Viasat Golf sen... det är ett kapitel för sig själv!! hur kan man sitta och kabla ut sändningarna i 4:3 format, det är snart 2009 ... HALLÅ!? ... VAKNA!!!
//Förbannad
Redigerat av ClarkOne, 17 October 2008 - 15:35.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Viasat Sport, Fotboll, Motor, (Golf)
Startad av
ClarkOne
, Oct 17 2008 15:34
47 svar till detta ämne
Postad 17 October 2008 - 15:34
Nu när Viasat storsatsar på starkt nischade kanaler, tunga kommentatornamn och full coverage tycker man väl även att dom borde kunna göra något åt kvalitén på sina sändningar, jag sitter och kollar på F1-träningen inför Kinas GP nu på Viasat Motor ... va f*n är det frågan om?? skall man nu gå ifrån TV6 så kan man väl åtmindstonde se till att hålla samma kvalitet på sändningarna på dom nya kanalerna som man fick på TV6!?. Nej fy fasen ... riktigt riktigt usel kvalitet!!!
Viasat Golf sen... det är ett kapitel för sig själv!! hur kan man sitta och kabla ut sändningarna i 4:3 format, det är snart 2009 ... HALLÅ!? ... VAKNA!!! //Förbannad Redigerat av ClarkOne, 17 October 2008 - 15:35. Postad 17 October 2008 - 16:29
Viasat Golf går över till 16:9 i november Postad 17 October 2008 - 16:50
Jo bildkvalliten på F1 nu är riktigt dålig.
Jag ser knappt namnen på förarna och klockan är väldigt suddig. Redigerat av jonasprivate, 17 October 2008 - 16:51. Postad 17 October 2008 - 16:56
Är det så? vart har du läst det? Postad 17 October 2008 - 17:11
Får dom inte iordning på den bilden, så ska det fan inte betalas några 99kr/mån för det paketet.
Jag sitter med Comhem, och har dålig bild. Är det samma med parabol kunder tro? Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered42562, 17 October 2008 - 17:15. Postad 17 October 2008 - 17:34
Personligen är jävligt orolig att man styckar sönder CL-omgångarna till att bara sända 2 matcher live på TV 6 och Viasat fotboll mot 4 som hittills (tv 6 plus viasat sport 1-3). . Verkar ju inte som de övriga nya sportkanalerna ska vara gränsöverskridande till andra sporter. Då är man utlämnad till deras subjektiva åsikter om vilka 2 matcher som är intressant. Alltid Inter med Zlatan
Postad 17 October 2008 - 17:38
Jo jag har samma taskiga bild som du Jonas.
Jag har Bredbandsbolaget,bara väntar på att de ska ta fram en HD box. Postad 17 October 2008 - 17:50 Vet att i Japan så använde dom en annan teknik (andra kameror) så skärpan va sämre än i andra race. Trodde Japsarna hade bästa grejjerna men så är det tydligen inte! Postad 17 October 2008 - 18:06
Viasat tappar bundesligan nästa säsong. Kommer att sändas i Eurosport
Hoppas de köpt HD rättigheterna också.... Postad 17 October 2008 - 18:22
har oxo bedrövlig bild på viasat motor.snacka med comhem kundtjänst o de påstod att de hade jättebra bild på deras tv apparater ringde därefter till viasat o efter 30min väntan så sa dem att de hade problem men att det skulle åtgärdas snarast. man tycker ju att när de nu startar en ny motorkanal så ska väl de på premiären kunna ha ordentlig bild. får la köpa sig en 14" tjock tv o sitta på 5 meters avstånd i värsta fall Postad 17 October 2008 - 19:00
hej
jag tittar via satellite på viasat motor och har också dålig bild ligger runt 3500 kb/s nu Postad 17 October 2008 - 19:23
Haha, Comhems kundtjänst är ett skämt, dom kan man inte lyssna på
Man tack för infon, hoppas dom fixar bilden till racet på söndag morgon iaf! Och även minskar på logotypen.. Tycker den är onödigt stor.. Postad 18 October 2008 - 08:28
tyckte bilden var något bättre idag under kvalet men man vill ju ha ännu bättre
Postad 18 October 2008 - 13:45 De sänder även på de andra kanalerna: http://www.viasatspo...t/view/12908/1/ Postad 18 October 2008 - 15:04
Japp lite bättre va den,så ett steg i rätt riktning. Postad 20 October 2008 - 21:50 Oh fasen. kan man fråga vad dom ska fylla ut den tiden med på Viasat fotboll... Franska Ligan enbart känns ju rätt tunt bland de ordinarie ligorna. Postad 21 October 2008 - 08:02
De har väl ett uttalat mål att köpa Premier League, har dock inte koll på hur länge C+ har de rättigheterna.
