47LG7000
50 svar till detta ämne
Postad 30 October 2008 - 19:12
Eron
-
Eron
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Man har ju läst en del om 50" och 60" av LG's 7000 plasma serie, men hur står sig igentligen deras 47" LCD.
Den ska tydligen klara att återge korrekt hantering av 24p till 120Hz. Någon som har den? och kan berätta lite mer om hur den är.
plus och minus all info är välkommen.
/eron
Postad 31 October 2008 - 16:15
Eron
-
Eron
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Teknisk specifikation: Panel Model name 47LG7000 Resolution 1920x1080p TruMotion Yes Backlight type WCC (Wide Color) Intelligent Sensor Yes Brightness (cd/m2) 500 Dynamic Contrast Ratio 50 000:1 Tuner Analog PALⅠ/I', PAL/SECAM BG/DK, Secam L/L', NTSC M(AV ONLY) DVB-T (Digital for terrestrial) Yes (CI Type) DVB-C (Digital for cable) No MPEG 4 No ISF calibration Ready Yes Icon menus Yes USB functions System Upgrade, File Type JPEG,MP3 PiP (Picture in Picture) No EPG (electronic Program guide) 8 Days Teletext 1000p, TOP(Table Of Page) / Flof / List Language 22 (English / Germany / Denmark / Spain / France / Italy / Greece / Netherlands / Norway / Sweden / Finland / Portugal / Hungary / Poland / Rumania / Croatia / Slovenia / Czech / Serbia Sound Hidden speaker Elektrostat speaker Yes Speaker system 2 Way 4 Speakers Clear Voice Yes Video 24p Real Cinema Yes (24p 5:5 Pull down) Just Scan (0% overscan) Yes ( HDMI/Component :1080i / 1080p / 720pAV mode Intelligent Sensor/Vivid/Standard/Cinema/Sport/Game Aspect Ratio Correction 16:9/Original/4:3/14:9/Zoom1/Zoom2 Side HDMI 1( HDMI ver 1.3) USB Yes (v2,0) Video 1 AV In, 1 S-Video In CA slot 1 Rear HDMI 3 (480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p)Ver 1.3 Component 1 (480i/480p/576i/576p/720p/1080i/1080p) Scart 2 (1xTV out. 1xMNT/DTV Out) TV output DTV / Monitor out Audio output 1 (Optical) Power Consumption Typical 286w Intelligent Sensor 108w Stand-By 0,8w Dimension SET Weight incl stand 30,1 kg SET size incl stand 1026.2*734*293.4
Postad 06 November 2008 - 00:25
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej någon som har denna? fått en fin review på http://www.trustedre...-47in-LCD-TV/p1 allmänt? + - ? är den bra att spela xbox 360 på ? dvs hur är det med input lag? m.m
Postad 10 November 2008 - 18:04
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
ingen som köpt denna? verkar intressant
Postad 11 November 2008 - 11:22
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har en 47" lg7000 lcd. Det är riktigt bra bild. Fungerar bra till både sport och film. Den har en truemotion funktion som är rätt cool, lite 3d känsla. Har inte märkt några nackdelar med den. Flyter riktigt bra, och har inte dålig svärta som vissa påstår. Har inte testat ps3 än. Riktigt prisvärd tv. Fick den till bra pris med
Postad 11 November 2008 - 13:17
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag har en 47" lg7000 lcd. Det är riktigt bra bild. Fungerar bra till både sport och film. Den har en truemotion funktion som är rätt cool, lite 3d känsla. Har inte märkt några nackdelar med den. Flyter riktigt bra, och har inte dålig svärta som vissa påstår. Har inte testat ps3 än. Riktigt prisvärd tv. Fick den till bra pris med 
Snälla, berätta mera! Den verkar ju intressant tycker jag, verkar som den klarar SD-TV bra? Och hur blir det att koppla in dator? Pixelmappning antar jag den klarar förstås, men är det någon input-lag? Feed me!  Tack på förhand EDIT: Såg först nu att inconsistent redan ställt frågan om input-lag lol  - en viktig grej för oss som spelar/använder dator på TV:n!
Redigerat av epatnor, 11 November 2008 - 13:26.
