![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 17 september 2008 - 18:10
Postad 21 oktober 2008 - 17:33

Postad 21 oktober 2008 - 19:27
Mitt råd... Ta G10.
/Jordan
Postad 24 oktober 2008 - 06:40

Edit: Köpte en. Första amatörintrycket är att den känns otroligt gedigen. Lite tyngre än vad jag hade inbillat mig att den skulle vara. Ser ut att ta fina bilder. Får återkomma när chefen har testat alla funktioner men det kan dröjja lite...
Redigerat av discomega, 24 oktober 2008 - 19:38.
Postad 29 oktober 2008 - 09:26
Postad 30 oktober 2008 - 19:12
Postad 30 oktober 2008 - 21:22
Kan förstå det för en "enklare" kompakt för den stora massan, men en hi-end i kompaktklassen den köpare lurar man inte med pixlar. Vore det inte enklare att trycka in 15Mpix i en större sensor för de enklare systemarna (men dessa ligger kvar på 10Mpix). Kanske är problemet då att dessa då skulle konkurera med de dyrare systemarna och de får ändå sålt till det högre priset.Antagligen för att sälja mer till kunder (jag) som tror att antalet mpixlar = bra bilder. Skämt o sido. Vet tillräckligt mycket att så inte är fallet men många köper väl den idén.
Postad 31 oktober 2008 - 16:56
Grymt najs kamera! Hur hanterar den bruset vid högre känsligheter? Är ISO 800 att fundera på eller blir det skit?Det får bli en G10:A då. Återkommer med intryck
Edit: Köpte en. Första amatörintrycket är att den känns otroligt gedigen. Lite tyngre än vad jag hade inbillat mig att den skulle vara. Ser ut att ta fina bilder. Får återkomma när chefen har testat alla funktioner men det kan dröjja lite...
Funderar på att hiva bort min DLSR som mest samlar damm nu men har ju även en Fuji Finepix F31 som är ootroligt brusfri för att vara en kompakt. Om G10 är någotsånär i närheten av den brusmässigt så är jag intresserad, tvivlar dock med alla dessa pixlar

Synd med denna pixelhysteri men det säljer, även i denna prisklass...
EDIT:
Var inne på Dpreview & snabbläste testen på G9. Ingen rolig läsning brusmässigt & G10 med ett par MP till är knappast bättre då G-modellerna tydligen bara blivit brusigare & brusigare. Det man gör är att man gör brusreduceringen aggressivare vilket i stället resulterar i en utsmetad bild. Dock säkert en mkt fin kamera så länge man håller känsligheten nere!
Nä, min F31 får nog duga ett tag till...
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 31 oktober 2008 - 17:07.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar