Hum. Eftersom din smak är istort sett överensstämmande med min; så blir detta nog ett köp. 
Det tycker jag att du gör rätt i.

Det här spelet upplever jag lite som en underdog som inte fått den uppmärksamhet det förtjänar.
54 recensioner på Metacritics ger det här spelet en medelbetyg på 80 / 100.
Stämmer in bra på vad jag tycker om det också. Hade de två punkterna jag nämnt ovan varit fixade hade jag gett det här spelet 100 / 100.
*edit*
Sådärja, sköt just ner
på hard. Nästan lättare nu på hard på andra varvet än det var på normal under första. Fast det är klart, jag har låst upp lite bättre flygplan nu.
*edit*
Det var inte lätt, men lyckades varva spelet på
Hard nu. Det blev exponentiellt svårt på vissa uppdrag i slutet. Sådär. Nu har jag låst up Nosferatun (samma flygplan som Strigon använder). Gott. Rolig leksak är den.

Kanske ska ge mig i kast med
Expert nu då...
*edit*
Halvvägs genom spelet på
Expert nu. Bakom spakarna på en Nosferatu har det inte varit så svårt än så länge. Enda nackdelen med det flygplanet är att det inte tål någonting. En missilträff och det är adjöss, kanske en par tre träffar från en kulspruta och det är samma sak. Har betygsatt det här spelet. En solid 4:a blev det. Hade man gjort singleplayer-delen längre och lagt mer krut på storyn så hade det varit en 5:a och förmodligen det spel som jag väntat på (som klår Wing Commander). Nu är det som Wing Commander (eller X-wing) fast med bättre flygkänsla, men sämre story.
*edit*
Har varvat det på
Expert nu och funderar på ett fjärde varv och
Ace, men jag avaktar nog och tar mig an alla ospelade spel istället. Nu ska jag sluta med den här monologen och hoppas att fler upptäcker den här pärlan. Lätt det bästa spelet jag lirat 2008 (än så länge, men Dead Space eller Fallout 3 kanske petar ner det.).
Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 November 2008 - 00:07.