Postad 11 November 2008 - 13:51
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Ja jag är helnöjd med den! Det är ju ingen superkvalitet på vanlig tv(tele2), ska jag inte sticka under stolen med. Men den är absolut inte dålig. pixelmappning?  Jag har inte kopplat in datorn än. Men en kompis har en tidigare variant och den har inge lag. Mycket snack om att lcd inte hänger med osv. Rent b-shit enligt mig. Det var 3,4 år sen kanske. Det finns ju inte på dom bättre apparaterna idag. Kan inte lova nått om lag iom att jag inte testat.
Postad 11 November 2008 - 13:55
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ok, det låter ju bra, tack för det snabba svaret!
Det är väl ett tag kvar innan det finns stora LCD:er som klarar standard-TV perfekt, men är det i alla fall OK att se på? Det är inte så dåligt att du måste springa till toaletten efter 5-10min?
Redigerat av epatnor, 11 November 2008 - 13:55.
Postad 11 November 2008 - 14:10
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Vet du vad, om du har lust kan du väl slänga upp några bilder på TV:n i ditt galleri? Vore kul att se den i lite miljöer. Och hemskt gärna närbild på rutan med en Windows-dekstop eller ett konsolspel eller vad du vill  Vore döcoolt
Postad 12 November 2008 - 11:47
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Ja bilden är helt ok, för vanligt tv tittande. Tycker den är riktigt bra för film. Har tyvärr ingen bra kamera. känns som att bilderna inte säger så mycket då. Men kan lägga upp en bild ändå. hittat en död pixel igår kväll. Så blir väll en ny här snart. skönt att jag inte har beställt över nätet iaf
Postad 12 November 2008 - 16:23
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Det var ingen död pixel. Bara nån störning från tele2.
Postad 12 November 2008 - 18:03
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ok det låter helschysst... Vanlig TV är ju faktiskt viktigt än så länge!
Undrar hur mycket bättre den är än LG6000... Den är lite för dyr för oss nämligen
Postad 12 November 2008 - 18:36
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Det har jag ingen aning om. Men 6000 ligger på ca 13k och 7000 på ca 16k. Kanske är värt att lägga lite extra för nya modellen. Ska ta några kort så du får se med både tv och dvd.
Postad 12 November 2008 - 18:58
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Det har jag ingen aning om. Men 6000 ligger på ca 13k och 7000 på ca 16k. Kanske är värt att lägga lite extra för nya modellen. Ska ta några kort så du får se med både tv och dvd.
Tackar ödmjukast! Jo fan man önskar att man snart har köpt sin TV, det är faktiskt jobbigt att gå omkring och fundera så här mycket. I alla fall, när det gäller LG6000 så kan man (som du skriver) få den för ~13.000:-, men det är bara det att då är inte en 46A656 så mycket dyrare... Hmm nä så var det inte. Det billigaste priset på 46A646 på prisjakt var drygt 13.600:-, men ska man handla av en någorlunda seriös butik som netonnet så var det visst 14.700:- som gällde Hmm kanske LG6000 är något att snegla närmare på i så fall. TV:n får tyvärr inte kosta mer än c:a 13.000:-. Och personligen tycker jag faktiskt att den är snygg! EDIT: Annars har jag länge funderat på Sony 46V4000... Även det ett alternativ, men utan 100Hz.
Redigerat av epatnor, 12 November 2008 - 18:59.
Postad 12 November 2008 - 20:10
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Inga problem. Ja samsung är nog inte nått dåligt val heller. Ja 6000 fungerar säkert skitbra  La upp ett par bilder nu.
Postad 12 November 2008 - 20:26
epatnor
-
epatnor
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ah trevligt! Ja ser ju bra ut, svårt att se på en bild men jag tycker man får en känsla för produkten i alla fall. På bild 2 är det lite "halo" effekt runt den mörka tjejen, ser man det på TV:n eller det kanske är kamerans fel.
Postad 12 November 2008 - 21:48
bosss
-
bosss
-
Rookie
-
9 inlägg
Ja som sagt kameran är inte den bästa. Men jag kan garantera att du inte blir missnöjd med bilden. Sen är ju sändningen inte den bästa heller.
Postad 24 November 2008 - 23:53
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Några som köpt denna? bör vara mycket prisvärd.
jag funderar mellan 47lg7000 eller 46w4500
Postad 02 December 2008 - 11:03
Hexenhammer
-
Hexenhammer
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej hej.