Postad 21 October 2008 - 12:11
Ja det vore inte fel. Postad 21 October 2008 - 14:17 Jo, det vore fel. C+ har en utmärkt produkt idag. Det enda man kan klaga på är väl att de inte satsar på svenska kommentatorer idag på alla matcher. Samt då att de kanske borde, likt Viasat, kanske se om de inte ska öka datataken lite på sina sportkanaler. Inte alltid gräsmattan ser ut som en gräsmatta om jag ska vara vänlig med orden (på icke HD-kanal). Till säsongen 2009/2010 har C+ rättigheterna för Premier Leauge. Postad 21 October 2008 - 16:21
Dagens motortablå... Vad i hela h*lvete är det här??????
100% motorsport, en sport, en passion, bla bla bla... Tur man inte tecknade sig för skiten... 16:00 FIA GT Championship: Zolder Motorsport. 18:30 Race Recap Motorsport. 19:30 Formel 1: Kinas GP Highlights F1. 20:40 Champions League: Bayern München-Fiorentina Fotboll. 22:40 Formel 1 Archives: San Marino GP 2006 F1. 00:40 Nascar Sprint Cup Series: Highlights Motorsport. 01:35 Formel 1: Kavalkad 2008 F1. Postad 21 October 2008 - 16:27
trodde de hade en kanal för sån där boll sparkning. själv tröttnade jag på kvaliten som var på f1 i helgen så idag sa jag upp abonnemanget
Postad 21 October 2008 - 23:10
Men kommer det verkligen att sändas fotboll på Motor i framtiden? Har för mig att det var endast den här omgången. I vilket fall som helst så kan det väl ändå inte vara alltför jobbigt om de visar fotboll ett par timmar fyra gånger i månaden (om det inte är t.ex. VM-kval för då kanske det bara blir två gånger). Jag förutsätter att ingen intressant direktsänd motorsporttävling får stå tillbaka för fotbollen, utan man sänder nog fotboll för att det inte finns något annat att sända. Men det är klart, jag är betydligt mer intresserad av fotboll än motorsport så helt opartisk är man ju inte....
Apropå bildkvalité så kollade jag på Juventus-Real Madrid på Viasat Fotboll med min nya Telia digitalbox (Motorola VIP 1910) som jag kopplat in i min Samsung LE-40A656 med en Supra HDMI-kabel. Och jag måste säga att bilden är bättre än på TV6:s fotbollssändningar som jag tittar på med min Boxer digitalbox (Sagem PVR 6240T) som är inkopplad med en Supra scartkabel. Kan dock inte svara på om bildkvalitén är bättre på Viasat Fotboll än på TV6 eller om det är Teliaboxen plus den digitala insignalen som gör bilden bättre, men jag är helt klart nöjd med bilden på fotbollskanalen. Dock verkade det som att Viasat hade lite problem med utsändningsformatet då det växlade mellan 4:3 och 16:9, men inte under själva matchen som tur var. Har ställt in både boxen och TV:n på 16:9, men när man t.ex. visade höjdpunkter från andra CL-matcher i omgången eller om jag bytte kanal till Viasat Motor, så växlade bilden om till 4:3. Någon annan som tittade på fotbollen via Telia som upplevde samma sak? Postad 22 October 2008 - 00:09
ha ha fint me lite urk fotboll i mitten där ja ,, hur faen kan dom sända det när det är en motorsportkanal, det är ju som att sända Hockey i Golfkanalen Synd att motorsporten är borta från Kanal 6, Nu kan väl den förbannade fotbollen försvinna med, som verkar komma i alla kanaler nu. ettan, tvåan, trean, fyran, kanal 5 / 6 / 9 vart ska det sluta ??? Postad 22 October 2008 - 07:49
Var det bara jag som reagerade på den konstiga upplösningen igårdagens match mellan Fenerbache-Arsenal på TV6 ?
