöver ångra om man jämför priset på HC1100 ? Hatar sånna här "efter inköp" funderingar. Men ja av vad jag sett så tycker jag att X9an helt klart är värd även dagens pris så man är ju egentligen bara dum i huvudet ![]() Redigerat av Bamsegrill, 15 december 2008 - 15:44. Postad 15 december 2008 - 17:08 ![]() Var inne på Hifi klubben vid domkyrkan och pratade me en väldigt trevlig människa, de hade tyvärr inte X9an inne för visning men jag fick se på X10 och det var bara så man ville dö, dock tror jag på både dig och försäljaren att x9 är bättre än hd65. Sedan så frågade jag honom ang regnbågar, av den lilla tiden jag såg såg jag inga regnbågar, han sade att antigen gör man det direkt eller inte, är det sant? Sista frågan, vart kan jag hitta billigare x9 inc när man får tillbaka 1000kr, hos hifi kostade det ju 8000kr-1000kr=7000kr? som agt väldigt tacksam för svar! Bamsegril, hur fick du den för 5500kr, när den kostar utan kampanj ungefär 10 000kr? Redigerat av Unregistered1373, 15 december 2008 - 17:09. Postad 15 december 2008 - 17:53 Det problemet ni verkade ha med att inte hela bilden syntes med PS3a hade jag på tvn med, men nu med X9 så funkar det perfekt och man ser allt! Sen även 1080p stödjer den galant, både från PS3an HDMI och 360 via komponent! Sort plus för det! Fläktljud då, eftersom både 360 och PS3 är rätt högljuda så hör jag inget av den när jag kollar på film / spelar. Sen är inte jag så kräsen med ljudnivå på saker heller. Har bara skolans sketna B-projektorer och jämföra med i hur mycket den låter och då är den tyst ^^ Ett grymt köp imo, även att jag köpt den 8 dagar för tidigt så jag inte fick några 1000kr tillbaka ![]() Postad 15 december 2008 - 19:25
Tror inte du behöver fundera så mycket på det..är väl snarast att betrakta som flamebait då han inte hade någon av projjarna själv utan refererade till några som inte förde projjen "för den var så dålig men 65:an hade man för den sålde" snacka om att vara konsekvent inskonsekvent ![]() Postad 15 december 2008 - 20:01
The Rock hade en X9:a inne i butiken under någon/några veckor och lät kunder jämföra mellan den, Optoma HD65 och Mitsubichi HC1100 och enligt butikspersonalen hade inga kunder tyckt att varken X9:an eller Optoman var särskilt prisvärda jämfört med HC1100 (då dessa tre låg på samma pris = 8000:-) En X9:a för studentpris och cashback (~5500:-) är säkerligen mycket prisvärd, jag undrade mest om någon hade jämfört HC1100 och X9, och det har tydligen ingen gjort ännu (förutom The Rock i Lund, dock innan jag hann se med egna ögon). Det jag såg var att om jag fick välja mellan HC1100 och HD65 för samma pris, så skulle jag välja HC1100 alla gånger! Däremot en HC1100 mot en X9 för 5500:- är inget självklart val! Redigerat av Isengrim, 15 december 2008 - 20:01. Postad 15 december 2008 - 21:19 Visst kan det vara så men samtidigt så ser projjarna väldigt lika ut på "pappret" och X9:an är ca 2 år nyare, kanske har The Rock mer avans på 1100:an? inte vet jag! Redigerat av kalle173, 15 december 2008 - 21:21. Postad 15 december 2008 - 22:09
Visst kan det vara så och jag har som sagt inget annat att gå på mer än försäljarens uttalande. Vad han dock sa, som jag tyckte lät vettigt, var att när HC1100 släpptes för ca 2 år sedan, så var det en prestandamaskin som kostade dryga 15000:-. Den var ganska påkostad med glaslinser och dåtidens senaste teknik, sedan dess har det, mig veterligen, inte hänt något revolutionerande med DLP-tekniken och därför kan man säga att HC1100 står sig bra även mot nyproducerade maskiner. I fallet Optoma och X9 är de produkter framtagna för att vara sk. instegsmodeller i det billigaste 720p-segmentet och har följdaktilgen komponenter