Såg att jag blivit tipsad om att skriva lite i denna tråd, angående vad jag tycker om TV:n och sådär. Det kan hända att jag är lite sent ute (är utan internet p.g.a flytt, förutom på jobbet), men jag kör på ändå! Det jag vid första intrycket upplevde som lite negativt var att denna TV, jämfört med min tidigare (LG 42PC55), var väldigt mycket plastigare. Hela baksidan var i plast o.s.v. Och det gör väl att det känns lite "mindre tryggt" kanske...
TV:n går ju absolut att jämföra med LG6000, då det är exakt samma TV, bortsett från att 7000 har Bluetooth (för streaming av musik/bilder, köra ljud vida trådlösa lurar t.ex. (o.s.v)), samt att den har ingång för USB (om man vill köra musik/bilder från t.ex ett USB-minne). Jag var helt ärligt inne på en 47" 6000, eftersom att den är jävligt mycket snyggare. Men eftersom att 7000 är den "nya", så fick det helt enkelt bli en sådan.
Bilden har ju blivit avsevärt mycket bättre sedan min PC55:a, minst sagt. Jag har rent generellt alltid varit lite negativt inställd till större LCD-apparater. Men jag kan helt ärligt säga att den här spöar många Plasma-apparater, utan tvekan. Tru-Motion funktionen är så klart något av det bättre. Det gör att allting rör sig oerhört mycket bättre/snyggare än vanligt. Detta gäller även vanliga TV-sändningar, förutsatt att det är hyfsad bild. Handlar det om TV-sändningar med riktigt dålig/grumlig bild, så kan bilden i vissa partier uppföra sig konstigt. Även lagg vid spel som t.ex Rock Band (el. Guitar Hero); där det är många olika former av rörelse som förekommer.., kan förekomma. Jag har tydligt sett det vid spel av Rock Band, innan låtarna kommer igång, och själva "spelytan" bara rör på sig lite gran. Vid övergång till de partier då själva "spel-plupparna" kommer, så kan det lagga rätt rejält faktiskt. Tar man bort Tru Motion så är det dock inga problem.
Sedan har jag dessutom en liten punkt till som är lite negativ. Man vet ju hur det var på gamla bildrörs-burkar som hade oerhörda problem med små rutiga partier. Jag blev asglad över att det försvann på min PC55:a. Där kunde jag köra på högsta skärpa och konstrast (via HDMI) utan att det uppstod några problem. Med LG7000-burken så kommer detta problem dock tillbaka. När det är små rutpartier (rutiga skjortor på folk i TV o.s.v.) så kommer detta problem igen. Visst, det går att få bort om man ställer in en oerhört mjuk bild. Men jag själv är mycket för hög skärpa, hög kontrast o.s.v.
Det som är lite halvkasst, som man tyvärr insåg i efterhand, är ju det att både Bluetooth funktionen och USB-funktionen i TV:n är aningen överskattade. USB:n klarar bara mp3, jpg (och Gif, tror jag), det går inte att spola i låtarna o.s.v. Angående videofiler har jag ingen aning om vilka som fungerar. Har inte fått några att funka själv. Anar att det bara är det enklaste Mpeg-formaten som fungerar. DivX, annorlunda .avi-format, senare mpeg-format o.s.v är ju helt uteslutet.
Bluetoothfunktionen ska väl funka. Jag har dock inte lyckats med detta. Jag har fått kontakt med alla mobiltelefoner i hushållet, men när man ska streama media, eller bläddra bland innehåll får jag hela tiden felmeddelanden. Hur eller hur så är det en oerhört bra TV som ger oerhört bra bild, med tanke på vad man betalar för. Upplever inget som helst lagg när jag kör dator, PS3 eller liknande till TV:n. Möjligtvis lite när man kör med Tru Motion, men det är ju inget problem som inte går att lösa, liksom. Jag är dock helt inne på en Pioneer-burk någon gång i framtiden. Det enda problemet är ju det att de kostar mer än dubbelt så mycket som en LG. Och därför får det vänta.
