Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ace Combat 6

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ace Combat 6 (7 medlem(mar) har röstat)

Vad blir ditt betyg?

1. 1 (2 röster [28.57%])

Procent av omröstning: 28.57%

2. 2 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

3. 3 (2 röster [28.57%])

4. 4 (1 röster [14.29%])

Procent av omröstning: 14.29%

5. 5 (2 röster [28.57%])

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 October 2008 - 21:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Bifogad fil  1.jpg   128.16K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.jpg   64.77K   0 Antal nerladdningar

Köpte det här eftersom jag saknat ett "Wing Commander"-lir sedan X-wing Alliance kom. Jag har än så länge inte ens överlevt första uppdraget, men intrycken än så länge är bra. Möjligheten att välja flygplan och bestyckning inför varje uppdrag, multiplayer samt coop möjligheter gör det ännu mer intressant. Dessutom är musiken störtskön!

Någon annan som tittat på det här?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 October 2008 - 21:53.

Postad 29 October 2008 - 09:32

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Köpte detta när de kom.. är faktist sjukt underhållande :( Musiken är så pass bra att man ryser! Det enda dryga är att de är SJUKT svårt på de högre svårighetsgraderna!

Lycka till å akta dig för Strigon leaders! :lol:

Postad 29 October 2008 - 09:34

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Dedär F22planen såg riktigt bra ut.

Jag köpte det aldrig utan körde bara demon och det kändes så fruktansvärt arkadigt. Blir det bättre när man kommer in i det?

Postad 29 October 2008 - 11:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Detta har jag alltid varit lite sugen på...

Hur är flightsticken? Nödvändig eller gimmick?

Annars väntar jag väl mest på nått demo för HAWX som ska vara snarlikt.

Redigerat av Unregistered6810b893, 29 October 2008 - 11:13.

Postad 29 October 2008 - 12:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Dedär F22planen såg riktigt bra ut.

Jag köpte det aldrig utan körde bara demon och det kändes så fruktansvärt arkadigt. Blir det bättre när man kommer in i det?

Jag tycker det kan jämföras med X-wing -eller Wing Commander-spelen. Inte arkadigt, men inte heller en simulator.

*edit*
Jag kör med handkontrollen och det fungerar bra. Flightstick borde vara bättre, men jag vill inte hosta upp pengar för en sån om jag inte vet att det kommer många fler spel liknande Ace Combat 6.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 October 2008 - 18:33.

Postad 29 October 2008 - 13:56

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Jag har ett ex ace combat 6 om någon vill byta spel.. pm om ni är intresserade!

Postad 31 October 2008 - 21:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Ska börja på uppdrag fyra nu och har haft skitkul än så länge. Finns t.o.m. en "in cockpit"-view som jag upptäckte av en slump. Bara att trycka på höger spak så får man vyn från cockpit istället. Snyggt som fan också är det. Bästa solnedgången någonsin i ett spel. Storyn berättas inte från pilotens synvinkel utan ifrån de runtomkring, vilket gör att uppdragen känns lite frånkopplade från mellansekvenserna. Mindre bra, men annorlunda så det gör ingenting.

*edit*
Är på uppdrag nio nu och det är vansinnigt underhållande! :-)
Det här spelet har utan tvekan den bästa flygkänslan jag någonsin upplevt i ett TV-spel. Fantastisk grafik också. Kan egentligen bara klaga på två saker.

För det första, karaktärerna saknar karaktär (pun intended). Piloten man kontrollerar är helt anonym med undantag för att folken i Emmeria anser en vara en hjälte, men det är inte som Colonel Blair i Wing Commander direkt. Shamrock är en blek wingman i jämförelse med Spirit, Maniac, Angel m.fl. från Wing Commander världen. Det hjälps inte av att all story utanför uppdragen berättas från fiendens eller civilas synvinkel. D.v.s. man får aldrig se några band knytas, dialoger mellan karaktärerna utspelas utanför uppdragen. Synd, det hade bidragit mycket till att man skulle bry sig mer om karaktärerna runt om.

För det andra. Spelet är extremt linjärt. Visst det finns objectives under uppdragen där att klara objective A kan underlätta för att man ska klara objektiv B och C. Däremot grenar sig inte uppdragen såsom i Wing Commander, d.v.s. att uppdragen man utför beror av hur det har gått tidigare i spelet. I Wing Commander, om man misslyckades med tillräckligt många uppdrag så slutade det med att fienden vann kriget. Detta gjorde att man kunde "kosta på sig" att misslyckas med vissa uppdrag om de visade sig för svåra. Nu finns det exempel så som Tie-fighter där uppdragen också var linjära, men då var de istället betydligt fler. Jag vill minnas att Tie-Fighter utan expansionspaket var minst dubbelt så stort som Ace Combat 6. Fattar inte varför man inte fyllt ut mer i single player kampanjen. Uppdragen kan inte vara svåra att designa när man väl har motorn klar?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 November 2008 - 22:42.