Det såg ut som 4:3 upplösning i miniatyr, på min 50" var den totala bildytan nog inte mer än 32". Men det är väl medvetet av Viasat att skicka ut sämre bild till dom som inte betalar för fotbollskanalerna. Nu var ju kvalitén ändå hyfsad på sändningen, men upplösningen var helt mysko. Vad sysslar Viasat med ? Postad 22 October 2008 - 09:32
Håller lite med dig med dagens tablå. Ser ju bara ut att vara en enda direktsänd sport på denna kanal under dagen. Sport som inte är direktsänd känns ju lite B.... Postad 22 October 2008 - 09:42
Jag förstår inte riktigt resonemanget. Om det inte finns någon motorsport att direktsända, vad spelar det då för roll om man visar fotboll? Eller säg så här, vad tycker ni att Viasat Motor borde visa i direktsändning ikväll mellan 20:40 och 22:40?
Postad 22 October 2008 - 10:58 en direktsänd tv tablå vore mer intressant än fotboll iaf;) som ändå sänds på 7 tusen andra kanaler Postad 22 October 2008 - 11:39 Kommentatorerna beklagade sig över signalen dem hade. Det var inte dem som bestämde yadda yadda. Turkarna använder väl icke svensk standard utrustning eller liknande.. Postad 22 October 2008 - 15:41 Förstår inte resonemanget? Att sända fjollboll 2 timmar på bästa programtid i en 100% (yeah right..) motorsportkanal är fan i mig skandal. Vill man se vuxna män som springer efter en boll kan man slå över till fotbollskanalen. Finns det ingen direktsänd motorsport att sända så finns det oändligt med gamla sköna lopp av diverse motorsport att visa, eller lite reportage om förare, stall, teknik eller vad som helst. Postad 22 October 2008 - 19:01
Även viasat vet att folk är beredda att betala för fotbollen. Själv skaffade jag viasatsport till 75 % på grund av champions League. Sen ser jag Amerikanska fotbollen, tennis och F1 som en bonus. Dock håller jag helt med dig att det är ganska B att lansera kanalen som en 100% motorkanal. Postad 22 October 2008 - 21:52
Det kanske är roligare att se sammandrag och liknande när det gäller motorsport, men om jag ska titta på fotboll så ska det vara direktsändning. Men om det hade varit tvärtom, om man visat direktsänd motorsport på Viasat Fotboll så hade jag föredragit det (trots att jag inte är motorsportsintresserad) framför veckans höjdpunkter från Bundesliga. Men som sagt, några timmar av annan sport varannan vecka är inte något jag skulle bli upprörd över.