Så kort sagt; har du mer pengar - köp en "dyrare" (bättre). Har du inte mer pengar, köp denna. Jag tror inte att du blir besviken. Det är en av LG's bättre maskiner, utan tvekan. Det beror på vad man har för krav. Mina krav är väldigt höga. Jag ser detta mest som en "tillfällig lösning" tills dess att man har råd att skaffa sig en Pioneer. Men vi får se, helt enkelt...
Har ni frågor kring något specifikt som jag inte har nämnt, så är ni välkomna att fråga.
Redigerat av Hexenhammer, 02 December 2008 - 11:05.
Postad 02 December 2008 - 11:22
Cragganmorax
-
Cragganmorax
-
Forumräv
-
-
754 inlägg
Tackar för minirecensionen Hexenhammer
Kan någon vänlig själ som har en 47LG7000 mäta bredd x djup på foten till den? Frågar pga att jag har ett stereobänk som jag inte gärna vill göra mig av med där min nuvarande Sony KDL-40W2000 LCD får plats precis på bredden med foten. Orkar inte montera den på väggen....
Ska eventuellt få köpa en LG till mucho bra pris och 7 tum till skadar ju inte..
Postad 09 December 2008 - 09:29
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Någon som vet om det finns problem med input lag på 47LG7000. Jag kommer att använfa tv:n till XBOX 360 via HDMI. Eftersom jag köper tv för att jag i första hand vill ha en grym spelupplevlese så vill jag veta om tvn är ok eller om den har samma problem som Samsung 46A656. Jag kommer så klart även att kolla på film och tv med den.
Redigerat av klepto2, 09 December 2008 - 09:30.
Postad 09 December 2008 - 12:30
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Någon som vet om det finns problem med input lag på 47LG7000. Jag kommer att använfa tv:n till XBOX 360 via HDMI. Eftersom jag köper tv för att jag i första hand vill ha en grym spelupplevlese så vill jag veta om tvn är ok eller om den har samma problem som Samsung 46A656. Jag kommer så klart även att kolla på film och tv med den. 
Den har ett spel läge so malla andra LG från i år på min halveras input laggen om jag väljer spel läge, till 30 ms. Det är väll i sonys modeller som är lite vassare annars ligger det där runt.Jag ser inga fördröjningar har en plasma i 6000 serien.
Postad 09 December 2008 - 13:42
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ok. Hur bra är den i övrigt om man jämför med Samsung 46A6565 eller Sony 46W4000? Det är dom naturliga rivalerna i den här prisklassen som jag ser det...
En annan fråga, kan tv:n skicka vidare Dolby Digital och andra ljudfromat som skickas in via HDMI till optisk ut?
Redigerat av klepto2, 11 December 2008 - 13:55.
Postad 12 January 2009 - 18:36
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej
väldigt tyst om denna, är det någon som har lite info?
Postad 16 January 2009 - 14:02
=JoNaZ=
-
=JoNaZ=
-
Amatör
-
-
71 inlägg
jag plannerar att köpa en nu i januari eller nästa månad beroende på lönen...
Postad 18 January 2009 - 22:00
Ausgarius
-
Ausgarius
-
Rookie
-
9 inlägg
jag plannerar att köpa en nu i januari eller nästa månad beroende på lönen... 
Beställde min i förra veckan. Lär komma nu under vecka 4. Är dock bortrest... snacka om bad timing. Nåväl, återkommer inom kort med recension av TV:n inklusive Comhems HD-kanaler som också är beställt.
Postad 21 January 2009 - 23:15
Ausgarius
-
Ausgarius
-
Rookie
-
9 inlägg
Beställde min i förra veckan. Lär komma nu under vecka 4. Är dock bortrest... snacka om bad timing. Nåväl, återkommer inom kort med recension av TV:n inklusive Comhems HD-kanaler som också är beställt.
Snacka om att känna mig lurad. Fick nyss veta att TV:n är restnoterad till slutet av februari... men va f... Ringt till övriga leverantörer och det verkar vara samma sak där. Jag förstår egentligen inte. Veckan innan jag beställde den så var det en veckas leveranstid och vips så blev det istället sex veckor. Har LG Sverige leveransproblem? Tacksam för lite tips. Är det värt att avboka TV:n och invänta tills den kommer i slutet av februari? Det kanske är lägre pris då?