Postad 02 November 2008 - 18:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hum. Eftersom din smak är istort sett överensstämmande med min; så blir detta nog ett köp. :)

Postad 02 November 2008 - 19:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Hum. Eftersom din smak är istort sett överensstämmande med min; så blir detta nog ett köp. :)

Det tycker jag att du gör rätt i. :)
Det här spelet upplever jag lite som en underdog som inte fått den uppmärksamhet det förtjänar.
54 recensioner på Metacritics ger det här spelet en medelbetyg på 80 / 100.
Stämmer in bra på vad jag tycker om det också. Hade de två punkterna jag nämnt ovan varit fixade hade jag gett det här spelet 100 / 100.

*edit*
Sådärja, sköt just ner
Spoiler
på hard. Nästan lättare nu på hard på andra varvet än det var på normal under första. Fast det är klart, jag har låst upp lite bättre flygplan nu.

*edit*
Det var inte lätt, men lyckades varva spelet på Hard nu. Det blev exponentiellt svårt på vissa uppdrag i slutet. Sådär. Nu har jag låst up Nosferatun (samma flygplan som Strigon använder). Gott. Rolig leksak är den. :(
Kanske ska ge mig i kast med Expert nu då...

*edit*
Halvvägs genom spelet på Expert nu. Bakom spakarna på en Nosferatu har det inte varit så svårt än så länge. Enda nackdelen med det flygplanet är att det inte tål någonting. En missilträff och det är adjöss, kanske en par tre träffar från en kulspruta och det är samma sak. Har betygsatt det här spelet. En solid 4:a blev det. Hade man gjort singleplayer-delen längre och lagt mer krut på storyn så hade det varit en 5:a och förmodligen det spel som jag väntat på (som klår Wing Commander). Nu är det som Wing Commander (eller X-wing) fast med bättre flygkänsla, men sämre story.

*edit*
Har varvat det på Expert nu och funderar på ett fjärde varv och Ace, men jag avaktar nog och tar mig an alla ospelade spel istället. Nu ska jag sluta med den här monologen och hoppas att fler upptäcker den här pärlan. Lätt det bästa spelet jag lirat 2008 (än så länge, men Dead Space eller Fallout 3 kanske petar ner det.).

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 November 2008 - 00:07.

Postad 17 February 2009 - 21:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Spelade första uppdraget. Samma som fanns i demot.

Fast detta spelet är nog det jag ville HAWX skulle vara. Otroligt skönt att flyga.

'Storyn' därimot kräver en hink nära fåtöljen...

Postad 17 February 2009 - 22:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Spelade första uppdraget. Samma som fanns i demot.

Fast detta spelet är nog det jag ville HAWX skulle vara. Otroligt skönt att flyga.

'Storyn' därimot kräver en hink nära fåtöljen...

Innan spelet är slut har du nog hunnit fylla ett badkar...
Men spelet i sig är helt suveränt. Flygkänslan är på topp.
Däremot har jag inte gett upp på H.A.W.X ännu. Får se hur recensionerna blir.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 February 2009 - 22:09.

Postad 16 March 2009 - 10:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hjälp!

Jag får storpisk!

Nu kör jag iofs på Easy, så det gör ju inte så mycket då ens plan verkar överleva både en och två raketer.

Men hur f-n undviker man radar lock-on och efterföljande missil? Jag har satt min wingman i 'cover' läge och det hjälper ju en hel del. Oftast har jag allierad cover också vilket hjälper ännu mer men ändå får man radar-locks och missiler efter sig...

Så fort det börjar blinka rött så börjar jag lägga planet i High-G sväng, det hjälper, ibland. Men det känns helt slumpmässigt. Man verkar inte direkt se missilen på radarn heller?

Känns som jag angriper det fel... Ska man ta det i nån sorts prio-ordning (de som jagar ens six, ECM plan, SAM-sites, eller vad).

Dessutom, hur ser jag vem som gjort radar-lock på mig? Hur ser jag vilken missil som trackar mig? När ska jag kasta planet i en High-G sväng för att undvika skiten?

Och, finns det inga chaff / flares? Det har funnits i flygsims sen jag började spela dem, men inte i detta?!?

Edit: Tyckte jag kände igen rösten som presenterar uppdragen. Men det kanske inte var så konstigt!??

Redigerat av Unregistered6810b893, 16 March 2009 - 11:01.

Postad 16 March 2009 - 12:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Hjälp!

Jag får storpisk!

Nu kör jag iofs på Easy, så det gör ju inte så mycket då ens plan verkar överleva både en och två raketer.

