Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SHERWOOD klubben

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 november 2008 - 14:46

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Tjena!
Såg att det inte fanns nån Sherwood klubb!
Men nu är det dags att ändra på det.

Sherwood/Newcastle.
Sherwood R-865

http://www.sherwood....ex.php?pageid=6

#2

Postad 01 november 2008 - 15:52

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Ooh, härligt. Detta mysiga märke har verkligen börjat sprida glädje i många hem på senare tid.

#3

Postad 02 november 2008 - 22:43

Unregistered6c9bcd9b
  • Unregistered6c9bcd9b
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Sherwood Newcastle R-872 :)

http://www.sherwood....x.php?pageid=33

#4

Postad 11 november 2008 - 00:02

Unregistered6c9bcd9b
  • Unregistered6c9bcd9b
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Sherwood Newcastle R-872 :)

http://www.sherwood....x.php?pageid=33


:blush: Var vi bara 2? :)

#5

Postad 11 november 2008 - 02:18

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
En lite men exlusive skara! :)

Måste ju finnas fler men dom kanske precis som jag hade missat denna forumsdel.

#6

Postad 09 december 2008 - 09:21

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Får väl anmäla mig som medlem idenna skara av lyckliga ägare. Har sedan några dagar en https://www.prisjakt...kt.php?p=341881.
Än sålänge är det mesta possitivt och jobbar med att få till inställningar så det passar oss.
Finns massor med possitiva saker om denna maskin, tex 2 kanal, detaljer, placeringen i filmen och kraften.

2 minus som jag upplevt
autokalibreringen, det resultatet gav ett platt och tråkigtljud.
zon 2. funkar inte att spela upp analog el. digital Insignal i bådazonerna. Jag som skulle vid sammankomster kunna spela samma skiva i båda zonerna.

Än så länge mycket nöjd med mitt val av att leva och njuta i "Sherwoodträsket" :)

#7

Postad 11 december 2008 - 18:55

Nonnen
  • Nonnen
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej, första gången jag skriver här på forumet!
Jag är en kluven ägare till en R-871

För att göra en lång historia kort. Jag köpte min Sherwood i januari 08 från Fynda.se.
Trevlig personal och snabba leveranser. Allt va frid och fröjd den spelade musik fantastisk och det va en upplevelse att se på film. Men efter nån månad så började den att stänga av sig själv! Skumt tänkte jag, måste ha kommit åt fjärren. Men avstängningsintervallerna blev tätare och tätare tills den bara gick i ca en kvart åt gången.
Då ringde jag till fynda och beskrev mitt problem och dom skickade en fraktsedel så att jag kunde skicka den på reparation.
Efter några veckor så ringde jag för att kolla hur det gick, då sa dom att den va oreparerbar så dom skulle skicka en ny. Va bra tänkte jag en helt ny måste ha varit ett måndagsex jag fått..
I slutet av maj tror jag det va så fick jag hämta ut den nya på posten. Nu var allt frid och fröjd igen musiken spela och filmerna avlöste varann.
Det gick nån månad så börjades det igen! Nu blev plötsligt volymen lägre när jag böt kanal på tv:n.
Då fick jas slå av och på den igen och då blev det bra.
När den växla mellad prologicII och DD så blev det tyst. Då fick jag slå av och på igen. Ibland brusade det ur högtalarna. Så höll den på.
Så jag ringde till fynda igen och beskrev mitt problem. Han jag pratade med skulle höra sig för lite och jag skulle ringa upp om fem minuter. När jag ringde så hade han pratat med tekniker som sa att jag skull reseta den genom att hålla in två knappar på fronten.
Jag gjorde detta och den fungerade som den skulle igen i några dagar, sen började den igen.
Så då resetade jag den igen och den gick några dagar igen. Efter ett tag så märkte jag att felet verkade komma efter att man kört autosetupen som vi det här laget mätte mina högtalare annorlunda än förut.
Så jag ringde till fynda igen och beskrev mitt problem för killen som svarade. -Då får du väl skicka in den då, sa han.
Tråkigt att bli utan förstärkare igen tänkte jag så jag provade reseta den några vändor till utan resultat.
Så tillslut så packade jag ihop den och la i en felbeskrivning och skickade den. Denna gången så fick jag stå för frakten själv. Det tog nån veck innan jag hörde något men sen fick jag ett mail från en servicekille på JWS som skrev att han hade provkört den i tre dagar och att den inte hade visat några som helst fel under den tiden!
Han frågade lite om mina fel och vad jag hade för kringutrustning, vilka ingånkar jag använde osv. Så jag svarade så gott jag kunde för jag vill ju verkligen att dom ska laga den.
Så nu sitter jag här med min andra fröstärkare på lagning inom ett års tid.
Det kan ju vara så att jag har haft otrolig otur och fått två måndagsex...
Det är väldigt synd för Det är en kanonreciver annars.
Därför är lag lite kluven just nu!