i en passande prisklass (ex. plastlinser men också modernare chassin, om än mer högjudda p.g.a. den minskade luftvolymen). Kort sagt är de optimerade för att ge en bra produkt till ett lågt pris, inget fel i det, men det är inte samma marknad som HC1100:an ursprungligen utvecklades för. Med utgångspunkt ifrån att HD65 och X9 är ganska lika i prestanda kan jag inte rekommendera någon att byta ut sin HD65 eller X9 mot en HC1100 (skillnaden är helt enkelt för liten!), vid nyköp skulle jag iallafall ge HC1100 en ordentlig chans! Nu är jag inte ute för att favorisera någon produkt och jag måste påminna igen om jag INTE sett X9 i verkligheten! Vad jag dock vill framhäva är att man inte generellt ska räkna bort produkter bara för att dom är lite äldre, det kan faktiskt vara en fördel i många fall! Som så ofta sagts så är den enda rätta vägen att själv se produkten och jämföra den mot andra! Min slutsats: HC1100 vs. Optoma HD65 1-0 Min fråga: HC1100 vs. X9 ? Postad 15 december 2008 - 22:13 Hur lång kabel kör ni med? Jag har en på 15m, kan problemet ligga där? Postad 15 december 2008 - 22:19 Sedan kan jag inte heller registrera mig på dustin home som student eftersom den kräver att man är medlem på en typ rabbatkort sida som de flera högskolor är med i, men såklart så är inte chalmers det, kan jag bli medlem som en vanlig kund och sedan ringa till dustin och säga att jag vill bli studentkund? (har mecenat)
Den stödjer inte äns 1080p annars hade den varit full hd? Den kan dock skala ner? Postad 15 december 2008 - 22:30
Det är ju precis det vi inte vet något om, bara för att A är bättre än B och C är bättre än B behöver inte B vara bättre än A! Kan du få X9 med studentrabatt så är den drygt 2500:- billigare än HC1100 och så mycket bättre tror jag inte HC1100 är.
http://www.dustinhom...?...&pageID=262 Kort och gott: Maila till [email protected] och uppge kortnummer, namn och personnummer Postad 15 december 2008 - 22:38 Prova ring Dustin och fråga om även Mecenatkortets nummer gäller för studentrabatten, isåfall kan de fixa det. Nä, jag vet att den inte klarar full-HD... men flertalet personer här tycks mata X9 med 1080p som sedan skalas ned. Själv måste jag köra 720p ut från PS3:an för att den ska ge bild, därav min undring om det kan vara kabellängden. Postad 15 december 2008 - 22:55 Samt nåågon som har lust att kolla när erbjudandet ang dustin går ut? Postad 15 december 2008 - 23:07 Vad jag minns snurrar X9:ans hjul med 2-3x. Dustins erbjudande gäller nog tills lagret tar slut eller månaden ut. NOTERING! Jag testade precis att köra PS3 --> X9 med den korta medföljande kabeln. Resultat --> 1080p inga problem. Så det är kabeln på 15m, köpt på Dustin för 250kr, som inte klarar 1080p till X9. Med andra ord får jag ta och byta den, och räkna på om jag skulle klara mig med 10 meter istället. Kanske skulle testa någon annan kabel av annat märke också. Tips på någon som inte kostar skjortan? Postad 15 december 2008 - 23:28 Vart kan jag se på den i göteborg? tacksamf ör svar inom 1 timma! Hoppas verkligen inte att deras lager tar slut på en vecka till! Postad 15 december 2008 - 23:54
Jag kan ibland se RBE vid ett tillfälle, och det är när man rör muspekaren snabbt över skärmen. Men ibland kan jag heller inte provocera fram det ens när jag försökte. Antar att det beror på bakgrundsfärger. Men vid film och spel har jag aldrig noterat några av RBE över huvudtaget faktiskt. Antingen är jag okänslig (vilket jag iofs generellt sett inte är) eller så beter sig X9an. Jag är glad oavsett så länge man slipper se det ![]() Angående priset så kan jag såhär i efterhand säga att jag hade tur. Köpte min i oktober från Das Tyskland och priserna