Postad 03 February 2009 - 06:51
=JoNaZ=
-
=JoNaZ=
-
Amatör
-
-
71 inlägg
jag såg att den inte fanns i lager nu när jag tänkte beställa så jag mailade o frågade o fick svar att den ska komma i slutet av februari igen  så jag väntar snällt med min beställning tills dess....
Postad 15 February 2009 - 17:33
Ausgarius
-
Ausgarius
-
Rookie
-
9 inlägg
jag såg att den inte fanns i lager nu när jag tänkte beställa så jag mailade o frågade o fick svar att den ska komma i slutet av februari igen så jag väntar snällt med min beställning tills dess....
Det kanske blir så att du får lägga dessa tankar på hyllan. Har fått reda på att den jag beställt inte kommer och att den inte längre levereras till Norden. (Enligt bekanta i England och Tyskland så går det heller inte att beställa modellen där längre.) Det är endast lagerexemplar som går att få tag i. Känns lite segt att ha behövt vänta så länge och sedan få beskedet...
Postad 16 February 2009 - 20:29
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Det kanske blir så att du får lägga dessa tankar på hyllan. Har fått reda på att den jag beställt inte kommer och att den inte längre levereras till Norden. (Enligt bekanta i England och Tyskland så går det heller inte att beställa modellen där längre.) Det är endast lagerexemplar som går att få tag i.
Känns lite segt att ha behövt vänta så länge och sedan få beskedet...
Beställde min på Media Markt idag och ska få den imorrn, enligt dom så har det varit en jäkla åtgång men inte att den slutar levereras. EDIT: Hämtade den idag, mycket fin, har inte hunnit testa så mycket men ser jäkligt bra ut, bättre än min gamla LGLY95 iaf!
Redigerat av Forsbergtrubbel, 17 February 2009 - 15:49.
Postad 17 February 2009 - 11:44
Teq79
-
Teq79
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej Forsbergtrubbel,
Fått Tv från Media Markt ännu? Var det den i Heron city som hade den?
Hur mycket kostade den där?
Redigerat av Teq79, 17 February 2009 - 11:46.
Postad 17 February 2009 - 15:54
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej Forsbergtrubbel,
Fått Tv från Media Markt ännu? Var det den i Heron city som hade den? Hur mycket kostade den där?
Hejsan, Japp hämtade tvn idag, men ja hämtade på Media Markt i Norrköping, dom fick in 2st exemplar, varav 1 bokades av mig.
Postad 21 February 2009 - 12:56
=JoNaZ=
-
=JoNaZ=
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Humm... kollade mediamarkt i växjö och dom kunde inte heller säga när dom skulle få in den. den verkar inte finnas kvar på dustins hemsida heller  lite synd för jag hade verkligen tänkt köpa den...
Postad 24 February 2009 - 10:12
Teq79
-
Teq79
-
Rookie
-
4 inlägg
Om du inte får tag på Lg7000 kanske LH7000 är någonting för dig. Tycker att den är snyggare än Lg7000, den klarar även divX. Här är bilder på alla Lgs nya modeller 2009: http://www.flickr.co...57613726353113/
Postad 26 February 2009 - 17:37
Forsbergtrubbel
-
Forsbergtrubbel
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som kan ge några Bildinställningar om denna? eller som vet nån länk?
har kollat lite men kan inte hitta nått.
Film och xbox prio
Postad 27 February 2009 - 08:58
Teq79
-
Teq79
-
Rookie
-
4 inlägg
Gå till AVforums och de har massor av förslag på inställningar till tvn. http://www.avforums....ngs-thread.htmlEn liten recension av tv: http://www.avforums....0-lcd-hdtv.html
Postad 30 March 2009 - 12:27
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Då har jag beställt en 47 LG7000 från Fyndbörsen.
Hoppas jag blir nöjd.
Dessutom har jag ändrat måtten (Bredd & Höjd) på prisjakts sida. Som jag givetvis trodde på.... så nu får jag köpa ny TV-möbel bara för uppgifterna var fel *grrr*
Men men, i-landsproblem.
Redigerat av candyraver, 30 March 2009 - 18:45.
Postad 30 March 2009 - 20:15
inconsistent
-
inconsistent
-
Amatör
-
-
66 inlägg
OK!