#8

Postad 16 december 2008 - 15:47

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Nonnen
Det var ingen rolig historia :wub: , hoppas det löser sig och att det är slut på eländet när den kommer tillbaka. En gång tråkigt, två gånger jäkligt irriterande och tre gånger är oakseptabelt var något man använde på den tiden jag affär. Men det måste vara maximal otur, vad jag läst och hört så ska det var det lite problem med något kort i början men det måste vara borta nu annars ska det vara bra kvalitet. Det var en av anledningarna till mitt val av Sherwood, alltså att det ska vara bra kvalitet.
Hoppas du får vara en lycklig ägare :P av en sherwoodreciver nu och tre ggr kan väl inte hända....

// MikaelJ

#9

Postad 27 december 2008 - 01:11

MyStereo
  • MyStereo
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Själv är man ägare till en Sherwood RD-7500 om någon dag :) Har hört att dem ska låta riktigt bra :blink:

Redigerat av MyStereo, 27 december 2008 - 01:11.


#10

Postad 27 december 2008 - 19:10

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Detta verkar som en mysig tråd :D Har en RD-7500 som har varit mig trogen under några år.

Själv är man ägare till en Sherwood RD-7500 om någon dag :D Har hört att dem ska låta riktigt bra B)


Den låter sjukt bra! Du kommer bli nöjd tror jag!

#11

Postad 15 januari 2009 - 10:18

warp56
  • warp56
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Har nu fått indikationer på att Sherwood´s receiver 972 äntligen är på g! Produktionen startar tydligen i mitten på februari för att komma ut i staterna i mars för att sedan bli tillgänglig i Europa i början på april.
http://www.sherwoodu.../prod_r972.html
http://www.sherwood....ducts/r_972.php (bättre bilder här)

#12

Postad 19 januari 2009 - 13:32

Nonnen
  • Nonnen
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej, nu har jag fått min förstärkare R-871 felsökt och det var en bugg i systemet på den och det fanns inga nya att få tag på! Så jag böt in den mot en yamaha rxv2700.
Jag vågade inte prova sherwood nå mer nu. Vill bara ha en förstärkare som fungerar.
Men Fyndas personal är verkligen underbara när det gäller kunder måste jag säga..

#13

Postad 23 januari 2009 - 23:25

warp56
  • warp56
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Sherwood med ny sida!! http://www.sherwoodusa.com/

#14

Postad 11 februari 2009 - 13:28

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Nu ska jag svamla ihop lite intryck av min R-872. Kommer göra detta i 2 delar var den första kommer idag.

Filmupplevelse: Jag märkte rätt omgående att här har vi detaljer och kraft. Rumskänslan blev något helt annat och då menar jag att du hamnar mer i filmen att du kommer till den där omslutningen av filmen. Tycker att den har högtalarna i ett fast grepp hela tiden och levererar en kontrollerad bas hela tiden. Sen går vi uppåt och tar tal och detaljer som jag tycker kommer fram till rätt plats hela tiden. Mycket imponerad av vad den presterar. Jag upplevde att mina högtalare fick ett nytt liv. När man får allt inställt efter rummet så lyft det för mig, dock är jag så där nöjd med autoinställningen men det gav en bra början och menyerna är enkla att fixa till det sista själv. Menyerna är in flashiga och snygga utan mer basigdesign och begripliga. Det värdesätter jag. Nu när den varit i bruk i2 månader och ett 40tal filmer setts så börjar jag komma mer och mer rätt och jag är mycket nöjd. Jag vet inte, men jag upplever att högtalrna nästa får genomgå en ny inspelning nu när de får mer kraft till sig och eftersom högtalarna levererar mer får man jyster lite i inställningarna.

Man får sammanfattningsvis en förstärkare som spelar luftigt med kraft och leverar mycket detaljer, ganska neutral men något åt det varma hållet som sätter dig I filmen.

Detta är mina amatörmässiga upplevelser och inget annat.
// MikaelJ

I setupen så har jag AudioPro Imageserie,BlackDaiomond, BlackPearl och BlackVector, tilldet har 2 subbar en SubNova och en B2.27. Jag spelar upp allt ifrån en Htpc och alla kablar kommer från Supra.

Redigerat av MikaelJ, 11 februari 2009 - 13:29.


#15

Postad 03 april 2009 - 12:45

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Ah vad bra med en Sherwoodklubb! Jag har Dvd vd-4500 och receiver rd-8500. Mycket välljudande! Längtar just nu efter att r-972 ska börja säljas...

#16

Postad 08 maj 2009 - 20:59

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Har ingen Sherwood produkt ännu, men väntar irriterat på att de ska släppa Sherwood Newcastle R-972.

Redigerat av Unregistered0bc72c04, 08 maj 2009 - 21:01.


#17

Postad 01 september 2009 - 22:54

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Var inne på Takt & Ton och lyssnade på bla r-872 och Marantz sr-6003. Fattar inte varför folk håller på och envisas med att köpa Marantz?! :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.