Postad 15 October 2008 - 22:18
Postad 16 October 2008 - 05:38
Postad 16 October 2008 - 13:23
Ne det får vänta till jag blir miljonär, sedan så ska ni få se på andra bullar... !
Postad 16 October 2008 - 15:33
När du blir det lär du knappast skaffa en sherwoodNe det får vänta till jag blir miljonär, sedan så ska ni få se på andra bullar... !
Postad 16 October 2008 - 17:09
Postad 16 October 2008 - 21:21
När du blir det lär du knappast skaffa en sherwood
haha, ne du har nog rätt där
men det lär dröja innan jag köpet ny TV eller spelare m.m. det e för mycket pengar om man ska ha något som man kan känna sig till freds med...
Det e lotten man får ta för att vara kräsen, därför jag inte orkat lägga något på bild alls dom senaste 4 åren, har en gammal DVD som ligger o skräpar, har inte ens VHS eller något sådant till min gamla CRT TV längre, bara digital-box:P
Men när jag skaffa nya grejer så blir det ordentliga grejer på en gång i stället
Postad 17 October 2008 - 05:40
men hur många som inte bryr sig tillräckligt om bildkvaliteten för att skaffa en lite dyrare kommer över huvud taget att skaffa blu-ray nu när dvd fortfarande är "standard-format"? vad jag menar är alltså, om man inte tycker att det är värt lite extra för att få en bättre bild så kommer man antagligen nöja sig med en bra uppskalningsdvd som kostar drygt tusenlappen istället och köra med den några år...
Postad 17 October 2008 - 08:48
$300 = ca 300 * 6 = 1800 SEK? om man sen lägger till 25% som staten vill ha så blir det väl inte mer än 2250 SEK nånting? det är ju inte speciellt billigt egentligen, men det är långt ifrån 3 papp om man tänker procentuellt sett.. äsch, jag som hakar upp mig bara..
men hur många som inte bryr sig tillräckligt om bildkvaliteten för att skaffa en lite dyrare kommer över huvud taget att skaffa blu-ray nu när dvd fortfarande är "standard-format"? vad jag menar är alltså, om man inte tycker att det är värt lite extra för att få en bättre bild så kommer man antagligen nöja sig med en bra uppskalningsdvd som kostar drygt tusenlappen istället och köra med den några år...
Många som glömmer att även ljudet får ett rejält lyft.
Postad 17 October 2008 - 14:40
det är ju riktigt sant, men om man applicerar samma argument som jag hade tidigare på den punkten så kan jag upprepa mig och säga att de som köper en budgetspelare inte bryr sig såå mkt om ljudkvaliteten att de kommer bry sig om skillnaden, då skulle de hellre köpa 5st blurayfilmer för pengaskillnaden typ...Många som glömmer att även ljudet får ett rejält lyft.
Postad 18 October 2008 - 20:29
En dollar kostar idag runt 7,40 SEK (2 220 SEK). På det kommer högre moms, betydligt högre skattetryck vad gäller sociala avgifter, energi osv så i runda slängar kan du räknar USD-priset gånger 9 -10 för att få fram motsvarande Svedalapris.$300 = ca 300 * 6 = 1800 SEK? om man sen lägger till 25% som staten vill ha så blir det väl inte mer än 2250 SEK nånting? det är ju inte speciellt billigt egentligen, men det är långt ifrån 3 papp om man tänker procentuellt sett.. äsch, jag som hakar upp mig bara..
Eventuellt kan priset bli lägre om produkten tillverkas i närheten eller säljs i stora volymer men annars är tyvärr Sverige ett land där tekniska konsumentprylar säljs betydligt dyrare än i flera andra länder...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?