Postad 30 September 2008 - 20:27
Postad 30 September 2008 - 20:57
Postad 30 September 2008 - 22:22
Är det för att pressa så mycket som möjligt ur kundernas plånbok eftersom tillverkarna vet om att folk ofta lägger lite extra på den där lilla uppgraderingen? Eller varför gör man såhär med dagens teknologi och möjligheter? Innan de har börjat tillverka flaggskepp med enbart full hd lär det ha kommit ut en ny mer aktuell tv teknologi. Kanske OLED? Det vill iallafall jag se mer av!
Postad 01 October 2008 - 08:20
Och vad skulle poängen vara med Full-HD på 22" och 32"? Det är ju Full-HD på 42". På mindre storlekar är det bara en onödig merkostnad eftersom du ändå inte lär se någon skillnad på normalt TV-tittaravstånd.Blir så himla less när jag läser om nylanserade tv-apparater som inte stödjer full hd!
Postad 01 October 2008 - 10:19
Postad 01 October 2008 - 19:25
Och vad skulle poängen vara med Full-HD på 22" och 32"? Det är ju Full-HD på 42". På mindre storlekar är det bara en onödig merkostnad eftersom du ändå inte lär se någon skillnad på normalt TV-tittaravstånd.
Kopplar man datorn så är det behändigt med olika upplösningar.
Postad 02 October 2008 - 05:46
självklart, men den är ju hd-ready, skulle du köra 1080p på en 22"- resp 32"-skärm skulle du inte kunna läsa vanlig text eller så... det behövs helt enkelt inte. man ser ju knappt skillnad på vanligt material och 720p när man har så pass liten skärm... skulle det vara bättre att de kostade 1500 mer och hade full hd liksom? då är man mer fäst vid spec-pappret än faktiskt prestanda.Kopplar man datorn så är det behändigt med olika upplösningar.
Postad 02 October 2008 - 11:40
Kör ni tv som datorskärm, varför inte skaffa ett tv-kort och en datorskärm direkt istället. En TV är en TV så sluta klaga!
Detta med utbytbara fronter är riktigt uppskattat hos mig och jag hade önskat att det vore något man kunde hitta hos fler tillverkare...
Redigerat av Denethor, 02 October 2008 - 11:41.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?