Hej
Jag har en Asus eeePC 701. Eftersom jag sökte en ersättare till min 5 år gamla HP bärbara så var köpbeslutet enkelt.
Använder denna
snikdator till Hemekonomi och works7-program samt som musikspelare (om jag inte redan hade en Hårddiskspelare skulle jag kunna tänka mig att använda eeePC:n som filmspelare med extern Hårddisk).
eeePC 701 kommer med Linux förinstallerat, det var bara stoppa i batteriet och starta datorn.
Jag kom aldrig överens med Linux framför allt att
installera ny program var för knepigt på Linux. Så jag valde att installera WindowsXP på min eeePC 701
I handboken finns detaljerad instruktion hur man installerar WinXP sp2 via USB-minne. Då jag bara har WinXP sp1 men en
extern USB CD-brännare så valde jag att installera direkt från CD-skivan. Med eeePC 701 följde en CD med alla drivrutiner för grafik, ljud, Wifi och tangentbord styrplatta med mera, installationen av drivisarna gjordes via ett program, det behövdes bara ett musklick om man installerade alla drivrutiner. Det är bara den inbyggda kameran som inte fungerar i WinXP sp1
Via USB-minne eller DVD-skiva kan jag åter installera Linux om jag vill, OS:et följde också med i paketet
Batteri tiden på min eeePC 701 är ett skämt den räcker för 2-3 uppstarter eller 1-2 timmar på en uppstart
Medföljande batterieliminator är större än de flesta och tar upp emot 2 timmar att ladda ett tömt batteri
Asus eeePC 701 har en 600Mhz processor men med WinXP motsvarar det kanske en 200Mhz med Win95.
Jag har två bilder i mitt galleri med eeePC 701
Red: rättade några stavfel och synonymfel samt namnet på datorn
Redigerat av Unregistered1533, 14 September 2008 - 00:50.