Men hur f-n undviker man radar lock-on och efterföljande missil? Jag har satt min wingman i 'cover' läge och det hjälper ju en hel del. Oftast har jag allierad cover också vilket hjälper ännu mer men ändå får man radar-locks och missiler efter sig...

Så fort det börjar blinka rött så börjar jag lägga planet i High-G sväng, det hjälper, ibland. Men det känns helt slumpmässigt. Man verkar inte direkt se missilen på radarn heller?

Känns som jag angriper det fel... Ska man ta det i nån sorts prio-ordning (de som jagar ens six, ECM plan, SAM-sites, eller vad).

Dessutom, hur ser jag vem som gjort radar-lock på mig? Hur ser jag vilken missil som trackar mig? När ska jag kasta planet i en High-G sväng för att undvika skiten?

Och, finns det inga chaff / flares? Det har funnits i flygsims sen jag började spela dem, men inte i detta?!?

Edit: Tyckte jag kände igen rösten som presenterar uppdragen. Men det kanske inte var så konstigt!??

Nu har jag inte spelat sedan december, men jag har för mig att man ska se missilerna på radarn. Det enklaste sättet att komma undan en missil är att svänga "snabbt" (är det det du menar med High-G?), d.v.s. att hålla inne bägge avtryckarna medan du svänger. Viktigt är att aldrig flyga rakt fram längre än nödvändigt när man blir beskjuten.

Ett knep för att "rensa ryggen" när det går hett till är att använda all moral du byggt upp under uppdraget till att ge order till alla (inte bara din wingman) att täcka dig. Det gör du genom att trycka nedåt på D-pad. Då kommer alla att attackera de som skjuter mot dig. Det är särskilt användbart då det finns många fiendeess i luften.

Postad 16 March 2009 - 12:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ett knep för att "rensa ryggen" när det går hett till är att använda all moral du byggt upp under uppdraget till att ge order till alla (inte bara din wingman) att täcka dig.

Använde inte detta alls mycket innan, men när man skulle sänka Aigon så spammade jag den som besatt. ###### uppdrag dessutom... Helt utan checkpoints. Flertalet gånger jag dog när jag skulle PRECIS skjuta ner det näst sista planet, oftast genom att flyga in i skiten eller nån dum strö-missil som får lock-on.

Just nu känns allt slumpmässigt, men man börjar så sakta lära sig 'reglerna'. Hoppades bara på nått knep, men det är väl bara att försöka lära sig själv. :D

Roligt spel, men önskar man blivit lite bättre på det. Dogfights blir det tyvärr inte så mycket av då det alltid är nån SAM eller fiendekompis som kommer in och stör med en missil.

Önskar det varit med Top Gun känsla dessutom.
Storyn tittar jag mest på för att se hur de kan, om möjligt, göra den ännu mer cheesy för varje ny cut-scene och det lyckas de dessutom med! ;)

Postad 16 March 2009 - 12:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hmm, om du har överlevt Agaionuppdraget borde du inte ha problem med missiler?
Jag tycker det var bland de svårare inslagen.

Postad 16 March 2009 - 13:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Mja, hade inte så stora problem med just missiler i det uppdraget. Mest att jag körde in i planen när jag försökte navigera runt dem för att 'komma åt' med raketer / kulsprutan.

Strigon strök med när jag kallade in allierad support. Var lite knepigt när Aigon öppnade alla gun-ports men då körde jag med xma4:orna och 'allied attack' på den och allmänt höll mig undan.

Fick iofs bara 'B' (sämst hittintills) på uppdraget. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 16 March 2009 - 13:09.

Postad 16 March 2009 - 15:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Mja, hade inte så stora problem med just missiler i det uppdraget. Mest att jag körde in i planen när jag försökte navigera runt dem för att 'komma åt' med raketer / kulsprutan.

Strigon strök med när jag kallade in allierad support. Var lite knepigt när Aigon öppnade alla gun-ports men då körde jag med xma4:orna och 'allied attack' på den och allmänt höll mig undan.

Fick iofs bara 'B' (sämst hittintills) på uppdraget. ;)

Det var i det uppdraget jag insåg att man kunde få hjälp av alla. Hade duktiga problem på Hard där. :-)

Postad 18 March 2009 - 23:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Sådärja. Nu har man kört igenom kampanjen på Easy. 290 GS var det värt. :)

Startade om på Normal, men funderar om man skulle ta Hard direkt? Vill ju ha Nosferatun. ;)

Normal i sig ger ju ingenting extra...

Postad 18 March 2009 - 23:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Sådärja. Nu har man kört igenom kampanjen på Easy. 290 GS var det värt. :)

Startade om på Normal, men funderar om man skulle ta Hard direkt? Vill ju ha Nosferatun. ;)

Normal i sig ger ju ingenting extra...

Nosferatun gör det helt plötsligt möjligt att ta sig an Expert och Ace, så jag säger kör på Hard. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.