återkom gärna med en rapport. Hur är den att spela på? xbox360. Input lagg? Är svärta sisådär eller helt ok?
Mvh Johan
Postad 30 March 2009 - 21:34
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
OK!
återkom gärna med en rapport. Hur är den att spela på? xbox360. Input lagg? Är svärta sisådär eller helt ok?
Mvh Johan
Hallå Johan Så snart jag får TV:n och "jobbat" lite med den så lovar jag att återkomma med en rapport. Nu är jag inte den största tv-spels fantasten (kan bero på en gammal tjock-tv inte gör en 360 så rolig) men ska givetvis börja lira lite mer omfattande.... Hoppas Fyndbörsen är snabba, - jag hoppas jag får den imorgon - eller senast Onsdag. Sen kommer hela det där med DVB-T och Boxer/ci-kort, men är bilden tillräckligt bra via vanlig SD (antenn från väggen) så kommer jag inte skaffa Boxer.
Postad 08 April 2009 - 21:18
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
En kort recension nu när jag haft TV:en en vecka...
ps. Detta är min första platt-tv.
Utseende:
Snygg som fan! Inga synliga högtalare och ljudet är toppen, dessutom kan foten vridas så det är även det toppen! Snygg röd ram runt TV:n och touch-knappar på sidan (som man ifs inte ser i mörker så man får gissa sig fram...)
Den var heller inte så stor som jag hade trott, men nu när jag tittar på en 40" eller 42" tycker jag det ser litet ut... 32" ska vi inte ens tala om. Hade nog inte ens köpt en 32" till sovrummet.... (ingen elektronik för min del i sovrummet men iaf)
Bild:
Xbox360, perfekt! Dator med VGA, perfekt! Dator till HDMI, Perfekt! Pixelmappar perfekt med andra ord.
DVD ser grymt bra ut. Vanlig Analog TV-Antenn kabel (flerfamiljehus) är schysst, visst lite brus på 6:an men annars är det toppen, tycker den gör ett riktigt bra jobb på lågupplöst material. Och då sitter jag 2,5 till 3,0m från TV:n
Ljud:
Helt OK, inget att klaga på, finns EQ inbyggd så de e bara o öka basen lite så blir de perfekt!
Ingångar/utgångar
Inget o klaga på, DVB-T (Boxer, kräver CA-Modul) 4 HDMI (1 för datorn/dvi), 2 scart, Composit, optisk ut för ljud, men jag saknar analogt ljud ut - inte för jag använder de men min gamle förstärkare utan optiskt hade gillat det. Har ändå stereon inkopplad - när jag kör från datorn. Tror faktiskt ingen kommer sakna några ingångar på denna TV:n
Fjärrkontrollen:
Snygg lång sak.... men sånt där, va ska man säga läder-ormskins överdrag på den, fast i plast. Helt OK men ingen brudmagnet. Kunde vägt lite mer som med B&O fjärrisarna, Men funkar bra, behöver heller inte super-riktas mot TV:n för att den ska reagera.
Inställningar:
Tusentals! Verkligen.. du kan ändra färger, cyan, styrka, fram och tillbaka, bara kolla på denna inställningen jag fick från AV-forum:
Picture mode: expert 1
backlight 35
contrast 98
brightness 46
sharpness 33
colour 50
tint 0
fresh contrast off
noise reduction off
gamma medium
black level, real cinema, trumotion all vary based on attached devices and content being viewed.
white balance warm
red contrast 3
green contrast 0
blue contrast 3
red brightness 1
green brigtness 0
blue brightness 0
red colour 0
red tint 0
green colour-6
green tint 0
blue colour 0
blue tint 0
yellow colour 0
yellow tint 0
cyan colour -7
cyan tint 1
magenta colour 3
magenta tint 6
Det säger ju inte lite om inställningar.
Just nu kommer jag inte på mer, 13500kr är också rätt mycket pengar men jag räknar med att den ska hålla minst i 5 år, håller den i 5 år är det 7kr om dagen. De bör man ha råd med - tänk på det nästa gång ni köper en cola/kaffelatte om dagen
Har ni frågor så ska jag försöka svara på dom
Redigerat av candyraver, 08 April 2009 - 21:35.