låg lägre då helt enkelt... Kan iaf säga att jag är störtnöjd med min än så länge, mest fjärren som är största nackdelen och den är ju lyckligtvis inte helt obrukbar. Postad 16 december 2008 - 08:22 Er der riktig eller fel at man inte skal kunne justere color/tint/sharpness? Hos meg er disse valgene "grå" og inte möligt att justera. Jag er seker at jag hadde disse valen förut, eller har jag blivet galen? Redigerat av karaba, 16 december 2008 - 08:23. Postad 16 december 2008 - 09:17 Jag har 10m ClickTronic från Kjell & Co. Den känns prisvärd. Jag har för mig att det är avhängigt av om du har Brilliant Color On eller Off. Redigerat av pakarlss, 16 december 2008 - 09:17. Postad 16 december 2008 - 09:37 När man mailat in sin voucher, hur vet man då att allt har fungerat? Inte fått nån bekräftelse eller nåt (fast jag bad om det) vill inte missa denna kampanj? Postad 16 december 2008 - 09:46 Har varit på demo av X10 som helt klart imponerade men nu kan jag verkligen inte motivera varför jag skulle lägga 10 000kr till för att få den, räcker långt med X9án. Jag köpte på Dustinhome med studentrabatt och skall fylla i lappen och skicka till infocus nu, dvs 5500kr för denna vilket är sjukt prisvärt! Go get it! ![]() Postad 16 december 2008 - 13:08 Man vill ju skynda på lite så inte priserna hinner gå upp ännu mer ![]() Men va olika prisuppgifter man får?? olika ställen man kollar på nätet. Till en annan sak. Vissa pratar om målad mdf skiva , vad säger ni om det? Nån som har erfarenhet av de? Har sett olika, det ser jäkligt snyggt ut med en skiva med distanser ut en bit från väggen. bra mkt snyggare än en duk tycker jag personligen. Men hur blir bildkvalitén i jämförelse med duk? eller ska jag köpa duk ändå? Ärdet nån speciell färg man har när man målar en yta? Postad 16 december 2008 - 17:13
AVD i Sundsvall har X9:an, hade i varje fall. Postad 16 december 2008 - 18:04 TACK!! Ska kolla läget då ![]() Postad 17 december 2008 - 07:49 Hur vet jag att vouchern kommit fram och allt är OK? Har itne fått nån bekräftelse eller nåt? Postad 17 december 2008 - 13:18
Så nu har jag med fått hem min infocus x9 Jag tror på det som sägs att teknikprylarna kommer gå upp ca 20% Postad 17 december 2008 - 14:55 ![]() Men aningen såg lite regnbågseffekter ibland..men kändes inte som det störde mig nåt jättemkt.. utan efter hade jag ont i huvet lite däremot. Men sen drog han igång Panasonicen ax200 eller vad den hette. för HD65 va nerplockad från taket just då. I början tänkte jag oj vilken skilllnad det va i svärtan.. men efter Panasonicen gått ett tag så blev den jättebra. och jag måste säga när han höll för panasonicen växelvis med X9:an.. så va de ytterst svårt att se nån skillnad. i vissa lägen så gillade jag pannan mer. Medans ibland x9:an. Men löjligt lite skillnad isånafall. Men upplevde att pannan är mer lättsam att titta på. Däremot när han drog igång nån mitsubishi PLD full HD.. upp emot 16000-17000:- tror jag.. då så började jag se lite skillnad. Postad 17 december 2008 - 17:34 Maila [email protected] och fråga. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 19 december 2008 - 09:52. Postad 18 december 2008 - 08:53
Jag har prøvat alt nu, brilliant color ON ock OFF, men color/tint/sharpness er kun grå ock kan inte forandres. Kunne justere color/tint/sharpness förut men inte nu, hva er galet? Tack för all hjelp. Redigerat av karaba, 18 december 2008 - 14:20. Postad 18 december 2008 - 14:26
Jag har exakt samma problem. Jag och en polare köpte varsin X9 samtidigt och han kan ändra på dessa 3 setting men inte jag. Prövat med Brilliant / ECO både ON / OFF utan resultat. Fredrik? ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |