Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur ska jag koppla Laptop till Zepto A42

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2008 - 13:38

Lyman Zerga
  • Lyman Zerga
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Jag har precis köpt en Zepto A42 från Dustin och har lite fundferingar på hur jag skall koppla ihop den med min Laptop. Min dator har ej HDMI, men VGA och DVI. Jag har provat med Kjell & co top of the line VGA kabel, men inte ställa in laptopen på så hög upplösning, för då säger Tv:n signalfel. Går det att koppla så att man får 1080p åpå något vis? Något förslag på hur jag kopplar ljudet bäst? Går det att få digitalt ljud på något sätt?

När jag scannade efter digitala kanaler, så hittade TV:n inga i mitt ComHem förseddan hus. Hur kommer det sig? Måste man be ComHem om att få digitala signaler? Blir det i så fall problem med signalerna om jag har en äldre tv utan digitalbox i sovrummet?

Är lite rookie i sammanhanget och skulle uppskatta all hjälp man kan få från de av er som är mer insatta.

Stort tack på förhand!

Postad 16 October 2008 - 13:54

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Står i instruktionen: Max 1366x788 via VGA.
Du kan få pixelmappning via HDMI. Använd DVI till HDMI.
Står på prisjakt att du kan få pixelmappat över VGA också, vilket jag inte förstår när man max kan få 1366*788 med VGA enligt samma sida.
Du kommer behöva en digitalbox från Comhem (DVB-C) för att kunna se digitalt. Den inbyggda digitalmottagaren är av typen DVB-T, vilket är markbunden signal. För att använda den behöver du ansluta en vanlig antenn. Kan räcka med bordsantenn om förhållandena tillåter.

Postad 16 October 2008 - 14:00

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Och inga problem med gamla TVn. Dom digitala signalerna ligger där färdigt. Du behöver bara en box och programkort för att se dem. Comhem har inga fria kanaler
Box behöver du för att du inte köpte en tv med C-box

Postad 16 October 2008 - 15:32

Lyman Zerga
  • Lyman Zerga
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Stort tack för de snabba svaren!

Det var ju synd att man inte hade koll på problematiken med Comhem vs DVB-T. Vill inte ha en ful digitalbox, finns det något annat sätt att "brygga" DVB-C till DVB-T? Hur pass mkt bättre bild blir det med digitalsignaler? Är det värt att köpa en digitalbox? Kan man då se Comhems alla kanaler i digitalt format?

Nån som hade nåt bra förslag på hur jag skall koppla ljudet mellan Laptop och Tv på bästa sätt? Samt om det går att få digitalt ljud på något sätt?

Postad 16 October 2008 - 16:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Stort tack för de snabba svaren!

Det var ju synd att man inte hade koll på problematiken med Comhem vs DVB-T. Vill inte ha en ful digitalbox, finns det något annat sätt att "brygga" DVB-C till DVB-T? Hur pass mkt bättre bild blir det med digitalsignaler? Är det värt att köpa en digitalbox? Kan man då se Comhems alla kanaler i digitalt format?

Nån som hade nåt bra förslag på hur jag skall koppla ljudet mellan Laptop och Tv på bästa sätt? Samt om det går att få digitalt ljud på något sätt?

Nej det går inte att få c kanaler i t box. Bilden blir MYCKET bättre, värt varje krona. Du ser alla du betalar för. Se comhems hemsida. 3,5 mm minitelekontakt på någon hdmi för ljud? Det brukar flera märken ha

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.