Postad 09 April 2009 - 08:09
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Trevligt att du verkar nöjd. Har själv en LG som jag varit och är väldigt nöjd med, förutom lite avsaknad av djupsvärta om jag jämför med min senaste W4500. Men som sagt LG är inte alls så dåliga, ricktigt bra till bra pris.
Postad 09 April 2009 - 08:27
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Tänk bara på att inställningarna kan skilja som natt och dag, beroende på insignal/källa.
Har själv, Viasat, europa parabol, Boxer och Telia IP-TV och det skiljer väldigt mycket på inställningarna.
Jag menar, att därför kan man inte rätta sig efter andras inställningar.
Man måste helt enkelt hitta sina egna, kanske med DVE, el. liknande, el. bara ögonen.
Postad 09 April 2009 - 09:00
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Om du tycker den gör en bra bild av analog TV så lär du bli ännu nöjdare med digital TV.
Postad 09 April 2009 - 10:46
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Tänk bara på att inställningarna kan skilja som natt och dag, beroende på insignal/källa. Har själv, Viasat, europa parabol, Boxer och Telia IP-TV och det skiljer väldigt mycket på inställningarna. Jag menar, att därför kan man inte rätta sig efter andras inställningar. Man måste helt enkelt hitta sina egna, kanske med DVE, el. liknande, el. bara ögonen.
Jo det är faktiskt lite irriterande att vissa inställningar blir bra på en kanal medans en annan kanal är det sämre. Men nu har jag beställt Boxer så då får vi se hur det blir med det...
Postad 09 April 2009 - 16:45
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Påtal om föregående med inställningar på TV-kanaler...
På min tjock-tv från Philips hade den ett läge som hette "wide-screen" som lixom hade en normal bild i mitten men drog ut det i sidorna - helt ok och funka riktigt bra
Men med min LG har ju ingen sådan inställning - utan man får använda "Zoom" och det ändras ju från kanal till kanal (beror väl på om sändningen är 4:3 eller 16:9 - är det nått jag helt enkelt får leva med?
Postad 14 August 2009 - 07:57
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
FYI
Finns numera firmwares att ladda hem från LG's hemsida, bara att putta på ett USB-minne och uppdatera, Tyvärr hittar jag inget "what's new" och TV: snurrar på lika underbart som den alltid gjort. Men jag är svag för FW:s
Firmwaren gäller tydligen ganska många serierer - inte bara LG7000 ...
Postad 16 August 2009 - 17:39
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
FYI
Finns numera firmwares att ladda hem från LG's hemsida, bara att putta på ett USB-minne och uppdatera, Tyvärr hittar jag inget "what's new" och TV: snurrar på lika underbart som den alltid gjort. Men jag är svag för FW:s 
Firmwaren gäller tydligen ganska många serierer - inte bara LG7000 ...
Har du någon länk dit jag hittar fw för tv:n? Hittar inte på deras sida. EDIT: Denna sida rätt? http://www.lge.com/u...initialTab=faq#
Redigerat av Belsebubnoone, 16 August 2009 - 18:08.
Postad 16 August 2009 - 18:55
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Har du någon länk dit jag hittar fw för tv:n? Hittar inte på deras sida.
EDIT: Denna sida rätt? http://www.lge.com/u...initialTab=faq#
Korrekt! Var den jag tog med - var lite rädd att förlora mina svenska menyer men allt funka perfekt.
Postad 16 August 2009 - 18:57
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Korrekt! Var den jag tog med - var lite rädd att förlora mina svenska menyer men allt funka perfekt.
Tänkte precis det samma att svenska språket skulle försvinna, men det skötte den fint. Vore ju som sagt intressant att veta vad fixloggen är men, det borde ju inte vara sämre i alla fall
Redigerat av Belsebubnoone, 16 August 2009 - 19:02.
Postad 16 August 2009 - 19:02
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Tänkte precis det samma att svenska språket skulle försvinna, men det skötte den fint. Vore ju som sagt intressant att veta vad changeloggen är men, det borde ju inte vara sämre i alla fall 
Gött! från av-forum misstänker jag mest det är någon uppdatering till DVB-T och nån "Freeview" modul och sen skulle några "skuggor" försvinna - men det problemet hade jag inte från början ändå - men säg till om du trillar över en changelog.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|