Postad 23 October 2008 - 15:55
I princip kan man ju hålla med men har funderat tidigare på just hur en renodlad motor kanal ska kunna funka. I princip tävlas det väl inte i motorsport utom på helger? Möjligen Speedway undantagen. En golfkanal har ju i alla fall 4 dagar i veckan med nya tävlingar. Hur mycket sammandrag, repriser och dokumentärer kan man egentligen sända? Tror Viasat skulle förlora mer på att t.ex. inte sända en Liverpool match än att inte sända en motordokumentär i repris. Kan garantera i alla fall en abbonent mindre. Lite osmart att döpa kanalerna så. Postad 24 October 2008 - 08:57
men nån får lida för detta nickelodeon nordic
och norrmännen anses vara värda bättre bild viasat sport norge tror inte att någon som är genuint intresserad av någon sport vill se matcher/tävlingar i repris/sammandrag/eftersändning/best of/highlights/archives/kavalkad/kallatvadfandomvill, livet är för kort får att göra nåt 2 ggr, förutom ni vet sport är sport och inte underhållning, kanalnamns förslag till viasat, Viasat best of wrestling, Viasat Motorcrash, slut på min fantasi nej fram med sport kanaler med bara direktsänd sport Postad 25 October 2008 - 09:34
Håller helt med. Det är ju lite av poängen med viasat, att dom köpt upp "the best of the best" när det gäller direktsänd sport. Att ha rättigheterna till champions League och bara sända 1-2 matcher direkt vore ju katastrof. All heder åt viasat för detta. Med tanke på namnet skulle Viasat Motor Weekend kanske vara bättre. Skulle ju bli 2 flugor i en smäll. Bara direktsänd motorsport på helgen och man skulle slippa en massa repriser av motorsport i veckorna. Postad 02 November 2008 - 22:45
Uppar den här lite. Mitt Boxerabbonemang går snart ut och jag vill ju kunna se både F1 och motoGP nästa år oxå, så Viasat funderar jag förstås på. Därför undrar jag på hur bilden var från Brasilien i helgen? Fortsatt dålig bild eller var det bättre?
Postad 05 November 2008 - 09:23
Jo fast... jag såg en reklamsnutt på TV för några dagar sedan där de gjorde reklam för Viasat Mtor. "Viasat motor... 100 % Motor". Då kan man ju förledas att tro att det betyder 100 % motor, inte mest motor med lite fotboll! nä, Viasat har klantat sig här och målat in sig i ett hörn, och det är dags att göra en pudel för dem.... Postad 17 November 2008 - 20:39
Någon som kan ge lite intryck från Viasat motor via Telia´s Digital-TV?
MVH Kribban Postad 17 November 2008 - 22:03
Det är ju faktiskt udda hur man kan få för sig att satsa på en ren motorkanal. Hur mycket intressant motorsport finns det i veckorna??? I princip bara speedway och det har man inte rättigheterna till. Postad 25 November 2008 - 22:11
Rooney.jpg 30.63K
2 Antal nerladdningarVarför sänder Viasat ut 4:3 material i 16:9? Bild från Villarreal - Manchester Utd på Viasat Motor i kväll. Postad 25 November 2008 - 22:41
ja, varför gör SVT24 samma fel? Jag HATAR pillarbox! Hatar hatar hatar. Okej om ett inslag i ex.v. Sportnytt har sorgkanter men hela program?
Usla teknikplatformar är det enda jag kan tänka mig som inte klarar att switcha mellan 16:9 och 4:3. Samtidigt kanske inget man tänker på när man köper en teknisk platform som ska klara HDTV, eller, ivarfall 16:9. Fast kanalerna klarar det ju utmärkt när det är reklam i 4:3-program. Nä, jag fattar inte. Postad 26 November 2008 - 11:34 Ja det va nåt fel igår med, Villarreal - Man U, Zenit - Juve och BATE - Real. Jag gissar på att feeden dom fick ifrån Spanien, Ryssland och Vitryssland va 4:3, Det största problemet jag hade va dock att bilden hamnade imellan 16:9 och 4:3, så jag behövde ställa tvn på 14:9 för att få rätt aspect ratio. Postad 26 November 2008 - 21:51 Rooney har väl alltid varit lite bred så det ser väl helt normalt ut? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |