Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 november 2008 - 22:42

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

OK, låt säga att man köper en box utan bidningstid. Hur gör man sen?

Är det någon som har koll på hur ComHems rutiner ser ut om man vill använda det HD-kort man har och koppla det till den nya boxen?

Man ringer till KJ och säger till dom att du vill para kortet med nya boxen du fått, du ger dom serienummer och kortnummer och sen har du bild på din nya box.

Postad 26 november 2008 - 22:43

hifi_fan
  • hifi_fan
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Detta är helt fel. Man får inget nytt kort bara för att man skaffar ett HD-abonnemang. Jag fick behålla mitt i alla fall, när jag bytte. Om man nu skulle få ett nytt kort av någon anledning så kommer bara ett av dem att fungera. Annars är det ett tvillingabonnemang man har tecknat (där det inte går att få HD-kanaler på extrakortet).

Fel eller inte så var det i mitt fall när jag skaffat ett HD-abonnemang. Jag har 2 kort nu, och bara det nya kortet funkar med HD kanaler.

hifi_fan

Postad 27 november 2008 - 09:26

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Fel eller inte så var det i mitt fall när jag skaffat ett HD-abonnemang. Jag har 2 kort nu, och bara det nya kortet funkar med HD kanaler.

hifi_fan

Fungerar även det gamla kortet utan att du betalar extra för det? Vilka kanaler har du på det? Fungerar det på både gamla och nya boxen eller är det parat till en av dom? I så fall måste det skett nån miss från ComHem va?

Var en fågel som viskade i mitt öra idag att boxen kommer att kosta ca 5000 utan abonnemang och ca 2500 med 24 mån bindningstid på en av dom stora el ladorna.

24 mån bindningstid på vad? Medium HD?

Canal+ har aldrig med ComHems prissättning att göra va?
edit: tänkte då mest om priset på boxen påverkas ifall man tecknar abonnemang på C+

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 27 november 2008 - 09:37.

Postad 27 november 2008 - 10:00

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
När första HD-boxen kom tecknade jag upp mig på 24 månader på Medium och Canal+ total för 299:- i månaden.
Tycker jag var en bra deal.
Hoppas det kommer något liknande nu.
Canaldigital har ju alla HD-kanaler inkluderat i deras motsvarighet till Medium för 209:- i månaden.

Ett rimligt pris jag är beredd att betala är 399:- för Medium, alla HD-kanaler samt Canal+ Total.

Enligt en artikel på prylportelen idag var alla operatörer överrens om att HD-kanalerna är för dyra. Hoppas på något billigare paket nu i samband med PVR-lanseringen.

Postad 27 november 2008 - 11:01

hifi_fan
  • hifi_fan
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Fungerar även det gamla kortet utan att du betalar extra för det? Vilka kanaler har du på det? Fungerar det på både gamla och nya boxen eller är det parat till en av dom? I så fall måste det skett nån miss från ComHem va?

Jag har frågat CH om mina 2 kort.

De säger att jag fått det nya kortet därför att mitt första kort var för gammal och det gick inte para med HD boxen.
Det nya kortet fungerar i HD boxen och i den nya HDPVR också.
Det gamla kortet fungerar bara i mina gamla boxar, Sagem och Humax.

Jag har 8 Favoriter HD och Canal+ Film abonnemang. Alla kanaler som ingår i abonnemanget fungerar i båda boxarna utom HD kanaler som bara fungerar i den nya HD boxen.

hifi_fan

Redigerat av hifi_fan, 27 november 2008 - 11:07.

Postad 27 november 2008 - 11:05

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Jag har 8 Favoriter HD och Canal+ Film abonnemang. Alla kanaler som ingår i abonnemanget fungerar i båda boxarna utom de 2 HD kanaler som bara fungerar i den nya HD boxen.

Så du kan köra två boxar samtidigt utan att betala extra för det? :)

Så bra det kan bli när dom har det så krångligt att dom klantar sig emellanåt :unsure:

Postad 27 november 2008 - 11:20

hifi_fan
  • hifi_fan
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Så du kan köra två boxar samtidigt utan att betala extra för det? :)

Jag vet inte om den gamla boxen fortfarande fungerar.Jag har använt den nya boxen sedan jag fått den, den har mycket bättre bild och ljud än mina gamla boxar.

hifi_fan

Redigerat av hifi_fan, 27 november 2008 - 11:45.

Postad 27 november 2008 - 11:26

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Törs man be om en sammanfattning... lång tråd... mycket snack....

Jag vill spara vissa saker jag spelar in. Hur gör jag?

Måste jag spela in det till hårddisken i min "gamla" PVRDVD, redigera bort reklam och sånt tjafs där - och bränna därifrån? (Via scart, med sämre kvalitet... d e ok.)

Jag har förstått att man kan överföra det till extern hårddisk via USB, men då är det väl så att jag inte kan spela upp dessa filer någon annan stans än i min egen box?

Postad 27 november 2008 - 11:30

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Törs man be om en sammanfattning... lång tråd... mycket snack....

Jag vill spara vissa saker jag spelar in. Hur gör jag?

Måste jag spela in det till hårddisken i min "gamla" PVRDVD, redigera bort reklam och sånt tjafs där - och bränna därifrån? (Via scart, med sämre kvalitet... d e ok.)

Jag har förstått att man kan överföra det till extern hårddisk via USB, men då är det väl så att jag inte kan spela upp dessa filer någon annan stans än i min egen box?

Enligt den information som gäller just nu så är allt krypterat på boxen och kommer förmodligen vara så även i fortsättningen så om du vill kunna se dina inspelningar på någon annan maskin än boxen så måste du "spela in" det på den maskinen på traditionellt manér.

Postad 27 november 2008 - 11:32

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Ja, så är det.

Såvitt jag vet går det inte att överföra till en extern hårddisk. Om det var möjigt, skulle det inte hjälpa, eftersom filerna är krypterade.

Postad 27 november 2008 - 11:33

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Det är en bra sammanfattning, som stämmer, vad jag förstår. Men jag undrar om det finns något program till pc:n som sedan kan cracka de videofiler som man sparat på en extern hd med sin pvr (i detta fallet med HUMAX-pvr:n)?

Postad 27 november 2008 - 12:39

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Ja, så är det.

Såvitt jag vet går det inte att överföra till en extern hårddisk. Om det var möjigt, skulle det inte hjälpa, eftersom filerna är krypterade.

En som säger bu...

Det är en bra sammanfattning, som stämmer, vad jag förstår. Men jag undrar om det finns något program till pc:n som sedan kan cracka de videofiler som man sparat på en extern hd med sin pvr (i detta fallet med HUMAX-pvr:n)?

...och en som säger bä...

:)

Hur går det till att spara ned till en hårddisk? Är det "typ" cut'n'paste? Eller måste man spela upp i realtid och överföra till hårddisken? (Hoppas ni förstår min svammelfråga...)

Postad 27 november 2008 - 16:39

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hur går det till att spara ned till en hårddisk? Är det "typ" cut'n'paste? Eller måste man spela upp i realtid och överföra till hårddisken? (Hoppas ni förstår min svammelfråga...)

Det går att säkerhetskopiera till extern HD men man kan inte spela upp filerna därifrån utan måste kopiera in dem igen till boxen för att spela upp (med reservation för att det kanske finns sätt att dekryptera filen om man vet hur man gör). Du behöver inte spela upp filerna för att kopiera.

Postad 27 november 2008 - 16:43

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

24 mån bindningstid på vad? Medium HD?

A jo precis, har för mig att det var så !

Postad 27 november 2008 - 17:03

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag vet inte om den gamla boxen fortfarande fungerar.Jag har använt den nya boxen sedan jag fått den, den har mycket bättre bild och ljud än mina gamla boxar.

hifi_fan

Ok, så du vet därmed inte om båda korten fungerar? Misstänkte att det finns gamla kort ute och att det var därför du fick ett nytt, men att båda skall fungera för dig är i så fall ett misstag av Comhem, men du får ju kolla det innan du skriver det.

Postad 27 november 2008 - 18:08

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

A jo precis, har för mig att det var så !

Eeh Medium HD? är det nåt nytt paket?
Alla kanaler i medium+HD paketet då?
:P

Postad 27 november 2008 - 18:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Nja medium hd 8 favoriter heter de väl.

De va nått med medium iaf, stod och läste på data skärmen själv men kommer inte exakt ihåg.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 27 november 2008 - 18:29.

Postad 27 november 2008 - 19:23

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Är det något som vet om Expert och andra kedjor brukar ha samma priser på boxar som ComHem själva? Man vill ju ha boxen så snabbt som möjligt samtidigt som man inte vill betala mer...

Postad 27 november 2008 - 19:40

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Är det något som vet om Expert och andra kedjor brukar ha samma priser på boxar som ComHem själva? Man vill ju ha boxen så snabbt som möjligt samtidigt som man inte vill betala mer...

Just det, bra fråga! Jag har inte ens tänkt tanken... själklart är det samma pris hos OnOff, eller var man nu köper den? ComHem slipper administrera det... Eller...?

Postad 27 november 2008 - 19:47

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Just det, bra fråga! Jag har inte ens tänkt tanken... själklart är det samma pris hos OnOff, eller var man nu köper den? ComHem slipper administrera det... Eller...?

Jag kollade lite på Experts hemsida, som jag förstår ska vara "bra" på ComHem. Där kostar t.ex. den nuvarande HD-boxen 2495:- utan abonnemang samtidigt som den kostar 2995:- på ComHem.se utan abonnemang. Tyvärr kan man inte se på Experts hemsida hur mycket en box kostar om man samtidigt binder upp sig...

Jag tänkte ringa Expert imorgon och kolla hur priserna brukar se ut och om man inte kan reservera en HDPVR...

Postad 27 november 2008 - 19:49

Riviera
  • Riviera
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

När de släppte sin Samsung-pvr var det samma priser/villkor hos Expert, Onoff och Comhem.

Postad 27 november 2008 - 19:59

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag kollade lite på Experts hemsida, som jag förstår ska vara "bra" på ComHem. Där kostar t.ex. den nuvarande HD-boxen 2495:- utan abonnemang samtidigt som den kostar 2995:- på ComHem.se utan abonnemang. Tyvärr kan man inte se på Experts hemsida hur mycket en box kostar om man samtidigt binder upp sig...

Jag tänkte ringa Expert imorgon och kolla hur priserna brukar se ut och om man inte kan reservera en HDPVR...

Härligt initiativ! :P

Postad 27 november 2008 - 22:06

hifi_fan
  • hifi_fan
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Ok, så du vet därmed inte om båda korten fungerar? Misstänkte att det finns gamla kort ute och att det var därför du fick ett nytt, men att båda skall fungera för dig är i så fall ett misstag av Comhem, men du får ju kolla det innan du skriver det.

Jag har provat det nu, bara det nya kortet fungerar i alla mina boxar. Det var en plåga att se kanalerna i den gamla boxen, jag visste inte att det var en sådan stor skillnad i bild och ljudkvalitet.Jag bytte snabbt tillbaka till HD boxen och nu upskattar jag HD boxen mer.
Missuppfattningen med kortet berodde på att när jag har fått HD boxen fungerade båda korten i 2 veckor.
De stängde av det första kortet sedan, men jag aldrig kollat det eftersom jag använder bara HD boxen.

hifi_fan

Postad 27 november 2008 - 22:25

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ingen som har stött på en otålig tv-handlare som redan har börjat sälja boxen?

Redigerat av Unregisterede68df972, 27 november 2008 - 22:27.

Postad 28 november 2008 - 00:46

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

En som säger bu...

...och en som säger bä...

Alltså, det står på testet på Prylportalen: "Boxen hittar USB-minnet automatiskt och det går att kopiera över inspelat material till en extern minnesenhet för att ge plats åt nya inspelningar på den interna disken. Däremot kan man tyvärr inte spela in direkt på en extern disk."

Och:

"Här kan man också kopiera över inspelade program till en extern USB-disk när den interna lagringsenheten börjar bli full men materialet är fortfarande krypterat. Det betyder att du inte kan titta på programmen på din dator eller göra en säkerhetskopia till DVD/Bluray."

Postad 28 november 2008 - 00:51

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Det går att säkerhetskopiera till extern HD men man kan inte spela upp filerna därifrån utan måste kopiera in dem igen till boxen för att spela upp (med reservation för att det kanske finns sätt att dekryptera filen om man vet hur man gör). Du behöver inte spela upp filerna för att kopiera.

Nja, länken från Prylportalen som jag hänvisade till ovan ger vid handen: "Att kopiera över filer från USB-minne till hårddisken är för övrigt en rätt krånglig procedur som känns ganska onödig då det går att spela upp media direkt från det externa minnet. Det är väl framför allt stillbilder som känns intressant att visa via boxen men ligger filerna på 2-3MB i storlek får man bereda sig på ganska långa väntetider mellan bildväxlingarna."

Om det sedan bara gäller bilder och musik och inte video, vet jag inte. Men inget i citatet skulle väl hindra att man kan spela upp också video från USB-enhet. Dock inte video från dator utan bara video som krypterats med boxen tidigare.

Det kan förstås vara intressant att kopiera in musik och bilder till boxen (det finns en särskild partition för detta) för att slippa långa väntetider när man ska använda dessa filer. För jag antar att det ger skillnader i väntetider.

Postad 28 november 2008 - 07:08

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
I testet kan dom mena videomaterial som inte först är inspelet från boxen utan kommer från egen videokamera t.ex. På min Panasonic hårddiskvideo kan man spela upp film från USB-minne men det är bara musik och bilder från USB-minnet som går att kopiera över till disken, inte film.

Postad 28 november 2008 - 10:01

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Vad säger ni som har HDPVR boxen - om man kopiera en inspelat program till en extern USB hårddisk, går det att spelar upp det sen direkt från den externa hårddisken, eller måste man först kopiera tillbaka den?

Redigerat av hyslopc, 28 november 2008 - 10:01.

Postad 28 november 2008 - 10:13

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag ringde precis Expert i Gallerian, Stockholm och reserverade en HDPVR. Vad hon jag pratade med kunde se skulle boxarna komma in som planerat så att försäljningen kan starta på onsdag.

Vad gäller priser kunde hon inte säga någonting än, men hon sade att de generellt har samma priser som på ComHem.se. Sen är ju hon så klart aningen subjektiv, men visar det sig på onsdag att ComHem.se är mycket billigare än Expert är det ju bara att köpa den där istället...

Postad 28 november 2008 - 12:16

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
I kväll ska jag på ComHem-event (julbord/presentation av nya boxen på Sergel Plaza).

Har ni någon fråga som inte redan besvarats i tråden så kan ni flika in den här så ska jag försöka få den besvarad innan alla blir för runda under fötterna :P

Postad 28 november 2008 - 12:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

I kväll ska jag på ComHem-event (julbord/presentation av nya boxen på Sergel Plaza).

Har ni någon fråga som inte redan besvarats i tråden så kan ni flika in den här så ska jag försöka få den besvarad innan alla blir för runda under fötterna :rolleyes:

Fråga varför den inte är FullHD, inte har HDMI v1.3 och varför den inte har 400Hz. ;)

Postad 28 november 2008 - 12:34

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Wow - otroligt vilken "Big deal" det här är för CH! Det är en stor grej för oss, också, men jag hade tänkt mig att en ny box var lite av en vardagsgrej för stora CH, men bevisligen inte.

Postad 28 november 2008 - 12:35

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Har ni någon fråga som inte redan besvarats i tråden så kan ni flika in den här så ska jag försöka få den besvarad innan alla blir för runda under fötterna :rolleyes:

1. Vad kommer boxen att kosta? :-D
2. Kommer den att ha olika priser i olika försäljningskanaler? (Expert, Comhem.se etc.)

Postad 28 november 2008 - 12:40

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

1. Vad kommer boxen att kosta? :-D
2. Kommer den att ha olika priser i olika försäljningskanaler? (Expert, Comhem.se etc.)

3. Finns det en ny firmware version redan inplanerat, och i sånt fall, vad kommer den innehåller, och ungefär när tror de att den är redo?

Postad 28 november 2008 - 12:48

Schonas
  • Schonas
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Jag funderar på om man kan justera bilden som boxen skickar ut med hjälp av brightness/contrast/color- inställningar. Jag scrollade genom manualen lite snabbt men hittade inget som antydde detta. Är det någon som vet mer?

Postad 28 november 2008 - 12:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag funderar på om man kan justera bilden som boxen skickar ut med hjälp av brightness/contrast/color- inställningar.

Nej det kan man inte.
Signalnivåerna verkar dock, vad jag kan se, vettiga "out-of-the-box".

Redigerat av pacman, 28 november 2008 - 12:57.

Postad 28 november 2008 - 13:02

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Editering kommer man ju att sakna grymt mycket... hur länge? När tror dom att denna funktion kan komma?

Postad 28 november 2008 - 13:14

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Editering kommer man ju att sakna grymt mycket... hur länge? När tror dom att denna funktion kan komma?

Vi får hoppas att Svärta ställer frågan ikväll (och sen får vi hoppas att han får ett svar).

Postad 28 november 2008 - 13:34

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Var precis på en Expert butik och pratade med dom om den nya boxen, enligt dom så skulle priset landa
på 2995:- om man band sig 24 mån på Medium 8 favoriter HD. Jag vet inte om man ska tro på det det men han verkade ganska så säker på det.

Är det bara jag som tycker att det är lite väl mycket med tanke på vilka kanaler man får..

/Jocke

Postad 28 november 2008 - 13:47

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Var precis på en Expert butik och pratade med dom om den nya boxen, enligt dom så skulle priset landa
på 2995:- om man band sig 24 mån på Medium 8 favoriter HD. Jag vet inte om man ska tro på det det men han verkade ganska så säker på det.

Är det bara jag som tycker att det är lite väl mycket med tanke på vilka kanaler man får..

/Jocke

Det var ungefär det priset jag hade räknat med. Priset är ju ungefär samma som man får betala för Canal Digitals HDPVR. Deras Familjepaket, eller vad det heter, kostar ju 209:-/månad + ca 50:-/månad i kortavgift. Canal Digital ger ju fler kanaler, men kostar ju samtidigt lite mer per månad. ComHem Medium 8 favoriter HD kostar ju 199:-/månad samtidigt som de inte har någon kortavgift.

Konklusion: Priset verkar rimligt.

Postad 28 november 2008 - 14:32

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu har jag också bokat, det verkar vara hårt tryck på bokningar, lät som jag fick den sista av dom som kommer in på onsdag i den butiken, jag tror att det efter nästa helg kommer att vara tomt på butikshyllorna, kanske redan på onsdag...

Postad 28 november 2008 - 15:01

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

/Jocke

Jag har nu också fått liknande siffror. Utan att nämna namn så har jag en bekant i en butik som trodde att han kunde sälja boxen för 3500:- utan abonnemang som "kompispris", alltså utan större vinst till butiken. Ordinarie pris torde då ligga kring 4000:- Det är mycket billigare än jag trodde. Första uppgifterna pekade ju på närmare 6000:- och eftersom de inte verkar ha boxar i överflöd borde dom inte ha någon anledning att sälja billigt i början. Min kontakt in i radiohandlarvärlden hade inte siffrorna för "kicken" som abonnemang ger så han skulle kolla upp vad rabatten då kan bli. Själv tycker jag inte att 8 Fav HD är prisvärt för 200:-/mån så jag hoppas jag kan komma undan billigt med Canal+ abonnemang istället. Han hade själv inga boxar på väg in men skulle se om han kunde få från andra butiker i samma kedja som hade leverans på gång.

Postad 28 november 2008 - 15:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

på 2995:- om man band sig 24 mån på Medium 8 favoriter HD.
/Jocke

Jag har en bra fråga ( tycker jag då ):
- Om man, som jag, idag har medium 8 favoriter och Canal+ Total och har 10 månader kvar på bindningstiden, hur kan på smidigt sätt byta till denna box och ett Medium 8 Favoriter HD abbonemang? Och vad kommer det kosta?

Postad 28 november 2008 - 16:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag har nu också fått liknande siffror. Utan att nämna namn så har jag en bekant i en butik som trodde att han kunde sälja boxen för 3500:- utan abonnemang som "kompispris", alltså utan större vinst till butiken. Ordinarie pris torde då ligga kring 4000:- Det är mycket billigare än jag trodde. Första uppgifterna pekade ju på närmare 6000:- och eftersom de inte verkar ha boxar i överflöd borde dom inte ha någon anledning att sälja billigt i början.

Det du säger går inte ihop med det joje20 säger.

Att binda sig för 24 mån abonnemang brukar ge en "rabatt" på digitalboxen på 2000kr (se gamla HD-boxen och gamla pvr-boxen), så om priset när man binder sig blir 2995kr borde priset utan abonnemang bli 4995kr, inte kring 4000kr. Tyvärr.

Redigerat av distortion2, 28 november 2008 - 16:46.

Postad 28 november 2008 - 17:01

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Det du säger går inte ihop med det joje20 säger.

Att binda sig för 24 mån abonnemang brukar ge en "rabatt" på digitalboxen på 2000kr (se gamla HD-boxen och gamla pvr-boxen), så om priset när man binder sig blir 2995kr borde priset utan abonnemang bli 4995kr, inte kring 4000kr. Tyvärr.

Kollade jag oxå och det stämmer som du säger
2995:- Medium 8 favoriter HD - bindning 24/mån
4995:-utan abbonemang.

Den Expertbutik jag talade med skulle få in ett 10- tal boxar på onsdag
Tror ni det blir sånt drag efter dom så man måste förboka?

Postad 28 november 2008 - 17:15

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag att 2995 är ganska dyrt med tanke på att man måste binda sig i 24 månader.
2995 är mer rimligt vid 12 månader och kanske 1995 vid 24 mån.
Sen är inte meduim 8 faovriter hd så där jätte lockande. Ge mig Medium och canal+ total som jag har nu samt alla HD kanaler för 399 kr i månaden, då skulle jag kunna binda mig på 12 mån för att få köpa boxen för 2995 kr :rolleyes:

Postad 28 november 2008 - 18:02

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Måste man binda sig på ett av Comhems egna paket för att få någon som helst rabatt på boxen ? Det enda jag har bundit i nuläget är C+ Film, där jag har 9 månader kvar. Medium 8 Fav HD lockar mig inte alls, är bara intresserad av C+Film samt några av HD-kanalerna. Blir väl att punga ut 4995+ för boxen :rolleyes:

Postad 28 november 2008 - 18:58

Unregisteredd638cb12
  • Unregisteredd638cb12
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det nån mer än jag som tycker att just Medium 8 Favoriter HD-paketet är ovanligt värdelöst.
Om man nu köper sig en HD-box kan man väl anta att man kanske vill ha i alla fall rätt många av de HD-kanaler som går att välja på, utan att för den delen ge upp allt för många av de SD kanaler man tittar på i dagsläget.

Tar man 8 fav HD är det ju bara av de billiga HD kanalerna man kan välja (6 st). Tar man ett gäng av dem så blir det ju inte många SD kanaler kvar att välja till. Vill man ha den kanal-setup jag vill ha blir man i så fall tvungen att välja till en massa extra SD kanaler för 29kr st.

Det känns ju helt värdelöst eftersom man i så fall lika gärna kan ta ett vanligt Medium 8 fav (40kr billigare) och sen köpa till HD-kanaler för 29kr st istället.
(Eller ännu hellre som var min plan, ett vanligt Medium paket + HD-paketet för 99kr/mån eller vad det nu ligger på).

Är det verkligen bara med Medum 8 Fav. HD man får rabatten?

Postad 28 november 2008 - 19:45

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nu har jag också bokat, det verkar vara hårt tryck på bokningar, lät som jag fick den sista av dom som kommer in på onsdag i den butiken, jag tror att det efter nästa helg kommer att vara tomt på butikshyllorna, kanske redan på onsdag...

KVACK!!!?!
*famlar efter telefonen*
Är det någon butik som har öppet fortfarande...?

Postad 28 november 2008 - 19:46

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Är det nån mer än jag som tycker att just Medium 8 Favoriter HD-paketet är ovanligt värdelöst.
Om man nu köper sig en HD-box kan man väl anta att man kanske vill ha i alla fall rätt många av de HD-kanaler som går att välja på, utan att för den delen ge upp allt för många av de SD kanaler man tittar på i dagsläget.

Tar man 8 fav HD är det ju bara av de billiga HD kanalerna man kan välja (6 st). Tar man ett gäng av dem så blir det ju inte många SD kanaler kvar att välja till. Vill man ha den kanal-setup jag vill ha blir man i så fall tvungen att välja till en massa extra SD kanaler för 29kr st.

Det känns ju helt värdelöst eftersom man i så fall lika gärna kan ta ett vanligt Medium 8 fav (40kr billigare) och sen köpa till HD-kanaler för 29kr st istället.
(Eller ännu hellre som var min plan, ett vanligt Medium paket + HD-paketet för 99kr/mån eller vad det nu ligger på).

Är det verkligen bara med Medum 8 Fav. HD man får rabatten?

Jag tycker inte heller att Medium 8 favoriter HD är särskilt lockande.
Precis som du kan jag tänka mig "vanliga Medium + HD paketet, så jag ringde Kundtjänst och frågade på just det paketet.

Men hon kunde absolut inte svara på det nu, hon påstod att dom inte hade någon som helst information på kundtjänst om kampanjerbjudnden på PVR´n.

Ska åka till Expert och kolla imon igen - återkommer om det.

Har även varit i kontakt med OnOff och där fick jag följande priser:
4995:- utan abb.
3495 :- 8 Fav HD / 24 mån

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.